loading...
مدرسه نیوز در رز بلاگ
امیر حسین بازدید : 17 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)

بارنابی جک٬ هکر معروف خودپردازها در سن ۳۵ سالگی درگذشت

جامعه امنیت کامپیوتری چند روزی است که در غم و اندوه فرو رفته زیرا ستاره ای بی چون و چرا٬ هکر معروف٬ بارنابی جک٬ روز پنج شنبه قبل در ۳۵ سالگی در گذشت.
او که مدیر شرکت امنیتی IOActive در سیاتل بود٬ اصلیتی نیوزیلندی داشت و در سال ۲۰۱۰ تبدیل به ستاره ای در جامعه هکرها شد. شگردی که او را معروف کرد سرقت از خودپردازها نام داشت.
عکسی که در بالا می بینید یکی از به یادماندنی ترین لحظات تاریخ معاصر حوزه امنیت است. زمانی که جک روی صحنه رفت و کاری کرد دو دستگاه خودپرداز مثل باران٬ شروع به باریدن پول کنند. این نمایش که بسیاری منتظر آن بودند به خاطر فشار شرکت های سازنده دستگاه های خودپرداز به شرکتی که جک را در استخدام داشت٬ در کنفرانس Black Hatیک سال به تعویق افتاده بود.

او در اصل یک پژوهشگر به شمار می رفت نه هکری خرابکار، و با این دستاورد برجسته باعث شد شرکت های سازنده ATM و بانک ها بیش از قبل نگرانی ها بابت امنیت خودپردازها را جدی گرفته و به تغییراتی در این زمینه دست بزنند. از همین رو تاثیر تحقیقاتش بر زندگی میلیون ها نفر٬ ملموس است.
اما بارنابی جک در خودپردازها متوقف نشد. او سپس روشی برای هک کردن دستگاه های پمپاژ انسولین یافت که توسط آن می شد با تزریق دوزهای بیش از حد مجاز٬ دست به قتل زد. این دستاورد نیز باعث شد شرکت تولید پمپ های انسولین Medtronic طراحی پمپ های خود را تغییر دهد تا امکان سوء استفاده از آنها از بین برود.
قرار بود جک چهارشنبه همین هفته در Black Hat حاضر شود و یک دستاورد جدید و جذاب دیگر را رو کند. او به روشی دست یافته بود که می شود با آن از فاصله ۱۵ متری٬ ضربان ساز ها و دستگاه های تنظیم تپش قلب را هک کرد تا یک شوک مرگ بار به فردی که در بدن او نصب شده اند٬ وارد آید. این دستاورد نیز می تواند موجب بازنگری شرکت ها در چنین وسایلی و امن سازی آنها برای دور کردن مردم از خطرات احتمالی شود.
مشخص نیست که آقای بارنابی جک به چه دلیلی فوت کرده و کالبدشکافی در جریان است. پلیس او را در آپارتمانی در سان فرانسیسکو پیدا کرده و احتمال قتل را منتفی می داند. شرکت IOActive در نامه ای با اعلام فوت او نوشته: «یاغی محبوب از بین ما رفت ولی هرگز فراموش نمی شود. او یک استاد هک بود و البته دوستی عزیز.»
امیر حسین بازدید : 10 چهارشنبه 26 تیر 1392 نظرات (0)

نرم افزاری برای آنالیز صدای گریه نوزادان: کمکی در تشخیص اختلالات عصبی - رشدی نموی

آنالیز صدای گریه نوزادان یک موضوع مورد بحث و بررسی بین محققان برای چندين دهه بود. تا اينکه اخیرا جمعی از محققين دانشگاه Brown در یک کار گروهی با اعضای بيمارستان زنان و نوزادان در زمینه ابداع یک نرم افزار جهت آنالیز صدای گریه نوزادان فعالیت کرده اند. اين نرم افزار قرار است با بررسی صدای گريه به اختلالات عصبی و یا رشد و نموی در نوزادان بپردازد.

 

فرایند بررسی این نرم افزار با ضبط کردن صدای گریه نوزاد در فريم های زمانی 12.5 ميلی ثانیه ای آغاز می شود. پس از آن فاکتور های فرکانس، حجم صدا و 80 پارامتر دیگر برای هر فريم ضبط شده، مورد بررسی قرار می گیرد. با چیدن هر یک از این فريم ها در کنار يکديگر می توان به يک نمای کلی از گريه نوزاد رسيد.

 

دقت اين نرم افزار آنقدر بالا است که می تواند نویز ها و صداهای زاید و فاقد ارزش اطلاعاتی را که از محيط اطراف به گوش می رسد، تشيخص دهد و آنها را از فریم ها حذف نمايد. امید می رود با استفاده از این تکنولوژی، کلینیک ها بتوانند ناسازگاری ها و مغایرت های بسيار ظریف را که تا پیش از آن در صدای گريه نوزادان ناملموس بود، تشخيص دهند و صدای گریه را به منبع اطلاعاتی ارزشمندی در بررسی سلامت جسمی و روحی نوزادان برای پزشکان تبدیل کند.

 

پس از تشخیص مغايرت ها نسبت به استاندارد تعریف شده، به بررسی اين نکته که هر عدم انطباق به یک اختلال جسمی و یا روحی در نوزاد مربوط است پرداخته می شود.

 

آقای Barry Lester مدير مرکز مطالعه و تحقيقات کودکان در Risk می گوید: تشخیص به موقع اختلالات رشد و نمو در نوزادان بسیار مهم و ضروری است. اين امر منجر می شود تا ديدگاه هایی پيرامون علل اين اختلالات شکل گیرد و تلاش هايی برای پيشگيری در زمينه کاهش شدت و سختی اختلالات و معلولیت ها در کودکان صورت پذيرد.

 

پس زبان نوزاد، گریه های اوست. مکالمه او و این نرم افزار هم باید شنيدنی باشد.

امیر حسین بازدید : 7 یکشنبه 23 تیر 1392 نظرات (0)

افشاگری جدید اسنودن نشان می دهد: اسکایپ بزرگترین دشمن حریم خصوصی

اطلاعات جدیدی که توسط افشاگر بزرگ٬ ادوارد اسنودن منتشر شده نشان می دهد که مایکروسافت٬ اطلاعات ویدیویی و صوتی را که از بستر اسکایپ عبور می کنند٬‌ در حجم انبوه در اختیار NSA (آژانس امنیت ملی امریکا) قرار می دهد. حال با توجه به اینکه اسکایپ پیش از این هم برای تجسس در امور مردم چینی در اختیار حکومت این کشور بوده٬ می توان گفت تبدیل به یکی از بزرگترین دشمنان حریم خصوصی در سطح جهان شده.
اطلاعات پیرامون اسکایپ روز گذشته توسط گاردین منتشر شد و نشان می دهد که مایکروسافت چقدر از نزدیک با NSA و سایر سازمان های اطلاعاتی امریکا در برنامه پریسمهمکاری داشته. در بین کارهای مختلف٬ آسان سازی دسترسی سازمان ها به اسکای درایو٬ کمک مایکروسافت به NSA برای شکستن رمزنگاری ٬Outlook.com و ارائه نسخه پیش از رمزنگاری ایمیل ها به NSA یافت می شود.
فهرست همکاری های مایکروسافت با سازمان های اطلاعاتی امریکا به این شرح است:
- کمک به آژانس امنیت ملی برای دستکاری کردن رمزنگاری اوت لوک در راستای دسترسی به چت ها در بستر وب.
- فراهم کردن دسترسی NSA به ایمیل های اوت لوک و نیز هات میل در وضعیت قبل از رمزنگاری. 
- همکاری با FBI و NSA برای ارائه دسترسی آسان تر به سرویس ابری اسکای درایو که ۲۵۰ میلیون مشترک دارد. 
- همکاری با واحد مداخله در داده های FBI برای "شناخت" بهتر خطرات بالقوه امکان ساخت ایمیل مستعار در اوت لوک. 

- در جولای سال گذشته٬ ۹ ماه بعد از خرید اسکایپ توسط مایکروسافت٬ NSA اذعان کرده که میزان چت های ویدیویی و صوتی جمع آوری شده در قالب برنامه پریسم٬ ۳ برابر شده. 
- داده های جمع آوری شده در قالب پریسم به طور معمول با FBI و CIA به اشتراک گذاشته می شود٬‌ و در یکی از اسناد NSA برای توصیف این برنامه لفظ "بازی گروهی" به کار رفته.
تمام اینها در حالی است که پیش از این اسکایپ و مایکروسافت اعلام کرده بودند که توان جاسوسی از مکالمات کاربران را ندارند.
یک نکته جالب تر نیز وجود دارد. گزارش های اخیر نشان می دهد که در پی افشای ماجرای پریسم٬‌ حتی تنش هایی هم بین دره سیلیکون و دولت اوباما در گرفته. تمام شرکت های بزرگ فناوری در حال لابی کردن با دولت هستند تا به آنها امکان منتشر کردن جزییات بیشتری از همکاری با NSA را بدهد تا به این طریق بتوانند به نگرانی های کاربران شان در زمینه حریم خصوصی پاسخ بدهند.

مدیران شرکت ها در وضعیتی سخت قرار گرفته اند و خواستار مرزبندی با NSA و خلاصی از شر اتهام شرکت در "بازی گروهی" هستند. آیا اسنودن به آنها فرصت خواهد داد؟
امیر حسین بازدید : 9 پنجشنبه 20 تیر 1392 نظرات (0)

سو استفاده هکرها از باگ ویندوز که مهندس گوگل قبل از اعلام به مایکروسافت٬ افشا کرده بود

شاید به خاطر داشته باشید که چندی پیش محقق امنیتی گوگل آقای تاویس اورماندی با استفاده از یکی از باگ های ویندوز٬ روشی برای هک کردن و گروگان گرفتن دستگاه های ویندوزی را منتشر کرد.
به نظر اورماندی٬ برنامه نویسان مایکروسافت زمان زیادی را برای بر طرف کردن نواقص تلف می کنند و کار ارائه وصله های امنیتی را به اندازه کافی سریع انجام نمی دهند. بنابراین او می خواهد با یافتن و فاش کردن درزهای امنیتی، مهندسین مایکروسافت را محبور کند سریع تر واکنش نشان دهند.
ولی اگر آنها نتوانند به سرعت نواقص را رفع کنند چه؟
این دقیقا اتفاقی است که رخ داده. مایکروسافت می گوید روشی که نورماندی افشا کرده در چند وقت اخیر توسط هکرها مورد سو استفاده قرار گرفته تا حملات هدفمندی را بر علیه کاربران ترتیب دهند.
"حملات هدفمند" به حمله هایی اطلاق می شود که با استفاده از بدافزارهای آلوده صورت می گیرند و هدفشان سازمان ها و یا صنایع خاص است.
اورماندی ادعا می کند همکاری با مایکروسافت در زمینه های امنیتی سخت است٬ ولی حقیقت این است که همکاری سری مهندسین گوگل با مایکروسافت برای گزارش کردن درزهای امنیتی٬ کار غیرمعمولی نیست و به همین دلیل٬ اورماندی فردی غیرمسئول لقب گرفته.
گراهام کلولی که از محققین امنیتی مستقل است می گوید «پژوهشگران حوزه امنیت باید به طور نزدیک برای حل مشکلات با مایکروسافت کار کنند٬ نه اینکه خطر همکاری ناخواسته با بدافزارنویسان را برای خود بخرند.»
اورماندی هنوز در این زمینه ابراز نظری نکرده ولی یکی از سخنگویان گوگل می گوید کشف باگ های ویندوز٬ جزو پروژه های شخصی او بوده نه ماموریتی که از طرف گوگل محول شده باشد.
امیر حسین بازدید : 38 سه شنبه 18 تیر 1392 نظرات (0)
Galaxy SIII منفجر شد و پای یک دختر 18 ساله را به شدت زخمی کرد
تاریخ ارسال خبر: 18 تیر 1392   توسسط : امیر حسین علیپور

منفجر شدن یک گوشی در جیب و یا در دست شوخی بردار نیست. تا به حال خبرهای زیادی از منفجر شدن بعضی گوشی‌ها شنیده‌ایم.

 

به گزارش مدرسه نیوز آنلاین :  به تازگی یک گوشی سامسونگ گلکسی اس 3 در جیب شلوار یک دختر 18 ساله منفجر شده است. همانطور که در عکس مشاهده می کنید این انفحار صدمه شدیدی به ران این دختر جوان وارد کرده است. به شما توصیه می کنیم اگر دل دیدن اینگونه صحنه‌ها را ندارید بهتر است که عکس‌ها را مشاهده نکنید.

 

 

سامسونگ سوییس اعلام کرده که این گوشی را برای بررسی به کشور کره باز می گرداند.

 

در زیر عکس‌های گوشی و زخمی که بر روی پای این دختر جوان به وجود آمده را مشاهده می‌کنید.

 

 

 

منبع: gizmodo

امیر حسین بازدید : 25 یکشنبه 16 تیر 1392 نظرات (0)

هواپیمای سولار ایمپالس و سفر ناپیوسته از غرب تا شرق امریکا تنها با انرژی خورشیدی

شنبه شب٬ هواپیمای خورشیدی شرکت سولار ایمپالس (Solar Impulse) به سلامت در فرودگاه بین المللی جان اف. کندی نشست تا سفر خود از ساحل غربی تا ساحل شرقی ایالات متحده را تکمیل کرده باشد.
این هواپیما  را برتراند پیکارد در ۱۳ اردیبهشت از مانتین ویوی کالیفرنیا به پرواز در آورده بود. او ابتدا به فینیکس در آریزونا رفت. در ادامه٬ سفرهای منقطع سولار ایمپالس او و همکارانش را به تگزاس٬ میسوری٬ و ویرجینیا برد. آقای پیکارد در طول سفر٬ وظیفه خلبانی را به آندره بورشبرگ -دیگر خلبان سولار ایمپالس- نیز واگذار می کرد.

هر یک از این سفرها بین ۱۹ تا ۲۵ ساعت به طول می انجامید٬ و خلبانان و تیم سولار ایمپالس در بین پروازها استراحت می کردند.
HB-SIA ساخت سولار ایمپالس٬ یک هواپیمای الکتریکی تک صندلی است که تنها به وسیله صفحات خورشیدی انرژی لازم برای پرواز خود را کسب می کند. بیش از ۱۱.۰۰۰ سلول خورشیدی که در فاصله ۶۳.۴ متری بین نوک دو بال این پرنده قرار دارند٬ وظیفه تامین انرژی و شارژ باتری ها در حین پرواز را بر عهده داشتند.
هواپیمای سولار ایمپالس پیش از این هم پروازهای بین المللی و بین قاره ای را داشته و با فرود دیروز٬ تبدیل به تنها هواپیمای خورشیدی شده که فاصله دو ساحل غربی و شرقی امریکا را در نوردیده.
آقای بورشبرگ که آخرین بخش پرواز را بر عهده داشت٬ از برنامه تعیین شده جلوتر زد٬ او قرار بود صبح یکشبنه در فرودگاه JFK فرود بیاید ولی مشاهده یک شکاف در بخش زیرین بال هواپیما در حین پرواز٬ کارها را کمی مشکل کرد.
بعد از اینکه هلیکوپترهای همراه عکس هایی را از ناحیه صدمه دیده تهیه کردند٬ مشخص شد که شکاف ۲ متری در حال بزرگ شدن نیست و خطری برای هواپیما و خلبان ایجاد نمی کند٬‌ در نتیجه یک فرود زودهنگام برای بورشبرگ و هواپیمای ۲ تنی سولار ایمپالس ترتیب داده شد.
با به پایان رسیدن سفر ساحل تا ساحل٬ تیم سولار پاور حالا در صدد رسیدن به هدفی بزرگتر هستند: پرواز به دور دنیا.
جالب است بدانید که آقایان بورشبرگ و برتراند٬ موسسین٬ و به ترتیب مدیر عامل و رییس هیئت مدیره شرکت سولار ایمپالس هم هستند. برتراند اولین کسی است که بدون توقف توانست با بالن به دور زمین سفر کند٬ که این به سال ۱۹۹۹ بر می گردد. به فاصله کمی پس از آن٬‌ او رویای سفر بدون سوزاندن حتی یک قطره سوخت را در سر پرورراند.
قرار است مدل بزرگتر و دو سرنشین این هواپیما در سال ۲۰۱۴ وارد مرحله تست شود و سپس از سال ۲۰۱۵ سفر به دور دنیا را آغاز کند.
امیر حسین بازدید : 9 یکشنبه 16 تیر 1392 نظرات (0)

استفاده از تبلت یا وسایل مشابه قبل از خواب٬ مساوی است با بی خوابی و اختلالات دیگر

تبلت ها مستعد این هستند که شما را شب بیدار نگه دارند٬ البته نه به خاطر مرور اینترنت یا تماشای ویدیو. استفاده از گجت ها در تخت یا قبل از آماده شدن برای خواب می تواند وضعیت شیمیایی بدن شما را بر هم زده و منجر به بروز مشکلاتی فراتر از فقط بر هم خوردن الگوهای خواب شود.
استفاده زیاد از تبلت در رختخواب می تواند باعث «اختلالات اضطراب٬ بیماری های مرتبط با افسردگی٬ و اعتیاد (به تبلت)» شود.
توماس ادیسون اشتباه گفت که استفاده از الکتریسیته برای روشنایی «به هیچ وجه برای سلامتی مضر نیست٬ و خواب مناسب را بر هم نخواهد زد.» نور مصنوعی از زمان اختراع لامپ رشته ای مشغول خراب کردن ساعت های بدن آدم ها است. پس چرا دوباره بر سر استفاده از تبلت و تلفن در رختخواب جنجال درست کنیم؟ زیرا استفاده از تبلت٬ تلفن هوشمند٬ یا حتی لپ تاپ٬ که نمایشگر آنها دارای نور پس زمینه است٬ دارد روز به روز فراگیر تر می شود و این یعنی ضریب نفوذشان می تواند روزی به پای لامپ های خانگی هم برسد.
و ماجرا فقط این نیست که آنها دارند فراگیرتر می شوند٬ بلکه نوری که به سمت چشم تابش می کنند نیز از لامپ ها بیشتر است٬ و البته با آن فرق هم دارد زیرا یک طیف خاص نور (آبی) را به چشم شما وارد می کند که مستقیما باعث توقف انتشار ملاتونین در بدن می شود٬ در نتیجه ترکیبات شیمیایی بدن تان موقع خواب دستخوش اختلال شده و ریتم شبانه روزی ساعت بدن بر هم می خورد.
علاوه بر این٬ خواندن٬ تماشا یا کار با دستگاه های دیجیتال در رختخواب باعث می شود این حس در شما به وجود آید که محل خواب تان یک جای فعال است٬ نه گوشه ای دنج برای استراحت. وقتی در تخت مشغول انجام یک بازی یا تماشای فیلم می شوید٬ مغزتان فعال شده٬ سوخت و ساز و هیجان در آن بالا می گیرد٬ و این یعنی مدت زمان بیشتری برای آرام شدن نیاز دارد.
شاید فکر کنید که به تاخیر انداختن خواب مسئله مهمی نیست٬‌ ولی مانند تمام چیزهای کوچک این یکی هم در بلندمدت اثرات بدی روی سلامتی می گذارد٬ به خصوص در مورد کودکان.
اگر شما هم مشکلاتی از این دست را تجربه می کنید٬ بهتر است کمی به خودتان رسیدگی کنید. گجت های تان را یک یا دو ساعت قبل از خواب کنار بگذارید٬ موبایل تان را روی وضعیت بی صدا قرار داده و تا زنگ بیدار باش صبح با آن خداحافظی کنید٬ و در عوض یک کتاب یا کتابخوان (بدون نور پس زمینه) دست بگیرید٬ یا حتی بافتنی ببافید.
امیر حسین بازدید : 11 یکشنبه 16 تیر 1392 نظرات (0)

گوگل و پرداخت پول به سازندگان افزونه Adblock Plus برای مسدود نکردن تبلیغاتش

افزونه Adblock Plus برای کروم و فایرفاکس بدون شک مشهورترین افزونه مرورگرها به شمار می رود. اما حالا خبر رسیده که گوگل به سازندگان آن پول پرداخت می کند تا تبلیغاتش را در فهرست سیاه در بیاورند.
سایت آلمانی Horizont گزارش داده که گوگل و چند شرکت ذکر دیگر برای قرار گرفتن در "فهرست سفید" سازندگان Adblock Plus مبالغی را به آنها پرداخت می کنند. این در حالی است که کار این افزونه رایگان٬ اساسا مسدود کردن آگهی ها٬ صفحات ثانوی و بنرهایی است که تبلیغات نمایش می دهند.
مشخص نیست که گوگل چه مبلغی را به شرکت Eyeo سازنده Adblock Plus پرداخت می کند و نام شرکت های دیگر هم افشا نشده.
Eyeo می گوید که برای وبسایت های کوچکتر٬ به رایگان امکان قرار گرفتن در فهرست سفید خود را فراهم می کند به شرکت اینکه در تبلیغات شان در استانداردهای آن بگنجند. یکی از موارد این است که تبلیغ تا زمانی که برای کاربران مزاحمت ایجاد نکند٬ می تواند قابل نمایش باشد.
البته Eyeo دلیل دریافت پول را تلاش های زیادی ذکر کرده که برای سامان دادن به فهرست سفید خود انجام می دهد و ظاهرا این وظایف آنقدر وقت گیر هستند که توسط داوطلبان نمی شود به آنها رسیدگی کرد. به همین دلیل هم این شرکت از تبلیغاتچی هایی که به طور سر زده کاربران را ناراحت نمی کنند٬ کمک مالی دریافت می کند.
درباره ما
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید. من نوجوانی 14 ساله هستم از کشور بزرگ و سرافراز ایران. با ما همراه باشید تا از علم و فناوری های ایران و جهان هستی با خبر بشوید.در این وب سایت شما میتوانید مطالبی همچون اخبار گوشی های همراه و رایانه ها و لپ تاپ ها و هزاران محصول جدید را دریابید. امیدوارم همیشه سالم و سرافراز باشید. نویسنده و طراح این وب:امیر حسین علیپور
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتون درمورد وبلاگ ها و سایت های مدرسه نیوز چیست؟
    به نظر شما ما باید بیشتر از چه مطالبی استفاده کنیم؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 336
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 36
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 40
  • باردید دیروز : 28
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 83
  • بازدید ماه : 74
  • بازدید سال : 481
  • بازدید کلی : 15,420