loading...
مدرسه نیوز در رز بلاگ
امیر حسین بازدید : 9 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

SlateBook x2: هیبریدی جدید اچ پی٬ با اندروید ٬۴.۲ نمایشگر تمام اچ دی و چیپ تگرا ۴

شعاری که اچ پی برای تبلت هیبریدی SlateBook x2  برگزیده این است: ۱۰۰٪ نوت بوک. ۱۰۰٪ تبلت. ۱۰۰٪ اندروید. قرار است اپلیکیشن های اچ پی و اندروید همراه با هم٬ تبدیل این وسیله از تبلت به نوت بوک و بالعکس را آسان کنند تا بتوانید در وضعیت های مختلف از کار با آن لذت ببرید.
مشخصات اصلی این تبلت-نوت بوک اندرویدی عبارت هستند از:
- اندروید ۴.۲
- چیپ تگرا ۴ با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز
- نمایشگر ۱۰.۱ اینچی لمسی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ و تراکم ۲۲۴ پیکسل در اینچ
- ۲ گیگابایت رم DDR3
- ۱۶ گیگابایت SSD پرسرعت eMMC
- صفحه کلید فیزیکی با کلید های جزیره ای
- بلوتوث و وای فای
- وبکم در جلو و در عقب
- یک عدد پورت USB 2 به همراه پورت hdmi و پورت کمبوی هدفون-میکروفون
- ابعاد تبلت: ۱۰ در ۲۵۸ در ۱۸۲ میلیمتر
- ابعاد تبلت و داک: ۲۱ در ۲۵۸ در ۱۹۴ میلیمتر
- وزن تبلت: ۵۹۹ گرم
- وزن تبلت و داک: ۱.۲۵۶ گرم
- دارای باتری جداگانه در تبلت و داک
- (به همراه ۵۰ گیگابایت فضای ابری Box مادام العمر)
قرار است این تبلت پی سی با قیمت ۴۸۰ دلار به فروش برسد که خیلی پایین تر از قیمت ۶۴۹ دلاری دیگر هبریدی اچ پی یعنی Envy x2  است که از ویندوز ۸ بهره می برد. به نظر می رسد اندروید در بازار هبریدی ها هم با قیمت مناسب تر٬ توان رقابت با دستگاه های ویندوزی را دارا باشد. 
می توانید  PDF کامل مشخصات SlateBook x2  را هم از نارنجی دانلود کنید تا با ریز مشخصات نرم افزاری هم بهتر آشنا شوید. 
امیر حسین بازدید : 6 سه شنبه 08 مرداد 1392 نظرات (0)

6 دلیل برتری کروم بوک بر تبلت، لپ تاپ و کامپیوترهای شخصی از دیدگاه معلمان

تغییر جهانی در تکنولوژی آموزش بدان معنی است که در آینده نزدیک قرار است ده ها میلیارد دلار پول توسط مدارس هزینه شده و با ورود به بازار، میان تبلتها، کروم بوک ها و دیگر انواع لپ تاپ تقسیم گردد.
اما سوال اینجا است که لقمه چرب و نرم اصلی نصیب کدام یک از بازیگران خواهد شد؟ اپل یا گوگل؟ یا در این میان ستاره دیگری خواهند درخشید؟ شاید هم همه چیز منصفانه تقسیم خواهد شد.
آیپد اپل اکنون یکی از محصولات پرفروش بازار است و بخش اعظم بازار تبلت را در دست دارد. در عرصه آموزش هم تا کنون با اقبال خوبی مواجه بوده است. اما در این میان با رقبایی روبرو است که مترصد فرصت و به دنبال کوچکترین لغزش این شرکت هستند.
در دنیای آموزش، اما کروم بوک گوگل به خوبی توانسته خودی نشان دهد و رقیبی تازه وارد و تازه نفس برای همه محسوب گردد. در اینجا قصد داریم به دلایل اقبال بیشتر معلمان و مربیان به کروم بوکها (در مقابل آیپدها، نت بوکها و دیگر PCها) بپردازیم.
 در ادامه مطلب با مدرسه نیوز همراه باشید.

امیر حسین بازدید : 8 شنبه 29 تیر 1392 نظرات (0)

به روز رسانی نرم افزاری و رفع مشکل وای فای مکبوک ایر ۲۰۱۳

 
مدتی پیش از وجود مشکل اتصال وای فای در مکبوک ایرهای جدید اپل صحبت کردیم و این موضوع مطرح شد که احتمال وجود نقص سخت افزاری نیز وجود دارد.
اما سرانجام اپل می گوید که این مشکل را حل نموده و حالا یک به روز رسانی نرم افزاری کوچک برای آن ارایه نموده است. کاربران مکبوک ایر ۲۰۱۳ با نصب این آپدیت از مشکل وای فای و چند مشکل کوچک دیگر رهایی پیدا خواهند کرد. 
امیر حسین بازدید : 6 یکشنبه 23 تیر 1392 نظرات (0)

دل و به روز رسانی اولترابوک لمسی XPS 12 با پردازنده هاسول

XPS 12 که پاییز سال گذشته معرفی شد٬ یکی از اولین نوت بوک های ویندوز ۸ بود که قابلیت تعویض بین حالت لپتاپ و تبلت را داشت. دل ماه گذشته اعلام کرد که به زودی این مدل را با پردازنده هاسول نیز عرضه خواهد کرد و حالا فروش آن شروع شده.
دل ادعا می کند که نسل جدید XPS 12 تا ۱.۶ برابر سریع تر است و عمر باتری آن نیز ۲.۵ ساعت افزایش یافته و به حدود ۹ ساعت رسیده. علاوه بر هاسول٬ فناوری NFC نیز به این محصول آمده که به شما امکان رد و بدل کردن فایل با دستگاه های مجهز به ان اف سی را از طریق یک تماس کوچک می دهد.
با وزن ۱.۵۴ کیلوگرم و بدنه فیبر کربن و آلومینیوم٬ نمایشگر ۱۲.۵ اینچی تمام اچ دی با روکش گوریلا گلس٬ پردازنده هاسول ٬Core i5-4200U چهار گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت ٬SSD این تبدیل شونده قیمت ۱۱۹۹ دلار را دارا است. البته قیمت مدل قبلی آن نیز با کاهش، به 1099 دلار رسیده.
با ۲۰۰ دلار بیشتر پردازنده به Core i7-4500U و رم به ۸ گیگابایت ارتقا می یابد٬ و در نهایت با قیمت ۱۹۹۹ دلار می توانید Core i7-4500U و ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت اس اس دی را در اختیار داشته باشید.
امیر حسین بازدید : 8 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (0)

از بین لپ تاپ هایی با صفحه لمسی٬کدام یک برای شما مناسب است؟

ویندوز ۸ این فرصت را به تولیدکنندگان لپتاپ داد تا دوباره خلاقیت پیشه کنند و با معرفی مدل های لمسی که قبلا بی مصرف به حساب می آمدند٬ لپ تاپ های سنتی را از بند صفحه کلید و ترک پد رها سازند.

انواع مختلفی از کامپیوترهای لمسی قابل حمل معرفی شده و هر کدام ویژگی های مختص به خودشان را دارند. این تعدد ویژگی ها٬ مصرف کننده را سردرگم می کند. کدام نوع از لپ تاپ های لمسی بهتر هستند؟ مزایا و معایب طراحی های مختلف چیست؟ و دست آخر اینکه آیا داشتن صفحه لمسی٬ به هزینه بیشتر برای خرید لپ تاپ می ارزد؟
جواب این پرسش ها را در ادامه این مطلب بخوانید. با مدرسه نیوز همراه باشید.

امیر حسین بازدید : 6 پنجشنبه 20 تیر 1392 نظرات (0)

شنیده های اپلی: استفاده از نمایشگرهای IGZO در محصولات ۲۰۱۴ و عمر باتری بیشتر

شنیده ها حاکی از آن است که اپل به دنبال استفاده از تکنولوژی جدید نمایشگری است تا عمر باتری ابزارهای مختلفش را بهبود ببخشد. به گزارش ET News این شرکت در حال مذاکره با ال جی و شارپ است تا از نمایشگرهای اکسید ایندیوم گالیوم زینک (IGZO) استفاده کند.
گزارش می شود اپل علاقه مند است در مکبوک و آیپد آینده خود از این نمایشگر بهره ببرد تا علاوه بر کیفیت صفحه نمایش، عمرباتری آنها را هم افزایش دهد. 
نمایشگرهای IGZO توانایی انتقال الکترونی ۴۰ برابر بیشتر از سیلیکون های غیرکریستالی دارند که در نمایشگرهای LCD مورد استفاده قرار می گیرند. این نمایشگرها رزولوشن بالاتر، زمان واکنش بهتر و مصرف انرژی کمتری در مقایسه با دیگر رقبا دارند. 
گفته می شود اپل تصمیم دارد در نسل بعدی مکبوک که قرار است اوایل ۲۰۱۴ رونمایی شود، از نمایشگر IGZO بهره ببرد. اما هنوز مشخص نیست که آیا آیپد جدید این شرکت که احتمالا در پاییز امسال رونمایی می شود، از چه صفحه نمایشی بهره مند خواهد شد.
امیر حسین بازدید : 11 یکشنبه 16 تیر 1392 نظرات (0)

قیمت گذاری محصولات جدید سری آتیو سامسونگ در بریتانیا

چند هفته قبل سامسونگ محصولات جدیدی از سری آتیو را معرفی کرد که در بیان آنها Ativ Q و Ativ Book 9 Pluse بیش از بقیه چشم نواز بودند.
قبلا در خبری به قیمت ۱۶۰۰ یورویی (معادل ۲۰۹۰ دلار) آتیو کیو در آلمان اشاره کردیم و حالا پیش فروش این محصول با قیمت ۱۴۰۰ پوند (معادل ۲۰۸۵ دلار) در بریتانیا هم شروع شده.
پیش فروش دیگر محصول جدید سامسونگ٬ آتیو بوک ۹ لایت هم با قیمت ۴۹۹ پوند (معادل ۷۴۳ دلار) آغاز گردیده.
در کنار اینها٬ آتیو بوک ۹ پلاس نیز با قیمت ۱۳۰۰ پوند (معادل ۱۹۳۵ دلار) به فروش خواهد رسید که ۱۰۰ پوند کمتر از رفیق هیبریدی اش است. این قیمت برای مدل پایه این اولترابوک تعیین شده یعنی محصولی با ۱۲۸ گیگابایت حافظه اس اس دی٬ ۴ گیگابایت رم٬ و پردازنده هاسول Core i5 4200U با فرکانس ۱.۶ گیگاهرتز.
در یک مقایسه قیمتی٬ مک بوک ایر ۱۳ اینچی با ۱۲۸ گیگابایت SSD و ۴ گیگابایت رم٬ در بریتانیا ۹۴۹ پوند قیمت دارد. بنابراین با توجه به این اختلاف قیمت ۳۵۰ پوندی٬ به نظر می رسد قیمت دلاری آتیو بوک ۹ پلاس هم خیلی بالاتر از رقیب اپلی اولترابوک های بازار تعیین شود که البته بخشی از آن به نمایشگر فوق العاده آتیو بوک ۹ پلاس و لمسی بودن آن بر می گردد.
امیر حسین بازدید : 14 جمعه 14 تیر 1392 نظرات (0)

قیمت 1600 یورویی سامسونگ آتیو کیو در پیش سفارش یک خرده فروش آلمانی

 

امیر حسین علیپور

Ativ Q از زمان معرفی اش خیلی مورد توجه قرار گرفته٬ به خصوص از این نظر که دو سیستم عامل محبوب دنیا یعنی اندروید ۴.۲ و ویندوز ۸ را در کنار هم به کاربر ارائه می کند. ولی هر چقدر هم که یک محصول عالی باشد٬ همیشه وقتی قیمت کهکشانی باشد عده زیادی از آن روی گردان می شوند.
هنوز قیمت گذاری رسمی آتیو کیو اعلام نشده ولی اگر قرار باشد خرده فروش آلمانی را باور کنیم٬ ۱۵۹۹ یورو (معادل ۲۰۹۰ دلار) رقم سنگینی خواهد بود.

تا یکی دو ماه آینده آتیو کیو به بازار می رسد. مشخصات ظاهری آن را در بالا آورده ایم تا نظر شما را جویا شویم: حاضر هستید تا چقدر برای چنین دستگاهی پرداخت کنید؟
درباره ما
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید. من نوجوانی 14 ساله هستم از کشور بزرگ و سرافراز ایران. با ما همراه باشید تا از علم و فناوری های ایران و جهان هستی با خبر بشوید.در این وب سایت شما میتوانید مطالبی همچون اخبار گوشی های همراه و رایانه ها و لپ تاپ ها و هزاران محصول جدید را دریابید. امیدوارم همیشه سالم و سرافراز باشید. نویسنده و طراح این وب:امیر حسین علیپور
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتون درمورد وبلاگ ها و سایت های مدرسه نیوز چیست؟
    به نظر شما ما باید بیشتر از چه مطالبی استفاده کنیم؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 336
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 42
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 49
  • باردید دیروز : 28
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 92
  • بازدید ماه : 83
  • بازدید سال : 490
  • بازدید کلی : 15,429