loading...
مدرسه نیوز در رز بلاگ
امیر حسین بازدید : 8 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

تسک منیجر و تو دو لیست؛ ابزاری برای مدیریت بهتر زمان

برنامه ریزی از عوامل اصلی پیروزی هر آدم موفقی است. استفاده از حافظه برای به یاد سپردن امور کوتاه مدت ممکن است جوابگو باشد اما قطعاً همیشه خطر فراموشی و از دست رفتن یکی از برنامه ها وجود دارد.
اغلب مردم یادداشت کردن را بهترین جایگزین می دانند و ما هم آن را اکیداً توصیه می کنیم؛ فقط خوب است علاقه مندان به فناوری این کار خود را نیز فناورانه انجام دهند. برای تلفن های هوشمند و تبلت ها٬ حالا هر سیستم عاملی که داشته باشند٬ تعداد زیادی اپلیکیشن وجود دارد که مدیریت کارها و وظایف شما را بر عهده می گیرند. همچنین می توانید فهرستی از کارهای روزانه خود را به آنها بدهید تا در وقت مقرر یادآوری کنند.
این برنامه ها از روش های متفاوتی برای پاسخگویی به نیازهای مختلف استفاده می کنند و در این مطلب قصد داریم به توضیح آنها بپردازیم. اگر برنامه ریزی خوب و تنظیم برنامه ها برای شما هم مهم است در ادامه مطلب با نارنجی همراه باشید.
برای سازمان دادن به کارها باید مهم و اهم کرد و کارهای لازم را اولویت داد. اما یک مشکل بزرگ تنوع زیاد کارها است:
- اموری که فوراً باید انجام شوند- اموری که بعداً باید انجام شوند- اموری که در برنامه قرار دارند- اموری که باید به صورت گروهی انجام شوند- و اموری که همه روزه باید انجام شوند
همچنین گاهی نیاز می شود که برخی از کارهای گروهی را با هماهنگی هم گروهی های خود انجام دهید تا آنها هم از روند کار شما مطلع باشند. اما اگر به دنبال اپلیکیشن های موجود در این زمینه گشته باشید حتماً به دو دسته «Task manager» و «To do list» برخورده اید. هر کدام آنها برای برطرف کردن یک سری از نیازها ساخته شده اند که دانستن این موضوع قطعاً به انتخاب اپ مناسب کمک خواهد کرد. تفاوت های اصولی این دو دسته از اپ های مدیریت امور از این قرارند:

تسک منیجر - همکاری و تشریک امور

اپ های «مدیریت وظیفه» با هدف کارهای گروهیِ دارای ساختار تولید شده اند. این اپلیکیشن ها می توانند قرار ملاقات، یادآوری، مذاکرات، اولویت ها، توضیح وظایف، سندها، وضعیت کار و دیگر امور را بر عهده بگیرند. تسک منیجرها کارها را در سطوح مختلف مدیریت می کنند و امکان مدیریت گردش کاری را نیز فراهم می نمایند. 
همچنین تسک منجیر به شما امکان سازماندهی کامل وظایفتان را در محیط اختصاصی می دهد و آنها را با تیم شما به اشتراک می گذارد.

تو دو لیست - فهرستی از امور مرتب شده

اپلیکیشن های تو دو لیست امکان فهرست کردن امور در محیط یک رابط کاربری منعطف را فراهم می کنند. برخلاف تسک منجیرها، اپ های تو دو لیست فقط آنچه باید انجام دهید را یادآوری می کنند و نه چگونه انجام دادن آن را. در برخی از تو دو لیست ها می توانید محتوایی برای هر وظیفه (مانند اسناد و اهداف و تاریخ ها) تعیین کنید، اما استفاده از آن برای انجام کارهای مشترک چندان ساده نیست و حتی کمی گیج کننده است. 
با این اوصاف اگر برای مدیریت امور و وظایف محل کار باید در تعامل با همکارهای خود باشید، اگر شما و همکارانتان به طور همگام و هماهنگ فعالیت می کنید، یا حتی اگر در امور شخصی خود نیاز به برنامه ریزی دقیق با جزئیات کامل دارید٬ یک اپ تسک منجر می تواند کمک حال شما باشد. از اپ های تو دو لیست هم برای فعالیت های کم اهمیت تری مثل یادآوری رفتن به محل ملاقات یا یادآوری موارد خرید استفاده کنید.
اگر فکر می کنید تا حالا نتوانسته اید مدیریت درستی بر کارها و برنامه های خود داشته باشید و امیدی هم به تغییر شرایط نداشته اید؛ خوب است این مقاله را بهانه کنید و با جستجو برای یک اپ مناسب، به امور زندگی خود سر و سامان بیشتری بدهید.
امیر حسین بازدید : 6 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

پروژه ساخت نخستین هواپیمای بازمتن جهان

احتمالا در مورد نرم افزارهای بازمتن چیزهای زیادی شنیده اید، اما امروز می خواهیم در مورد یک هواپیمای بازمتن صحبت کنیم که توسط یک گروه کانادایی در حال طراحی است.
نام پروژه Maker Plane است و هدفش طراحی و ساخت یک هواپیمای ۲ نفره ارزان است. این هواپیما بسیار سبک خواهد بود و به گونه ای طراحی می شود که به راحتی به پرواز در آمده و امنیت بالایی داشته باشد. اما نکته مهم اینجا است که این تیم طراحی قصد دارد پس از پایان کارش، تمام نقشه ها و حقوق طراحی های هواپیما را به رایگان ارایه کرده و آنها را در اختیار عموم قرار دهد تا هر کسی بتواند بر اساس آنها هواپیمای خودش را بسازد.
هدف این است که طی سال های آینده مردم قادر شوند با موادی که از بازار قابل خریداری است، خودشان هواپیما بسازند. آنها معتقداند که بسیاری از قطعات از پیش آماده و قابل تهیه است و با توسعه پرینترهای سه بعدی نیز می توان بسیاری از بخش های مورد نیاز را چاپ کرد.
این هواپیما حداکثر سرعتی معادل ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت و بُرد پرواز آن نیز حدود ۶۰۰ کیلومتر خواهد بود. بخش جذاب این پروژه هم این وعده است که تیم سازنده می گوید هزینه ساخت آن حدود ۱۵۰۰۰ دلار خواهد شد و این عدد شامل قیمت موتور هم می شود. 
اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود نخستین پرواز آزمایشی Maker در سال ۲۰۱۵ انجام خواهد شد. با این حساب ممکن است تا چند سال دیگر در نارنجی مطلبی ببینید که در آن طرز ساخت هواپیمای دو نفره را در خانه آموزش داده ایم!
اما نکته ای که در این میان وجود دارد این است که آیا شما حاضرید سوار هواپیمایی بشوید که خودتان ساخته اید؟
امیر حسین بازدید : 17 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)

بارنابی جک٬ هکر معروف خودپردازها در سن ۳۵ سالگی درگذشت

جامعه امنیت کامپیوتری چند روزی است که در غم و اندوه فرو رفته زیرا ستاره ای بی چون و چرا٬ هکر معروف٬ بارنابی جک٬ روز پنج شنبه قبل در ۳۵ سالگی در گذشت.
او که مدیر شرکت امنیتی IOActive در سیاتل بود٬ اصلیتی نیوزیلندی داشت و در سال ۲۰۱۰ تبدیل به ستاره ای در جامعه هکرها شد. شگردی که او را معروف کرد سرقت از خودپردازها نام داشت.
عکسی که در بالا می بینید یکی از به یادماندنی ترین لحظات تاریخ معاصر حوزه امنیت است. زمانی که جک روی صحنه رفت و کاری کرد دو دستگاه خودپرداز مثل باران٬ شروع به باریدن پول کنند. این نمایش که بسیاری منتظر آن بودند به خاطر فشار شرکت های سازنده دستگاه های خودپرداز به شرکتی که جک را در استخدام داشت٬ در کنفرانس Black Hatیک سال به تعویق افتاده بود.

او در اصل یک پژوهشگر به شمار می رفت نه هکری خرابکار، و با این دستاورد برجسته باعث شد شرکت های سازنده ATM و بانک ها بیش از قبل نگرانی ها بابت امنیت خودپردازها را جدی گرفته و به تغییراتی در این زمینه دست بزنند. از همین رو تاثیر تحقیقاتش بر زندگی میلیون ها نفر٬ ملموس است.
اما بارنابی جک در خودپردازها متوقف نشد. او سپس روشی برای هک کردن دستگاه های پمپاژ انسولین یافت که توسط آن می شد با تزریق دوزهای بیش از حد مجاز٬ دست به قتل زد. این دستاورد نیز باعث شد شرکت تولید پمپ های انسولین Medtronic طراحی پمپ های خود را تغییر دهد تا امکان سوء استفاده از آنها از بین برود.
قرار بود جک چهارشنبه همین هفته در Black Hat حاضر شود و یک دستاورد جدید و جذاب دیگر را رو کند. او به روشی دست یافته بود که می شود با آن از فاصله ۱۵ متری٬ ضربان ساز ها و دستگاه های تنظیم تپش قلب را هک کرد تا یک شوک مرگ بار به فردی که در بدن او نصب شده اند٬ وارد آید. این دستاورد نیز می تواند موجب بازنگری شرکت ها در چنین وسایلی و امن سازی آنها برای دور کردن مردم از خطرات احتمالی شود.
مشخص نیست که آقای بارنابی جک به چه دلیلی فوت کرده و کالبدشکافی در جریان است. پلیس او را در آپارتمانی در سان فرانسیسکو پیدا کرده و احتمال قتل را منتفی می داند. شرکت IOActive در نامه ای با اعلام فوت او نوشته: «یاغی محبوب از بین ما رفت ولی هرگز فراموش نمی شود. او یک استاد هک بود و البته دوستی عزیز.»
امیر حسین بازدید : 10 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)

نمایشگر پلاستیک حساس به فشار؛ نوید ساخت ربات هایی که حس می کنند

با افزایش تقاضاهای عمومی برای کامپیوترهای پوشیدنی، پژوهشگران هم در پی یافتن عناصر و مواد جدیدی هستند تا بتوانند به جهت ساخت نمایشگرهای منعطفِ بهتر، از آنها استفاده کنند. حالا یک گروه تحقیقاتی در دانشگاه کالیفرنیا از «پلاستیک» برای این کار استفاده کرده است.
این گروه یک صفحه ۱۶ در ۱۶ پیکسلی از جنس پلاستیک ساخته است. هرجای این نمایشگر که e-skin نام گذاری شده مورد تماس قرار گیرد روشن می شود. اگر موقع تماس فشار بیشتری هم وارد شود نور ساطع شده افزایش می یابد.  
از این نمایشگر ساده می توان در ساخت مواردی چون کاغذهای تعاملی استفاده کرد یا آنها را در خودروها برای کنترل لمسی به کار برد. البته شاید مهمترین هدف این پژوهش ربات ها باشند. اعضای این گروه تحقیقاتی معتقدند که این نمایشگر ساده می تواند آینده حس لامسه برای آدم آهنی ها باشد.
برای ساخت این e-skin یک لایه پلاستیک را روی یک ویفر سیلیکون متبلور می کنند. سپس یک لایه ادوات الکترونیک اضافه کرده و در نهایت پلاستیک را از سیلیکون جدا می کنند. فیلم پلاستیک حاصله شامل یک ترانزیستور، LED و حسگر فشار در هر پیکسل است. 
به گفته آنان هرچند تجمیع حسگرها در یک شبکه کار جدیدی نیست ولی تبدیل داده ها به عاملی تعاملی ایده اصلی این پژوهش است. همچنین e-skin بر خلاف صفحات لمسی کنونی بسیار منعطف است و می تواند روی هر سطحی قرار گیرد.
قطعات الکترونیک استفاده شده در این نمایشگر با دستگاه های موجود در صنعت الکترونیک قابل نصب هستند و البته ارزانی پلاستیک، برگ برنده این فناوری جدید است. این گروه در حال کار روی بسط حساسیت های e-skin به نور و گرما است تا این پوست الکترونیک را هرچه بیشتر به نمونه طبیعی آن شبیه تر کنند.
امیر حسین بازدید : 6 شنبه 05 مرداد 1392 نظرات (0)

بی ام و خودروی برقی i۳ را روانه بازار می کند

بی صدا، نرم، پاک، باصرفه؛ از نگاه کاربر، فناوری به کار رفته در خودرو (و هر ابزار دیگری) چندان مهم نیست. آنچه برای هر کاربری در اولویت قرار داد تجربه کاربری و لذت کار با ابزار است. مواردی که ابتدای متن آمده اند فارغ از ترتیبشان خصوصیات خودرویی با تجربه کاری عالی هستند. خودروهای برقی تا حد زیادی این عوامل را در خود دارند.  
اگر گرمای طاقت فرسای تابستان مجال رجوع به حافظه تان را بدهد حکماً به خاطر می آورید که سال پیش از یک خودروی BEV ساخت شرکت بی.ام.و. سخن گفتیم که قرار بود تا سال بعد گازخورش در خیابان های شهرها آزموده شود. حال یک سال از آن موقع گذشته و i۳ تا بهار ۲۰۱۴ به ایالات متحده می رسد تا خود را در کنار خودرو-کشتی های آمریکایی آزمایش کند.
قیمت این خودرو ۴۲۲۷۵ دلار تعیین شده که هرچند برای اغلب خریداران دست نیافتنی می نماید، اما از مبلغ پیش بینی شده کمتر هم هست. با اینکه این قیمت i۳ را گرانتر از خودروهای BEVی دیگر رقبا مانند نیسان و فورد می کند ولی با کمال احترام به نظر نمی رسد قرار بوده باشد که محصولات بی.ام.و با دیگر خودروسازان هم قیمت یا ارزانتر از آنها باشد.
این محصول بی.ام.و.  اولین وسیله نقلیه ای است که از بدنه فیبر کربن سوار بر شاسی آلومینیومی ساخته شده تا بیش ار ۲۰۰ کیلوگرم از EVهای دیگر سبکتر باشد. i۳ مدلی مخصوص علاقه مندان به خودروهای اسپورت هم دارد. با ۵۰۰۰ دلار بیشتر می توان از یک موتور بنزینی کوچک اضافی در کنار موتور برقی اصلی برخوردار شد.

همان طور که مشاهده می کنید مدل نهایی، از طرح مفهومی اولیه این خودرو متفاوت است و محصول نهایی از انتزاعات کاسته و به واقعیت پیوسته و به جای پنجره های بزرگ شیشه ای، فیبر کربن بیشتری در بدنه آن به کار رفته است.
خودرویی اقتصادی و اسپورت که هرجایی می تواند پارک شود
BMW i۳ با ۳۸۴ سانتی متر فقط کمی از مینی کوپر درازتر است و در کنار دو سرنشین جلو، اگر سرنشینان عقب کمی دوستانه بنشینند ۲ نفر را هم در عقب جای می دهد و احتمالاً برای یک کیف مسافرتی نیز آن پشت جا باشد. نمی شود یک خودرو هم اقتصادی باشد هم سریع؟ i3 ظرف ۷ ثانیه، ۱۰۰ تا را رد می کند. در «حالت دوستدار باتری» تا ۲۰۰ کیلومتر و در «حالت راحت» ۱۶۰ کیلومتر راه می پیماید و اگر موتور بنزینی را هم سفارش داده باشید تا ۳۰۰ کیلومتر هم می توانید روی آن حساب کنید. قضاوت با شما که آیا آنچه خوبان همه دارند i3 یک جا دارد یا نه؟ 
نخستین واکنش ها: خوش قیمت و اثرگذار در بازار EVها
تحلیل گران حوزه خودرو معتقدند که بی.ام.و با i۳ می تواند سهم خوبی از بازار ماشین های الکتریکی را به خود اختصاص دهد و در شهرهای بزرگ به وسیله نقلیه محبوبی بدل شود. ولی آنچه برای بیشتر جا انداختن این نوع خودروها مهم است در وهله اول مسافتی است که با هر بار شارژ می توان با آنها پیمود و دوم زمان شارژ؛ مسائلی که علی رغم تلاش های فراوان در عمل جواب چندانی نداده است. هرچند هر از گاهی اعداد و ارقام وسوسه کننده ای به گوش می رسد ولی به جز موارد معدود، کماکان خبری از آنها در محصولات نهایی نیست. 
امیر حسین بازدید : 8 شنبه 05 مرداد 1392 نظرات (0)

خطرات شبه علم: جنگ بزرگی که بر علیه واکسیناسیون راه افتاد

خرافات ضد علمی، محدود به کشور و جامعه خاصی نیستند؛ در هر جای دنیا می توانید نمونه هایی از تفکرات منفی نسبت به دانش نوین را پیدا کنید. افکاری که علم جدید و روشهای آن را مضر می دانند. فرقی هم نمی کند که در کجا و با چه باوری زندگی می کنید، این افکار هر بار در قالبی خوشایند به شما عرضه می شوند، گاه به نام احساسات ملی یا مذهبی و گاه تحت عنوان عواطف مادرانه...امروز می خواهیم حکایت تلخ هیاهویی را برای تان بازگو کنیم که همین چند سال پیش در آمریکا بر علیه واکیسناسیون راه افتاد و تا جایی پیش رفت که تقریبا نیمی از والدین آمریکایی را از واکسیناسیون روی گردان کرد.
پس در ادامه مطلب با مدرسه نیوز  همراه باشید.
امیر حسین بازدید : 9 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)

نگاهی به پشت صحنه میهن پرستی ناگهانی گوگل و اپل

موتو ایکس در راه است٬ نتیجه اولین لمس چوب دستی سحرآمیز گوگل بر دریاچه راکدی به نام موتورولا. مشخصات فیزیکی و سخت افزاری و نرم افزاری آن تقریبا لو رفته ولی یک چیز هست که پیش از همه اینها٬‌بر زبان موتورولا جاری شده بود: ساخته شده در امریکا.
موتو ایکس اولین محصول مشترک گوگل و موتورولا است ولی این دو شرکت تنها برندهایی نیستند که به میهن پرستی روی آورده اند. دسامبر گذشته بود که مدیر عامل اپل٬‌ تیم کوک٬ در مصاحبه ای با بیزینس ویک گفت که اپل امسال در خاک امریکا محصولی خواهد ساخت. آن هم محصولی برجسته و نوآورانه٬ مک پرو ۲۰۱۳ که در کنفرانس توسعه دهندگان این شرکت رونمایی شد.
"ساخته شده در امریکا" یا "طراحی شده در کالیفرنیا" هر دو جملات تبلیغاتی موثری هستند. اما تاکید اپل بر روی ایالتی که در آن قرار دارد فراتر هم رفته. نگاه کنید به انتخاب نام نسخه جدید OS X که ماوریکس نام گرفته٬ یکی از ساحل های کالیفرنیا با بلندترین موج های دنیا. این نیز همراستا با مانیفست جدید اپل است.
اشتباه نکنید٬ فقط این سه شرکت نیستند٬ بلکه حتی لنوو هم سوار این واگن شده و در کارولینای شمالی کارخانه ای برای ساخت محصولات سری تینک پد راه انداخته. جایی که قرار است بیش از ۱۰۰ شغل جدید هم ایجاد شود.

اما همه اینها برای چه؟

تحقیقات نشان می دهد که مشتریان حاضر هستند برای خرید محصولاتی که عبارت "ساخته شده در امریکا" روی آنها درج شده٬‌ پول بیشتری بدهند -از جمله محصولات الکترونیکی. حتی مشتریان چینی هم چنین گرایشی را از خود نشان می دهند. بنابراین یک چنین استراتژی هوشمندانه ای می تواند به خالی شدن سریع تر قفسه های محصول در فروشگاه ها کمک کند. این موضوع حتی به پشتیبانی سیاست مداران از این شرکت ها هم کمک می کند٬‌ زیرا اشتغال زایی در امریکا را به همراه دارد. به منافع سهامداران که دیگر اشاره نمی کنیم٬ ولی قطعا اگر این حرکت به نفع آنها نبود٬ مدیران شرکت ها سوار این واگن نمی شدند.
نکته مهم تر اینکه تا سال ۲۰۱۵ آن بخش از هزینه تولید که مربوط به نیروی کار می شود٬ برای دو کشور چین و امریکا یکسان خواهد شد. یعنی دیگر فرقی نمی کند کارگر چینی محصول را اسمبل کند یا امریکایی٬ هر دو یک دستمزد را خواهند گرفت. بنابراین بخشی از این حرکت شرکت ها در امروز٬ مربوط به آینده نگری می شود. شاید یک یا دو سال سود کاهش یابد ولی ۵ سال دیگر معلوم می شود که تصمیم گرفته شده صحیح بوده. به خصوص که بخشی از افزایش هزینه تولید به واسطه این جا به جایی نیز بر دوش مصرف کننده قرار خواهد گرفت.
البته تولید یکی دو محصول در خاک امریکا نمی تواند دلیلی قطعی بر انتقال تمام خطوط تولید به خاک این کشور باشد٬ برخی از این محصولات مثل مک پرو ۲۰۱۳ یا گوگل گلس یا نکسوس کیو جزو محصولات رده خاص طبقه بندی می شوند -موتو ایکس از این طیف جدا است. بنابراین باید به تماشا نشست و دید که شرکت ها واقعا چه قصدی از حرکت جدیدشان دارند. استفاده تبلیغاتی از نام امریکا یا تولید واقعی در وطن؟
"ساخته شده در امریکا" قطعا به تنهایی ضمانتی بر فروش خوب محصولات نخواهد بود. همان طور که این مانع عقب افتادن خودروسازان امریکایی از ژاپنی نشد٬ می تواند در مورد شرکت های تکنولوژیک هم صدق کند. وقتی به اثر کم آگهی های "طراحی شده در کالیفرنیا"ی اپل نگاه کنیم و نیز فروش ضعیف نکسوس کیو ساخت گوگل٬ بیشتر و بیشتر این جملات معنا پیدا می کند که: 

اگر محصولات کاربردپذیری بالایی نداشته باشند و واقعا دردی را از مصرف کننده درمان نکنند٬ فرقی نمی کند در امریکا ساخته شده اند یا در چین یا حتی کره ماه٬ فروش نخواهند کرد.
اما شاید با این تغییر و نزدیک شدن خطوط تولید به استودیوهای طراحی محصول٬ یکپارچگی و هماهنگی بیشتر بین این دو بخش در شرکت های مورد ذکر ایجاد شود و آنها بتوانند با سرعت بیشتری نوآوری های خود را به محصولات نهایی تبدیل کنند. این نیز یکی دیگر از مزایای چنین حرکتی خواهد بود. باید صبر کرد و دید که قصد واقعی شرکت ها از شروع این حرکت چیست و چه تاثیر معناداری بر کیفیت محصولات٬ سرعت نوآوری و سود آنها خواهد گذاشت.
امیر حسین بازدید : 5 چهارشنبه 02 مرداد 1392 نظرات (0)

دل به دل مشتری در طراحی گرافیک: تا کجا و چگونه؟

طراحی گرافیک روندی تعاملی بین مشتری و طراح است که اگر درست طی نشود می تواند برای هر دو طرف این معادله اثرات مخربی را به دنبال داشته باشد. قبلا هم در نردبان با نگاهی طنز آمیز به این موضوع پرداختیم، طنزی که شاید برای برخی اصلا خنده دار نبود و خاطرات نه چندان خوبی را یادآوری کرد. 
چندی پیش با یکی از همکاران که در زمینه تبلیغات و طراحی موارد مربوط به آن فعالیت می کرد صحبت می کردم و صحبت ما به همین درد مشترک رسید، موضوعی که طراحان خیلی پیش از طراحی وب، در چاپ هم با آن مواجه بودند. ایجاد تعادل بین نظرات مشتریان و حرکت در چهارچوب اصول .اینکه تا کجا باید دل به دل مشتری داد و واقعا چگونه باید خطوط قرمز را تعریف کرد نکته مهمی است که برای موفقیت در برخورد با مشتری باید به آنها توجه ویژه داشت. در غیر صورت همان می شود که در این کومیک ساده اتفاق افتاده است.البته که اولین قدم طراحی موفق در نظر گرفتن نظرات مشتری و احترام به خواسته های مشتری است. اما بسیار طبیعی است که طراح هم به عنوان یک متخصص این احترام را از طرف مشتری دریافت کند.در ادامه مطلب به نکات و روش هایی می پردازیم که برای بهبود این رابطه تعاملی مناسب خواهند بود.

بودجه پروژه از کجا تامین می شود؟

در نود درصد از پروژه هایی که کارفرما در مورد گرافیک سخت گیری می کند و سعی بر هر چه شخصی تر کردن آن دارد بودجه پروژه را از جیب خودش پرداخت می کند. در واقع یک اتفاق بسیار طبیعی در حال رخ دادن است. این افراد با بودجه های شخصی در حال راه اندازی یک کار جدید که با علاقه آنها گره خورده است هستند و بر نحوه خرج شدن بودجه و کیفیت کار توجه ویژه ای دارند. البته این طبیعت بشر است و کاملا قابل درک. اما زمانی که اعمال سلیقه های شخصی بر روی اصول اجرای کار سایه می اندازند کار بسیار سخت خواهد شد. 
حتما با افرادی هم مواجه شده اید که برای راه اندازی یک وب سایت برای یک پروژه و یا به عنوان بخشی از یک کار بزرگ تر به شما مراجعه کرده اند. دقت کرده اید که انها حساسیت کمتری را برای این بخش کار نشان می دهند و ترجیح می دهند به جای شخصی سازی کار به شما اعتماد کنند و ریسک شکست کار را تا جای ممکن پایین بیاورند. آنها بیشتر به دنبال تاثیر مناسب بر مخاطب هستند تا هرچه نزدیک کردن کار به نظرات شخصی شان.

مشتریان را با شیوه کار آشنا کنید

تفاوتی نمی کند که با یک شرکت چند ملیتی روبرو هستید و یا یک مشتری خصوصی که در حال راه اندازی یک استارت آپ است. شما در مورد مشتری وظایف مشخصی دارید و باید روش کار و اهمیت رعایت اصول را برای مشتری توضیح دهید.

شما با صرف زمان پروژه را تحلیل می کنید، یک طرح کلی در نظر می گیرید و با سوالات متعدد مرحله نیازسنجی را تکمیل می کنید. الان در نقطه ای قرار دارید که کاملا نیازهای مشتری و مخاطبین وب سایت را می شناسید. طرح تان با در نظر گرفتن تمام نکات مهم آماده می شود و از این لحظه است که هر تغییری می تواند به شدت مخرب باشد. ممکن است علاوه بر زیبایی بصری، کاربردپذیری نیز تحت تاثیر قرار بگیرد. 

مشتری را از این روند آگاه کنید و سعی کنید عمق فاجعه ای که بعد از اعمال تغییرات سلیقه ای رخ می دهد را به آنها نشان دهید.

بپرسید چرا؟

از مشتریان بپرسید از کدام یک از بخش های سایت خوششان نمی آید و در ادامه بپرسید که چرا این بخش  را دوست ندارند. 
سوال بعدی شما این باشد که اگر این بخش در رسیدن شما به هدفتان تاثیر اساسی داشته باشد و از نقاط کلیدی کار شما در جذب مخاطب محسوب شود، باز هم به تغییر آن اصرار دارید. 
پاسخ این سوال موضع شما و مشتری را نسبت به هم مشخص می کند و می توانید متوجه شوید که تا کجا باید پیش روید و از کجا باید مشتری را به حال خود رها کنید. 

مثال بخواهید

اگر شما بتوانید در روند مذاکره، مشتری را به مسیری هدایت کنید که برای شما مثال هایی از راه حل های بهتر بیاورند، یک از این دو اتفاق می افتد، یا واقعا آنها پیشنهادات خوبی هستند و شما موارد را اعمال می کنید و یا اینکه اینطور نیست و شما دلایل خود را برای بهتر بودن روش اول ارائه می دهید. 

قوانین اثبات شده

ما در طراحی وب قوانین اثبات شده زیادی داریم که باید آنها را به مشتری خاطر نشان کنیم. اگر مشتری از شما بخواهد که با باز شدن صفحه اصلی وب سایت یک موسیقی تکرار شونده پخش شود و یا یک تصویر تکرار شونده چشم مخاطب را پر کند، اینجا شما باید دلایل مستندی را ارائه کنید که این کارها چه قدر برای کار شما مخرب خواهد بود و چه تاثیرات بدی بر مخاطب خواهد گذاشت. 

شاید هم در مسیر طراحی لوگو با مشتری ای روبرو شوید که به نظر او یک لوگوی پیچیده که از هر بعد کار نشانه ای با خود حمل می کند، کاری حرفه ای محسوب می شود. اینجا شما باید نمونه هایی موفق را در صنعت آنها پیدا کنید و مثال بیاورید و قدرت یک لوگوی ساده با طراحی وکتور را به آنها نشان دهید. 

اگر برای رد خواسته های مشتری دلیل مشخص و اثبات شده ای وجود نداشته باشد و یا شما به آن و نمونه های موفق قبلی دسترسی نداشته باشید این احتمال می رود که شما در روند مذاکره با مشتری در حال پافشاری بر مواضع شده اید و منافع را فراموش کرده اید. 

برای عقب نشینی وقت شناس باشید

هدف از تمام چیزهایی که تا اینجا گفته شد ارائه بهترین نتیجه و رساندن مشتریان به خواسته هایشان است. 
در پاسخ به این سوال که تا کجا باید پافشاری کرد باید گفت تا جایی که از هدف اصلی که رضایت مشتری است زیاد دور نشوید و شاید بهترین رویکرد در مواردی که امکان رسیدن به یک نقطه مشترک وجود ندارد گذشتن از کار و مسئولیت ها باشد. 

کلام آخر

در طول سالیان کار، ما با انواع مشتریان برخورد داشتیم آنهایی که به ما اعتماد داشتند و بعضی که بر روی نظراتشان پافشاری می کردند. شاید رنج دوران لازم باشد تا ما در برخوردهای اولیه مشتریان منطقی تر و آنهایی که همکاران بهتری در طول کار هستند را شناسایی کنیم و مسیر موفقیت در جلب نظر مشتریان را طی کنیم. 

اما تجربه ثابت کرده است، همکاری با افرادی که با بودجه شخصی در مقابل شما قرار گرفته اند به مراتب سخت تر است تا کسانی که به عنوان نماینده یک گروه بزرگ تر به شما مراجعه می کنند. 

نکته آخر اینکه اگر هدف اصلی و نهایی شما رضایت مشتری به هر قیمتی باشد نمی توانید در کار خود آنقدر موفق باشید و در بسیاری موارد لازم است منافع بلند مدت مشتریان را به رضایت لحظه ای آنها اولویت بدید. 

شما هم تجربیات خود را در مواجهه با مشتریان با ما در میان بگذارید. 
امیر حسین بازدید : 12 شنبه 29 تیر 1392 نظرات (0)

۱۰ گجت جالب برای محیط کار

شاید شما هم برای سر و سامان دادن به محیط -یا میز- کار خودتان به مشکل برخورده یا ایده کم آورده باشید. چطور است در ادامه مطلب با مدرسه نیوز  همراه شوید تا به معرفی چند گجت جالب برای محیط کار بپردازیم. شاید یکی از آنها را پسندیدید یا از آنها ایده هایی برای تغییر گرفتید.
امیر حسین بازدید : 10 پنجشنبه 27 تیر 1392 نظرات (0)

سه اصل ساده برای انتخاب اسم مناسب برای یک استارت آپ

یکی از سخت ترین تصمیمات در زمان راه اندازی یک استارت آپ انتخاب اسم است. انتخابی که هر کدام از ما که در مرحله شروع یک کار بودیم به نوعی سختی آن را چشیده ایم. روشی که معمولا افراد پیش می گیرند استفاده از فرهنگ لغات و دوستان صاحب نظر است تا اسمی در خور و متناسب با جنس کار پیدا کنند. اما آیا واقعا این حساسیت ضرورت دارد و اسم تا چه اندازه در موفقیت شما تاثیر دارد؟
اسم مناسب فاکتور موثری در رشد برند شما است و اگر توجه لازم را در زمان شروع استارت آپ به انتخاب اسم انجام نداده باشید در مراحل بعدی کار پشیمان خواهید شد. تا کنون دقت کرده اید که تعداد زیادی از هنرپیشگان و خوانندگان در زمان شروع فعالیت حرفه ای خود اسم خود را تغییر می دهند؟ آنها اولین انسان هایی بودند که اهمیت اسم مناسب در رشد تجارت خود را درک کرده اند.در این مقاله کوتاه به سه اصل اولیه اما مهم پرداخته شده است که توجه به آنها برای اسم استارت آپ شما ضرورت محسوب می شود.

۱. اسم شما بی آزار باشد

بهتر اسمی که انتخاب می کنید کاملا خنثی باشد. به یاد بماند و راحت تلفظ شود و البته هیچ حس منفی را در مخاطب به وجود نیاورد و با اسامی رقبا اشتباه گرفته نشود.اسم شما قرار است خمیر سفالی باشد که شما به آن شکل و شخصیت می دهید و تعریف جدیدی را از آن کلمه به مخاطب ارايه می کنید. اسم شما قرار نیست بیانگر تمام عملکرد و فعالیت های شرکت شما باشد و بسیار بعید است که یک کلمه بتواند چنین معنایی را منتقل کند.

۲. اسمی که فقط مال شما باشد

در فضای راه اندازی استارت آپ ها رقابت بسیار شدید است اگر اسمی را انتخاب می کنید باید آن را از آن خود کنید. در دنیای امروز شما زمانی صاحب یک اسم هستید که آن اسم را در اینترنت هم در اختیار داشته باشید. تنها زمانی در این بازی رقابت برنده هستید که دامنه های اسم مورد نظرتان را عینا در اختیار داشته باشید. بهتر است پسوندهای مختلف آی آر، کام و… را ثبت کنید و تا جای امکان، دامنه های مشابه را نیز رزرو کنید. در زمان انتخاب نام دامنه از گروه های مختلف افراد بخواهید که اسم شما را بنویسند تا مطمئن شوید اسم شما توسط اکثریت افراد به یک شکل نوشته می شود. این مسئله در زمانی که لغات فارسی را به صورت فینگلیش می نویسیم زیاد پیش می آید که افراد یک کلمه را به شکل های متفاوتی می نویسند. 

۳. تصویر درستی از کار شما ارايه دهد

به قول معروف اسم شما باید به شما بیاید. شاید خیلی ابتدایی باشد ولی برای انتخاب اسم خوب به استارت آپی که می خواهید راه بیاندازید فکر کنید و با نگاه منطقی به ماهیت کار و مخاطبین اصلی ایده، اسم گذاری را انجام دهید. یک اسم و لوگوی فانتزی برای یک کار جدی مناسب نیست و در مقابل یک اسم خشک برای ایده ای با ماهیت سرگرمی و مخاطبین جوان تر مناسب نخواهد بود. 
اگر قصد ثبت شرکت در ایران را دارید خوب است بدانید که امکان ثبت اسامی تک کلمه ای وجود ندارد و برای عبور از مرحله تایید اسم، شما باید اسامی ترکیبی از چند کلمه را انتخاب کنید. اما این امکان وجود دارد که یک نام تجاری را برای استارت آپ خود در نظر بگیرید و موارد بالا را در انتخاب این نام تجاری لحاظ کنید. 
امیر حسین بازدید : 11 چهارشنبه 26 تیر 1392 نظرات (0)
 

Google Maps 2.0: نسخه جدید و بازطراحی شده نقشه گوگل برای iOS با پشتیبانی از آیپدها

 
تنها یک هفته پس از رونمایی از نسخه بازطراحی شده گوگل مپز ویژه اندروید، اپل عرضه آپدیت این سرویس ویژه ابزارهای iOS را آغاز کرده است.
از قابلیت های Google Maps 2.0 می توان به پشتیبانی از صفحات لمسی بزرگ آیپد اشاره کرد. جالب اینکه به نظر می رسد نسخه iOS نسبت به همتای اندرویدی خود طراحی کم آلایش تری به همراه رنگ های نرم تری دارد. 

این نسخه به امکانات ناوبری بهبود یافته ای همچون ترافیک زنده، گزارش تصادفات و نقشه های داخل ساختمان مجهز شده است. از دیگر قابلیت های آن می توان به مرورگری شبیه به فوراسکوئر اشاره کرد که به کاربران کمک می کند هتلها، رستورانها، کافی شاپها و فروشگاه های محلی را جستجو و پیدا کنند. 

و شاید مهمترین نکته اینکه گوگل امکان استفاده آفلاین از گوگل مپز را به صورت یک قابلیت مخفی در این نسخه گنجانده است. به گفته انگجت ، تنها کافی است روی منطقه ای که می خواهید به صورت آفلاین نقشه آن را در گوگل مپز مشاهده کنید، زوم کرده، آنگاه در باکس جستجوی برنامه عبارت OK maps را تایپ کنید!

این آپدیت اکنون در اپ استور برخی نقاط دنیا در دسترس بوده و قرار است به سرعت در تمام قاره ها قابل دریافت باشد.  
امیر حسین بازدید : 10 چهارشنبه 26 تیر 1392 نظرات (0)

نرم افزاری برای آنالیز صدای گریه نوزادان: کمکی در تشخیص اختلالات عصبی - رشدی نموی

آنالیز صدای گریه نوزادان یک موضوع مورد بحث و بررسی بین محققان برای چندين دهه بود. تا اينکه اخیرا جمعی از محققين دانشگاه Brown در یک کار گروهی با اعضای بيمارستان زنان و نوزادان در زمینه ابداع یک نرم افزار جهت آنالیز صدای گریه نوزادان فعالیت کرده اند. اين نرم افزار قرار است با بررسی صدای گريه به اختلالات عصبی و یا رشد و نموی در نوزادان بپردازد.

 

فرایند بررسی این نرم افزار با ضبط کردن صدای گریه نوزاد در فريم های زمانی 12.5 ميلی ثانیه ای آغاز می شود. پس از آن فاکتور های فرکانس، حجم صدا و 80 پارامتر دیگر برای هر فريم ضبط شده، مورد بررسی قرار می گیرد. با چیدن هر یک از این فريم ها در کنار يکديگر می توان به يک نمای کلی از گريه نوزاد رسيد.

 

دقت اين نرم افزار آنقدر بالا است که می تواند نویز ها و صداهای زاید و فاقد ارزش اطلاعاتی را که از محيط اطراف به گوش می رسد، تشيخص دهد و آنها را از فریم ها حذف نمايد. امید می رود با استفاده از این تکنولوژی، کلینیک ها بتوانند ناسازگاری ها و مغایرت های بسيار ظریف را که تا پیش از آن در صدای گريه نوزادان ناملموس بود، تشخيص دهند و صدای گریه را به منبع اطلاعاتی ارزشمندی در بررسی سلامت جسمی و روحی نوزادان برای پزشکان تبدیل کند.

 

پس از تشخیص مغايرت ها نسبت به استاندارد تعریف شده، به بررسی اين نکته که هر عدم انطباق به یک اختلال جسمی و یا روحی در نوزاد مربوط است پرداخته می شود.

 

آقای Barry Lester مدير مرکز مطالعه و تحقيقات کودکان در Risk می گوید: تشخیص به موقع اختلالات رشد و نمو در نوزادان بسیار مهم و ضروری است. اين امر منجر می شود تا ديدگاه هایی پيرامون علل اين اختلالات شکل گیرد و تلاش هايی برای پيشگيری در زمينه کاهش شدت و سختی اختلالات و معلولیت ها در کودکان صورت پذيرد.

 

پس زبان نوزاد، گریه های اوست. مکالمه او و این نرم افزار هم باید شنيدنی باشد.

امیر حسین بازدید : 7 چهارشنبه 26 تیر 1392 نظرات (0)

مروری بر سئو: robots

یکی از ابزارهایی که همیشه از آن برای پیدا کردن محتوا بهره می بریم، موتورهای جستجو هستند. مدیران و طراحان وب سایت با استفاده از تکنیک های سئو تمامی صفحات سایت خود را به موتور جستجو معرفی می کنند. اما در یک سایت صفحاتی نیز وجود دارد که باید از چشم موتورهای جستجو مخفی بمانند.


برای مخفی کردن قسمت هایی از وب سایت می توانیم از robots به دو شکل فایل یا متا (meta) تگ استفاده کنیم.


مزایای استفاده از robots

قبل از اینکه با نحوه ایجاد robots و مشخصات آن آشنا شویم، بد نیست برخی از کاربردهای این فایل (یا تگ) را مرور کنیم:


- حذف محتوای تکراری در موتورهای جستجو (مانند نسخه مخصوص چاپ صفحات یا مخصوص موبایل که البته بهتر است نسخه های متعدد نداشته باشیم
- حذف صفحاتی که در حال تکمیل هستند 
- حذف صفحات یا فایل های خصوصی و محرمانه


وجود صفحات تکراری کار موتورهای جستجو را برای پیدا کردن بهترین نسخه سخت می کند (راه حل دیگری هم برای حذف محتوای تکراری وجود دارد که در نوشته های آینده بررسی خواهیم کرد). اگر صفحات جدیدی دارید که در حال به روز رسانی هستند، بهتر است به کمک robots آن ها را موقتا در لیست موتورهای جستجو قرار ندهیم. همچنین در بعضی از وب سایت ها صفحات یا فایل هایی وجود دارند که خارج از محدوده حساب کاربری اعضا و فرم لاگین قرار دارند و نباید در لیست جستجو نمایش داده شوند.


در ادامه مطلب نحوه ایجاد فایل robots.txt و متا تگ robots را مرور خواهیم کرد.

امیر حسین بازدید : 7 چهارشنبه 26 تیر 1392 نظرات (0)

بهبودهای امنیتی که ویندوز ۸.۱ به کامپیوترها خواهد آورد

با معرفی ویندوز ۸.۱ آنجه بیشتر مورد توجه قرار گرفت تغییرات ظاهری بود ولی در زیر پوسته رویی٬ تغییرات زیادی هم در زمینه امنیت مرور وب٬ به اشتراک گذاری داده ها٬ و دستگاه های مورد استفاده صورت گرفته است.
IE 11 و امنیت بهتر

ویندوز ۸.۱ با نسخه یازدهم اینترنت اکسپلورر عرضه می شود که بارزترین پیشرفتش پشتیبانی از چند پنجره است. امنیت بهتر مرورگر باعث لذت بیشتر از این تجربه خواهد بود. ویژگی EPM (مخفف Enhanced Protected Mode) که در EI 10 اضافه شد حالا در ویندوز ۸.۱ به صورت پیش فرض فعال خواهد بود. وقتی EPM فعال باشد یک قابلیت شبیه Sandbox به نام AppContainer فعال می شود که تب های مرورگر را از دسترسی به داده ها و فایل های حساسی سیستمی باز می دارد. EPM تب ها را با رمزنگاری ۶۴ بیتی محدود نگه می دارد.
IE 11 همچنین به آنتی ویروس ها دسترسی بیشتری به مرورگر می دهد. یعنی افزونه ها اسکن می شوند تا چیز مخربی وارد کامپیوتر شما نشود. ادوبی فلش نیز به طور پیش فرض توسط این مرورگر پشتیبانی می شود و به روز رسانی های آن مستقیما توسط بخش آپدیت های اتوماتیک ویندوز ارائه می شود.
ویندوز دیفندر و اضافه شدن پشتیبانی شبکه

آنتی ویروس بومی ویندوز زین پس رفتارهای تحت شبکه را به طور خودکار اسکن می کند. در نتیجه انواع بد افزار که با روش های سنتی قابل تشخیص نیستند٬ کمتر مشکل ساز خواهند شد. البته که ویژگی های محافظتی دیفندر نیز همچنان در دسترس هستند.
رمزنگاری برای همه نسخه های ویندوز

دستگاه هایی که با ویندوز ۸.۱ به فروش می رسند یا کامپیوترهایی که این نسخه از ویندوز به صورت clean install روی آنها نصب می شود٬ به صورت پیش فرض از رمزنگاری دستگاه ها (Device Encryption) برخوردار خواهند بود. البته این بیشتر به درد دستگاه های ویندوز آرتی می خورد که قبلا از آن بی نصیب بودند و حالا نسخه ساده ای از رمزنگاری BitLocker را دریافت خواهند کرد. البته که ویندوز ۸.۱ پرو و انترپرایز نیز نسخه کامل آن را خواهند داشت.
امکان تشخیص هویت از روی اثر انگشت

بله پشتیبانی از تشخیص هویت بیومتریک هم به ویندوز ۸.۱ آمده٬ از جمله پشتیبانی بومی برای لپ تاپ ها و سایر دستگاه های برخوردار از سنسور اثر انگشت. بنابراین با یک لمس ساده می توانید از شر تایپ کردن رمز راحت شوید. علاوه بر امکان استفاده از آن برای ورود به ویندوز٬‌ تغییر ویژگی های حساب کاربری٬ دسترسی به ویندوز استور٬ و برخی دیگر از بخش های ویندوز با اثر انگشت میسر است. احتمالا تولیدکنندگان برنامه های مختلف نیز می توانند از آن بهره بگیرند.
دسترسی معین برای استفاده از یک برنامه خاص

دسترسی معین یا (Assigned Access) ویژگی جدیدی است که نسخه های پرو٬ انترپرایز و آرتی از آن برخوردار خواهند بود. با استفاده از آن می توانید کامپیوتر را طوری قفل کنید که سایر افراد فقط به برنامه های مشخصی دسترسی داشته باشند. بنابراین ضمن حفظ حریم خصوصی شما٬ امکان دسترسی سایرین به برنامه ای خاص هم میسر است. این به خصوص در محیط های آموزشی مفید است یا برای والدینی که تبلت شان را به بچه های خود قرض می دهند.
کنترل داده ی جز به جز برای محافظت از داده های مشخص
در ویندوز ۸.۱ مایکروسافت قابلیت های کنترل داده به طور جزئی را بهبود داده. به این صورت شرکت ها می توانند داده های مشخصی را که باید روی دستگاه های کارمندان شان به صورت امن نگه داری شود٬ مشخص کنند و داده های مورد نظر در صورت گم شدن دستگاه یا ترک شرکت توسط کارمند٬ به طور خودکار پاک می شوند.
افزایش پشتیبانی از شبکه خصوصی مجازی

بسیاری از افراد از شبکه خصوصی مجازی استفاده می کنند تا به طور امن به شبکه ها یا اینترنت متصل شوند. مایکروسافت می گوید پشتیبانی از آن در ویندوز ۸.۱ گسترده تر شده ولی جزئیات هنوز اعلام نشده. همچنین احتمالا برنامه های توسعه دهندگان نیز قادر به استفاده از شبکه مجازی خواهند بود و دیگر نیازی به فعال سازی دستی نیست.
امیر حسین بازدید : 31 سه شنبه 25 تیر 1392 نظرات (0)
نسخه جدید انگری بردز با نام جنگ ستارگان 2 معرفی شد

تاریخ ارسال خبر: 25 تیر 1392     توسط : امیر حسین علیپور



دو روز پیش Rovio این وعده را داده بود که سری جدید را از بازی‌های Angry Birds ارائه خواهد کرد.

 

به گزارش جی اس ام دیروز این کمپانی به وعده خود عمل کرد و سری دوم انگری بردز جنگ ستارگان را ارائه کرد. این بازی قرار است که در 19 سپتامبر(28 شهریور) ارائه شود، این بازی 30 شخصیت جدید را خواهد داشت که در هیچ کدام از سری‌های قبلی دیده نشده بودند.

 

در کنار ارائه این بازی شخصیت‌های عروسکی نیز به فروش خواهند رسید که با اسکن کردن این شخصیت‌ها با دوربین موبایل و یا تبلت این شخصیت‌ها به بازی اضافه خواهند شد. در این بازی همچنین امکان این وجود دارد که شما تعیین کنید طرف پرندگان هستید یا طرف خوک‌ها.

 

در ادامه می‌توانید یک ویدئوی کوتاه از معرفی این نسخه را مشاهده کنید.

 

امیر حسین بازدید : 10 دوشنبه 24 تیر 1392 نظرات (0)

دستگاه کمک ناوبر خودرو با استفاده از تلفن هوشمند

تلفن‌های هوشمند سعی دارند جای خود را بین رانندگان باز کنند و در مسیریابی کمک حال آنان باشند. اما خطر تصادف ناشی از حواس پرتی راننده و عدم توجه او به جلو، مانع استفاده گسترده از این وسیله می شود.همین مسئله باعث شده در خیلی از کشورها از جمله ایران قوانین اجازه استفاده از تلفن همراه حین رانندگی را ندهند. در واقع فناوری ناوبری و مسیریابی این دستگاه ها عملا استفاده چندانی نداشته باشد.در همین راستا یک شرکت فعال در زمینه سامانه های ناوبری با تولید دستگاهی به نام HUD، روشی جدید برای حل این معضل عرضه کرده است. این دستگاه روی داشبورد و زیر شیشه جلوی خودرو قرار می گیرد. اطلاعات مسیر روی شیشه ظاهر می شود و راننده می تواند همزمان که به جلو توجه دارد از از راهنمای مسیر بهره ببرد.یک پروژکتور اطلاعات را روی شیشه نمایش می دهد. این پروژکتور به طور خودکار سطح روشنایی را تنظیم می کند تا هم تحت آفتاب مستقیم و هم در تاریکی، اطلاعات، قابل خواندن باشند. منبع تغذیه ۱۲ ولت این دستگاه هم از طریق کابل یو.اس.بی گوشی قابل شارژ است.HUD به همراه یک اپلیکیشن اختصاصی عرضه می‌شود که ارتباط بین دستگاه و تلفن را از طریق بلوتوث، فراهم می سازد. البته اگر سامانه صوتی خودرو به بلوتوث مجهز باشد می‌توان همزمان از طریق بلندگوها هم راهنمای مسیر را دریافت کرد.این دستگاه با قیمتی حدود ۱۳۰ دلار در آمریکا عرضه می‌شود. به نظر می‌رسد با این قیمت معقول و کیفیت بالای مسیریابی این دستگاه، بالاخره سامانه ناوبری گوشی های هوشمند به شکلی فعال در مسیریابی به کمک رانندگان بیاید.
امیر حسین بازدید : 6 دوشنبه 24 تیر 1392 نظرات (0)
 

سایبرپانک در نمایی متفاوت – مروری بر بازی Deus Ex: The Fall

 
سری DeusEx یکی از خوشنام‌ترین و با سابقه ترین های صنعت بازی های ویدئویی به حساب می‌رود. خالقین این بازی، اشخاصی چون وارن اسپکتر و هاروی اسمیت بوده‌اند که آثار ارزشمندشان در تالار مشاهیر این صنعت به ثبت رسیده و برای همیشه ماندگار خواهد ماند.
Deus Ex در دو نسخه ابتدایی خود یکی از اصلی‌ترین کاندیداهای بهترین بازی سال بود و نسخه سوم هم که سال ۲۰۱۱ منتشر با میانگین امتیازات 90 توانست از دیدگاه بسیاری منتقدین لقب بهترین Role-Playing Game سال را کسب کند. اما حالا Deus Ex: The Fall ، رسما چهارمین بازی از این سری به حساب می‌آید که انحصارا برای iOS منتشر شده. آیا The Fall موفقیت پیشینیان خود را ادامه می‌دهد؟برای مرور این بازی و بررسی میزان موفقیت آن، در ادامه مطلب با مدرسه نیوز همراه باشید.
امیر حسین بازدید : 6 یکشنبه 23 تیر 1392 نظرات (0)
 

بر لبه‌ی تاریکی - مروری بر بازی Limbo

 
پسرکی بی نام و نشان، سردرگم و بی هدف به سوی شرق برزخ تاریک، بر لبه‌ی جهنم رانده می‌شود تا شاید به لقای خود رسد. در این مسیر انسانهای زیادی نمی‌بیند. هر که را می‌بیند از او فراری است و هیولاهای بزرگی در کمین او هستند. موانع زیادی در طول مسیرش قرار دارد که هر کدام به نوعی او را آزار می‌دهند. اما او در نهایت راه خود را به سوی خواهر گمشده‌اش پیدا می‌کند.
در ادامه مطلب با مدرسه نیوز همراه باشید تا مروری بر بازی Limbo داشته باشیم.
امیر حسین بازدید : 7 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (0)

تجربه حس لامسه برای عضو های مصنوعی با حس گری از جنس نانو ذرات طلا

پروفسور Hossam Haik به همراه اعضای یک تيم تحقیقاتی يک وسیله ابداع کرده اند که می تواند تجربه دوباره حس لامسه را برای معلولينی که دارای اعضایی مصنوعی نظیر پا، دست و ... هستند، امکانپذير کند.

 

این وسيله جدید در واقع يک حس گر است که می تواند حس لامسه حقیقی و تغییرات دمايی محیطی نظير رطوبت و دما را از طریق همان عضو مصنوعی قابل درک کند. پيش از اين طرح, نسخه های مختلفی از ايده طراحی و ساخت پوست الکترونیکی معروف به e-skin مطرح شده است که در آنها قابليت هایی مشابه با اين حس گر در نظر گرفته شده بود.

 

این تيم ادعا دارد اگرچه طراحی و ساخت نسخه های مختلف پوست الکترونیکی همچنان در مرحله طرح باقی مانده، اما این حس گر به عنوان یک محصول قابل استفاده به موازات عملکردهای پوست الکترونیکی به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت.

 

پروفسور هايک ادعا می کند که این حس گر حداقل ده برابر در حس لامسه و تشخيص دیگر تغييرات محیطی می تواند نسبت به پوست های الکترونيکی حساس تر عمل کند. در توضيحات وی آمده که این محصول از ذرات ریز نانو با جنس طلا و مولکول هایی قابل اتصال است که به آنها لیگاند گفته می شو. پیکر بندی این حس گر شبيه به يک گل است.

 

ذرات ريز نانو در مرکز و لیگاندها همانند گلبرگ هایی در اطراف، محيط این ذرات را حفاظت می کنند. این ساختار رمز گونه می تواند جریان الکتریسیته را از خود عبور دهد و کارایی هوشمندی از خود ارائه دهد. همچنین منعطف است. به گونه ای بسیار ظريف بر روی پوست های الکترونیکی و سطوح اعضای مصنوعی قرار می گيرد و درک محیطی فرد را از طريق آن عضو مصنوعی بالا می برد.

 

از آنجا که این حس گر می تواند تغييرات فشار محيطی را تشخيص دهد در صنعت ساخت خازن ها و ساير قطعات الکترونيکی و همچنين شناسایی مسايل ساختاری بر روی پل ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

امیر حسین بازدید : 6 جمعه 21 تیر 1392 نظرات (0)

خودرو‌های هوشمند: نگاهی به برخی از فن‌آوری های نوین در صنعت خودروسازی (قسمت اول)

شاید تعریفی كه ما امروز از خودروها داریم با زمان اختراع این ماشین‌ها به كلی متفاوت باشد. زمانی تنها حركت اتومبیل بدون نیاز به صرف انرژی زیاد شاهكار مهندسی تلقی مي‌شد. اما حالا با گسترش فن‌آوری های مختلفی نظیر مكاترونیك، الكترونیك، مخابرات، هوش مصنوعی و پردازش تصویر؛ نیاز‌های ما به شكلی تغییر كرده كه از خودروها این انتظار می رود كه دستیار راننده باشند، هوشمند باشند و یا حتی به معنی تمام كلمه خود بروند!

این مسئله هم می تواند احتمال بروز خطا در رانندگی را كاهش دهد و هم در صورت وقوع تصادفات به رانندگان كمك كند تا شدت تصادفات كمتر شود. در اینجا قصد داریم به نمونه‌های فعلی اتوماسیون خودروها و مكانیزم عملكردی آنها اشاره كوچكی داشته باشیم. 

پس در ادامه مطلب با مدرسه نیوز  همراه باشید.

امیر حسین بازدید : 5 پنجشنبه 20 تیر 1392 نظرات (0)

قرار دادن متن ها داخل اشکال به کمک CSS3

اگر از دوستداران مجلات باشید، حتما با قرار گرفتن متن ها داخل اشکال گرافیکی آشنا هستید. به تازگی و به لطف CSS3 این امکان به دنیای وب هم اضافه شده است.


تنظیمات مربوط به قرار دادن متن داخل اشکال گرافیکی بسیار جدید هستند و بسیاری از قسمت های آن در حال به روز رسانی می باشد. در حال حاضر تنها نسخه های جدید گوگل کروم (با قراردادن پیشوند سی اس اس) قادر به نمایش آن ها هستند.


shape-inside

به کمک دستور shape-inside می توانیم شکل های مستطیل، دایره، چندضلعی و بیضی را ایجاد کنیم. در مثال زیر قصد داریم یک چند ضلعی (مثلث) تولید کنیم:


  1. .basic-shape {
  2. font-size:12px;
  3. width:300px;
  4. height:300px;
  5. overflow: hidden;
  6. text-align: justify;
  7. -webkit-hyphens: manual;
  8. -webkit-shape-inside: polygon(0px0px,0300px,300px300px);
  9. }

خروجی دستورات فوق روی تگ های HTML به صورت زیر خواهد بود:


triangle-shape.jpg

یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن رو به رو شویم، به دست آوردن مختصات نقاط است. برای این منظور می توانیم از نرم افزارهایی که سیستم آن ها وکتور است کمک بگیریم (ادوبی ایلاستریتور، کورل دراو و ...). کافی است شکل مورد نظر را در این نرم افزارها اجرا و از آن یک خروجی SVG تهیه کنیم. سپس با باز کردن فایل در محیط ویرایشگر متن، می توانیم مختصات تمامی نقاط شکل را مشاهده کنیم.


خروجی کدهای زیر یک شش ضلعی خواهد بود:


  1. .svg-shape {
  2. -webkit-shape-inside: polygon(75.778px272.829px,1.555px144.271px,75.778px15.713px,224.222px15.713px,298.444px144.271px,224.222px272.829px);
  3. }

hexagon-shape.jpg

سایر خصوصیات این امکان در حال به روز رسانی است و باید منتظر انعطاف پذیری بیشتری در این زمینه باشیم. به نظر شما آیا از این نوع تنظیمات استقبال خواهد شد؟ آیا باید شاهد نسل جدیدی از وب سایت ها در آینده باشیم؟


امیر حسین بازدید : 31 چهارشنبه 19 تیر 1392 نظرات (0)

۱۰ کارت دعوت عروسی گیکی خارق العاده

اگر به دنبال کمی چاشنی گیکی و مطابق با خلق و خوی تان برای مراسم روز ازدواج می گردید، شاید هیچ چیز به اندازه یک کارت دعوت با طراحی ویژه و جذاب نتواند حس و حال شما را به میهمانان انتقال دهد.
اگر هم به دنیال ایده می گردید، این ۱۰ کارت دعوت ابداعی می توانند سرچشمه الهام برای دعوت از میهمانان به یکی از روزهای مهم زندگی تان با شیوه ای کاملا گیکی و نرد -مئابانه باشند. 
در ادامه مطلب با مدرسه نیوز همراه باشید تا به تماشای این نمونه ها بنشینیم.

امیر حسین بازدید : 38 سه شنبه 18 تیر 1392 نظرات (0)
Galaxy SIII منفجر شد و پای یک دختر 18 ساله را به شدت زخمی کرد
تاریخ ارسال خبر: 18 تیر 1392   توسسط : امیر حسین علیپور

منفجر شدن یک گوشی در جیب و یا در دست شوخی بردار نیست. تا به حال خبرهای زیادی از منفجر شدن بعضی گوشی‌ها شنیده‌ایم.

 

به گزارش مدرسه نیوز آنلاین :  به تازگی یک گوشی سامسونگ گلکسی اس 3 در جیب شلوار یک دختر 18 ساله منفجر شده است. همانطور که در عکس مشاهده می کنید این انفحار صدمه شدیدی به ران این دختر جوان وارد کرده است. به شما توصیه می کنیم اگر دل دیدن اینگونه صحنه‌ها را ندارید بهتر است که عکس‌ها را مشاهده نکنید.

 

 

سامسونگ سوییس اعلام کرده که این گوشی را برای بررسی به کشور کره باز می گرداند.

 

در زیر عکس‌های گوشی و زخمی که بر روی پای این دختر جوان به وجود آمده را مشاهده می‌کنید.

 

 

 

منبع: gizmodo

امیر حسین بازدید : 13 سه شنبه 18 تیر 1392 نظرات (0)

هکرهایی که تکنیک های خود را به سازمان های جاسوسی می فروشند و مبالغ ۶ رقمی می گیرند

ماه گذشته در رقابتی که گوگل آن را برگزار کرد٬ مرورگر کروم که مشهور به امنیت بالا است٬‌ دو بار جلوی هکرها زانو زد. هر دو روش جدید هک٬ از یک سایت جعلی برای عبور از موانع امنیتی کروم استفاده کردند و کامپیوتر هدف را به کلی گروگان گرفتند. ولی در حالی که این دو گروه توانستند از سد دفاعی گوگل عبور کنند٬ در واقع روش سومی بود که توانست خواب گوگل را آشفته کند.
این گروه سوم٬ هکرهایی از شرکت امنیتی Vupen در فرانسه بودند و کلا با قوانین دیگری بازی می کردند. آنها از وارد شدن به رقابت گوگل سر باز زدند و در همان کنفرانس٬ در هکاتونی که HP پشتیبانی می کرد٬ حضور یافتند. گوگل به هر یک از دو هکر اول ۶۰.۰۰۰ دلار پرداخت کرد٬ البته با این شرط که روش خودشان را کامل با شرکت در میان بگذارند و به ترمیم حفره های امنیتی کروم کمک نمایند. ولی چائوکی بکرار٬ از مدیران Vupen و هکر ارشد آن٬ می گوید شرکتش هرگز تمایلی به اشتراک گذاشتن تکنیک های سری خود با گوگل ندارد -قطعا نه برای ۶۰.۰۰۰ دلار.
بکرار می گوید: «ما اینها را برای ۱ میلیون دلار هم با گوگل در میان نمی گذاریم٬ هیچ اطلاعاتی که بتواند برای رفع حفره ها و سایر نواقص امنیتی مشابه به کار آنها بیاید را به شان نخواهیم داد. می خواهیم اینها را برای مشتریان خودمان نگه داریم.»

مشتریان؟ کدام مشتریان؟  مشتریانی که نمی خواهند گوگل و سایر شرکت های سازنده نرم افزار٬ باگ های امنیتی شان را رفع کنند. این مشتریان در اصل سازمان های امنیتی وابسته دولت ها هستند که نواقص کمر شکن و تکنیک های هک کردن مبتنی بر نواقص غیر آشکار نرم افزارها را می خرند تا از آنها برای هدف قرار دادن تلفن ها و کامپیوترهای مورد استفاده توسط مجرمین و اهداف اطلاعاتی٬ استفاده کنند.

در این بازار مشکوک ولی قانونی برای فروش نقص های امنیتی٬ یک باگ کمر شکن می تواند ۲.۰۰۰ یا ۳.۰۰۰ دلار برای هکری که آن را به شرکت های نرم افزاری می دهد٬ درآمد سازی کند. این رقم در صورت فروش به جاسوسان یا نیروهای پلیس که دنبال استفاده مخفیانه از آن هستند٬‌ می تواند ۱۰ تا ۱۰۰ برابر شود.

بکرار قیمت گذاری دقیق شرکت Vupen بر روی تکنیک های اش را اعلام نمی کند٬ ولی تحلیلگران Frost & Sullivan که این شرکت را در سال ۲۰۱۱ به عنوان کمپانی پیشرو در زمینه یافتن نواقص امنیتی معرفی کردند٬ می گویند مشتریان Vupen برای دریافت اشتراک سالانه حدود ۱۰۰.۰۰۰ دلار پرداخت می کنند٬ این اشتراک به آنها امتیاز خرید تکنیک های Vupen را می دهد.

تکنیک های این شرکت شامل حمله به نرم افزارهایی نظیر مایکروسافت ورد٬ ادوبی ریدر٬ سیستم عامل های  اندروید و آی او اس٬ و موارد دیگر است. Vupen در هکاتون HP ادعا کرد که حفره های امنیتی و روش های هک کردنی را برای تمام مرورگرهای اصلی بازار در اختیار دارد. منابع خبری آشنا با این شرکت می گویند که هر تکنیک از کاتالوگ این شرکت٬ معمولا بسیار فراتر از مبلغ ۶ رقمی حق اشتراک٬ برای مشتریان آب می خورد و  حتی با این قیمت ها هم Vupen تکنیک ها یا حفره ها را به طور انحصاری نمی فروشند. در عوض٬ هر خدعه را به چند سازمان امنیتی می دهد. یک مدل تجاری که مشتریان شرکت را در جاسوس بازی شان مسلح نگه می دارد.

بکرار ادعا می کند که Vupen به دقت مراقب مشتریان خود هست و فقط با دولت های عضو پیمان ناتو و شرکای ناتو همکاری دارد. قراردادها شامل مفادی برای عدم افشا و عدم بازفروش تکنیک ها و سایر اطلاعات است٬‌ با این حال امکان اینکه این روش ها به دست افراد نااهل بیفتد هم هست. بکرار می گوید: «ما تمام تلاش مان را می کنیم تا تکنیک ها از سازمان دریافت کننده خارج نشود٬‌ ولی وقتی به کسی سلاح می فروشی٬ راهی برای اطمینان از اینکه به سازمان دیگری فروخته نمی شود٬‌ نیست.»

منتقدین Vupen از مقایسه کار آن با شرکت های فروش اسلحه برای نقدش استفاده می کنند. کریس سوگویان٬ یک فعال حوزه امنیت و از افراد شناخته شده در بنیادهای جامعه باز٬ Vupen را "سوداگر مدرن مرگ" می نامد که "گلوله های جنگ سایبری" می فروشد. سوگویان می گوید «بعد از اینکه این شرکت یکی از رخنه های اش را فروخت٬ دیگر نمی شود آن را پیگیری کرد٬ هیچ معلوم نیست چطور مورد استفاده قرار می گیرد٬ چه با تضمین چه بی تضمین٬ و مشخص نیست حقوق بشر را چطور نقض می کند. Vupen نمی داند چطور از ابزارهای اش استفاده می شود و احتمالا تا وقتی چک ها پول می شود هم علاقه ای ندارد که بداند.»

Vupen اصلا در این بازار تنها نیست ولی سایر شرکت های خریدار یا فروشنده تکنیک های هک مثل Netragard و Endgame یا شرکت های بزرگ تر مانند Northrop Grumman و ٬Raytheon بسیار مخفی کار تر هستند. بکرار می گوید که شرکت کوچکش واقع در مون پلیهدر فرانسه "شفاف" است ولی سوگویان آن را "بی شرم" می خواند: « Vupen پیش افتاده ی این جمع است٬ و دنبال شهرت است. » 

بکرار رقم درآمد شرکتش را بیان نمی کند٬‌ ولی یکی از هکرهایی که رقم درآمدهای خود را فاش می گوید٬‌ فردی ملقب به the Grugq است که در بانکوک زندگی می کند. او می گوید در سال جاری بیش از ۱ میلیون دلار از معاملاتش درآمد داشته و این روزها به رقم های زیر ۵۰.۰۰۰ دلار برای هر معامله اصلا فکر هم نمی کند. 

گروگ که در ابتدای کار به بکرار کمک می کرد می گوید او خیلی باهوش است «تمام کارت ها را در دست دارد. به مشتریانش می گوید با این قیمت می خرید٬ یا اگر نه که کس دیگری می خرد.» بکرار با وجود ادعای اش مبنی بر شفافیت٬ حتی تاریخچه کاری خود و سنش را هم اعلام نمی کند. شرکت او در ابتدای تاسیس به شرکت های نرم افزاری کمک می کرد تا نواقص خود را رفع کنند ولی بعد از مدتی فهمید که با نگه داشتن تقص ها نزد خود و فروش به قیمت بالا٬ فرصت های درآمدزایی بهتری دارد.

در این اواخر کار به جایی رسیده که بکرار و شرکتش٬ دیگر شرکت هایی را که محصولاتش را هک می کنند دست هم می اندازند. او در می ۲۰۱۱ ویدیویی منتشر کرد که چگونگی نفوذ به دستگاهی با مرورگر کروم را نشان داد٬ ولی هیچ اطلاعاتی درباره این حفره امنیتی به گوگل نداد. گوگل کمی بعد اعلام کرد که این نقص مربوط به پلاگین فلش بوده٬ نه خود کروم. بکرار در توییتر این ادعا را "حقیر و پست" خواند. کارمندان امنیتی گوگل هم او را "فرصت طلبی که اخلاق را به چالش کشیده" خواندند.
بکرار چیزهایی که به او نسبت می دهند را بی تفاوت رد می کند: «ما اینقدر تلاش نمی کنیم تا به شرکت های نرم افزاری چند میلیارد دلاری کمک کنیم نواقص شان را رفع کنند. اگر دلمان بخواهد کار خیر بکنیم٬ به بی سرپناهان کمک می کنیم.»

امیر حسین بازدید : 14 یکشنبه 16 تیر 1392 نظرات (0)

با چه زبانی مشتری ها را با سئو أشنا کنیم که فرار نکنند

این روزها تعداد افرادی که با مفهوم سئو آشنا هستند کم نیست ولی گروه زیادی هم وجود دارند که هیج ایده ای در این مورد که چرا یک وب سایت از نظر موتورهای جستجو با اهمیت تر است ندارند. معمولا این افراد در مواجهه با گروه آگاه تر با انبوهی از اطلاعات مواجه می شوند که نه تنها چیزی متوجه نمی شوند بلکه از نزدیک شدن به آن هم واهمه پیدا می کنند. این گروه مشتریان بالقوه ای محسوب می شوند که در صورتی که ما در مسیر آشنایی آنها با اهمیت این موضوع موفق باشیم، یک بازی برد- برد را با آنها شروع کرده ایم. در این مطلب سعی کردیم این مفهوم را خیلی ساده توضیح دهیم و چند مثال و راه کار که برای درک مطلب به مخاطب عام مناسب است را آورده ایم. 

شما می توانید از این توضیحات استفاده کنید تا با زبانی ساده تر با مشتری هایتان در این مورد صحبت کنید.موتور های جستجو از فرمول های پیچیده و محرمانه ای استفاده می کنند که اصطلاحا الگوریتم نامیده می شوند و از این طریق وب سایت ها را ارزش گذاری می کنند. در واقع آنها در مسیر رشد خود سعی می کنند که وقتی موضوعی در آنها جستجو می شود بهترین نتایج را به پرسشگر نشان دهند. و اگر کسی سعی کند آنها را به اشتباه بیندازید، اصطلاحا زندانی می شود و از نتایج جستجو حذف می شوند. در واقع نباید به هر قیمتی وب سایت خود را به نتایج بالاتر بکشانید و با دور زدن قوانین مشخص سعی به بالا بردن رتبه خود کنید.موتورهای جستجو برای رسیدن به جواب جستجوی شما هر بار وب را زیر و رو نمی کنند و در واقع صفحات و محتوایی را که از قبل ذخیره کرده اند یا اصطلاحا index کرده اند را جستجو می کنند. آقای در کتاب "یک یا دو هزار و یک" مثال جالبی آورده شده که به خوبی روند ایندکس کردن صفحات توسط موتور های جستجو را توضیح می دهد. ایندکسرها همان کاری را با وب سایت ها می کنند که یک شکارچی وقتی حیوان مورد نظر را شکار می کند با آن می کند. حمل حیوان با آن وزن اصلا ضرورتی ندارد و بسیاری از بخش های شکار برای شکارچی جذابیتی ندارد بنابراین بخش های کاملا زائد را دور می ریزند و بقیه را با خود به منزل می برند.شما در قدم اول باید برای ماموران مخصوص موتورهای جستجو (اسپایدرها و ربات ها) ایجاد انگیزه کنید که به سایت شما سر بزنند و مجوزهای لازم را برای این کار به آنها بدهید. این مانند دعوت شکارچی به منطقه شکار است و این وظیفه مهم را لینک هایی که شما از وب سایت های با رتبه بالاتر گرفته اید برای شما انجام می دهند. البته ممکن است به صورت کاملا تصادفی و بدون هر گونه دعوتی شکارچی به منطقه ای برای شکار برود. در قدم بعد باید محتوای صفحات را به درستی معرفی کنید تا به موتور جستجو بفهمانید محتوای هر صفحه چیست. در اینجا شما باید از کلید واژه های مناسبی استفاده کرده باشید تا وب سایت خود را در این بازی زودتر به چشم مشتری ها برسانید.شاید اگر برای توضیح سئو برای مشتریان از سوالی که ذهن آنها برای پاسخ آن تشنه است شروع کنیم بسیار موفق تر باشیم. اما سوال:

سئو چگونه باعث می شود که شما پول بیشتری در بیاورید؟

کسی که در یک زمینه حرفه ای محسوب می شود به مراتب از یک تازه کار پول بیشتری در می آورد، با من که موافق هستید؟ برای اینکه یک حرفه ای توسط افراد بیشتری توصیه می شود و امکان عقد قراردادهای با قیمت بالاتری را دارد زیرا اعتبار او حاشیه امنیت بیشتری را برای مشتریان به وجود می آورد. حالا می توانید بگویید که شما از روی چه نشانه هایی یک آدم حرفه ای را از یک آماتور تشخیص می دهید و به چه نکاتی در مورد آنها توجه می کنید؟ 

معیار هایی که یک آدم را در ذهن شما تبدیل به یک حرفه ای می کنند چیست؟

- سابقه کار فرد در این حوزه مشخص- پیشنهاد شدن توسط دیگران- تایید شدن توسط بزرگان صنعت- سطح کیفیت و عمق اطلاعات فردسئو نیز دقیقا همین کار را می کند و سعی می کند که وب سایت شما را در چشم موتورهای جستجو تبدیل به یک حرفه ای کند. تا در زمان نشان دادن نتایج، شما را به دیگران بیشتر پیشنهاد دهند و شما در این رقابت پیروز باشید.مانند هر چیز ارزشمند دیگری این هدف نیز به سادگی و یک شبه به دست نمی آید و باید برای آن وقت صرف کنید. زیرا تا زمانی که گوگل و سایر موتورهای جستجو احساس کنند که شما آماتور هستید شما را به دیگران توصیه نمی کنند.

هرگز به سوالاتی که مشتری شما از شما نمی پرسد جواب ندهید

البته که شما به عنوان یک متخصص بهینه سازی وب سایت ها ساعت ها می توانید در مورد اینکه چگونه طول عمر یک وب سایت، آن را قدرتمند تر می کند و یا هر یک از سایر موارد مهم در سئو ساعت ها حرف بزنید، اما نتیجه کار می شود درگیر کردن ذهن مخاطب با مسائلی که اصلا درکی از آنها نخواهد داشت و به احتمال زیاد از این کار منصرف خواهد شد. 
امیر حسین بازدید : 8 یکشنبه 16 تیر 1392 نظرات (0)

چطور آبراهام لینکلن از اداره تلگراف برای جاسوسی از شهروندان استفاده می کرد

افشاگری های ادوارد اسنودن درباره پریسم٬ NSA و روش های استراق سمع دولت امریکا برای بسیاری افراد غافلگیرکننده بودند -ولی شاید نباید چنین جا خورد.
استراق سمع در امریکا سابقه ای دیرینه دارد که به زمان جنگ داخلی این کشور و ریاست جمهوری آبراهام لینکلن بر می گردد. در سال ۱۸۶۲ لینکلن مجوز کنترل فراگیر زیرساخت تلگراف امریکا را برای ادوین استنتون٬ وزیر جنگ خود صادر کرد.
تلگراف ها در وزارت جنگ کاوش می شدند و استنتون از قدرت خود برای جاسوسی از امریکایی ها٬ بازداشت ژورنالیست ها٬ و حتی کنترل چیزهایی که هنوز ارسال نشده بود٬‌ استفاده می کرد. این یک ابزار مهم برای برنده شدن در جریان جنگ داخلی بود٬‌ ولی در عین حال یک تجاوز گسترده به حریم خصوصی مردم نیز به شمار می رفت.
با وجود تفاوت های فراوان بین این دو دوره تاریخی٬ دوران لینکلن را می توان شبیه به دوران اخیر دانست که امریکا خود را درگیر در جنگ با تروریست ها می بیند. جالب اینجا است که بعد از پیروزی لینکلن بر جنوبی ها٬ تسلط استنتون بر تلگراف محو شد و با از بین رفتن الزامات٬ جریان آزاد ارتباطات دوباره برقرار گردید.

معلوم نیست این بار نیز تاریخ تکرار شود و اوباما مثل لینکلن عمل کند ولی نگاهی به تاریخ نشان می دهد که جاسوسی از شهروندان٬ در دهه های اخیر٬ به واقعیتی جاری بدل شده که فقط باید با آن زندگی کرد.
امیر حسین بازدید : 25 یکشنبه 16 تیر 1392 نظرات (0)

هواپیمای سولار ایمپالس و سفر ناپیوسته از غرب تا شرق امریکا تنها با انرژی خورشیدی

شنبه شب٬ هواپیمای خورشیدی شرکت سولار ایمپالس (Solar Impulse) به سلامت در فرودگاه بین المللی جان اف. کندی نشست تا سفر خود از ساحل غربی تا ساحل شرقی ایالات متحده را تکمیل کرده باشد.
این هواپیما  را برتراند پیکارد در ۱۳ اردیبهشت از مانتین ویوی کالیفرنیا به پرواز در آورده بود. او ابتدا به فینیکس در آریزونا رفت. در ادامه٬ سفرهای منقطع سولار ایمپالس او و همکارانش را به تگزاس٬ میسوری٬ و ویرجینیا برد. آقای پیکارد در طول سفر٬ وظیفه خلبانی را به آندره بورشبرگ -دیگر خلبان سولار ایمپالس- نیز واگذار می کرد.

هر یک از این سفرها بین ۱۹ تا ۲۵ ساعت به طول می انجامید٬ و خلبانان و تیم سولار ایمپالس در بین پروازها استراحت می کردند.
HB-SIA ساخت سولار ایمپالس٬ یک هواپیمای الکتریکی تک صندلی است که تنها به وسیله صفحات خورشیدی انرژی لازم برای پرواز خود را کسب می کند. بیش از ۱۱.۰۰۰ سلول خورشیدی که در فاصله ۶۳.۴ متری بین نوک دو بال این پرنده قرار دارند٬ وظیفه تامین انرژی و شارژ باتری ها در حین پرواز را بر عهده داشتند.
هواپیمای سولار ایمپالس پیش از این هم پروازهای بین المللی و بین قاره ای را داشته و با فرود دیروز٬ تبدیل به تنها هواپیمای خورشیدی شده که فاصله دو ساحل غربی و شرقی امریکا را در نوردیده.
آقای بورشبرگ که آخرین بخش پرواز را بر عهده داشت٬ از برنامه تعیین شده جلوتر زد٬ او قرار بود صبح یکشبنه در فرودگاه JFK فرود بیاید ولی مشاهده یک شکاف در بخش زیرین بال هواپیما در حین پرواز٬ کارها را کمی مشکل کرد.
بعد از اینکه هلیکوپترهای همراه عکس هایی را از ناحیه صدمه دیده تهیه کردند٬ مشخص شد که شکاف ۲ متری در حال بزرگ شدن نیست و خطری برای هواپیما و خلبان ایجاد نمی کند٬‌ در نتیجه یک فرود زودهنگام برای بورشبرگ و هواپیمای ۲ تنی سولار ایمپالس ترتیب داده شد.
با به پایان رسیدن سفر ساحل تا ساحل٬ تیم سولار پاور حالا در صدد رسیدن به هدفی بزرگتر هستند: پرواز به دور دنیا.
جالب است بدانید که آقایان بورشبرگ و برتراند٬ موسسین٬ و به ترتیب مدیر عامل و رییس هیئت مدیره شرکت سولار ایمپالس هم هستند. برتراند اولین کسی است که بدون توقف توانست با بالن به دور زمین سفر کند٬ که این به سال ۱۹۹۹ بر می گردد. به فاصله کمی پس از آن٬‌ او رویای سفر بدون سوزاندن حتی یک قطره سوخت را در سر پرورراند.
قرار است مدل بزرگتر و دو سرنشین این هواپیما در سال ۲۰۱۴ وارد مرحله تست شود و سپس از سال ۲۰۱۵ سفر به دور دنیا را آغاز کند.
امیر حسین بازدید : 9 یکشنبه 16 تیر 1392 نظرات (0)

استفاده از تبلت یا وسایل مشابه قبل از خواب٬ مساوی است با بی خوابی و اختلالات دیگر

تبلت ها مستعد این هستند که شما را شب بیدار نگه دارند٬ البته نه به خاطر مرور اینترنت یا تماشای ویدیو. استفاده از گجت ها در تخت یا قبل از آماده شدن برای خواب می تواند وضعیت شیمیایی بدن شما را بر هم زده و منجر به بروز مشکلاتی فراتر از فقط بر هم خوردن الگوهای خواب شود.
استفاده زیاد از تبلت در رختخواب می تواند باعث «اختلالات اضطراب٬ بیماری های مرتبط با افسردگی٬ و اعتیاد (به تبلت)» شود.
توماس ادیسون اشتباه گفت که استفاده از الکتریسیته برای روشنایی «به هیچ وجه برای سلامتی مضر نیست٬ و خواب مناسب را بر هم نخواهد زد.» نور مصنوعی از زمان اختراع لامپ رشته ای مشغول خراب کردن ساعت های بدن آدم ها است. پس چرا دوباره بر سر استفاده از تبلت و تلفن در رختخواب جنجال درست کنیم؟ زیرا استفاده از تبلت٬ تلفن هوشمند٬ یا حتی لپ تاپ٬ که نمایشگر آنها دارای نور پس زمینه است٬ دارد روز به روز فراگیر تر می شود و این یعنی ضریب نفوذشان می تواند روزی به پای لامپ های خانگی هم برسد.
و ماجرا فقط این نیست که آنها دارند فراگیرتر می شوند٬ بلکه نوری که به سمت چشم تابش می کنند نیز از لامپ ها بیشتر است٬ و البته با آن فرق هم دارد زیرا یک طیف خاص نور (آبی) را به چشم شما وارد می کند که مستقیما باعث توقف انتشار ملاتونین در بدن می شود٬ در نتیجه ترکیبات شیمیایی بدن تان موقع خواب دستخوش اختلال شده و ریتم شبانه روزی ساعت بدن بر هم می خورد.
علاوه بر این٬ خواندن٬ تماشا یا کار با دستگاه های دیجیتال در رختخواب باعث می شود این حس در شما به وجود آید که محل خواب تان یک جای فعال است٬ نه گوشه ای دنج برای استراحت. وقتی در تخت مشغول انجام یک بازی یا تماشای فیلم می شوید٬ مغزتان فعال شده٬ سوخت و ساز و هیجان در آن بالا می گیرد٬ و این یعنی مدت زمان بیشتری برای آرام شدن نیاز دارد.
شاید فکر کنید که به تاخیر انداختن خواب مسئله مهمی نیست٬‌ ولی مانند تمام چیزهای کوچک این یکی هم در بلندمدت اثرات بدی روی سلامتی می گذارد٬ به خصوص در مورد کودکان.
اگر شما هم مشکلاتی از این دست را تجربه می کنید٬ بهتر است کمی به خودتان رسیدگی کنید. گجت های تان را یک یا دو ساعت قبل از خواب کنار بگذارید٬ موبایل تان را روی وضعیت بی صدا قرار داده و تا زنگ بیدار باش صبح با آن خداحافظی کنید٬ و در عوض یک کتاب یا کتابخوان (بدون نور پس زمینه) دست بگیرید٬ یا حتی بافتنی ببافید.
امیر حسین بازدید : 12 یکشنبه 16 تیر 1392 نظرات (0)

نایکی و بر پایی زمین فوتبال لیزری در خیابان های اسپانیا

به این فکر می کنید که در یک زمینه به خصوص کار نوآورانه تری نمی شود کرد ولی همان موقع است که یک نوآوری می بینید٬ و این بار در خیابان های اسپانیا. غول دنیای ورزش٬ ٬Nike برای فوتبالیست های خیابانی٬‌ زمین فوتبال لیزری بر پا می کند.
در قالب کمپین MiPista که در شهر مادرید در جریان است٬ نایکی یک خودروی ون به همراه بالابر مخصوص آماده کرده که بعد از غروب آفتاب٬ با لیزر در خیابان های این شهر زمین فوتبال درست می کند. هر زمین در ابعادی مناسب برای بازی ۵ در برابر ۵ (مشابه فوتبال سالنی) بر پا می شود.
مادریدی ها می توانند با استفاده از اپلیکیشنی بر روی تلفن هوشمند خود٬ درخواست این خدمت را بکنند. بعد کافی است با دروازه های خود سر محل قرار حاضر شوند
فوتبال محبوب ترین ورزش دنیا است و نایکی با این ایده درخشان دارد٬ امکان بر پایی زمین های گل کوچک در هر نقطه ای از شهر را فراهم می کند. واقعا کار جذابی است٬ مگر نه؟
امیر حسین بازدید : 13 شنبه 15 تیر 1392 نظرات (0)

چگونه یک محصول یا اپلیکشن را در اینترنت ارایه کنیم و فروش موفق داشته باشیم؟

یک ایده عالی برای یک نرم افزار یا اپلیکیشن خوب دارید. مدت ها روی آن وقت می گذارید اما بعد از معرفی با استقبال بسیار محدودی مواجه می شوید. آیا ایده شما از اساس دچار مشکل است؟ 
موضوع اینجا است که در مواقع زیادی مشکل جای دیگری است. شما مدت ها روی ساخت محصولی خوب وقت گذاشته اید، اما چون معرفی درست آن را بلد نبودید با شکست مواجه می شوید. 
شروع کار یک محصول مانند به آب انداختن کشتی است. اگر آن را درست انجام ندهید احتمال غرق شدن آن وجود دارد و محصولات زیادی وجود دارند که به خاطر ندانستن همین موارد، کار و سرمایه خودشان را بر باد داده اند.
در این مطلب از راهنمای ناتان بری استفاده کرده ایم و مواردی هم از تجربیات خودمان به آن افزوده ایم. تجربیاتی که در شرکت پات شرق و دیگر شرکت های همکار در مورد ارایه محصولات در ایران به دست آمده است. اگر شما هم روی ارایه محصول خودتان در اینترنت کار می کنید، این مطلب را در ادامه از دست ندهید.
امیر حسین بازدید : 24 شنبه 15 تیر 1392 نظرات (0)
 

مروری بر بازی XCOM Enemy Unknown

 
اوایل سال جاری خورشیدی، خبری پیرامون یکی از محبوب‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۲ منتشر شد که بیش از اینکه حالت خبری داشته باشد، مفهوم "طوفان در راه است" را برای گیمرها بار دیگر معنا می‌کرد. نسل جدید فقط با ۳ کنسول بازی جدید پیگیری نمی‌شود، مادامی که کنسول‌ها با معماری‌های خیره کننده جلو می‌روند، بازار موبایل و تبلت‌ها فاصله خود را به آن‌ها نزدیک‌تر می‌کنند.XCOM نام گروه بزرگ بین المللی انسان‌هاست که پس از حمله‌ غافلگیر کننده‌ فضایی‌های عجیب و غریب شکل گرفته. تمام کشورها دست به دست هم داده‌اند تا به هر شکلی که شده این تهدید سراسری را از بین ببرند و زندگی را دوباره از سر بگیرند. اهداف جمعی انسان‌ها باعث شکل‌گیری گروه بزرگی به نام XCOM می‌شود که متشکل از متخصصان و کارآزموده‌ترین نیروهای انسانی از کشورهای مختلف در سراسر جهان است.برای آشنایی بیشتر با این بازی، در ادامه مطلب با مدرسه نیوز همراه شوید.
امیر حسین بازدید : 21 شنبه 15 تیر 1392 نظرات (0)

جورابی با الیافی از دانه های قهوه

فصل تابستان است و میزان تعرق بدن بالا. گرمی هوا شاید شما را هم مجبور کرده باشد تا کفش های رو بسته خود را به کناری گذاشته و به دنبال کفش های روباز تابستانی بگرديد. اما خوب است بدانید که بخشی از میزان تعرق پا و بوی بد گاها به جوراب مربوط می شود و فقط به انتخاب کفش بستگی ندارد.

 

شرکتی به نام Ministry of supply طرح یک جوراب جدید را با الهام گرفتن از ایده های یونان باستان با عنوان اطلس ارائه کرده است. اين جوراب قرار است با مجموعه ای از فن آوری های جدید عرق و بوی بد پا را از بین ببرد. فضای پا را خنک نگه داشته و از تحت فشار گذاشتن پا در حالات مختلف جلوگيری کند.

 

این جوراب شامل ترکيبي از کتان، الیاف پلی استر بازیافتی و قهوه کربنيزه شده است. این ترکيب می تواند پا را خنک کرده و رطوبت و بوی بد پا را بزدايد. دانه های قهوه با داشتن يک ساختار اسفنجی مولکول ها را جمع آوری می کند.

 

به تدریج با شسته شدن جوراب، مولکول های جمع آوری شده که از تعرق پا ایجاد شده اند از ساختار اسفنجی دانه های قهوه کربنيزه شده جدا می شوند. این شرکت ادعا دارد که در طراحی و دوخت اين جوراب از تکنولوژی آناليز الیاف استفاده شده است. این تکنولوژی می تواند به صورت سه بعدی چگونگی میزان کشش و جمع شدن پوست پا را در زمان پوشیدن جوراب بررسی کند. با اين بررسی جوراب به اندازه مورد نياز کشیده می شود و فضای داخل آن را برای راحت بودن و جريان هوای مناسب فراهم خواهد کرد.

 

همچنین با نقطه يابی حرارتی نقاط گرم و تحت فشار پا را تشخیص می دهد و با کشيده شدن الياف آن در جهات مناسب جریان هوا را در خود توسعه می دهد.

 

طرح اين جوراب در حال گذراندن مراحل آزمايشگاهی خود است. شرکت سازنده ادعا دارد این جوراب در جذب تعرق و بوی ناخوشايند پا سه برابر قوی تر از کتان های معمولی عمل خواهد کرد. از طرفی حمایت مالی انجام شده برای هر جفت آن در سايت Kickstarter از مرز بيش از سه برابر هزينه مورد نيازش گذشته است. برای سفارش يک جفت از اين جوراب های راحت و هوشمند 28 دلار و برای ارسال آن به نقاط مختلف جهان 20 دلار هزينه پست مورد نیاز است.

 

فکر می کنید اين جوراب خودش به تنهايی چه بويی بدهد؟ بوی قهوه؟! شما دوست داريد یک جفت از اين جوراب های قهوه ای را امتحان کنيد؟!

امیر حسین بازدید : 13 جمعه 14 تیر 1392 نظرات (0)

سازمان ملل: تا پایان ۲۰۱۳ تعداد تلفن های همراه تقریبا با جمعیت زمین یکی می شود

سازمان ملل گزارش جدید اهداف هزاره را منتشر کرده و در آن اعداد شگفت انگیزی درباره دنیای موبایل به چشم می خورد. سرعت رشد تلفن های همراه چنان زیاد است که شاید تا ۶ ماه دیگر٬ تعداد تلفن های همراه با جمعیت زمین یکی شود؛ خبر خوبی است٬ دیگر نباید فقط نگران رشد جمعیت زمین باشیم!
طبق آمارهای بانک جهانی در ۹۱ کشور٬ میانگین تعداد تلفن های همراه از جمیت آن کشورها بیشتر بود که این آماری است مربوط به سال ۲۰۱۱ و قعطا کاهش که نیافته هیچ٬ بیشتر هم شده. مثلا در ماکائو و هنگ کنگ به ازای هر نفر بیش از ۲ تلفن همراه وجود دارد٬‌ در حالی که در امریکا این عدد ۰.۹۳ به ازای هر نفر است. کشورهایی مثل کویت و قزاقستان هم رشدی استثنایی را نشان می دهند.
طبق این گزارش٬ تا آخر ۲۰۱۳ در زمین ۶.۸ میلیارد اشتراک تلفن همراه وجود خواهد داشت که معادل ۹۴٪ جمعیت ساکنان کره خاکی است. به طور مشخص کشورها و بازارهای در حال توسعه٬ نقش بزرگی در این افزایش دارند طوری که ۷۷ درصد از اشتراک های جدید در این کشورها ارائه می شود. دقیقا به همین خاطر است که شرکت های زیادی از جمله موتورولادر حال تغییر استراتژی خود برای توجه به این بازارهای جدید الظهور هستند.
اما آمار دسترسی به اینترنت٬ به خوبی تلفن همراه نخواهد بود و تا آخر سال فقط ۲.۷ میلیارد نفر به اینترنت دسترسی خواهند داشت. بنابراین قبل از اینکه بتوانیم عبارت "تلفن همراه" را به فراموشی سپرده و فقط از "تلفن هوشمند" استفاده کنیم چند سالی وقت لازم است تا زیرساخت ها درست شوند.
امیر حسین بازدید : 9 جمعه 14 تیر 1392 نظرات (0)

سنجش رضایت بازدیدکنندگان توسط سیستم جدید نظرسنجی گوگل

گوگل در وبلاگ رسمی وبمسترز خود، سرویس جدیدی را برای سنجش میزان رضایت بازدیدگنندگان معرفی کرد.


این سرویس که به صورت نظرسنجی انجام می شود این امکان را به مدیران وب سایت می دهد که به صورت لحظه ای بازخورد و میزان رضایت بازدیدکنندگان وب سایت خود را مشاهده نمایند.


برای استفاده از این امکان جدید، کافی است به وب سایت سنجش رضایتمندی کاربرانمراجعه و قطعه کدی که در اختیار ما قرار می دهد را انتهای تگ head قرار دهیم. پس از آن، کاربران وب سایت کادر کوچکی حاوی یک نظر سنجی را در گوشه سمت راست پایین وب سایت مشاهده خواهند کرد. گوگل به صورت خودکار اطلاعات را جمع آوری کرده و به صورت آنلاین گزارش را تولید خواهد کرد.


نحوه عملکرد این سرویس به این صورت است که یک سوال چهار گزینه ای از بازدیدکننده پرسیده می شود. این نظرسنجی تا زمانیکه نتایج آن به عدد 500 برسد ادامه خواهد یافت. پس از آن به مدت 30 روز غیر فعال و مجددا فعال خواهد شد.


در حال حاضر کاربران انگلیسی زبان امریکا قادر به استفاده از این سرویس آن هم نه روی دستگاه های همراه خود هستند. سوالات پیش فرض به صورت رایگان قابل استفاده هستند. اما با پرداخت هزینه می توانند سوالات را شخصی سازی کنند.


websat_email.jpg

نکته قابل توجه درباره این سرویس این است که پس از گذشت زمان، گوگل می تواند آمار جالبی از کیفیت وب سایت ها در اختیار داشته باشد. آیا گوگل در آینده از این آمار برای تعیین رنک و رتبه وب سایت ها در نتایج جستجو استفاده خواهد کرد. وجود سوالات پیش فرضی که قابل تغییر نیستند می تواند یکی از دلایل به تحقق پیوستن این احتمال باشد.


به نظر شما این سرویس پتانسیل تبدیل شدن به یکی از مهمترین فاکتورهای سئو را دارد؟


امیر حسین بازدید : 12 جمعه 14 تیر 1392 نظرات (0)

چاپ سه بعدی و آینده قالب های ترمیم استخوان های شکسته

اگر تا کنون عضوی از بدن تان شکسته باشد، حتما درک می کنید که قالب های ترمیمی همچون آتل و مخصوصا گچ طبی تا چه حد ناخوشایند هستند. آنها سنگین اند، ناراحت کننده اند و البته یک بوم نقاشی خام و رایگان برای دوستان تان به حساب می آیند. اما انواع فایبر گلاس و پلاستری که اکنون به جای گچ استفاده می شوند، هم ارزان تمام می شوند و هم آنقدر خوبند که دیگر کسی به دنبال سرمایه گذاری روی ابداعات تازه نباشد. 

فارغ التحصیل دانشگاه ویکتوریای نیوزیلند، Jake Evill با این مشکل کاملا آشنا بود. بعد از اینکه در یک اتفاق که خودش آن را «نجات قهرمانانه» یک دوست در دعوا می نامد، دست وی شکست، او مجبور شد چندماهی یک قالب گچی را تحمل کند. «واقعا غافلگیر شدم که این درمان چقدر سنگین و طاقت فرسا بوده و اصلا کاربر پسند نیست. پوشاندن دست با دو کیلو گچ سنگین که پس از چند روز کثیف و بدبو می شود، اصلا درمانی مناسب و متعلق به قرن ما نیست.» 

cast41-004-500px-narenji-ir.jpg

وی به دنبال راه حل های مناسب تری گشت و چون چیزی عاید طراح جوان مان نشد، تصمیم گرفت خودش دست به کار شده و راه حل درست را ابداع کند. نتیجه cortex Cast یا قالب قشری نام دارد که یک قالب پلاستری چاپ سه بعدی است و به طور کامل و محکم اطراف دست را پوشانده و آن را بدون حرکت نگه می دارد. اگرچه این ایده هنوز یک طرح مفهومی است، اما کورتکس تولیدی اویل می تواند یک اسکلت خارجی ویژه برای بخش آسیب دیده باشد که سبک است، قابل شستشو است. قابل بازیافت است و از تهویه هوای مناسبی بهره می برد. 

این طراح جوان ابتدا کار را با مطالعه در خصوص ساختمان استخوان شروع کرد. وی دریافت که شکل ساختمانی میله میله مشبک که فرم دهنده بافت داخلی استخوان است، می تواند بهترین ایده برای محصولش باشد. «به این دلیل الگوی کورتکس را از ساختمان لانه زنبوری الهام گرفتم که طبیعت همیشه بهترین پاسخ ها را در خود دارد. این شکل طبیعی علاوه بر تجسم کیفیت، به کورتکس اجازه می دهد ضمن استحکام کافی، سبک هم باشد. درست مانند استخوانی که قرار است از آن محافظت کند.» 

700x0_p17tg3clng1o0210mf7n11t5q1gq93-001-500px-narenji-ir.jpg

طبق ایده آقای اویل قرار است هر بیمار ضمن عکس برداری اشعه ایکس از عضو شکسته، تصویر سه بعدی آن را هم تهیه کند. سپس می تواند با یک برنامه کامپیوتری الگو و ساختمان قالب را تعیین کند. علاوه بر این هنگام تهیه قالب می توان برای نواحی از بدن که دچار شکستگی شدیدتر شده اند، از مواد متراکم تر استفاده کرد. قالب های تولیدی با این روش از جنس پلاستیک نایلون هستند و معمولا ۳ میلیمتر ضخامت داشته و کمتر از ۵۰۰ گرم وزن دارند. 

وی در حال حاضر برای اسکن سه بعدی از یک کینکت ایکس باکس هک شده استفاده می کند و آن را در اطراف دست حرکت می دهد تا طرح کامل را به دست آورد. اما می گوید که هنوز در مراحل اولیه تحقیق و توسعه قرار دارد و مطمئنا استفاده از کینکت ایده خوبی نیست. علاوه بر این باید به دنبال مواد بهتری بود که دوام بیشتری داشته باشند.

cast3-003-500px-narenji-ir.jpg

وی مرحله بعدی را همکاری با چند بیمارستان جهت تست محصول در محیط واقعی و کاربردی می داند. «تا به نتیجه رسیدن این ایده هنوز کارهای زیادی باقی مانده است. و اکنون به دنبال چند شریک هستم تا به کمک آنها ایده ام را به واقعیت تبدیل کنم.»
امیر حسین بازدید : 28 جمعه 14 تیر 1392 نظرات (0)

اپل و دریافت پتنت "حاشیه هوشمند" نمایشگر٬ منطقه لمسی دوم

حتما تا به حال شده به این فکر کنید که چرا شرکت ها از حاشیه نمایشگر دستگاه هایی که می سازند به عنوان یک منطقه لمسی دوم استفاده نمی کنند؟ گویا اپل در این زمینه قدمی برداشته٬ نکته جالب اینکه پتنت مورد بحث٬ جزو پتنت های خریده شده از کداک است.
پتنت شماره ۸.۴۷۷.۱۱۴  نشان دهنده یک روش دوم برای وارد کردن دستورات لمسی است. این پتنت سیستمی را برای دستگاه های قابل حمل توصیف می کند که در آن حاشیه نمایشگر لمسی است٬ و نیز به طور بخشی یا کلی قابلیت عبور نور از خود را دارد.

وقتی سیستم تشخیص دهد که سنسور حاشیه نمایشگر (دایره ای که با عدد ۷۳ مشخص شده) لمس گردیده٬ نمایشگر به دو بخش تقسیم می شود که اولی ناحیه فعال و مورد استفاده در حال حاضر است و بخش دوم (L مانند) نیز به واسطه دستور دریافتی از حاشیه هوشمند نمایشگر فعال شده: 

در این پتنت وضعیت های مختلفی برای شکل ظاهری حاشیه نمایشگر ذکر شده٬ از یک تغییر ساده در رنگ با استفاده از LED گرفته تا تغییر پیچیده ای مثل تبدیل از حالت مات به شفاف. البته هیچ معلوم نیست٬ شاید این پتنت هم مثل بسیاری دیگر از پتنت ها٬ هرگز راهی به محصولات نهایی پیدا نکند.
امیر حسین بازدید : 9 جمعه 14 تیر 1392 نظرات (0)

انفجار راکت روسی بر فراز قزاقستان منجر به نابودی سه ماهواره سیستم موقعیت یابی گلوناس شد

یک راکت روسی که از پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان به هوا برخواسته بود تا چند ماهواره را در مدار قرار دهد٬ لحظاتی بعد دچار نقص فنی شد و پس از آتش گرفتن٬ منفجر شد و سقوط کرد.
این راکت که از نوع Proton-M بود ۳ ماهواره را که قرار بود مورد استفاده سیستم موقعیت یابی ماهواره ای گلوناس قرار بگیرند٬ حمل می کرد. گلوناس سامانه موقعیت یابی سازمان هوا-فضای روسیه است که مکمل و رقیب سیستم جهانی GPS متعلق به امریکا به شمار می رود.
اینترفکس گزارش می دهد که این راکت بدون سرنشین بوده و در کمتر از ۱ دقیقه٬ و در ۱ کیلومتری محل پرتاب سقوط کرده. تا کنون کشته یا مجروحی در این حادثه گزارش نشده ولی منطقه مورد نظر ممکن است با بقایای سوخت راکت آلوده شده باشد. در لحظه انفجار٬ مخزن راکت حدود ۵۰۰ تن سوخت را در خود جای داده بود.
منابع خبری از ضرر ۲۰۰ میلیون دلاری به خاطر حادثه صحبت می کنند. این در حالی است که راکت های Proton-M از سال ۲۰۰۱ که اولین پرتاب را داشته اند٬ با مشکلات زیادی روبرو  بوده اند٬ از جمله سقوط  راکت حامل ماهواره ارتباطی ژاپن در سال ۲۰۰۷ و سقوط دیگر بار یک راکت حامل ۳ ماهواره گلوناس در سال ۲۰۱۰ به داخل اقیانوس.
امیر حسین بازدید : 8 پنجشنبه 13 تیر 1392 نظرات (0)
 

تعداد اپلیکیشن های ویندوز استور به ۱۰۰ هزار رسید

 
بر اساس توییتی که روز گذشته توسط مایکروسافت منتشر شد، Windows Store این شرکت اکنون میزبان ۱۰۰۰۰۰ اپلیکیشن است. البته از هفته گذشته انتظار اعلام این خبر را داشتیم. زیرا مایکروسافت در کنفرانس Buid 2013 اعلام کرده بود که در آستانه عبور از این مرز است.
شاید ساکنان ردموند نتوانند از نظر تعداد برنامه انبار شده در بایگانی سیستم عامل با رقبای شان هماوردی کنند، اما سرعت دستیابی شان به این سطح نسبت به بسیاری دیگر بیشتر بوده است.
برای فروشگاه اندروید رسیدن به عدد ۱۰۰ هزار اپلیکیشن دو سال زمان برد و برای اپ استور اپل هم دستیابی به ۱۰۰هزار اپلیکیشن بیش از یک سال و نیم وقت لازم داشت. اما بایگانی اپلیکیشن ویندوز 8 این مسیر را تنها در ۸ ماه پیموده است.
با چنین فروشگاه اپلیکیشن سرحال و دورنمای جذابی از ویندوز 8.1، به نظر می رسد بالمر و شرکا از مسیر ۸ ماهه طی شده حسابی راضی و خرسند باشند.
امیر حسین بازدید : 14 پنجشنبه 13 تیر 1392 نظرات (0)

چگونه یک قایق فلزی شناور می ماند، اما یک میله آهنی غرق می شود؟

چندی پیش در یک میهمانی با سوالی مواجه شدم که بد ندیدم پاسخ آن را با همه دوستاننارنجی خوان در میان بگذارم. زیرا ممکن است شما هم با چنین پرسشی روبرو شده باشید، یا اینکه چنین مساله ای ذهن تان را به خود مشغول کرده باشد. پس چه بهتر که یک جواب شسته رفته و مدون دم دست داشته باشیم :)
سوال: چرا یک کشتی فلزی که از آن همه فلز سنگین ساخته شده و چندهزار تن بار را هم حمل می کند در آب فرو نمی رود و غرق نمی شود، اما یک ورق یا میله آهنی سریعا در آب فرو رفته و ناپدید می گردد؟
پاسخ ساده به این سوال شناوری است. 
اولین تعریف استاندارد شناوری در تاریخ توسط ارشمیدس ثبت شده است و چیزی مانند این است: هر شیئ که در مایعی فرو می رود نیرویی متقابل را تجربه می کند که برابر با وزن مایعی است که توسط آن شیئ جابجا شده است .
پس اگر یک قایق ۱۰۰۰ کیلوگرم (یا پوند)‌ وزن داشته باشد، تا جایی در آب فرو می رود که ۱۰۰۰ کیلوگرم (یا پوند)‌ آب را جابجا کند. در صورتی که قبل از اینکه همه چیز زیر آب فرو برود، قایق بتواند ۱۰۰۰ کیلوگرم آب را جابجا کند، آنگاه می تواند شناور شده و دیگر غرق نخواهد شد.
و انجام این کار چندان سخت نیست که قایق را به گونه ای شکل دهیم که قبل از آنکه زیر آب فرو رود، وزن آن مقدار کافی آب را جابجا کرده باشد. و دلیل سادگی انجام این کار، آن است که بخش عمده ای از فضای داخلی هر قایق را هوا پر کرده است. درست برعکس یک مکعب فولادی که تمام آن با آهن جامد پر شده است.

لذا چگالی متوسط (تراکم) قایق (آمیزه ای از هوا و فولاد) در مقایسه با چگالی متوسط آب جابجا شده بسیار کمتر است. پس به ازای جابجایی آب هم وزن قایق، در حقیقت تنها بخش بسیار کوچکی از قایق در آب فرو می رود. و نکته جالب اینجا است که در کشتی های عظیم الجثه می توان اتاقک های فراوانی برای حبس هوای معمولی تعبیه کرد.
و سوال بعدی که باید به آن پاسخ دهیم، داستان شناوری است. چگونه مولکول های آب می فهمند که ۱۰۰۰ کیلوگرم از آنها جابجا شده اند؟ این بدان دلیل است که رفتار حقیقی شناوری در تقابل با فشار بروز می یابد و با وزن سر و کاری ندارد. 
اگر ستونی از آب با سطح مقطع یک سانتی متر مربع و ارتفاع یک متر داشته باشیم، بسته به دمای آب، تقریبا ۱۰۰ گرم وزن خواهد داشت. یعنی اینکه ستون آب یک متری ما فشاری ۹۸۰۰ پاسکالی (Pa) یا ۱۰۰ گرم بر سانتیمتر مربع را وارد می آورد.

اگر شما فشارسنجی را به جعبه فرضی با ابعاد گفته شده بسته و آن را در آب غوطه ور سازید (همانند تصویر بالا)، آنگاه می توانید فشار آب را در عمقی که جعبه قرار دارد مشخص کنید:
اگر جعبه را یک متر در آب فرو ببرید، فشار سنج عدد ۹۸۰۰ پاسکال را نشان خواهد داد. یعنی اینکه در آن وضعیت سطح پایین جعبه شما تحت نیروی رو به بالایی قرار دارد که با فشار ۹۸۰۰ پاسکال آن را به بیرون می راند.
حال اگر جعبه شما سطح مقطع یک متری داشته باشد و یک متر در آب فرو رود، با فشار ۹۸۰۰۰۰۰۰ پاسکالی (۹۸۰۰ نیوتن ) رو به بالا از سوی آب مواجه می شود. (۱۰۰سانتی متر در ۱۰۰ سانتی متر در ۹۸۰۰ پاسکال). این دقیقا برابر با وزن یک متر مکعب آبی است که با ورود جعبه جابجا شده است.
و همین فشار رو به بالای آب به ته قایق است که باعث شناور ماندن آن می گردد. هر سانتی متر مربع از بدنه قایق که در زیر آب قرار گرفته، با فشاری مواجه است که آن را به بالا می راند. و ترکیب این فشارها باعث شناوری قایق شده و مانع غرق شدن آن می شود.
درباره ما
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید. من نوجوانی 14 ساله هستم از کشور بزرگ و سرافراز ایران. با ما همراه باشید تا از علم و فناوری های ایران و جهان هستی با خبر بشوید.در این وب سایت شما میتوانید مطالبی همچون اخبار گوشی های همراه و رایانه ها و لپ تاپ ها و هزاران محصول جدید را دریابید. امیدوارم همیشه سالم و سرافراز باشید. نویسنده و طراح این وب:امیر حسین علیپور
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتون درمورد وبلاگ ها و سایت های مدرسه نیوز چیست؟
    به نظر شما ما باید بیشتر از چه مطالبی استفاده کنیم؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 336
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 45
  • باردید دیروز : 28
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 88
  • بازدید ماه : 79
  • بازدید سال : 486
  • بازدید کلی : 15,425