loading...
مدرسه نیوز در رز بلاگ
امیر حسین بازدید : 10 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)

عرضه ایکس باکس وان با فضای ذخیره سازی ابری نامحدود

مثل اینکه داستان قابلیت های جدید کنسول بازی جدید مایکروسافت تا زمان آغاز فروش آن تمامی نخواهند داشت و هر روز بخش تازه ای از آن را خواهیم شنید. و اکنون هم مشخص شده که ایکس باکس وان با فضای ذخیره سازی کلود نامحدود عرضه خواهد شد.
بر کسی پوشیده نیست که مایکروسافت در حال حاضر یکی از قدرتمندترین سرویس دهندگان فضای ابری است و با محصولات و سرویس هایی چون Azure، اسکای درایو و... جای پای محکمی در این بازار دارد.
از سویی هم می دانیم که قرار است کلود به شکل گسترده ای توسط ایکس باکس وان مورد استفاده قرار گیرد تا بخش اعظم وظایف محاسباتی و فرآیندهای رندر کردن بر دوش آن قرار گیرد. یک کاربرد دیگر فضای ابری در این کنسول بازی، همراهی با هارد دیسک و عملکرد به عنوان بخشی از آن برای ذخیره اطلاعات بازی ها است.
اگر چه این امکان جدیدی در کنسول های بازی مایکروسافت نیست و در ایکس باکس ۳۶۰ هم می توانستید اطلاعات بازی ها و دستاوردهای تان را در کلود ذخیره کنید، اما آنجا به یک فضای ۵۱۲ مگابایتی محدود بودید. و اکنون داستان با One به کلی عوض شده است. فضای کلود این کنسول به بی نهایت میل کرده و گوناگونی فرمت فایل های قابل ذخیره روی آن هم بسیار بیشتر شده است.
کاربران کنسولهای گذشته ایکس باکس برای استفاده از چنین قابلیتی باید اکانت طلایی ایکس باکس لایو را خریداری می کردند. اما مایکروسافت اکنون اعلام کرده تمام کاربران طلایی و نقره ای از چنین قابلیتی برخوردار خواهند بود.
امیر حسین بازدید : 10 سه شنبه 25 تیر 1392 نظرات (0)

تولد ۳۰ سالگی کنسول بازی نیتندو Famicom

 
این کنسول بازی را به یاد می آورید؟ زمانی نیتندو فامیکام بازار ژاپن را قبضه کرده بود و البته مدل مشابه آن هم در بازار ایران به راحتی یافت می شد و حتی همین الان هم می توان آن را در برخی فروشگاه ها پیدا کرد!
امروز تولد ۳۰ سالگی این کنسول بازی است. محصولی که سرآغاز تحولی بزرگ در بازی های رایانه ای به حساب می آید سی سال پیش در ۱۵ جولای ۱۹۸۳ وارد بازار شد.
ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ محصولاتی هستند که وامدار حرکتی به حساب می آیند که سال ها قبل آغاز شده و این کنسول هم یکی از نمادهای آن به حساب می آید.
شما هم یکی از آنها داشتید؟ بازی مورد علاقه تان روی آن چه بود؟
امیر حسین بازدید : 12 دوشنبه 24 تیر 1392 نظرات (0)

احتمال ارتقاء مشخصات فنی Xbox One برای مقابله با پلی استیشن ۴

به نظر می رسد مایکروسافت قصد دارد تمام توانش را به کار گیرد تا قبل از ارائه نسخه نهایی Xbox One فاصله میان این دستگاه و پلی استیشن ۴ قدرتمند و انکار ناپذیر سونی را به گونه ای پر کند.
البته این خبر چندان تازه ای نمی تواند باشد. زیرا هر جوینده بی غرضی که عنوان «گیمر» بر بوردهای چاپی مغزش حک شده باشد، ایکس باکس وان را محصولی ناامید کننده می داند.
کنسول نسل آینده مایکروسافت سعی کرده به جای یک کنسول بازی واقعا قدرتمند و چیزی که سالها طرفداران منتظرش بوده اند؛ هم یک ابزار سرگرمی خانگی باشد و هم یک دستگاه تلویزیونی ست-اپ باکس با قابلیت های افزوده باشد. اما از دیگر سو، پلی استیشن ۴ سونی تمرکز اصلی خود را بر «بازی» گذارده است. 
و این گونه است که یک سخت افزار قدرتمند اختصاصی کنسول را می بینیم که با طراحی جذاب و قابل توسعه کنسول بازی همراه شده است. حافظه GDDR5 یکپارچه که به راحتی در اختیار CPU و GPU قرار دارد، بسیار کاربردی تر از مدل eSRAM پیچیده استفاده شده در مایکروسافت است.
علاوه بر این، هنگام نگاه به مشخصات فنی PS4 در می یابیم که تقدم با GPU (واحد پردازش گرافیک، یکی از مهمترین بخش های هر کنسول بازی!) و رم است. که این باعث برتری مشهود آن بر راه حل های مورد استفاده در ایکس باکس وان شده است.

مایکروسافت نه تنها GPU کوچکتری در این محصول به کار برده (PS4 از جی پی یو تولیدی AMD بهره برده که تعداد هسته های پردازشی آن ۵۰ درصد بیشتر است و اندازه بزرگتری هم دارد.) بلکه از رم بسیار ارزان DDR3 هم استفاده می کند که در این دوره می توان آن را در میان کنسول های بازی منقرض شده دانست. این نوع رم تنها یک سوم پهنای باند رم های فوق سریع GDDR5 مورد استفاده در PS4 را برای کاربر فراهم می آورند.
و در نهایت اینکه ایکس باکس وان درون جعبه ای بزرگتر قرار گرفته، از یک آداپتور برق بیرونی بهره می برد، بدون حق انتخاب باید Kinect 2.0 را هم بخرید که ۱۰۰ دلار قیمت اضافی را به شما تحمیل می کند.
و برای آنها که می خواهند با بهانه کردن رکود و کندی GDDR5 شما را گمراه کنند و بگویند که این رم باعث زمین گیر شدن کنسول خواهد شد، تنها همین پاسخ مارک کِرنی، معمار PS4 کافی است:
کندی GDDR5 به طور مشخص بیشتر از کندی DDR3 نیست. و از نظر GPU... البته که این گونه است، جی پی یو ها به گونه ای طراحی شده اند که دامنه تحمل کندی و رکود خارق العاده ای داشته باشند، لذا نمی توانم تصور کنم که این یکی از عوامل موثر نباشد.
حال بگذارید نگاهی به اخباری داشته باشیم که از گوشه و کنار درباره کنسول پیش روی مایکروسافت شنیده می شود. گفته می شود این شرکت قصد دارد هنگام فروش این کنسول در اواخر سال جاری، در نسخه نهایی ایکس باکس وان از ۱۲ گیگابایت رم DDR3 استفاده کند.
شاید بتوان دلیل اصلی افزایش رم توسط مایکروسافت را این دانست که در نسخه های ویژه توسعه دهندگان تنها ۵ گیگابایت از کل ۸ گیگابایت رم دستگاه قابل دسترسی و استفاده بود. در مقام مقایسه، PS4 تقریبا ۷ گیگابایت از رم ۸ گیگبایتی خود را در اختیار کاربر می گذارد. شنیدن داستان اکتفای سونی به ۸ گیگا بایت رم هم خالی از لطف نیست:
این خود مساله مهمی بود که فرآیندهای اجرا شده توسط توسعه دهندگان در کجا اجرا می شوند. لذا ما شروع به جمع آوری بازخوردها کردیم، به آنها گوش دادیم و پس از آن سخت افزار را تغییر دادیم. از آنجایی که این کار مدت زیادی زمان برد، در حقیقت چیزی که اینجا می بینید تنها نتیجه رازداری بسیار بسیار خوب توسعه دهندگان است. به گونه ای که می توانم بگویم تمام شایعات پیشین توسط یک هکر متقلب پخش شد که حتی با ما هم در ارتباط نبود. بلکه سعی کرد برخی توسعه دهندگان را هک کرده و به اسناد سونی و مایکروسافت دست یابد.
و این بسیار خوب است که آنها به این نتیجه رسیدند که باید ۴ گیگابایت را به ۸ گیگابایت ارتقاء دهند. در غیر این صورت، احتمالا امروز مقالات این چنینی در جهت عکس نوشته می شدند.  
البته یک راه حل دیگر محتمل برای مایکروسافت جهت کنار آمدن با مشکل محدودیت رم، بازنگری در اختصاص منابع سیستمی کنسول جدیدش است. به جای اینکه اجازه دهد سیستم عامل و فرآیندهای پس زمینه ۳ گیگابایت از رم را بخورند، مایکروسافت می تواند به صورت بالقوه این میزان را به ۱ تا ۱.۵ گیگابایت محدود کرده و ۶.۵ تا ۷ گیگابایت فضا را برای بازی ها آزاد کند.
همچنین برخی شایعات دیگر به احتمال افزایش سرعت پردازنده مرکزی ایکس باکس وان اشاره می کنند. البته هنوز نمی توان درباره صحت این موضوع اعلام نظر کرد، اما این می تواند از سوی مایکروسافت کاملا پذیرفتنی باشد. متاسفانه این کار هم نمی تواند فواید زیادی برای کاربر داشته باشد، زیرا بخش زیادی از این افزایش سرعت بدون استفاده خواهد ماند، چون GPU ایکس باکس وان در عمل با برخی محدودیت های گرمایی دست به گریبان است.
البته مایکروسافت در فرصت باقی مانده می تواند به تلاش خود بیافزاید تا فاصله میان این دو کنسول را تا حد ممکن کاهش دهد، اما باید مراقب باشد که کل پروژه را نابود نکند. اگرچه تیم توسعه ایکس باکس وان در حال جمع آوری بازخوردهای توسعه دهندگان بازی ساز درباره امکانات مورد نیاز جهت ارتقا این کنسول هستند.
اما مساله اینجا است که به نظر می رسد زمان به نفع مایکروسافت نیست و کمی برای این کارها دیر شده است. آیا این گونه نیست؟
درباره ما
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید. من نوجوانی 14 ساله هستم از کشور بزرگ و سرافراز ایران. با ما همراه باشید تا از علم و فناوری های ایران و جهان هستی با خبر بشوید.در این وب سایت شما میتوانید مطالبی همچون اخبار گوشی های همراه و رایانه ها و لپ تاپ ها و هزاران محصول جدید را دریابید. امیدوارم همیشه سالم و سرافراز باشید. نویسنده و طراح این وب:امیر حسین علیپور
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتون درمورد وبلاگ ها و سایت های مدرسه نیوز چیست؟
    به نظر شما ما باید بیشتر از چه مطالبی استفاده کنیم؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 336
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 28
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 51
  • بازدید ماه : 42
  • بازدید سال : 449
  • بازدید کلی : 15,388