loading...
مدرسه نیوز در رز بلاگ
امیر حسین بازدید : 10 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)
 

۵ مورد از ویژگی های کاربردی Google Now

 
Google Now اپلیکیشن جستجوی جذابی است که گوگل برای اندروید و iOS عرضه کرده. اولین بار در I/O 2012 رونمایی شد و هم اکنون بر روی دستگاه های اندرویدی از نسخه ۴.۱ به بالا و iOS 5 به بالا قابل نصب و استفاده است.
با آن می توانید اطلاعاتی در زمینه نتایج ورزشی٬ آب و هوا٬ محل های غذاخوری٬ و ... به دست آورید. جالب تر اینکه هر چه بیشتر از سایر سرویس های گوگل استفاده کنید٬  Google Now هم هوشمندتر می شود. برای مثال اگر اطلاعات پرواز شما به جیمیل تان ارسال شده٬ این اپلیکیشن با استفاده از شماره تاییدیه (موجود در ایمیل)٬ اطلاعات پروازتان را نشان می دهد.
اما در لایه رویی این سرویس٬ گوگل امکان دستورات صوتی را که خیلی شبیه Siri است گنجانده و می توانید از داخل این اپلیکیشن برخی عملکرد های دستگاه خود را هم کنترل کنید. البته گاهی گوش  Google Now سنگین می شود و شما را درست درک نمی کند. اما با حرف زدن بیشتر٬ این اپ الگوهای صحبت کردن شما را یاد می گیرد و اشکالات را به مرور کم می کند.

در ادامه مطلب ۵ مورد از ویژگی های کاربردی Google Now را آورده ایم. شما هم در بخش نظرات می توانید موارد تجربی خودتان را اضافه کنید. با مدرسه نیوز  همراه باشید.
امیر حسین بازدید : 7 سه شنبه 01 مرداد 1392 نظرات (0)

فیسبوک، بدون تبلیغات

اغلب محصولات نرم افزاری رایگان هزینه توسعه خود را از راه تبلیغات درون برنامه ای تامین می کنند. اگر یکی از بازی های رایگان را در گوشی خود نصب کرده باشید، حتما این موضوع را متوجه شده اید. گاهی هم سازندگان یک برنامه آن را در دو نسخه رایگان و پولی ارائه می کنند که نسخه اخیر شما را از شر تبلیغات وقت و بی وقت خلاص می کند.
حتی تحقیقاتی هم که در این زمینه صورت گرفته نشان می دهد  اپلیکیشن های رایگان برخلاف صفت دل فریبشان چندان هم به صرفه نیستند. در شبکه های اجتماعی هم تبلیغات نقشی اساسی دارند و شبکه ای مانند فیسبوک اغلب درآمد خود را از همین راه کسب می کند. اما ظاهراً حرکتی مشابه آنچه در مورد اپلیکیشن ها وجود دارد، برای یک شبکه اجتماعی مانند فیسبوک هم متصور است.
اخیراً به این رسانه اجتماعی پیشنهادی مبنی بر عرضه یک نسخه غیر رایگان بدون تبلیغات ارائه شده. در واقع ایده اصلی این است که کاربران با پرداخت مبلغ ۱۰ دلار در ماه از دست تبلیغات رها شوند. این موضوع می تواند هم به نفع استفاده کنندگان باشد و هم منافع این شرکت را تامین کند. حتی می توان انتظار داشت خدمات خاصی هم به این دسته از کاربران ارائه شود.
اگر حدود ۱۰ درصد از کاربران فعلی فیسبوک از این پیشنهاد استقبال کنند درآمدی حدود ۱ میلیارد دلار در ماه عاید این شرکت خواهد شد. اوایل سال جاری میلادی هم فیسبوک اعلام کرد برای ارسال پیام به کسانی که خارج از فهرست دوستان هستند مبلغی دریافت خواهد کرد. که البته اگر از سوی فیسبوک با این پیشنهاد موافقت و به خوبی اجرا شود، هر سه طرف مثلث شرکت فیسبوک، کاربران عادی و هم کسانی که برای خلاصی از تبلیغات تن به پرداخت مبلغ ماهانه می دهند راضی خواهند بود.
امیر حسین بازدید : 6 پنجشنبه 27 تیر 1392 نظرات (0)

نسخه جدید گوگل مپس تحت وب در دسترس تمام کاربران قرار گرفت

از چند روز قبل با دعوتنامه٬ دسترسی به نسخه جدید گوگل مپس میسر بود ولی حالا دیگر به آن نیازی نیست٬ گوگل نسخه جدید را به طور رسمی در اختیار تمام کاربران قرار داده. البته در نظر داشته باشید که این نسخه هنوز در مرحله بتا قرار دارد. 

پیش از هر چیز می توانید به صفحه معرفی گوگل مپس جدید مراجعه کنید و با امکانات و طراحی نوی محیط آن آشنا شوید. اگر از نسخه قدیمی استفاده می کنید٬‌ گوگل پیام مهاجرت به نسخه جدید را در اولین مراجعه به گوگل مپس به شما خواهد داد.
با کلیک روی چرخ دنده تنظیمات در گوشه راست-بالا نیز می توانید به نسخه قدیمی مپس سوییچ کرده یا به مکان های ذخیره شده خود دسترسی پیدا کنید.
امیر حسین بازدید : 7 چهارشنبه 26 تیر 1392 نظرات (0)
مدیر عامل یاهو: یاهو در ماه 340 میلیون بیننده موبایلی دارد

تاریخ ارسال خبر: 26 تیر 1392    توسط : امیر حسین علیپور


در روز سه شنبه یاهو گزارش مالی سه ماهه خود را اعلام کرد و انتظار می رود که درآمد شرکت برای ادامه سال جاری کاهش داشته باشد.

 

به گزارش مدرسه نیوز : اما چیزی که این خبر را به دنیای موبایل مرتبط می کند این است که مدیر یاهوMarissa Mayer در مورد استراتژی یاهو برای یاهو موبایل سخنانی را گفته است.

 

بر طبق گفته‌های خانم Marissa Mayer در حال حاضر یاهو در ماه 340 میلیون بیننده موبایلی دارد، متاسفانه گزارشی از آمار سال‌های قبل در اختیار نیست که بتوانیم یک مقایسه کلی داشته باشیم. او اعلام کرده که نیروی کار بخش موبایل را تا 6 برابر افزایش داده است

 

 

اخیرا نیز یاهو Tumblr را با قیمت 1.1 میلیارد دلار خریداری کرد که به نظر می‌آید یاهو با پرداخت هزینه‌های سنگین در بخش موبایل مشکلی نداشته باشد.

 

اما در این گزارش آمار جالب دیگری هم به چشم می خورد، از زمانی که اپلیکیشن ایمیل یاهو برای تبلت‌ها ارائه شد تعداد کاربران فعال موبایلی یاهو میل 120 درصد بیشتر شده است. همچنین از زمان خرید برنامهSummly توسط یاهو نیز تعداد کاربران این برنامه 55 درصد بیشتر شده است.

 

Mayer گفته که برای رشد یاهو موبایل یکی از 4 زمینه اصلی خواهد بود او گفته که دنیای موبایلی هنوز نوپا است اما به سرعت در حال پیشرفت است.

 

منبع: techcrunch

امیر حسین بازدید : 7 پنجشنبه 20 تیر 1392 نظرات (0)

عبور سامسونگ از اپل در ترافیک وب تلفن های هوشمند

اپل مدتی است که دیگر نمی تواند به رتبه بیشترین فروش خود در بازار اسمارت فون ببالد و فخر بفروشد. لذا در آخرین مراسم این شرکت، تیم کوک سراغ یک واحد سنجش عجیب و غریب دیگر رفت تا نشان دهد چگونه اپل هنوز از رقبای اش جلوتر است. 
اگر به خاطر داشته باشید، این شیوه سنجش میزان استفاده کاربران از ابزارهای موبایل را ملاک عمل قرار می داد. مدیرعامل اپل طبق این داده ها نشان داد چگونه آی دیوایس ها با برتری چشمگیری بالاتر از دیگران ایستاده اند.
ولی اکنون به نظر می رسد که داستان میزان استفاده کاربران از ابزارهای موبایل و وبگردی آنها با اسمارت فون هم دیگر به کمک اپل نخواهد آمد و طبق گزارش StatCounter سامسونگ از اپل پیش افتاده است. یعنی اینکه مردم دنیا برای دسترسی به وب از اسمارت فون های سامسونگی بیش از آیفون و آیپاد تاچ استفاده می کنند.
این سرویس کنترل وب برای تهیه آمارش، تعداد ابزارهای موبایلی را که به وبسایت های مرتبط با آن متصل می شوند، رهگیری می کند. و برای اولین بار در ماه ژوئن سامسونگ توانسته اپل را شکست دهد و عنوان برند برتر در وبگردی کاربران تلفن های هوشمند دنیا را از آن خود کند. 
البته هنوز این آغاز راه سلطه جویی سامسونگ است و فاصله میان این شرکت با اپل ناچیز می نماید. سامسونگ در ماه ژوئن ۲۵.۵ درصد از کل وبگردی جهانی اسمارت فون ها را تصاحب کرده است. در حالی که سهم اپل تنها ۲۵.۱ درصد بوده و نوکیا هم به رتبه سوم و سهم ۲۲ درصدی رضایت داده است.
اگرچه هنوز یک رتبه دیگر برای کنفرانس بعدی اپل باقی مانده است. اپل همچنان بازار وبگردی اسمارت فون آمریکا را در اختیار دارد. در آمریکا ۵۴.۸ درصد کاربران برای دسترسی به وب از آی دیوایس ها استفاده کرده اند و سامسونگ در این بازار تنها ۱۸.۳ درصد سهم داشته است.
لازم به ذکر است که این امار تنها شامل اسمارت فون ها است و تبلت های تولیدی شرکت های مختلف در آن محاسبه نشده اند. لذا این هم می تواند یک راه فرار دیگر باشد.
امیر حسین بازدید : 84 یکشنبه 16 تیر 1392 نظرات (0)

 

پیویک: ابزاری رایگان برای آنالیز و آمارگیری وب سایت

اگر مالک یا مدیر یک وب سایت باشید، بدون شک با ابزارهای آمارگیری آشنایی دارید. در اختیار نداشتن آمارهای مدیریتی دقیق، کاهش ترافیک وب سایت ها را در بر خواهد داشت.


یکی از روش های به دست آوردن آمار، پیاده سازی سیستم آمارگیری توسط زبان های برنامه نویسی است. اما مشکلات زیادی از جمله هدر رفتن زمان برای تولید آن وجود دارد.


روش دیگر استفاده از سرویس هایی است که برای این منظور طراحی شده اند. وب سایت هایی که با قرار دادن چند خط کد در سورس صفحات وب سایتمان می توانیم انواع گزارشات را در اختیار داشته باشیم.


کمتر کسی است که با گوگل آنالایتیکز آشنایی نداشته باشد. اما شاید دوست نداشته باشید شرکت دیگری به اطلاعات شما دسترسی داشته باشد.


پیویک (Piwik) نرم افزار رایگانی است که با استفاده از PHP تولید شده و به دلیل گزارشات متنوع و دقیقی که تولید می کند، مورد توجه بسیاری از متخصصین قرار گرفته است.


در ادامه مطلب مروری کوتاه خواهیم داشت بر این ابزار قدرتمند. با ما همراه باشید.

امیر حسین بازدید : 31 شنبه 15 تیر 1392 نظرات (0)

اضافه شدن کوچه دیاگون (مجموعه هری پاتر) به استریت ویو گوگل

به نظرتان برای ورود به کوچه دیاگون چه ابزاری لازم دارید؟ چوبدستی جادویی برای کنار زدن آجرها؟ یا پودر جادویی برای سفر از طریق شومینه ها؟ شاید اکنون دیگر تنها به اینترنت و دسترسی به استریت ویو گوگل نیاز داشته باشید!
گوگل که پیش از این به زیر دریاها هم رفته بود ، اکنون با دستیابی به افسون ضد قفل (alohomora ) امکان ملاقات کوچه دیاگون را برای همگان (حتی مشنگ ها ) و بدون نیاز به هیچ جادویی فراهم ساخته است. شما می توانید از طریق سرویس استریت ویو به گشت و گذار در لوکیشن کوچه دیاگون مجموعه مشهور هری پاتر در استودیوی برادران وارنر در لندن بپردازید. 
و البته در این گشت و گذار نمای بیرونی فروشگاه چوبدستی اولیور یا ساختمان پر رزق و برق مغازه Wizard Wheezes ویزلی ها به خوبی دیده می شوند. اگرچه مواردی چون لامپ های سقف استودیو یا پرده سبز پشت بانک گریفیندور هم کمی توی ذوق می زند.
اگر شما هم به این مسافرت و بازدید علاقه مند شده اید، در این آدرس می توانید جادوی اشمیت، پیچ و برین را ببینید.

امیر حسین بازدید : 14 شنبه 15 تیر 1392 نظرات (0)

ترانسفر رایگان وایمکس ایرانسل برای اجرای بازی های آنلاین ایرانی

امروزه بازی های آنلاین در سراسر جهان از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. این بازی های جذاب به خاطر تعاملی که بین کاربران ایجاد می کنند و هیجان ناشی از آن، در طی سال های گذشته، گسترش بسیاری یافته اند. اما در ایران، به خاطر سرعت پایین اینترنت و یا پهنای باند کم کاربران، رونق چندانی را در این بازار شاهد نبودیم.
اما طبق خبری که دفتر روابط عمومی ایرانسل، برای نارنجی ارسال کرده، کاربران وایمکس ایرانسل از این پس می توانند به صورت رایگان از سه بازی آنلاین ایرانی استفاده نمایند. این بدین معنا است که دیگر هنگام اجرا این بازی ها، لازم نیست تا نگران مصرف پهنای باند خود باشید.
سه بازی آنلاین اشاره شده، گزر، آسمان دژ ۲ و سرعت بیشتر نام دارند. بازی «گرز »از سبکی استراتژیک بهره می برد و بازی «آسمان دژ » هم سبکی مشابه را با حال و هوای فضایی مخلوط کرده و رخداد های خود را در سال ۲۸۰۸ پیش می برد. بازی «سرعت بیشتر » نیز همانطور که از نام آن بر می آید، برای علاقه مندان به مسابقات اتوموبیل رانی طراحی شده است.
اما از زاویه ای دیگر، پیش از این در مدرسه نیوز خوانده بودید که یک اپراتور عربستانی، با همکاری بنیاد ویکی مدیا، شرایطی را فراهم آورده بود تا در جهت گسترش علم، ۲۵ میلیون کاربر منطقه خاورمیانه، به رایگان به محتوای ویکی پدیا دسترسی داشته باشند. اقدام ایرانسل، گامی مثبت جهت دسترسی کاربران به اینترنت است، اما ای کاش در کنار بازی های آنلاین، امکان دسترسی رایگان به منابع علمی مهم مانند ویکی پدیا و... نیز برای کاربران ایرانی فراهم شود.
شما در مورد این طرح چه نظری دارید ؟
امیر حسین بازدید : 12 جمعه 14 تیر 1392 نظرات (0)

ارایه اینترنت یک گیگابیتی با قیمت ۳۵ دلار در ماه

سرویس اینترنت یک گیگابیتی گوگل فقط به خاطر سرعت فوق العاده اش مشهور نشده. قیمت ۷۰ دلاری این سرویس هم یکی از دلایل محبوبیت آن به حساب می آید که کاربران زیادی را به داشتن آن وسوسه می کند.
اما مرزها همیشه شکسته می شوند و حالا یک شرکت مخابراتی در ایالت ورمونت آمریکا خبر از ارایه اینترنت یک گیگابیتی با قیمت ۳۵ دلار در ماه می دهد. یعنی نصف قیمت اینترنت گوگل.
شرکت VTel با دریافت یک کمک ۸۱ میلیون دلاری از دولت فدرال قادر خواهد بود که اینترنت فوق سریع را با قیمتی بسیار ارزان در اختیار کاربران این ایالت قرار دهد.
برای استفاده از این اینترنت هزینه نصب تجهیزات هم از کاربران دریافت نمی شود. این شرکت نصب تجهیزات برای ۱۷۵۰۰ مشتری خودش را آغاز کرده و اعلام نموده که اینترنت گیگابیتی همه آنها تا سال‌ آینده میلادی قابل استفاده خواهد بود.
تست های اولیه این اینترنت در خانه تعدادی از کاربران نشان داده که سرعت واقعی این سرویس که روی فیبر نوری ارایه می شود ۹۲۵ مگابیت بر ثانیه برای دانلود و ۹۵۰ مگابیت برای آپلود خواهد بود.
شما اگر چنین اینترنتی داشته باشید با آن چه می کنید؟
امیر حسین بازدید : 10 پنجشنبه 13 تیر 1392 نظرات (0)

 

آخرین ساعات عمر Google Reader، آیا از اطلاعات خود پشتیبان گرفته اید؟

همان طور که پیش از این گفته شد، امروز دهم تیرماه برابر با اول جولای ۲۰۱۳، آخرین روز عمر سرویس بسیار محبوب گوگل ریدر است. و با اتمام این روز، دیگر خبری از خبرخوان دوست داشتنی گوگل نخواهد بود . 
آیا از فیدها و لیست سایت ها و وبلاگ های دوست داشتنی تان در گوگل ریدر پشتیبان گرفته اید؟ آیا سرویس جایگزین مناسبی پیدا کرده و به آن کوچ کرده اید؟ به هر حال مراقب باشید که این آخرین فرصت است و از فردا همه چیز به تاریخ خواهد پیوست.

اگر هنوز دست به کار نشده اید، ابتدا سری به لینک های زیر زده و با انتخاب راه حل مناسب، هر چه زودتر بار و بندیل خود را بسته و به جای دیگری بروید. 

خانه تکانی گوگل: گوگل ریدر تعطیل خواهد شد
درباره ما
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید. من نوجوانی 14 ساله هستم از کشور بزرگ و سرافراز ایران. با ما همراه باشید تا از علم و فناوری های ایران و جهان هستی با خبر بشوید.در این وب سایت شما میتوانید مطالبی همچون اخبار گوشی های همراه و رایانه ها و لپ تاپ ها و هزاران محصول جدید را دریابید. امیدوارم همیشه سالم و سرافراز باشید. نویسنده و طراح این وب:امیر حسین علیپور
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتون درمورد وبلاگ ها و سایت های مدرسه نیوز چیست؟
    به نظر شما ما باید بیشتر از چه مطالبی استفاده کنیم؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 336
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 28
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 76
  • بازدید ماه : 67
  • بازدید سال : 474
  • بازدید کلی : 15,413