loading...
مدرسه نیوز در رز بلاگ
امیر حسین بازدید : 12 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)

سامسونگ در حال آزمون گلکسی نوت III با سه اندازه نمایشگر؟

بنا بر لیست منتشره توسط سایت هندی zauba ، سامسونگ تست های گلکسی نوت سوم را با سه نمایشگر مختلف شروع کرده است. این سایت معتقد است سامسونگ هنوز به تصمیم نهایی در خصوص اندازه نمایشگر نرسیده و برای Galaxy Note III میان اندازه های ۵.۵ اینچ، ۵.۷ اینچ و ۶ اینچ مردد است.
اما اگر به خاطر داشته باشید، کمی پیش از این گزارش های متعددی خبر از انتخاب نمایشگر تقریبا ۵.۷ اینچی برای این فبلت داده بودند. لذا به نظر می رسد که این آمار zauba کمی کهنه شده اند و سامسونگ بالاخره تصمیم نهایی را اتخاذ کرده باشد.

علاوه بر این، شایعات فراوانی حول تصمیمات تیم تحقیق و توسعه این شرکت کره ای می چرخند و پیش از این درباره احتمال استفاده از نمایشگرهای OLED منعطف (به جای صفحه نمایش های معمول OLED و LCD) در گلکسی نوت ۳ شنیده بودیم. گلکسی نوت اول و دوم هر دو از نمایشگر Super AMOLED بهره مند بوده اند. 
همچنین شواهد محکمی در دست است که سامسونگ در Galaxy Note III از پردازنده قدرتمند اسنپ دراگون ۸۰۰ کوالکام استفاده خواهد کرد. اما برخی شنیده ها هم از تلاش سامسونگ برای آماده سازی نسخه ای متفاوت از نسل سوم این فبلت خبر می دهند و می گویند نوت سوم در برخی نقاط جهان با آخرین مدل پردازنده اختصاصی Exynos 5 Octaسامسونگ عرضه خواهد شد.
از دیگر مشخصات احتمالی این اسمارت فون غول پیکر می توان به رم ۳ گیگابایتی، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی، لرزشگیر تصویر اپتیکال و بهره گیری از اندروید جیلی بیلی 4.3 اشاره کرد. و البته طبیعی است که منتظر نسخه به روز شده ای از S Pen برای گلکسی نوت سوم باشیم.
فکر می کنید این داستان ها تا چه حد صحت داشته باشند؟
امیر حسین بازدید : 5 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)

خروج باب منسفیلد از لیست تیم هیئت رئیسه اپل و احتمال ادامه کار روی پروژه های ویژه شرکت

ساعاتی پیش منابع خبری مختلف خبر دادند که نام باب منسفیلد، نایب رئیس ارشد بخش تکنولوژی های اپل از صفحه رسمی تیم هیئت رئیسه این شرکت حذف شده است و گمانه زنی های فراوان در خصوص وی آغاز گشت.
برخی از حذف اشتباهی وی از این صفحه می گفتند و برخی هم به استناد اعلام بازنشستگی سال ۲۰۱۲ وی و کناره گیری از سمت معاون ارشد بخش سخت افزار، آن را نشانه خروج او از اپل می دانستند.
اما کمی پس از آن اپل اعلام کرد اگرچه باب منسفیلد دیگر معاون ارشد بخش تکنولوژی های اپل نیست، اما به فعالیت خود در این شرکت ادامه خواهد داد و قرار است بر روی «پروژه های ویژه» اپل کار کند. وی در این سمت جدید مستقیما تحت نظر تیم کوک خواهد بود و گزارشات خود را به وی ارائه می کند. این موضوع توسط سایت AllThings D و همچنین اکانت توییتر پورنیما گوپتا، روزنامه نگار رویترز مورد تایید قرار گرفته است.

اگر به خاطر داشته باشید، منسفیلد در ژوئن سال گذشته، پس از ۱۳ سال همکاری با اپل، بازنشستگی خود از سمت نایب رئیس ارشد بخش سخت افزار این شرکت را اعلام کرد. البته وی کمی بعد در تصمیم خود تجدید نظر کرده و از ابتدای سال جاری به عنوان معاون ارشد بخش تکنولوژی های اپل مشغول به کار شد. جایی که اپل مشغول کار روی صنعت نیمه رساناها و وایرلس است. تیم کوک هم در آن زمان به کارمندان اپل گفته بود که منسفیلد تا پایان ۲۰۱۴ در این شرکت باقی خواهد ماند.
اکنون هم چندان مشخص نیست که وی قرار است روی چه پروژه هایی در اپل مشغول به کار شود و آیا این موضوع مرتبط با پروژه های جدیدی است که کوک به تازگی اشاره ای به آنها داشته است؟ گمانه زنی ها حاکی از آن است اپل اکنون مشغول کار بر روی ساعت هوشمند، نسخه تازه ای از اپل تی وی، و البته محصولاتی مانند آیفون ارزان قیمت و آیپد با صفحه بزرگتر است.
پیش از این هم نیویورک تایمز گزارش داده بود که منسفیلد علاقه ویژه ای به ابزارهای پوشیدنی دارد و هم اکنون از ابزارهایی چون فول-باند نایکی و جاو-باند آپ استفاده می کند. با این اوصاف، شاید قرار است وی پس از این مسئول پروژه تیم اسمارت واچ اپل باشد که قبلا شایعه شده بود بیش از ۱۰۰ مهندس مشغول کار روی آن هستند. 
آیا با این تغییر و تحولات، سرعت معرفی محصولات جدید اپل افزایش خواهد یافت و به زودی شاهد حضور ساعت هوشمند این شرکت در ویترین مغازه ها خواهیم بود؟ نظر شما در این خصوص چیست؟
امیر حسین بازدید : 6 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)

ساعت هوشمند سامسونگ در آلمان و آماده معرفی در IFA 2013؟

همان طور که می دانید نمایشگاه سالانه IFA از روز ۱۵ شهریور کار خود را در برلین آغاز می کند. این روز شاید یکی از آن روزهای بسیار داغ شهریور امسال باشد. چون شایعه معرفی آیفون های جدید را هم داریم -که البته کمی دور از ذهن است.

اما سامسونگ معمولا یکی دو روز قبل از نمایشگاه٬ مراسمی با مرکزیت عضو جدید خانواده فبلت پر فروش خود، این بار گلکسی نوت ۳، برگزار می کند. حال چه می شود اگر مدیران سامسونگ یک ساعت هوشمند هم روی مچ داشته باشند؟

پیگیری های صورت گرفته توسط سایت ها و البته نشت کنترل شده خبرها توسط سامسونگ حکایت از ارسال محصولی با کد SM-V700 به واحد تحقیق و توسعه این شرکت در آلمان دارد که گویا نمونه ای از یک ساعت هوشمند است.
ساعت های هوشمند٬ محصول مهم بعدی در عصر پست پی سی خواهند بود و به احتمال زیاد اولین خانواده از گجت های پوشیدنی لقب می گیرند که شرکت های بزرگ به طور انبوه روانه بازار مصرف می کنند. طبق شنیده ها ال جی٬ اپل٬ گوگل و سامسونگ به این قلمرو کشف نشده پا گذاشته اند ولی چه کسی ابتدا ضربه کاری را وارد می کند؟
از ساعت های ال جی و گوگل خبر خاصی در دست نیست؛ امیدواریم ال جی کلیدهای کنترلی را -مثل G2 پرچمدار بعدی اش- پشت ساعت قرار ندهد٬ چون دیگر واقعا کار با آن سخت می شود! گوگل هم که درهای آزمایشگاه X خود را پنج قفله کرده و فعلا شایعه ای به بیرون درز نکرده. سونی هم که جلوتر از همه  SmartWatch 2 را معرفی کرد -که با هیجان خاصی همراه نبود.

می ماند اپل که ابتدا در خبرها آمده بود در سال ۲۰۱۴ اقدام به معرفی iWatch خواهد کرد، ولی خیلی زود با بلند شدن صدای طبل سامسونگ از سئول، کوپرتینو هم خبرساز شد و سایت های مرتبط با اپل نوشتند: استخدام افراد بیشتر برای کار روی iWatch احتمالا به معنای جدی شدن تلاش ها برای معرفی آن در اواخر ۲۰۱۳ است.
اما سایت های پوشش دهنده اخبار سامسونگ و اکوسیستم اندروید٬ از الآن دارند بر کوس رقابت می کوبند و به نظر می رسد این شرکت با پیشدستی٬ اولین ساعت هوشمندش را زودتر از همه رقبای ذکر شده معرفی خواهد کرد.
روزهای هیجان در راه هستند، به انتظار IFA 2013 می نشینیم. طبق شنیده ها در این نمایشگاه، سامسونگ به معرفی ۴ محصول جدید خواهد پرداخت: گلکسی نوت ۳، گلکسی تب ۳ پلاس، گلکسی اس ۴ پلاس و گلکسی واچ یا همان Gear.
امیر حسین بازدید : 10 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)
 

۵ مورد از ویژگی های کاربردی Google Now

 
Google Now اپلیکیشن جستجوی جذابی است که گوگل برای اندروید و iOS عرضه کرده. اولین بار در I/O 2012 رونمایی شد و هم اکنون بر روی دستگاه های اندرویدی از نسخه ۴.۱ به بالا و iOS 5 به بالا قابل نصب و استفاده است.
با آن می توانید اطلاعاتی در زمینه نتایج ورزشی٬ آب و هوا٬ محل های غذاخوری٬ و ... به دست آورید. جالب تر اینکه هر چه بیشتر از سایر سرویس های گوگل استفاده کنید٬  Google Now هم هوشمندتر می شود. برای مثال اگر اطلاعات پرواز شما به جیمیل تان ارسال شده٬ این اپلیکیشن با استفاده از شماره تاییدیه (موجود در ایمیل)٬ اطلاعات پروازتان را نشان می دهد.
اما در لایه رویی این سرویس٬ گوگل امکان دستورات صوتی را که خیلی شبیه Siri است گنجانده و می توانید از داخل این اپلیکیشن برخی عملکرد های دستگاه خود را هم کنترل کنید. البته گاهی گوش  Google Now سنگین می شود و شما را درست درک نمی کند. اما با حرف زدن بیشتر٬ این اپ الگوهای صحبت کردن شما را یاد می گیرد و اشکالات را به مرور کم می کند.

در ادامه مطلب ۵ مورد از ویژگی های کاربردی Google Now را آورده ایم. شما هم در بخش نظرات می توانید موارد تجربی خودتان را اضافه کنید. با مدرسه نیوز  همراه باشید.
امیر حسین بازدید : 9 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)

مرورگری برای باز کردن سریع تر سایت ها

این روزها سایت های زیادی از طراحی ریسپانسیو بهره می برند و یا دارای نسخه ویژه موبایل هستند، اما این موضوع لزوما به این معنا نیست که محتوای سبک تری در مقایسه با نسخه اصلی سایت، در اختیار شما گذاشته می شود. با توجه به سرعت پایین اینترنت موبایل در ایران، اولویت اکثر ما هنگام مرور صفحات وب، سرعت باز شدن و مصرف حداقلی پهنای باند است، اولویتی که شاید مرورگر های رایج موبایل، راه حل خاصی برای آن نداشته باشند.InstaBrowser نام مرورگری است که سازندگانش ادعا می کنند در مقایسه با سافاری، تا ۹۰ درصد مصرف پهنای باند را کاهش می دهد. این اپلیکیشن در واقع معجزه خود را با حذف محیط گرافیکی انجام می دهد و قالب سایت ها را به صورت یک ستون ساده متن و عکس به نمایش در می آورد. این برنامه برای گشت و گذار راحت تر در سایت ها لیست محتوا های موجود را به صورت جدول نیز نمایش می دهد و این امکان را فراهم می کند تا در صورت نیاز، حتی نمایش عکس های مطالب را نیز غیر فعال کنید.شاید نمایش سایت ها بدین صورت، چندان با فلسفه موبایل ها و تبلت های هوشمند امروزی سازگار نباشد، اما هنگامی که بستر های داخلی، همگام با تکنولوژی جهان پیشرفت نکند، گاهی استفاده از این ابزارها، اجتناب ناپذیر خواهد بود.Instabrowser فعلا برای سیستم عامل iOS تهیه شده است و علاقه مندان می توانند آن را با قیمت ۲.۹۹ دلار از اپ استور ، تهیه نمایند.
امیر حسین بازدید : 17 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)

بارنابی جک٬ هکر معروف خودپردازها در سن ۳۵ سالگی درگذشت

جامعه امنیت کامپیوتری چند روزی است که در غم و اندوه فرو رفته زیرا ستاره ای بی چون و چرا٬ هکر معروف٬ بارنابی جک٬ روز پنج شنبه قبل در ۳۵ سالگی در گذشت.
او که مدیر شرکت امنیتی IOActive در سیاتل بود٬ اصلیتی نیوزیلندی داشت و در سال ۲۰۱۰ تبدیل به ستاره ای در جامعه هکرها شد. شگردی که او را معروف کرد سرقت از خودپردازها نام داشت.
عکسی که در بالا می بینید یکی از به یادماندنی ترین لحظات تاریخ معاصر حوزه امنیت است. زمانی که جک روی صحنه رفت و کاری کرد دو دستگاه خودپرداز مثل باران٬ شروع به باریدن پول کنند. این نمایش که بسیاری منتظر آن بودند به خاطر فشار شرکت های سازنده دستگاه های خودپرداز به شرکتی که جک را در استخدام داشت٬ در کنفرانس Black Hatیک سال به تعویق افتاده بود.

او در اصل یک پژوهشگر به شمار می رفت نه هکری خرابکار، و با این دستاورد برجسته باعث شد شرکت های سازنده ATM و بانک ها بیش از قبل نگرانی ها بابت امنیت خودپردازها را جدی گرفته و به تغییراتی در این زمینه دست بزنند. از همین رو تاثیر تحقیقاتش بر زندگی میلیون ها نفر٬ ملموس است.
اما بارنابی جک در خودپردازها متوقف نشد. او سپس روشی برای هک کردن دستگاه های پمپاژ انسولین یافت که توسط آن می شد با تزریق دوزهای بیش از حد مجاز٬ دست به قتل زد. این دستاورد نیز باعث شد شرکت تولید پمپ های انسولین Medtronic طراحی پمپ های خود را تغییر دهد تا امکان سوء استفاده از آنها از بین برود.
قرار بود جک چهارشنبه همین هفته در Black Hat حاضر شود و یک دستاورد جدید و جذاب دیگر را رو کند. او به روشی دست یافته بود که می شود با آن از فاصله ۱۵ متری٬ ضربان ساز ها و دستگاه های تنظیم تپش قلب را هک کرد تا یک شوک مرگ بار به فردی که در بدن او نصب شده اند٬ وارد آید. این دستاورد نیز می تواند موجب بازنگری شرکت ها در چنین وسایلی و امن سازی آنها برای دور کردن مردم از خطرات احتمالی شود.
مشخص نیست که آقای بارنابی جک به چه دلیلی فوت کرده و کالبدشکافی در جریان است. پلیس او را در آپارتمانی در سان فرانسیسکو پیدا کرده و احتمال قتل را منتفی می داند. شرکت IOActive در نامه ای با اعلام فوت او نوشته: «یاغی محبوب از بین ما رفت ولی هرگز فراموش نمی شود. او یک استاد هک بود و البته دوستی عزیز.»
امیر حسین بازدید : 10 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)

نمایشگر پلاستیک حساس به فشار؛ نوید ساخت ربات هایی که حس می کنند

با افزایش تقاضاهای عمومی برای کامپیوترهای پوشیدنی، پژوهشگران هم در پی یافتن عناصر و مواد جدیدی هستند تا بتوانند به جهت ساخت نمایشگرهای منعطفِ بهتر، از آنها استفاده کنند. حالا یک گروه تحقیقاتی در دانشگاه کالیفرنیا از «پلاستیک» برای این کار استفاده کرده است.
این گروه یک صفحه ۱۶ در ۱۶ پیکسلی از جنس پلاستیک ساخته است. هرجای این نمایشگر که e-skin نام گذاری شده مورد تماس قرار گیرد روشن می شود. اگر موقع تماس فشار بیشتری هم وارد شود نور ساطع شده افزایش می یابد.  
از این نمایشگر ساده می توان در ساخت مواردی چون کاغذهای تعاملی استفاده کرد یا آنها را در خودروها برای کنترل لمسی به کار برد. البته شاید مهمترین هدف این پژوهش ربات ها باشند. اعضای این گروه تحقیقاتی معتقدند که این نمایشگر ساده می تواند آینده حس لامسه برای آدم آهنی ها باشد.
برای ساخت این e-skin یک لایه پلاستیک را روی یک ویفر سیلیکون متبلور می کنند. سپس یک لایه ادوات الکترونیک اضافه کرده و در نهایت پلاستیک را از سیلیکون جدا می کنند. فیلم پلاستیک حاصله شامل یک ترانزیستور، LED و حسگر فشار در هر پیکسل است. 
به گفته آنان هرچند تجمیع حسگرها در یک شبکه کار جدیدی نیست ولی تبدیل داده ها به عاملی تعاملی ایده اصلی این پژوهش است. همچنین e-skin بر خلاف صفحات لمسی کنونی بسیار منعطف است و می تواند روی هر سطحی قرار گیرد.
قطعات الکترونیک استفاده شده در این نمایشگر با دستگاه های موجود در صنعت الکترونیک قابل نصب هستند و البته ارزانی پلاستیک، برگ برنده این فناوری جدید است. این گروه در حال کار روی بسط حساسیت های e-skin به نور و گرما است تا این پوست الکترونیک را هرچه بیشتر به نمونه طبیعی آن شبیه تر کنند.
امیر حسین بازدید : 7 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)

آیفون ارزان قیمت با نام iPhone 5C معرفی می شود؟

عکس بالا که ساعاتی قبل در سایت های چینی یافته شده٬ یک سبد از جعبه های مخصوص بسته بندی آیفون 5C را نشان می دهد و هر چند هنور نمی توان اصالت این بسته بندی را تایید کرد٬ ولی به نظر می رسد بالاخره نامی با مفهوم برای آیفون ارزان قیمت و رنگارنگ اپل لو رفته باشد٬ یا شاید هم نمونه هایی قلابی برای سنجش افکار عمومی نسبت به این نامگذاری جدید!؟C می تواند معادل Color (رنگ) در نظر گرفته شود٬ یا با کمی چاشنی طنز معادل Cheap (ارزان) که هر دو در مورد آیفون ارزان قیمت و ساخته شده از پلاستیک های رنگی٬ صدق می کنند.چیزی که باعث می شود با دیده تردید به این نام بنگریم٬ این است که این روزها اپل می تواند نام محصولات را در نزدیکی زمان معرفی٬ نهایی کند و از آنجا که پسوند هایی نظیر 5C در پشت خود محصول درج نمی شوند٬ بنابراین فقط می ماند دفترچه های راهنما و بسته بندی که ساخت شان در حجم انبوه٬ نیاز به ۲ ماه زمان (مدت باقی مانده به رونمایی احتمالی) ندارد.

اما خود بسته بندی از جنس مقوا نیست و بیشتر شبیه بسته بندی های خانواده آیپاد است که برای محصولی ارزان تر٬ منطقی به نظر می آید (هرچند آیپد مینی هم عضو ارزان تر خانواده آیپد است ولی جعبه مقوایی دارد.)

نکته جالب این است که حرف C در داخل مربعی گوشه گرد قرار گرفته یعنی نماد تمام دستگاه های مبتنی بر iOS از ابتدا تاکنون. اما پسوندی که در اینجا استفاده شده شبیه دیگر پسوندهای محصولات های اپل مثل "mini" و "nano" یا حتی 3GS و 4S نیست. 
اگر قرار باشد 5C را یک روش ناگذاری جدید در نظر بگیریم آن وقت٬ بد نیست نظرتان راجع به نامگذاری آیفون 5X برای آیفونی بزرگتر از ۴ اینچ را هم بگویید.نکته دیگر اینکه٬ اگر اپل در نهایت از عدد ۵ در نامگذاری آیفون ارزان قیمت استفاده کرده باشد٬ این احتمالا نشانه آن است که قطعات و مشخصات سخت افزاری آن مشابه آیفون ۵ هستند. چیزی که این می تواند برای محصولی میان رده٬ جالب توجه باشد.شما فکر می کنید این جعبه ها متعلق به محصول واقعی هستند یا نمونه هایی قلابی برای گرفتن بازخورد رایگان؟
امیر حسین بازدید : 8 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)

مایکروسافت و بیل گیتس: چه کمکی از دست او ساخته است؟

یک بار دیگر. همراه با احساسات. همه بعد از مدرسه نیوز تکرار کنید: قرار نیست بیل گیتس مانند یک شوالیه سفیدپوش به وسط میدان بیاید و دوباره مدیرعامل مایکروسافت شود.
بیزینس تایمز بین المللی٬ شعبه استرالیا٬ اخیرا نوشته که چنین بازگشتی٬ آنقدرها هم دور از ذهن نیست٬ اما باید پذیرفت که هست.
بعد از وقوع یکی از بزرگترین افت قیمت های ۱ روزه در تاریخ سهام مایکروسافت به نظر می رسد این شرکت در مسیر سنگلاخی از مشکلات قرار داشته باشد٬ زیرا سرمایه گذاران هنوز نگران حال و روز آن هستند.
تقاضای پایین برای سیستم عامل جدید مایکروسافت و نیز فروش ضعیف تبلت این شرکت٬ سرفیس٬ سرمایه گذاران را نگران آینده و مسیر حرکت مایکروسافت کرده. برای پاسخ به همین نگرانی ها بود که استیو بالمر اقدام به سازماندهی مجدد شرکت عظیم تحت امرش کرد٬ به خصوص در بخش سیستم عامل ها.
با این حال تحلیلگران معتقدند این تغییرات راه حلی برای مشکلات شرکت نیست:
«سازماندهی مجددی که اخیرا انجام شد مشکل مایکروسافت در زمینه تبلت ها و تلفن های هوشمند را حل نمی کند. سرفیس آرتی ضرری ۹۰۰ میلیون دلاری روی دست مایکروسافت گذاشته و شاید حتی در بین سرمایه گذاران علاقه ای به سرمایه گذاری مجدد در این بخش ها نباشد.»
بنابراین شاید تا چند وقت دیگر فقط ناخدا بالمر بماند و کشتی بزرگی که نه در حال غرق شدن است٬ نه در حال پیشروی به سمت ساحل.
اما درباره احتمال بازگشت بیل گیتس به دایره اجرایی مایکروسافت باید نکاتی را ذکر کرد. او در حال حاضر رئيس غیراجرایی هیئت مدیره است و سخت مشغول امور خیریه اش در بنیاد بیل و ملیندا گیتس. از آن طرف حضور او مساوی است با رفتن بالمر از شرکت٬ زیرا او گفته که هرگز مقامی کمتر از مدیرعاملی را قبول نمی کند. بنابراین طرح های فعلی بالمر شاید ناتمام بمانند.
بیل گیتس از سال ۲۰۰۸ به این طرف دیگر مسئولیت اجرایی در مایکروسافت ندارد و شرکتی که زمانی تاسیس کرد٬ حالا خیلی با آن دوره فرق کرده. در اصل دغدغه اصلی بیل گیتسی که الآن می شناسیم٬ امور عام المنفعه است و البته که اگر او احساس کند مایکروسافت در حال خارج شدن از ریل است٬ اقدامی خواهد کرد. ولی این اقدام لزوما بازگشت او به مدیرعاملی شرکت محبوبش نیست.
گیتس مایکروسافت را تاسیس کرد. ولی مایکروسافت امروز نیازی به مدیران دیروز ندارد٬‌ بلکه مدیریتی جدید با ایده های جدید می خواهد. شاید این کاری است که بیل گیتس باید انجام دهد. انتخاب یک مدیرعامل جدید.
شما فکر می کنید استیو بالمر می تواند مایکروسافت را از این وضعیت سخت نجات دهد یا باید امور را به شخص دیگری سپرد؟
امیر حسین بازدید : 8 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)

سامسونگ دو تبلت ۱۰ و ۱۲.۲ اینچی با نمایشگر ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسلی آماده کرده؟

حساب توییتر evleaks که کمتر جای شکی به خبرهای آن وجود دارد٬ امروز توییت جالبی ارسال کرده و خبر داده که دو تبلت قدرتمند از سامسونگ آماده ورود به صحنه رقابت هستند که کیفیت تصویر نمایشگر هر دوی آنها برابر با ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل است.
اولی با کد شناسایی SM-P900 دارای نمایشگر ۱۲.۲ اینچی٬ چیپ پردازشی اگزینوس ۵ اکتا٬ و قلم اس پن است. این نمایشگر هیچ رکوردی را نخواهد شکست زیرا تراکم آن معادل ۲۴۷ پیکسل در هر اینچ خواهد بود.
تبلت دوم با کد P-600 از پردازنده کوالکام اسنپدرگون ۸۰۰ برخوردار است و نمایشگر ۱۰.۱ اینچی آن نیز رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ دارد که معادل تراکم ۲۹۹ پیکسل در اینچ است. با این حال برای این تبلت اشاره ای به قلم اس پن نشده.
به نظر می رسد تبلت ۱۲.۲ اینچی از خانواده گلکسی نوت باشد. همه اعضای فعلی این خانواده از قلم اس پن و پردازنده اگزینوس برخوردارند. بنابراین احتمالا بعد از گلکسی نوت ٬۲گلکسی نوت ٬۸ و گلکسی نوت ۱۰.۱ شاهد بزرگترین عضو خانواده (با نامی شبیه گلکسی نوت ۱۲؟) خواهیم بود.
اما تبلت ۱۰ اینچی می تواند نکسوس ۱۰ جدید باشد یا شاید هم محصولی از خود سامسونگ که بعدا به عنوان مدل پایه برای ساخت نکسوس ۱۰ جدید استفاده شود٬ زیرا کیفیت تصویر نمایشگر آنها مشابه است و با توجه به مهاجرت گوگل به کوالکام در نکسوس ۷ جدید  چنین چیزی دور از ذهن هم نیست. به هر حال چه نکسوس ۱۰ جدید و چه گلکسی تب ۱۰.۱ جدید٬ به نظر می رسد سامسونگ حرکتی خوب در زمین بازی ۱۰ اینچی ها خواهد کرد.
هنوز خبری از زمان معرفی این تبلت ها نداریم.
امیر حسین بازدید : 10 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)

عرضه ایکس باکس وان با فضای ذخیره سازی ابری نامحدود

مثل اینکه داستان قابلیت های جدید کنسول بازی جدید مایکروسافت تا زمان آغاز فروش آن تمامی نخواهند داشت و هر روز بخش تازه ای از آن را خواهیم شنید. و اکنون هم مشخص شده که ایکس باکس وان با فضای ذخیره سازی کلود نامحدود عرضه خواهد شد.
بر کسی پوشیده نیست که مایکروسافت در حال حاضر یکی از قدرتمندترین سرویس دهندگان فضای ابری است و با محصولات و سرویس هایی چون Azure، اسکای درایو و... جای پای محکمی در این بازار دارد.
از سویی هم می دانیم که قرار است کلود به شکل گسترده ای توسط ایکس باکس وان مورد استفاده قرار گیرد تا بخش اعظم وظایف محاسباتی و فرآیندهای رندر کردن بر دوش آن قرار گیرد. یک کاربرد دیگر فضای ابری در این کنسول بازی، همراهی با هارد دیسک و عملکرد به عنوان بخشی از آن برای ذخیره اطلاعات بازی ها است.
اگر چه این امکان جدیدی در کنسول های بازی مایکروسافت نیست و در ایکس باکس ۳۶۰ هم می توانستید اطلاعات بازی ها و دستاوردهای تان را در کلود ذخیره کنید، اما آنجا به یک فضای ۵۱۲ مگابایتی محدود بودید. و اکنون داستان با One به کلی عوض شده است. فضای کلود این کنسول به بی نهایت میل کرده و گوناگونی فرمت فایل های قابل ذخیره روی آن هم بسیار بیشتر شده است.
کاربران کنسولهای گذشته ایکس باکس برای استفاده از چنین قابلیتی باید اکانت طلایی ایکس باکس لایو را خریداری می کردند. اما مایکروسافت اکنون اعلام کرده تمام کاربران طلایی و نقره ای از چنین قابلیتی برخوردار خواهند بود.
امیر حسین بازدید : 7 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)

گمانه زنی در خصوص همکاری گوگل و ال جی برای تولید نکسوس ۷ - ۲۰۱۴

هنوز یک هفته از رونمایی و عرضه نکسوس 7 جدید توسط گوگل و ایسوس نگذشته که یک تحلیلگر در گزارشی از احتمال همکاری این غول جستجو با LG برای تولید نکسوس 7 سال آینده خبر می دهد.
آنچه که مسلم است آسیاب شایعه سازی هیچگاه از حرکت باز نمی ایستد. با اینکه تنها چند روز از عرضه نسل دوم نکسوس 7 گوگل (مشهور به نکسوس 7 - ۲۰۱۳) نمی گذرد، صحبت ها درباره جانشین بعدی این تبلت ۷ اینچی آغاز شده است.
مینگ-چی-کو به تازگی گزارشی را منتشر ساخته که از کنار گذاری ایسوس توسط گوگل و انتخاب ال جی به عنوان شریک تجاری سال آینده خود خبر می دهد. به نظر می رسد دلیل این کار، طراحی نمایشگرهای پیشرفته باشد.
ال جی دیسپلی به تکنولوژی دست یافته که پنلهای IPS نازکتر و سبکتری تولید کند و اینگونه فاصله طراحی میان ابزارهای گوگل و اپل تا حد زیادی کم خواهد شد. از آنجایی که نمایشگر نکسوس 7 جدید یکی از بزرگترین به روز رسانی های آن نسبت به نسل قبلی است، چندان دور از انتظار نیست که چنین تصمیمی از سوی گوگل گرفته شود.
البته از سوی دیگر به تازگی شنیده می شود که ال جی هم تصمیم گرفته به دنیای رقابتی تبلت ها وارد شود. لذا این احتمال دور از ذهن به نظر می رسد که گوگل بخواهد روابطش با این شرکت کره ای را گسترش داده و تولید نکسوس 7 بعدی را به آنها بسپرد.
هرچند هنوز برای هر نتیجه گیری زود است. اگر چه مینگ-چی-کو برای دقت پیش‌بینی های اش درباره ابزارهای آینده شهرت یافته است، اما نباید این گزارش را که به نظر می رسد تنها بر پایه نظرات شخصی و بدون هیچ گونه نشانه و مدرکی بیان شده، چندان جدی گرفته و بهتر است همچنان منتظر داستان های آینده Nexus 7 2014 بمانیم.
امیر حسین بازدید : 11 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)

داستان های واقعی درباره اپل و مخفی نگه داشتن اطلاعات

این روزها بازار لو دادن محصولات خیلی داغ است ولی کیست که نداند این گونه درز اخبار در واقع نشت اطلاعات توسط خود شرکت ها به صورت کنترل شده است. این را موسس evleaks که بزرگترین جارچی اخبار غیررسمی در دنیای تکنولوژی است نیز تایید کرده.
اما در مورد اپل٬ آن طرف ماجرا را هم ببینید. دورانی بوده که این شرکت اراده می کرد تا چیزی لو نرود٬ و چیزی هم لو نمی رفته. مثل اولین آیفون٬ اولین آیپد٬ همین اواخر مک پرو ۲۰۱۳ و محصولات دیگر.
شما فکر می کنید اپل از چه روش هایی برای لو نرفتن محصولاتش استفاده کرده و احتمالا هنوز هم می کند؟ بهترین راه برای فهمیدن این موضوع٬ بازگو کردن داستان های واقعی است که بعضی شان حسابی مایه تعجب تان خواهند شد.
در ادامه مطلب با مدرسه نیوز  همراه باشید.

 

امیر حسین بازدید : 9 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)

سهم فروش آیپد، پایین تر از هر زمان دیگر

از زمانی که استیو جابز نخستین آیپد را معرفی کرد، اپل سهم بزرگی از بازار تبلت ها را در اختیار داشت. به هر ترتیب این خود اپل بود که به نوعی مخترع تبلت به شمار می رفت و طبیعی بود که سایر شرکت های تولید کننده تلاش کنند تا میزان فروش خود را به این کمپانی، نزدیک سازند. همه چیز برای سیب جادویی ایده آل پیش می رفت تا اینکه آمازون تصمیم گرفت وارد بازی ۷ اینچی های ارزان قیمت شود و درست در همان زمان بود که گسترش سهم بازار اندروید، شیب تند تری پیدا کرد.با وجود پیشرفت های اندروید، هنوز هم اگر سهم بازار کیندل آمازون، گلکسی تب سامسونگ و نکسوس ۷ گوگل را روی هم بگذاریم، باز هم این آیپد است که در بازار یکه تازی می کند. اما تحلیلگران معتقد هستند که این شرایط ادامه پیدا نخواهد کرد و اوج گیری گیری اندروید، سرانجام آیپد را به زیر خواهد کشید.آیپد در حال حاضر ۳۵.۵ درصد از سهم فروش تبلت ها را در اختیار دارد که پایین ترین رقم از زمان معرفی آن است. جدی ترین رقیب اپل سامسونگ به حساب می آید که با ۲۰.۲ درصد از سهم بازار، منتظر کوچکترین لغزشی از سوی اپل است تا سلطنت خود در حوزه تبلت ها را اعلام کند.اپل در فصل گذشته، ۱۴.۶ میلیون آیپد فروخت که با پیش بینی کارشناسان مبنی بر ۱۸ میلیون دستگاه، فاصله زیادی داشت. این در حالی ست که پیش بینی می شود اپل در ۳ ماهه پیش روی نیز تنها ۱۰ میلیون آیپد بفروشد.یکی از عواملی که می تواند سهم بازار اپل را با افزایش مواجه کند، معرفی نسل پنجم آیپد و همینطور آیپد مینی بعدی است. آنطور که به نظر می رسد اپل برای اینکه آیپد مینی، بازار برادر بزرگترش را مورد تهدید قرار ندهد، قصد ندارد فعلا از نمایشگر رتینا در آن استفاده کند، و این در حالی ست که چند روز پیش گوگل نکسوس ۷ جدید را با کیفیت تصویر ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل (تراکم ۳۲۳ پیکسل) معرفی کرد.شما آینده اپل در بازار تبلت ها را چگونه پیش بینی می کنید؟
امیر حسین بازدید : 6 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)

تلفن اندرویدی در مقابل آیفون: کدام برای خریدن بهتر است؟

توماس ادیسون در مقابل نیکولا تسلا. راجر فدرر در مقابل رافائل نادال. بایرن مونیخ در مقابل بارسلونا. دنیا پر است از رقبای عالی٬ و حوزه تلفن های هوشمند هم استثنا نیست. رقابت بین آیفون و تلفن های مبتنی بر اندروید برای اهالی جامعه فناوری مثل شهرآورد است.اکثر کاربران امروزی وفادارانه مزایای دستگاه انتخابی خود را به شما می گویند و دلایلی هم ردیف می کنند که چرا انتخاب خودشان از انتخاب سایر افراد روی کره خاکی بهتر است!؟ اما افرادی که هنوز به انتخابی بین تلفن اندرویدی و آیفون نرسیده اند٬ شاید به کمی کمک نیاز داشته باشند. پس بیایید یک راست سر اصل مطلب که بیان نقاط قوت هر یک از رقبای این مقایسه باشد٬ برویم.
۱. تلفن اندرویدی: سیستم عامل متن-باز. آنچه کاربران این تلفن ها دارند یک سیستم عامل متن-باز است که در دنیا نیز فراگیرتر از بقیه شده. تولیدکنندگان٬ اوپراتورهای مخابراتی٬ توسعه دهندگان مستقل و کاربران زرنگ می توانند در آن تغییراتی به دلخواه خود به وجود بیاورند. این سیستم عامل قابلیت شخصی سازی زیادی دارد٬ و به شما امکان تغییر ظاهر با استفاده از پروژه هایی نظیر Cyanogenmod و Paranoid Android و MIUI را نیز می دهد. علاوه بر این امکان دریافت اپلیکیشن ها از بازارچه های مستقل نیز به کمک کاربران و توسعه دهندگان آمده.
۲. آیفون: اپلیکیشن ها. اپل به داشتن رابطه ای نزدیک با توسعه دهندگان معروف است. از همین رو در میدان اپلیکیشن ها٬ داستان رقابت تلفن های اندرویدی و آیفون کمی با مورد قبلی متفاوت است. اپل مدت ها در این زمینه پیشتاز بود٬ اما در حالی که آخرین آمار اعلام شده از طرف این شرکت بیانگر وجود ۹۰۰ هزار اپل در اپ استور است٬ گوگل ۹۷۵ هزار اپ در پلی استور دارد. کاربران هر دو سیستم عامل از کیفیت اپلیکیشن های موجود برای سیستم عامل خود دفاع می کنند ولی چیزی که جای بحث ندارد٬‌ زمان عرضه است. iOS تقریبا همیشه زودتر اپلیکیشن های جدید را دریافت می کند. شاید این نیز در آینده تغییر کند ولی در حال حاضر٬ اپلیکیشن ها زودتر در سیاره سیب فرود می آیند.
۳. تلفن اندرویدی: انعطاف پذیری اپلیکیشن ها. اندروید و گوگل انعطاف بیشتری در مقابل اپلیکیشن ها دارند. کروم٬ اوپرا و فایرفاکس روی اندروید قابل نصب هستند ولی حضور دو تای اولی در آی او اس با محدودیت هایی همراه است و حضور سومی توسط موزیلا به دلیل رفتار اپل به تعویق افتاده. به بیان دیگر٬ اپل با توجه به معیارهای خود سختگیرانه رفتار می کند و این چیزی نیست که به این زودی تغییر کند.
۴. تلفن اندرویدی: به اشتراک گذاشتن داده ها. در اندروید شما یک قابلیت به اشتراک گذاری به نام intents دارید که به تان امکان می دهد داده ها -یی نظیر متن٬ عکس یا لینک- را بین اپلیکیشن های خود به اشتراک بگذارید. با نگه داشتن انگشت و لمس دکمه Share می توان فهرستی از اپ ها را داشت و محتوا را به آنها منتقل کرد. این شاید مورد کوچکی به نظر برسد ولی کار با اندروید را در بسیاری زمینه ها سریع می کند.
۵. آیفون: حمل آسان تر و ارگونومی. وقتی بحث بر سر اندازه باشد٬ آیفون ها ابعاد معقول تری دارند و سبک تر هستند. کافی است آیفون ۵ را در کنار اچ تی سی وان یا گلکسی اس ۴بگذارید. قطعا حمل آیفون ۵ به خاطر ابعاد و وزن پایین تر٬ آسان تر است. به خاطر اندازه اش کار یک دستی با آن هم راحت تر است. البته شاید آیفون های بعدی با نمایشگری بزرگتر عرضه شوند٬ در این صورت باید دید اپل وزن و ابعاد خود تلفن را چطور کنترل می کند تا همچنان ارگونومیک باقی بماند.
۶. آیفون: ثبات. یکی از دلایل آی او اس برای اینکه سرش را جلوی سیستم عامل متن-باز اندروید بالا بگیرد این است که iOS بر روی تمام دستگاه ها٬ یک جور است. برای روشن کردن وای-فای شما محیط ها و عملکردهای مختلفی را در دستگاه های اندرویدی می بینید٬نکسوس ۴ با اچ تی سی وان فرق دارد و گلکسی اس ۴ با اکسپریا Z. البته داشتن رابط های کاربری متفاوت٬ یک مزیت هم دارد و آن امکان شخصی سازی بیشتر است. در آی او اس ثبات و سادگی برای انجام کارها مد نظر بوده و به عنوان مثال می توانید با یک رمز عبور تمام دستگاه های اپلی خود را همگامسازی کنید٬ اما در اندروید اولویت های دیگری وجود داشته.
بعضی ها می گویند متن-باز بودن اندروید٬ به خصوص با وجود دستگاه هایی که گاه خام و بی کیفیت هستند٬ باعث می شود مانند شمشیری دو لبه عمل کند. اگر کسی هستید که مدام از سرویس های آنلاین گوگل استفاده می کند٬ اندروید با آنها به خوبی دمساز شده. ولی لذت شما از اندروید تا حدی هم بستگی به تلفنی که خریده اید دارد.
نتیجه گیری در این طور رقابت ها کار درستی نیست. زیرا می توان تعبیر بالا را بسط داد و گفت که هر دو سیستم عامل و رویکردهای شرکت ها در قبال محصولات شان٬ مثل شمشیر دو لبه هستند. آیا شما ثبات نرم افزاری٬ ارگونومی٬ و اپلیکیشن های سریع الوصول را ترجیح می دهید یا در آن سو٬ سیستم عاملی متن-باز با امکان شخصی سازی وسیع٬ انعطاف پذیری بهتر و اشتراکات زیاد بین اپلیکیشن ها، و البته نمایشگرهای بزرگ را؟
امیر حسین بازدید : 6 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)

عرضه موتو ایکس با شیشه جادویی و بدنه آلومینیومی چند لایه؟

ظاهرا درز اطلاعات مربوط به موتو ایکس گوگل پایانی ندارد. پس از لو رفتن رابط کاربری دوربین،تصاویر رسمی ،بنچ مارک سخت افزاری و ... اکنون نوبت به شیشه نمایشگر این دستگاه رسیده.طبق شنیده ها در موتو ایکس از نوع خاصی از شیشه محافظ Gorilla Glass استفاده شده است که موتورولا آن را شیشه جادویی می نامد. این شیشه انحنای خاصی را در کناره های خود دارد و از این طریق اتصالی بی نقص را با بدنه دستگاه به وجود آورده است. گویا این کافی است تا گوگل از لفظ شیشه جادویی برای توصیف آن استفاده کند.همچنین در مورد بدنه هم شنیده می شود که روکش چند لایه آلومینویومی آن ساختاری بسیار مستحکم و در عین حال باریک و سبک دارد. در ادامه می توانید تصاویری مربوط به این موبایل را مشاهده نمایید و مد نظر داشته باشید که تا به حقیقت پیوستن این اطلاعات و معرفی رسمی موتو ایکس، تنها چند روز باقی مانده است.

امیر حسین بازدید : 4 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)

تصویری جدید از آیفون پلاستیکی؛ این بار با علامت FCC

هنوز رسما مشخص نیست که آیا آیفون ارزان قیمتی در حال ساخته و پرداخته شدن هست یا نه. آنچه مسلم است همه نصاویری که تا کنون از آن منتشر شده یک تلفن پلاستیکی با رنگ های متنوع را به نمایش گذاشته.

حالا عکس دیگری از این تازه وارد به بیرون درز کرده که علامت FCC را هم بر پشت خود دارد، و درست همین است که تازگی دارد. تا کنون هر عکسی که از این آیفون جدید دیده بودیم، فاقد این نشان بوده. البته با توجه به کیفیت نامطلوب عکس می توان درباره صحت آن تشکیک کرد.
اما اگر این عکس صحت داشته باشد بدین معنی است که آیفون ارزان قیمت در کمیته ارتباطات فدرال آمریکا ثبت شده و عرضه آن قطعی خواهد بود. شنیده ها حاکی است که احتمالا این تلفن درست در میانه شهریور معرفی خواهد شد.
امیر حسین بازدید : 11 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)

ویژگی پنهانی اندروید ۴.۳: مدیریت مجوزهای دسترسی اپلیکیشن ها

نصب کردن یک اپلیکیشن اندرویدی٬ کادر مجوزهای دسترسی را جلوی چشم کاربران می آورد که اکثر آنها نادیده اش می گیرند -و چه کار اشتباهی می کنند.
اما خوب نخواهد بود اگر بتوانید به هر اپلیکیشن٬ مجوز دسترسی محدود به برخی بخش های تلفن یا تبلت تان را بدهید و از اتصال به برخی دیگر از بخش ها منعش کنید؟ به نظر می رسد این ویژگی جدیدی است که گوگل در اندروید ۴.۳ گنجانیده و Apps Ops نام دارد.
البته این قابلیت به طور پیش فرض مخفی است ولی می شود به آسانی آن را با نصب یک اپلیکیشن دیگر از پلی استور فعال کرد که پس از آن می توانید دسترسی سایر اپلیکیشن ها به بخش های مختلف سیستم عامل را تشخیص داده و بسته به نیاز محدود کنید.

مثلا قادر خواهید بود امکان مشاهده فهرست تماس های تان٬ یا دسترسی یک اپ به موقعیت شما از طریق GPS را محدود کنید.
این یک ویژگی پنهان شده در اندروید است و واقعا معلوم نیست چرا گوگل آن را به طور علنی معرفی و اعلام نکرده. اما به نظر می رسد این شرکت با توجه به موج تولید بدافزارهای اندرویدی که دیر یا زود از راه خواهد رسید٬ امنیت این سیستم عامل را جدی تر از آنچه فکر می کردیم٬ دنبال می کند.
امیر حسین بازدید : 14 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)

مدیاتک و معرفی اولین چیپ ۸ هسته ای واقعی

در اواخر ماه قبل بود که خبر آمد شرکت MediaTek در حال ساخت چیپ پردازشی ۸ هسته ای است و حالا این شرکت رسما "اولین چیپ ۸ هسته ای واقعی" دنیا را معرفی کرده. شاید الآن در ذهن تان علامت سوالی جلوی نام اگزینوس ۵ اکتا ساخت سامسونگ قرار بگیرد. مگر آن اولین چیپ ۸ هسته ای نبود؟ در واقع چیپ اکتای سامسونگ ۴+۴ هسته ای است٬ یعنی ۸ هسته دارد که در آن واحد فقط ۴ تا از آنها (خوشه ۴ تایی کم مصرف یا خوشه ۴ تایی قدرتمند) مشغول فعالیت هستند.
در پردازنده جدیدی که توسط مدیاتک معرفی شده٬ هر ۸ هسته به طور همزمان فعال اند و در نتیجه انجام بازی ها٬ وبگردی٬ و تماشای ویدیو بسیار نرم تر صورت می پذیرد٬ البته از کاهش مصرف باتری هم نباید گذشت. مدیاتک می گوید که هر ۸ هسته بدون اینکه گرمازده (!) شوند٬ امکان فعالیت دارند. امتیاز بنچمارک آنتوتو برای این چیپ هم در حدود ۳۰.۰۰۰ است. گزارش شده که فرکانس هسته های آن موقع بخش ویدیوی 1080p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه٬ بین ۱.۷ تا ۲ گیگاهرتز است.
تفاوت عملکرد چیپ سامسونگ و چیپ مدیاتک را در زیر می بینید.

باید اذعان کرد که اگر نام سامسونگ روی این چیپ بود٬ احتمالا پاپ از واتیکان به کره زنگ می زد تا بابت این دستاورد تبریک بگوید. اما از آنجایی که مدیاتک شرکتی است کمتر شناخته شده و معروف به ساختن چیپ های ارزان قیمت برای رقابت در بازارهای نوظهور٬ سر و صدای کمتری هم برای محصولاتش بلند می شود. ولی شرکت های مختلف با خرید چیپ های آن -به جای چیپ های کوالکام٬ صرفه جویی هایی بزرگی می کنند.
مدیا تک هم اکنون با توجه به تامین چیپ برای تلفن های ارزان قیمت٬ سهمی بیش از ۵۰٪ در بازار چیپ تلفن های همراه دارد و احتمالا با چیپ جدید که octa-core MT6592 نام دارد٬ می تواند جایگاه کوالکام را بگیرد و تبدیل به بزرگترین تامین کننده چیپ های تلفن همراه شود.
اما شاید بهترین جهش برای این شرکت٬ امضای قرارداد با یکی دو شرکت رده بالا باشد. چیزی که می تواند موتور موشک این چیپ ساز کمتر شناخته شده را روشن کند. ایا با چیپ ۸ هسته ای واقعی٬ چنین اتفاقی خواهد افتاد؟

امیر حسین بازدید : 8 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)

نگاهی به درون: کالبدشکافی کامل نکسوس ۷ (۲۰۱۳)

با معرفی نکسوس ۷ جدید اطلاعات و جزئیات نرم افزاری و سخت افزاری آن را به سرعت با شما در میان گذاشتیم -انگار نه انگار که همه تا حد زیادی لو رفته بودند! اما در اینجا مثل همیشه پس از معرفی گجتی تازه٬ یک کالبدشکافی تازه هم داریم که ifixit آن را ترتیب داده.
در ادامه مطلب با مدرسه نیوز همراه باشید تا نگاهی به درون نکسوس ۷ (۲۰۱۳) بیندازیم.

تعداد صفحات : 17

درباره ما
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید. من نوجوانی 14 ساله هستم از کشور بزرگ و سرافراز ایران. با ما همراه باشید تا از علم و فناوری های ایران و جهان هستی با خبر بشوید.در این وب سایت شما میتوانید مطالبی همچون اخبار گوشی های همراه و رایانه ها و لپ تاپ ها و هزاران محصول جدید را دریابید. امیدوارم همیشه سالم و سرافراز باشید. نویسنده و طراح این وب:امیر حسین علیپور
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتون درمورد وبلاگ ها و سایت های مدرسه نیوز چیست؟
    به نظر شما ما باید بیشتر از چه مطالبی استفاده کنیم؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 336
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 28
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 53
  • بازدید ماه : 44
  • بازدید سال : 451
  • بازدید کلی : 15,390