loading...
مدرسه نیوز در رز بلاگ
امیر حسین بازدید : 10 شنبه 12 مرداد 1392 نظرات (0)

آیا مایکروسافت در حال ساخت عینک کینکت است؟

به تازگی پتنتی از مایکروسافت منتشر شده که به نظر می رسد مربوط به پروژه عینک کینکت این کمپانی باشد. در این پتنت، که در اوایل سال ۲۰۱۲ ثبت شده، سیستمی نشان داده شده است که در آن کاربر می تواند از طریق عینک خود اطلاعات کاربران دیگر را مشاهده کند، حرکات آن ها را دنبال کند و از وضعیت آن ها در بازی مطلع شود.در مدارک این پتنت نام تعدادی از کارمندان مایکروسافت درج شده است که دو نفر آن ها در بخش Xbox مشغول به فعالیت هستند. این اولین باری نیست که نام عینک کینکت شنیده می شود و پیش از این نیز، قبل از معرفی Xbox One مدارکی لو رفته بود که خبر از این عینک با اسم رمز Fortaleza می داد.

به نظر می رسد عینک کینکت از WiFi و یا شبکه 4G پشتیبانی کند و درست مانند عینک گوگل، محوریت اصلی آن بر مبنای واقعیت افزوده، بنا شده باشد. مایکروسافت هر ماه صد ها پتنت را به ثبت می رساند و خبر هایی که از آزمایشگاه این شرکت شنیده می شود، حاکی از آن است که مهندسین مایکروسافت هم آینده را متعلق به گجت های پوشیدنی، بدون نیاز به لمس می دانند.هنوز اخبار رسمی مبنی بر ساخت این عینک دریافت نشده است، اما پیش بینی می شود در صورتی که مایکروسافت قصد ارائه این محصول به بازار را داشته باشد، در سال ۲۰۱۴ و پس از عرضه Xbox One، عینک خود را در اختیار کاربران قرار دهد.
امیر حسین بازدید : 6 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

خرید گوگل گلس با دریافت دعوتنامه از یک دوست امکان پذیر شد

گوگل مدت ها است نگهبان دروازه ورودی عینک هوشمند گوگل گلس است و تا به اینجا تنها دو گروه اجازه خرید این عینک خارق العاده را یافته اند: شرکت کنندگان در کنفرانس Google I/O 2012 که اقدام به پیش خرید آن کردند و برندگان مسابقه «اگر گوگل گلس داشتم ».
علاوه بر این گوگل به شدت هرگونه خرید و فروش این گجت را هم پیگیری کرده و تا کنون با جدیت اجازه هیچ گونه معامله ای را نداده است. اما بالاخره امکان خرید گوگل گلس از طریق دعوتنامه فراهم شده.
ریان مات از شرکت کنندگان در برنامه گلس اکسپلورر برای کاربران اولیه، اسکرین شاتی از ایمیل تیم پشتیبانی گلس به پروفایل گوگل پلاسش را منتشر کرده است. این نامه روز سه شنبه ارسال شده است.

گوگل در این نامه تاکید کرده که افراد دعوت شده باید تابعیت آمریکایی داشته، حداقل ۱۸ ساله بوده، و قادر باشند برای دریافت گلس به سانفرانسیسکو، نیویورک یا لس آنجلس مسافرت کنند. 
البته شرط استفاده از ابزارها و سرویس های جدید با دریافت دعوتنامه، در این شرکت سابقه ای دیرینه دارد. اگر به خاطر داشته باشید، سال ۲۰۰۴ کاربرانی که خواهان اکانت جیمیل بودند، باید به دنبال دریافت دعوتنامه ای از یک دوست می گشتند. و این روال تا سال ۲۰۰۷ ادامه داشت. 
البته عرضه عمومی دعوتنامه، می تواند نشان از این داشته باشد که گوگل چند گام به ارائه نسخه نهایی گلس نزدیک شده است و اکنون به دنبال گسترش جامعه آماری آزمایشگران عینک هوشمند خود است.
هرچند که این کار راه را برای معاملات بسیار سنگین باز می گذارد، زیرا افراد علاقه مند فراوانی هستند که حاضرند برای یک گوگل گلس تا ۱۰۰ هزار دلار هم هزینه کنند . پس پرداخت ۱۵۰۰ دلار برای دریافت رسمی عینک از گوگل و چند هزار دلار دیگر برای خرید دعوتنامه چندان عجیب به نظر نمی رسد.
امیر حسین بازدید : 6 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)

ساعت هوشمند سامسونگ در آلمان و آماده معرفی در IFA 2013؟

همان طور که می دانید نمایشگاه سالانه IFA از روز ۱۵ شهریور کار خود را در برلین آغاز می کند. این روز شاید یکی از آن روزهای بسیار داغ شهریور امسال باشد. چون شایعه معرفی آیفون های جدید را هم داریم -که البته کمی دور از ذهن است.

اما سامسونگ معمولا یکی دو روز قبل از نمایشگاه٬ مراسمی با مرکزیت عضو جدید خانواده فبلت پر فروش خود، این بار گلکسی نوت ۳، برگزار می کند. حال چه می شود اگر مدیران سامسونگ یک ساعت هوشمند هم روی مچ داشته باشند؟

پیگیری های صورت گرفته توسط سایت ها و البته نشت کنترل شده خبرها توسط سامسونگ حکایت از ارسال محصولی با کد SM-V700 به واحد تحقیق و توسعه این شرکت در آلمان دارد که گویا نمونه ای از یک ساعت هوشمند است.
ساعت های هوشمند٬ محصول مهم بعدی در عصر پست پی سی خواهند بود و به احتمال زیاد اولین خانواده از گجت های پوشیدنی لقب می گیرند که شرکت های بزرگ به طور انبوه روانه بازار مصرف می کنند. طبق شنیده ها ال جی٬ اپل٬ گوگل و سامسونگ به این قلمرو کشف نشده پا گذاشته اند ولی چه کسی ابتدا ضربه کاری را وارد می کند؟
از ساعت های ال جی و گوگل خبر خاصی در دست نیست؛ امیدواریم ال جی کلیدهای کنترلی را -مثل G2 پرچمدار بعدی اش- پشت ساعت قرار ندهد٬ چون دیگر واقعا کار با آن سخت می شود! گوگل هم که درهای آزمایشگاه X خود را پنج قفله کرده و فعلا شایعه ای به بیرون درز نکرده. سونی هم که جلوتر از همه  SmartWatch 2 را معرفی کرد -که با هیجان خاصی همراه نبود.

می ماند اپل که ابتدا در خبرها آمده بود در سال ۲۰۱۴ اقدام به معرفی iWatch خواهد کرد، ولی خیلی زود با بلند شدن صدای طبل سامسونگ از سئول، کوپرتینو هم خبرساز شد و سایت های مرتبط با اپل نوشتند: استخدام افراد بیشتر برای کار روی iWatch احتمالا به معنای جدی شدن تلاش ها برای معرفی آن در اواخر ۲۰۱۳ است.
اما سایت های پوشش دهنده اخبار سامسونگ و اکوسیستم اندروید٬ از الآن دارند بر کوس رقابت می کوبند و به نظر می رسد این شرکت با پیشدستی٬ اولین ساعت هوشمندش را زودتر از همه رقبای ذکر شده معرفی خواهد کرد.
روزهای هیجان در راه هستند، به انتظار IFA 2013 می نشینیم. طبق شنیده ها در این نمایشگاه، سامسونگ به معرفی ۴ محصول جدید خواهد پرداخت: گلکسی نوت ۳، گلکسی تب ۳ پلاس، گلکسی اس ۴ پلاس و گلکسی واچ یا همان Gear.
امیر حسین بازدید : 9 چهارشنبه 02 مرداد 1392 نظرات (0)

ال جی و ثبت برندهای G برای محصولات آینده

هفته گذشته بود که ال جی کنار گذاشتن برند Optimus را به نوعی اعلام کرد و مشخص شد که حرف G نقشی اساسی در برندسازی محصولات آینده این شرکت خواهد داشت.
اما شاید جالب باشد بدانید که ال جی در حال ثبت برندهای زیر نیز هست:
- G Pad
- G Watch
- G Glass
- G Link
- G Band
- G Hub
البته که ثبت برندها نمی تواند به معنای عرضه قطعی محصولاتی باشد که به ذهن تداعی می شوند٬ ولی لااقل نشانه ای از بررسی آنها توسط ال جی است. 
به نظر می رسد ال جی نگاهی جدی به مقوله گجت های پوشیدنی دارد و مواردی نظیر ساعت٬ عینک٬ و مچ بند در بین برندهای ثبت شده دیده می شوند.
جی پد هم می تواند بازگشت ال جی به بازار تبلت ها را نشان دهد ولی در مورد G Link حدس خاصی نمی شود زد٬ آیا مربوط به حوزه نرم افزار است؟
جی هاب احتمالا همان چیزی است که حدس زده اید٬ یک قطب محتوای دیجیتال خانگی شبیه اپل تی وی و نمونه های مشابه آن. باید منتظر ماند و دید ال جی دیگر چه G هایی را ثبت می کند.
امیر حسین بازدید : 21 شنبه 15 تیر 1392 نظرات (0)

جورابی با الیافی از دانه های قهوه

فصل تابستان است و میزان تعرق بدن بالا. گرمی هوا شاید شما را هم مجبور کرده باشد تا کفش های رو بسته خود را به کناری گذاشته و به دنبال کفش های روباز تابستانی بگرديد. اما خوب است بدانید که بخشی از میزان تعرق پا و بوی بد گاها به جوراب مربوط می شود و فقط به انتخاب کفش بستگی ندارد.

 

شرکتی به نام Ministry of supply طرح یک جوراب جدید را با الهام گرفتن از ایده های یونان باستان با عنوان اطلس ارائه کرده است. اين جوراب قرار است با مجموعه ای از فن آوری های جدید عرق و بوی بد پا را از بین ببرد. فضای پا را خنک نگه داشته و از تحت فشار گذاشتن پا در حالات مختلف جلوگيری کند.

 

این جوراب شامل ترکيبي از کتان، الیاف پلی استر بازیافتی و قهوه کربنيزه شده است. این ترکيب می تواند پا را خنک کرده و رطوبت و بوی بد پا را بزدايد. دانه های قهوه با داشتن يک ساختار اسفنجی مولکول ها را جمع آوری می کند.

 

به تدریج با شسته شدن جوراب، مولکول های جمع آوری شده که از تعرق پا ایجاد شده اند از ساختار اسفنجی دانه های قهوه کربنيزه شده جدا می شوند. این شرکت ادعا دارد که در طراحی و دوخت اين جوراب از تکنولوژی آناليز الیاف استفاده شده است. این تکنولوژی می تواند به صورت سه بعدی چگونگی میزان کشش و جمع شدن پوست پا را در زمان پوشیدن جوراب بررسی کند. با اين بررسی جوراب به اندازه مورد نياز کشیده می شود و فضای داخل آن را برای راحت بودن و جريان هوای مناسب فراهم خواهد کرد.

 

همچنین با نقطه يابی حرارتی نقاط گرم و تحت فشار پا را تشخیص می دهد و با کشيده شدن الياف آن در جهات مناسب جریان هوا را در خود توسعه می دهد.

 

طرح اين جوراب در حال گذراندن مراحل آزمايشگاهی خود است. شرکت سازنده ادعا دارد این جوراب در جذب تعرق و بوی ناخوشايند پا سه برابر قوی تر از کتان های معمولی عمل خواهد کرد. از طرفی حمایت مالی انجام شده برای هر جفت آن در سايت Kickstarter از مرز بيش از سه برابر هزينه مورد نيازش گذشته است. برای سفارش يک جفت از اين جوراب های راحت و هوشمند 28 دلار و برای ارسال آن به نقاط مختلف جهان 20 دلار هزينه پست مورد نیاز است.

 

فکر می کنید اين جوراب خودش به تنهايی چه بويی بدهد؟ بوی قهوه؟! شما دوست داريد یک جفت از اين جوراب های قهوه ای را امتحان کنيد؟!

درباره ما
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید. من نوجوانی 14 ساله هستم از کشور بزرگ و سرافراز ایران. با ما همراه باشید تا از علم و فناوری های ایران و جهان هستی با خبر بشوید.در این وب سایت شما میتوانید مطالبی همچون اخبار گوشی های همراه و رایانه ها و لپ تاپ ها و هزاران محصول جدید را دریابید. امیدوارم همیشه سالم و سرافراز باشید. نویسنده و طراح این وب:امیر حسین علیپور
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتون درمورد وبلاگ ها و سایت های مدرسه نیوز چیست؟
    به نظر شما ما باید بیشتر از چه مطالبی استفاده کنیم؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 336
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 41
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 48
  • باردید دیروز : 28
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 91
  • بازدید ماه : 82
  • بازدید سال : 489
  • بازدید کلی : 15,428