loading...
مدرسه نیوز در رز بلاگ
امیر حسین بازدید : 17 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)

اتحادیه USB و نهایی شدن جزئیات فنی USB 3.1 با سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه

تیم برنامه ریز ارتقاء USB 3.0 از ابتدای ۲۰۱۳ با نشان دادن دورنمایی از استانداردی تازه با سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه ، همه را به وجد آورد. و اکنون پس از مدتها آنها چیزی برای عرضه دارند.
اتحادیه مشخصات فنی آن را تصویب نموده و نام USB 3.1 را برای اش انتخاب کرده است. در حالی که فرمت پورت تغییرات کمی داشته است، اما انجام این تغییرات به زمان حداقلی ۶ ماهه نیاز دارد و  پس از اتمام به شرکت هایی چون AMD و اینتل اجازه می دهد  چیپ های جدیدی عرضه کنند که پهنای باند دو برابری USB 3.0 را همزمان با پشتیبانی از USB 2.0 عرضه نمایند.
هنوز نقشه راه عمومی برای عرضه اولین ابزارهای مجهز به USB 3.1 اعلام نشده است. البته اولین دوره آموزشی متعلق به توسعه دهندگان از ۳۰ مرداد آغاز به کار خواهد کرد. 
اگرچه با همه این اوصاف، USB 3.1 هنوز نیامده، رقبای جدی را در پیش رو دارد. برای مثال اینتل با تاندربولت 2 به راحتی توانسته سرعت ۲۰ گیگابیت بر ثانیه را پشت سر بگذارد. هرچند که به نظر می رسد USB مانند همیشه، از اقبال بهتر و گسترش بیشتری برخوردار شود.
امیر حسین بازدید : 5 سه شنبه 08 مرداد 1392 نظرات (0)

همکاری سونی و پاناسونیک برای ساخت دیسک نوری ۳۰۰ گیگابایتی

روز به روز داده ها جزئیات بیشتری را در بر می گیرند و جزئیات بیشتر مساوی است با اشغال فضای بیشتر. اگر روزگاری یک دیسک سخت ۲۰ گیگابایتی کفاف عمری استفاده کاربران را می داد امروزه تنها یک فیلم باکیفیت را در خود جای می دهد. 
دیسک های نوری بعد از ظهور حافظه های فلش کمتر برای انتقال داده استفاده می شوند و فروش نرم افزارهایی که زمانی فقط با CDها و DVDها صورت می گرفت هم بیشتر از طریق اینترنت انجام می گیرد. 
تا کنون Blu-rayها پرظرفیت ترین دیسک نوری در دسترس بوده اند. به طور کلی داده های حجیمی که نه اینترنت (در حال حاضر) توان انتقال آنها را دارد و نه حافظه های فلش به دلیل قیمت بالا صرفه دارند، توسط این دیسک های نوری منتقل می شوند. برای مثال از آنها در کنسول های بازی و فیلم های Full HD استفاده می شود.
اما به نظر می رسد کم کم ظرفیت این نوع دیسک ها هم جوابگوی نیازهای بشر نیست. سونی و پاناسونیک تصمیم گرفته اند در پروژه ای مشترک یک دیسک نوری با حداقل ظرفیت ذخیره سازی ۳۰۰ گیگابایت اطلاعات بسازند. پاناسونیک امروز اعلام کرد طبق هدف گذاری آنها، قرار است فناوری ساخت این لوح تا آخر ۲۰۱۵ تکمیل شود.
مقصد این دیسک کاربران حرفه ای و تجارت هایی که نیازمند ذخیره سازی های حجیم و دراز مدت هستند خواهد بود. مثلاً صنعت تولید ویدیو و فیلم سازی می تواند از مشتریان بالقوه آن باشد. اما مسلماً کار بازاریابی برای سونی و پاناسونیک چندان ساده هم نخواهد بود. ذخیره سازی ابری تا زمان عرضه این محصول پیشرفت خواهد کرد و رقیب قدری برای آن خواهد بود.
پاناسونیک مدعی است این محصول از خواصی برخوردار است که از آن در برابر عوامل محیطی مانند غبار و آب و تغییرات دمایی و رطوبتی محافظت می کند؛ مسلماً این ویژگی ها می توانند ذخیره سازی مطمئن تری را به ارمغان بیاورند.
همچنین امکان سازگاری بین نسلی در فرمت های مختلف در نظر گرفته شده است؛ این مورد متضمن تداوم خوانش داده ها در صورت تکامل فرمت های ذخیره سازی خواهد بود. یعنی ذخیره سازی دراز مدت داده ها و ابداع فرمت های جدید ذخیره سازی مانع خواندن اطلاعات ذخیره شده در این دیسک ها نخواهد بود.

باید منتظر ماند و دید که کدام شیوه ذخیره سازی بر دیگری غلبه می کند و رقیب را از گود به در می کند. شاید هم هر یک از روش ها جایگاه خود را در آینده یافتند و هم زیستی مسالمت آمیز رسیدند. شما چه فکر می کنید؟
امیر حسین بازدید : 7 یکشنبه 23 تیر 1392 نظرات (0)

بنچمارک شکست ARM توسط اینتل٬ غیرمعتبر از کار درآمد

حتما یادتان هست که ۱۲ تیر اولین بنچمارک پلتفرم Bay Trail اینتل در آنتوتو منتشر شد و ۳۰ درصد بهتر از اسنپدرگون ۸۰۰ بود  -که این سر و صدای زیادی بر پا کرد. اما در همین حین٬ یکی از تحلیلگران به این فاصله زیاد مشکوک شد و در نتیجه بررسی جداگانه ای ترتیب داد که نتیجه آن چنین شد: نتیجه به دست آمده  ماحصل یک ایراد در آنتوتو است.
جیم مک گرگور دریافت که به روز رسانی جدید آنتوتو باعث بهبود نتایج چیپ های آرم تا ۵۰٪ شده در حالی که این بهبود عملکرد برای چیپ های اینتل تا ۲۹۲٪ بوده. این باعث شد شک او بر انگیخته شود و سرانجام به بار بنشیند.
گویا کامپایلر مخصوص اینتل به چیپ های این شرکت امکان می دهد بخش های مشخصی از تست را دور بزنند و امتیاز بالاتری کسب کنند. به بیان دیگر٬ آنتوتو دچار ایراد است و اینتل هم تا می توانسته از این خودپرداز بی صاحب اعتبار دریافت کرده. در نتیجه با توجه به این ایراد و دور زدن بخش هایی از تست٬ امتیاز به دست آمده ناعادلانه است.
آیا مشکل رفع شده؟ گویا آنتوتو یک به روز رسانی منتشر کرده و بعد از آن امتیاز چیپ های اینتل به طرزی دراماتیک افت کرده. تصویر زیر مقایسه عملکرد دستگاهی با چیپ ARM و چیپ اینتل را نشان می دهد.

می پرسید: با این وصف٬ همه چیز به جای خود برگشت و ARM دوباره پادشاه دنیا شد؟ طبق نتایج جدید به نظر می رسد این طور باشد٬ البته برای بر پایی جشن توسط طرفداران ARM هنوز زود است٬ چون قرار شده نسخه جدید بنچمارک در ماه آینده منتشر شود. تا آن وقت بهتر است سوال "اینتل یا ARM؟" را بی جواب نگه داریم.
امیر حسین بازدید : 8 یکشنبه 23 تیر 1392 نظرات (0)

حافظه هایی از جنس نانو شیشه که تا ۱ میلیون سال داده ها را حفظ می کنند؟

داده‌ها هر روز حجیم تر می شوند و ما مدام به فضای بیشتری برای ذخیره سازی آنها احتیاج پیدا می کنیم. بر خلاف بسیاری از فناوری ها، شرکت های فناور در تجاری سازی آخرین دستاوردهای ذخیره سازی چندان موفق عمل نکرده اند. سالها است حافظه های فلش معرفی شده اند ولی هنوز خبری از فراگیری آنها نیست. کافی است آن را با فناوری های نمایشگر مقایسه کنید که در کمتر از ۲ سال به دست مصرف کننده نهایی می رسند. 
هنوز برای خرید دستگاهی با تنها ۶۴ گیگابایت حافظه فلش باید پول هنگفتی پرداخت. این درست است که هدف گذاری خیلی از شرکت ها به سمت ذخیره سازی ابری است؛ ولی بسیاری از مصرف کننده ها هم همچنان این شرکت ها را امانت داران خوبی نمی دانند.شرکت های تولید کننده از دو جهت در پی ابری کردن فضای ذخیره سازی مصرف کنندگان هستند: اول، هرچه کوچکتر کردن دستگاه‌ها و دوم، کسب درآمد از عرضه فضاهای ابری و خدمات مبتنی بر آن. اما در این میان یک گروه تحقیقاتی در انگلستان به فناوری جدیدی دست یافته که ممکن است آینده ذخیره سازی را متحول کند.این گروه پژوهشی با استفاده از نانوساختارهای شیشه موفق به ساخت نوعی حافظه جدید شده است. این حافظه ها در هر قسمت می‌توانند تا ۳۶۰ ترابایت داده را ذخیره کنند. همچنین مشکل کار در دمای بالا تا حد زیادی در آنها بر طرف شده و می‌توان تا دمای ۱۰۰۰ درجه سانتی گراد از آنها استفاده کرد. این پژوهشگران مشکل سرعت خواندن و نوشتن داده را هم با استفاده از لیزرهایی با سرعت فِمتو ثانیه برطرف کرده اند (فِمتو برابر است با ۱۰ به قوه ۱۵-).این گروه در ادامه قصد دارند با تجاری سازی فناوری خود، به بن‌بست حاضر در صنعت ذخیره سازی پایان دهند. اگر علاقه‌مند به مطالعه مقاله تحقیقاتی آنها هستید، می‌توانیدپی.دی.اف این مقاله را دریافت کنید.
امیر حسین بازدید : 8 یکشنبه 23 تیر 1392 نظرات (0)

طبق گزارش ها اپل سرمایه گذاری جدیدی در صنعت تولید چیپ های پردازشی داشته

سایت semiaccurate در مطلبی اختصاصی٬ از سرمایه گذاری جدید اپل در کارخانجات تولید چیپ های پردازشی خبر داده.
اپل چند سالی هست که مشغول طراحی چیپ های اختصاصی خود شده ولی در بخش تولید وابستگی زیادی به سامسونگ دارد. از این رو به واسطه درگیری های پیش آمده٬ قراردادی نیز با TSMC منعقد کرده تا بخشی از (یا تمام) وابستگی خود به رقیب کره ای را کاهش دهد.

با این حال TSMC نیز مشکلات خاص خودش را دارد و به نظر می رسد به همین دلیل٬ اپل در تلاشی جدید برای سیطره بیشتر بر زنجیره تامین قطعه خود٬ در کارخانجات مجهز به تاسیسات تولید چیپ پردازشی سرمایه گذاری کرده.
از آنجایی که semiaccurate جزپیات خبرهای خود را به رایگان منتشر نمی کند٬ هنوز اطلاع دقیقی از اینکه سرمایه گذاری دقیقا در کجا صورت گرفته و چه ظرفیتی را در اختیار اپل قرار می دهد به دست نیاورده ایم ولی با توجه به اینکه بعد از دور شدن کامل از سامسونگ٬ شرکت های اینتل٬ ٬TSMC ٬Global Foundries و IBM در مجموع باز هم قادر به تامین کل نیاز اپل نخواهند بود٬ چنین حرکتی به نظر تنها راه برای کسب اطمینان از تولید کافی چیپ می آید.
در بین برچسب هایی که در انتهای خبر semiaccurate قرار دارد٬ نام UMC (مخفف United Microelectronics Corporation) به چشم می خورد٬ یعنی اولین شرکت تایوانی که وارد صنعت نیمه رساناها شد.
پس می شود حدس هایی زد که به احتمال زیاد مقصد سرمایه گذاری اپل٬ UMC بوده. UMC هم اکنون تعدادی کارخانه در تایوان دارد و اخیرا نیز کارخانه دیگری در سنگاپور تاسیس کرده که مختص فناوری های خاص و پیشرفته پردازشی است. گویا اپل در این کارخانجات سرمایه گذاری و خرید سهم داشته.
البته از آنجایی که اپل هنوز در این باره اظهار نظری نکرده٬ نمی توان خبر را قطعی تلقی کرد و چنانچه ماجرا صحت داشته باشد٬‌ باز هم نباید انتظار تغییری سریع را داشت. چون چنین سرمایه گذاری هایی معمولا برای چندین سال آینده هستند. 
امیر حسین بازدید : 9 شنبه 15 تیر 1392 نظرات (0)

فروش ضعیف تگرا 4 به خاطر قیمت بالا و بهینه نبودن مصرف انرژی

شاید تگرا ۴ یکی از قوی ترین چیپ های امسال باشد ولی احتمالا بهینه ترین نیست٬ برای همین هم هست که فقط آن را در تبلت ها خواهید دید٬ البته از عامل قیمت هم به سادگی نمی شود گذشت. برخی شرکت ها مثل اچ پی٬ ایسوس و توشیبا برای استفاده از آن قرار داد امضا کرده اند ولی بعید است در حجم انبوهی مورد استفاده قرار بگیرد٬ و این یعنی درآمد کم برای انویدیا.
اوضاع انویدیا وقتی بدتر می شود که بدانیم قرارداد تامین چیپ نکسوس ۷ امسال را نیز به کوالکام واگذار کرده که ضربه بزرگی است٬ زیرا بیشتر فروش تگرا ۳ مربوط به همین یک محصول می شد.
شایعه این است که تگرا ۴ نسبت به چیپ های رقیب گران تر است و علاوه بر این٬ مصرف انرژی آن بهینه نیست که هر دو عامل در تصمیم گوگل برای عدم استفاده از آن دخیل بوده. چطور می شود یک دستگاه ۲۰۰ دلاری را با تقبل بخشی از هزینه٬ ارزان تر از قیمت واقعی فروخت و در عین حال از قطعات گران تر هم استفاده کرد؟
دلیل دیگر برای اینکه تگرا ۴ با اقبال روبرو نشده عدم استفاده از مودم LTE یکپارچه با چیپ است. در حالی که اکثر چیپ های کوالکام از LTE پشتیبانی می کنند قطعا گوگل هم می خواهد نکسوس ۷ را با این امکان عرضه کند. این در حالی است که تگرا 4i که LTE هم دارد٬ به هسته های Cortex A15 مجهز نشده و از یک مدل جدید Cortex A9 که نسبت به مدل اولیه قوی تر است٬ بهره می برد، ولی حدس بزنید چه؟ تگرا 4i هم به موقع عرضه نمی شود.
همه عوامل دست به دست هم داده تا امسال سال انویدیا و تگرا ۴ نباشد. باید دید تگرا ۵ می تواند با مصرف بهینه انرژی٬ عملکرد پردازشی بهتر، قیمت کمتر و البته LTE بازار را با انویدیا آشتی دهد یا خیر. انویدیا بر برگشت به بازی نیازمند یک حرکت جدی است.
امیر حسین بازدید : 12 جمعه 14 تیر 1392 نظرات (0)

چاپ سه بعدی و آینده قالب های ترمیم استخوان های شکسته

اگر تا کنون عضوی از بدن تان شکسته باشد، حتما درک می کنید که قالب های ترمیمی همچون آتل و مخصوصا گچ طبی تا چه حد ناخوشایند هستند. آنها سنگین اند، ناراحت کننده اند و البته یک بوم نقاشی خام و رایگان برای دوستان تان به حساب می آیند. اما انواع فایبر گلاس و پلاستری که اکنون به جای گچ استفاده می شوند، هم ارزان تمام می شوند و هم آنقدر خوبند که دیگر کسی به دنبال سرمایه گذاری روی ابداعات تازه نباشد. 

فارغ التحصیل دانشگاه ویکتوریای نیوزیلند، Jake Evill با این مشکل کاملا آشنا بود. بعد از اینکه در یک اتفاق که خودش آن را «نجات قهرمانانه» یک دوست در دعوا می نامد، دست وی شکست، او مجبور شد چندماهی یک قالب گچی را تحمل کند. «واقعا غافلگیر شدم که این درمان چقدر سنگین و طاقت فرسا بوده و اصلا کاربر پسند نیست. پوشاندن دست با دو کیلو گچ سنگین که پس از چند روز کثیف و بدبو می شود، اصلا درمانی مناسب و متعلق به قرن ما نیست.» 

cast41-004-500px-narenji-ir.jpg

وی به دنبال راه حل های مناسب تری گشت و چون چیزی عاید طراح جوان مان نشد، تصمیم گرفت خودش دست به کار شده و راه حل درست را ابداع کند. نتیجه cortex Cast یا قالب قشری نام دارد که یک قالب پلاستری چاپ سه بعدی است و به طور کامل و محکم اطراف دست را پوشانده و آن را بدون حرکت نگه می دارد. اگرچه این ایده هنوز یک طرح مفهومی است، اما کورتکس تولیدی اویل می تواند یک اسکلت خارجی ویژه برای بخش آسیب دیده باشد که سبک است، قابل شستشو است. قابل بازیافت است و از تهویه هوای مناسبی بهره می برد. 

این طراح جوان ابتدا کار را با مطالعه در خصوص ساختمان استخوان شروع کرد. وی دریافت که شکل ساختمانی میله میله مشبک که فرم دهنده بافت داخلی استخوان است، می تواند بهترین ایده برای محصولش باشد. «به این دلیل الگوی کورتکس را از ساختمان لانه زنبوری الهام گرفتم که طبیعت همیشه بهترین پاسخ ها را در خود دارد. این شکل طبیعی علاوه بر تجسم کیفیت، به کورتکس اجازه می دهد ضمن استحکام کافی، سبک هم باشد. درست مانند استخوانی که قرار است از آن محافظت کند.» 

700x0_p17tg3clng1o0210mf7n11t5q1gq93-001-500px-narenji-ir.jpg

طبق ایده آقای اویل قرار است هر بیمار ضمن عکس برداری اشعه ایکس از عضو شکسته، تصویر سه بعدی آن را هم تهیه کند. سپس می تواند با یک برنامه کامپیوتری الگو و ساختمان قالب را تعیین کند. علاوه بر این هنگام تهیه قالب می توان برای نواحی از بدن که دچار شکستگی شدیدتر شده اند، از مواد متراکم تر استفاده کرد. قالب های تولیدی با این روش از جنس پلاستیک نایلون هستند و معمولا ۳ میلیمتر ضخامت داشته و کمتر از ۵۰۰ گرم وزن دارند. 

وی در حال حاضر برای اسکن سه بعدی از یک کینکت ایکس باکس هک شده استفاده می کند و آن را در اطراف دست حرکت می دهد تا طرح کامل را به دست آورد. اما می گوید که هنوز در مراحل اولیه تحقیق و توسعه قرار دارد و مطمئنا استفاده از کینکت ایده خوبی نیست. علاوه بر این باید به دنبال مواد بهتری بود که دوام بیشتری داشته باشند.

cast3-003-500px-narenji-ir.jpg

وی مرحله بعدی را همکاری با چند بیمارستان جهت تست محصول در محیط واقعی و کاربردی می داند. «تا به نتیجه رسیدن این ایده هنوز کارهای زیادی باقی مانده است. و اکنون به دنبال چند شریک هستم تا به کمک آنها ایده ام را به واقعیت تبدیل کنم.»
امیر حسین بازدید : 10 جمعه 14 تیر 1392 نظرات (0)

شکایت دانشگاه بوستون از اپل به دلیل نقض حقوق پتنتی

به گفته برخی نشریات، دانشگاه بوستون قصد دارد اپل را به دلیل تخلف پتنتی به دادگاه بکشاند. این دانشگاه دادخواستی را علیه اپل پر کرده و مدعی است این شرکت از نیمه رسانای پتنت شده توسط آنها در محصولاتش استفاده کرده است.
طبق درخواست ارائه شده به ناحیه قضایی ماساچوست، قطعاتی که در سال ۱۹۹۷ توسط پروفسور دی. موستاکاس استاد این دانشگاه پتنت شده اند، در برخی محصولات مشهور اپل همچون آیفون 5، آیپد و مکبوک ایر مورد استفاده قرار گرفته اند. و اکنون دانشگاه بوستون علاوه بر غرامت نقدی، خواستار ممنوعیت فروش این محصولات در خاک آمریکا شده است.
جالب اینجا است که دانشگاه بوستون سال گذشته دادخواست مشابهی علیه سامسونگ و آمازون هم مطرح کرده است. البته گزارش ها حاکی از آن است که این دانشگاه برای برنده شدن در دعواهای قضایی پیش رو، باید ثابت کند استادش قصد استفاده تجاری از این تکنولوژی را داشته است.
راجر کی تحلیلگر موسسه Endpoint Technologies Associates می گوید اصلا متعجب نمی شود که دانشگاه بوستون در این دادگاه برنده شده و مثلا ۷۵ میلیون دلار به جیب بزند. «دادگاه ها در این موارد غیرمنطقی عمل می کنند. شما چنین قضاوت های مضحکی را پیش می کشید و آنها پیش خود فکر می کنند اپل یک شرکت گنده سرمایه دار است که مستحق این همه پول و دارایی نیست.»
دو طرف دعوا تا کنون از هرگونه اظهار نظر خودداری کرده اند. اما یک منبع نزدیک به دانشگاه بوستون می گوید دانشگاه قصد دارد با این حرکت به تمامی شرکت ها نشان دهد به جای استفاده غیرقانونی از دستاوردهای مراکز علمی، بهتر است که حق امتیاز آنها را خریداری کرده و منصفانه عمل کنند.
امیر حسین بازدید : 25 جمعه 14 تیر 1392 نظرات (0)

13 فن‌آوری نوظهور برای باتری در سال 2013

در این مقاله به بررسی ۱۳ استارت آپ خواهیم پرداخت که در زمینه فن‌آوری باتری فعالیت می کنند. نتیجه کار این شرکت‌ها می‌تواند با غلبه بر یکی از اساسی‌ترین مشکلات صنعت الکترونیک، یعنی نحوه ذخیره انرژی، دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم را دگرگون کنند. 
باتری‌ها محل تامین انرژی گجت‌های الکترونیکی ما به شمار می‌روند. همه تلفن‌های همراه، لپ‌تاپ‌ها، وسایل نقلیه الکتریکی برای کار به باتری نیاز دارند. اگر آن باتری نیز هر روز به خوابیدن در آغوش پریز برق نیاز داشته باشد، آن‌گاه ما نیز هر روز به شبکه برق سراسری نیازمند خواهیم بود.
در حال حاضر شرکت‌های مختلفی بر روی فن‌آوری باتری در حال تحقیق و جستجو هستند، اما این راه بسیار سنگلاخ و صعب‌العبور به نظر می رسد. برای نشان دادن این مسئله کافی است به مقایسه رشد فن‌آوری باتری در مقایسه با سایر فن‌آوری‌های الکترونیکی نگاهی بیندازیم .
چنان که پیشتر درمدرسه نیوز  ملاحظه شد، مطابق قانون مور که برای اکثر مولفه‌های الکتریکی رایانه‌ها مانند پردازشگر، هارد و رم مصداق دارد، قدرت یا ظرفیت این بخش‌ها هر ۱۸ ماه به دو برابر افزایش می‌یابد. این بدان معنی است که از زمان پیدایش باتری‌های امروزی در دهه ۱۸۵۰ تاکنون، چگالی انرژی باتری‌ها می‌بایست میلیاردها میلیارد بار رشد داشته باشد. حال آن‌که کل پیشرفت چیزی در حدود ۸ برابر بوده است.
این حقیقت که باتری گلکسی اس 4 با آن صفحه نمایش عظیم‌الجثه و خوش‌خوراک و پردازشگر ۴یا ۸ هسته‌ای ویرانگر حتی سه برابر باتری نوکیا ۳۳۱۰ ماقبل تاریخی هم نیست، نشان می‌دهد که یک جای کار می‌لنگد.اما به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر تحرک زیادی برای تغییر وضعیت صورت گرفته است. برای مثال در سال ۲۰۰۹، اوباما با دست و دلبازی تمام مبلغ ۲.۴ میلیارد دلار حمایت دولتی را برای توسعه ۴۸ تکنولوژی نوین در زمینه باتری و وسایل نقلیه الکتریکی اختصاص داد.
در ادامه این گزارش به بررسی ۱۳ فن‌آوری‌ نوین باتری می پردازیم که ممکن است در آینده‌ای نسبتاً نزدیک تلفن‌های هوشمند یا وسایل نقلیه الکتریکی را از ملاقات روزانه با شارژها بی‌نیاز کند.
پس با مدرسه نیوز همراه باشید.
 
امیر حسین بازدید : 11 جمعه 14 تیر 1392 نظرات (0)

اولین بنچمارک پلتفرم Bay Trail اینتل٬ ۳۰ درصد بهتر از اسنپدرگون ۸۰۰

امروز اولین بنچمارک AnTuTu منتسب به پلتفرم Bay Trail Atom اینتل منتشر شد که می توان گفت تمام رقبایی را که بر معماری ARM تکیه کرده اند با فاصله زیاد پشت سر می گذارد.
Bay Trail نام پلتفرم سال ۲۰۱۳ اینتل برای دستگاه های موبایل است که شامل چیپ های Valleyview خانواده Atom و برخوردار از هسته های پردازشی Silvermont است. همان طور که می دانید اینتل از سال ۲۰۰۸ در این عرصه مشغول به کار بوده و Bay Trail ششمین نسل پلتفرم این شرکت برای دستگاه های موبایل اینترنتی  است.
این روزها هر از گاهی یک چیپ جدید بیرون می آید و رکوردهای جدیدی خلق می کند. در اینجا هم اولین بنچمارک یک چیپ پردازشی از  پلتفرم Bay Trail را داریم:
امتیاز ۴۳.۴۱۶ در بنچمارک آنتوتو (با اندروید ۴.۲.۲) تقریبا ۳۰٪ بالاتر از امتیاز کسب شده توسط اسنپدرگون ۸۰۰ است. ARM و شرکا باید حسابی احساس خطر کنند. 
چیپ های خانواده Bay Trail مبتنی بر فرآیند ساخت ۲۲ نانومتری هستند و از ۴ هسته پردازشی موسوم به Silvermont که روی فرکانس ۲.۱ گیگاهرتز تنظیم شده اند٬ بهره می برند.
از فصل سوم سال ۲۰۱۳ باید منتظر موج جدیدی از دستگاه های اندرویدی مبتنی بر پلتفرم جدید اینتل باشیم٬ به خصوص که مشکلات مصرف انرژی و توان پردازشی نیز به نظر حل شده می رسند.
امیر حسین بازدید : 10 جمعه 14 تیر 1392 نظرات (0)

با کیبورد بلوتوث myType همیشه اداره در جیب تان است

هر چه دنیای به سمت بیسیم شدن می رود، به نظر می رسد ما روز به روز بیشتر در فضایی بسته و متصل فرو می رویم. یکی از محدودیت های بزرگ ابزارهای موبایل همچون تبلت و اسمارت فونها برای انجام حجم بالای کار، کیبورد مجازی آنها است که کار را نسبتا مشکل می کند. 
اما برون دبلیو. رویسدن از فارغ التحصیلان دانشگاه MIT قصد دارد با عرضه کیبورد بیسیم پرتابل myType و شعار «یک "تا" فاصله با میزکار» این مانع بزرگ را از سر راه بردارد. تا همیشه و همه جا بتوانید به سادگی کارهای تایپی سنگین تان را با سرعت بالا روی اسمارت فون و تبلت ها انجام دهید.
این کیبورد جیبی تاشو، به صورت بیسیم و با استفاده از بلوتوث قادر است به آیفون، آیپد نسل دوم، سوم و چهارم، آیپد مینی، آیپاد تاچ، اندرویدی ها و تبلت های ویندوز 8 متصل شود. هنگامی هم که آن را تا می زنید، کلیدها میان یکدیگر قفل می شوند تا کیبورد درون کیف یا جیب تان از هم باز نشود. 
اگر چه در ظاهر با یک کیبورد تاشو و منعطف جیبی سرو کار دارید، اما myType تمام تلاش خود را به کار بسته تا احساس و کیفیت یک کیبورد دسک تاپ معمولی را برای کاربرانش به ارمغان آورد. برای شارژ این کیبورد هم می توانید از پورت میکرو یو اس بی تعبیه شده روی آن بهره ببرید.
البته عمر باتری ۸ ساعته آن می تواند یک روز کاری را در کنارتان دوام آورده و مزاحمتی ایجاد نکند. این کیبورد بیسیم تا حد زیادی در مقابل ریختن مایعات مقاوم است و برد تقریبی آن هم ۱۰ متر اعلام شده که برای کیبورد دوم یک تبلت یا موبایل، بیش از حد هم به نظر می رسد.
ابداع کنندگان این کیبورد اکنون آن را به عنوان یک استارت آپ در kickstarter ثبت کرده اند و با توجه به جمع آوری سرمایه لازم، احتمالا از مرداد ماه شاهد حضور آن در بازار خواهیم بود. 
قرار است myType در رنگ های سیاه، سفید، آبی، سبز و صورتی با قیمت ۵۹ دلار به فروش برسد.
در ادامه مطلب می توانید گالری عکس  این کیبورد زیبا و کم-جا را ببینید.
امیر حسین بازدید : 10 پنجشنبه 13 تیر 1392 نظرات (0)

گزارش مدرسه نیوز : مراسم رونمایی مادربردهای Z87 گیگابایت

روز یکشنبه نهم تیرماه شرکت آواژنگ در گردهمایی هتل هما تهران، مادربردهای جدید سری Z87 گیگابایت را معرفی نمود. این برنامه با توضیحات کوتاهی درباره وضعیت کنونی بازار جهانی کامپیوترهای شخصی شروع شد و با اطلاعات مختصری از نسل جدید پردازنده های هاسول اینتل ادامه پیدا کرد.

سپس نسل جدید فنآوری انحصاری Ultra Durable 5 Plus گیگابایت، و امکانات و قابلیت های آن مورد بررسی قرار گرفت. آنگاه در ادامه دو مادربرد حرفه ای G1.Sniper5 و Z87X-OC Force به همراه فنآوری های پیشرفته به کار رفته در تولید آنها معرفی گردیدند.
از جمله مهمترین این امکانات و فن آوری ها می توان به قابلیت صوتی AMP-UP، آمپلی فایرها و خازن های صوتی حرفه ای، امکانات متعدد اورکلاکینگ و غیره اشاره کرد. در این بین برخی قابلیت های صوتی و توانمندی مادربرد G1.Sniper5 به صورت زنده به نمایش درآمد و بازی های Metro: Last Night و Bioshock: Infinite با بالاترین کیفیت بر روی آن اجرا شد.

در نهایت چند مدل دیگر از سری مادربردهای Z87 گیگابایت معرفی شدند که پیشرفته ترین آنها Z87X-UD5H بود. به گفته آقای سامان حیدری نماینده رسمی شرکت گیگابایت در ایران، تمامی این مادربردها از همین امروز، در بازارهای داخلی در دسترس هستند.
در ادامه مطلب می توانید تصاویری از مادربردهای جدید معرفی شده در این مراسم را ببینید.
امیر حسین بازدید : 10 پنجشنبه 13 تیر 1392 نظرات (0)

بلومبرگ: نوکیا سهم زیمنس از قرارداد مشترکشان را ۲.۶ میلیارد دلار می خرد

اگر به خاطر داشته باشید، از فروردین ماه شایعات درباره تردید نوکیا برای ادامه همکاری خود با زیمنس  در اینترنت شنیده می شد. و اکنون به نظر می رسد بالاخره این شرکت فنلاندی تصمیم خود را گرفته است.
بنا بر گزارش بلومبرگ، نوکیا در نهایت به این نتیجه رسیده که به ادامه این جوینت ونچر  «نه» بگوید و احتمالا این تصمیم در روزهای آینده هفته جاری اعلام خواهد گردید. و آنگاه نوکیا صاحب نیمه آلمانی Nokia Siemens Networks هم خواهد شد.
منابع نزدیک به این شرکت از برنامه ریزی نوکیا جهت دریافت یک وام کوتاه مدت برای پرداخت ۲.۶ میلیارد دلار (کمتر از ۲ میلیارد یورو) به زیمنس بابت حق سهم ۵۰ درصدی اش از این شراکت خبر می دهند، تا تمامی نوکیا-زیمنس در زیر بالهای نوکیا قرار گیرد.
البته این حرکت چندان هم از سوی نوکیا غیرمنتظره نبود. این شرکت در سال ۲۰۱۱ و اوج مشکلات مالی اش هم حاضر به فروش سهم خود از این مشارکت انتفاعی نشده بود و برای جبران هزینه ها ترجیح داد از سهام داران خود وام بگیرد. 
البته تا کنون هیچ یک از شرکت های نوکیا و زیمنس در این خصوص اظهار نظری نکرده اند. 
شرکت نوکیا زیمنس نتیجه قرارداد همکاری مشترک موبایل ساز فنلاندی نوکیا و شرکت آلمانی زیمنس است که در سال ۲۰۰۷ شکل گرفت. دلیل شکل گیری آن هم بیشتر، افزایش توان این دو شرکت در رویارویی با رکود اقتصادی اروپا در آن سالها بود.این شرکت از همان ابتدا به فعالیت های مخابراتی می پرداخت، اما به زودی بخش تجهیزات مخابراتی کابلی خود را فروخت و تنها بر تامین تجهیزات و پشتیبانی فنی شبکه های وای مکس و تکنولوژی های وایرلس متمرکز شد. اکنون اپراتورهای فراوانی در دنیا را می توان یافت که شبکه موبایل 2G تا 4G آنها را «نوکیا زیمنس» راه اندازی کرده و پشتیبانی می نماید.
درباره ما
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید. من نوجوانی 14 ساله هستم از کشور بزرگ و سرافراز ایران. با ما همراه باشید تا از علم و فناوری های ایران و جهان هستی با خبر بشوید.در این وب سایت شما میتوانید مطالبی همچون اخبار گوشی های همراه و رایانه ها و لپ تاپ ها و هزاران محصول جدید را دریابید. امیدوارم همیشه سالم و سرافراز باشید. نویسنده و طراح این وب:امیر حسین علیپور
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتون درمورد وبلاگ ها و سایت های مدرسه نیوز چیست؟
    به نظر شما ما باید بیشتر از چه مطالبی استفاده کنیم؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 336
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 37
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 41
  • باردید دیروز : 28
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 84
  • بازدید ماه : 75
  • بازدید سال : 482
  • بازدید کلی : 15,421