loading...
مدرسه نیوز در رز بلاگ
امیر حسین بازدید : 7 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)

عکس های جدید از بدنه آلومینیومی آیپد ۵

همان طور که می دانید آیپد ۵ با زبان طراحی آیپد مینی ساخته و معرفی خواهد شد. یعنی حاشیه های چپ و راست کاهش می یابند. در نتیجه عرض دستگاه کم می شود٬ می پرسید چقدر؟
عکس های جدیدی که لو رفته نشان می دهد که عرض آیپد ۵ حدود ۱.۷۷ سانتی متر نسبت به نسل های قبلی آیپد ۹.۷ اینچی کاهش یافته و از ۱۸.۵۷ به ۱۶.۸ سانتی متر رسیده. حاشیه دو طرف نمایشگر نیز گویا در حد ۳ میلیمتر است که البته شاید بعد از اسمبل نمایشگر٬ کمی بیشتر شود.
انتظار می رود طول (ارتفاع) دستگاه با آیپد های قبلی یکسان و در حد ۲۴ سانتی متر بماند ولی وزن آن به طرز چشمگیری کاهش خواهد یافت تا در محدوده ۴۵۰ تا ۵۰۰ گرم قرار گیرد.
با توجه به عکس های جدید٬ وجود بلندگوهای استریو نیز در این دستگاه تایید شده. جای لنز دوربین کمی به بیرون متمایل گشته و داخل دستگاه نیز یک بازآرایی نو را نشان می دهد.
نکته جالب کیفیت و هارمونی داخل این بدنه آلومینیومی است٬ جایی که کمتر سازنده ای به آن توجه نشان می دهد. عکس های بیشتر از این بدنه که فقط ۱۰۰ گرم وزن دارد و لبه های آن با الماس تراش خورده را در ادامه مطلب ببینید.
امیر حسین بازدید : 9 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

SlateBook x2: هیبریدی جدید اچ پی٬ با اندروید ٬۴.۲ نمایشگر تمام اچ دی و چیپ تگرا ۴

شعاری که اچ پی برای تبلت هیبریدی SlateBook x2  برگزیده این است: ۱۰۰٪ نوت بوک. ۱۰۰٪ تبلت. ۱۰۰٪ اندروید. قرار است اپلیکیشن های اچ پی و اندروید همراه با هم٬ تبدیل این وسیله از تبلت به نوت بوک و بالعکس را آسان کنند تا بتوانید در وضعیت های مختلف از کار با آن لذت ببرید.
مشخصات اصلی این تبلت-نوت بوک اندرویدی عبارت هستند از:
- اندروید ۴.۲
- چیپ تگرا ۴ با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز
- نمایشگر ۱۰.۱ اینچی لمسی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ و تراکم ۲۲۴ پیکسل در اینچ
- ۲ گیگابایت رم DDR3
- ۱۶ گیگابایت SSD پرسرعت eMMC
- صفحه کلید فیزیکی با کلید های جزیره ای
- بلوتوث و وای فای
- وبکم در جلو و در عقب
- یک عدد پورت USB 2 به همراه پورت hdmi و پورت کمبوی هدفون-میکروفون
- ابعاد تبلت: ۱۰ در ۲۵۸ در ۱۸۲ میلیمتر
- ابعاد تبلت و داک: ۲۱ در ۲۵۸ در ۱۹۴ میلیمتر
- وزن تبلت: ۵۹۹ گرم
- وزن تبلت و داک: ۱.۲۵۶ گرم
- دارای باتری جداگانه در تبلت و داک
- (به همراه ۵۰ گیگابایت فضای ابری Box مادام العمر)
قرار است این تبلت پی سی با قیمت ۴۸۰ دلار به فروش برسد که خیلی پایین تر از قیمت ۶۴۹ دلاری دیگر هبریدی اچ پی یعنی Envy x2  است که از ویندوز ۸ بهره می برد. به نظر می رسد اندروید در بازار هبریدی ها هم با قیمت مناسب تر٬ توان رقابت با دستگاه های ویندوزی را دارا باشد. 
می توانید  PDF کامل مشخصات SlateBook x2  را هم از نارنجی دانلود کنید تا با ریز مشخصات نرم افزاری هم بهتر آشنا شوید. 
امیر حسین بازدید : 8 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

دنیای بزرگ و چند پاره اندروید به روایت جدیدترین آمارها

تحقیقی که اخیرا توسط OpenSignal صورت گرفته٬ با دقتی کامل نشان می دهد که دنیای اندروید چقدر متنوع یا از دیدگاهی دیگر٬ از هم گسیخته ولی در عین حال بزرگ و رو به رشد است.
تفاوت ها بین سهم شرکت ها٬ مشخصات سخت افزاری٬ ابعاد نمایشگر و البته نسخه سیستم عامل محصولات٬ در این تحقیق به صورت جالبی مورد بررسی و نمایش آماری قرار گرفته.
در ادامه مطلب با مدرسه نیوز باشید تا نگاهی بیندازیم به قلمرو بزرگ ربات سبز.

امیر حسین بازدید : 5 سه شنبه 08 مرداد 1392 نظرات (0)

ایسوس یک تبلت فوق باریک ۶ میلیمتری می سازد؟

وقتی نام ایسوس به میان می آید یا چه می افتید؟ نکسوس ۷؟ پدفون؟ یا شاید هم تبلت های هیبریدی با کیبورد فیزیکی؟
ایسوس شرکتی است که دو سال پیاپی مورد اعتماد گوگل قرار گرفته تا نکسوس ۷ را بسازد و در عین حال می توان از آن به عنوان تنها شرکت جدی در کنار سامسونگ نام برد که تبلت های اندرویدی اش فروش مناسبی دارند. سری ترنسفورمر٬ پدفون و نکسوس ۷ از این جمله اند.
اما ایسوس هیچ وقت معروف به ساختن تبلت های فوق باریک نبوده. چیزی که ممکن است امسال تغییر کند زیرا طبق شنیده ها٬ این شرکت در حال کار روی تبلتی با ضخامت تنها ۶ میلیمتر است. وقتی در نظر بگیرید که نکسوس ۷ جدید ضخامتی معادل ۸.۷ میلیمتر دارد٬ ۶ میلیمتر دیوانه کننده به نظر می رسد.
منبع خبر نمی داند که این یک تبلت اندرویدی خواهد بود یا ویندوزی ولی ایسوس با اندروید موفقیت های بیشتری را تجربه کرده٬ بنابراین روی ربات سبز حساب بیشتری باز کنید.
شما فکر می کنید یک تبلت ۱۰ اینچی با ضخامت ۶ میلیمتر چه مشخصاتی می تواند داشته باشد؟ نمایشگر ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسلی مثل نکسوس ۱۰؟ بدنه ای فلزی مثل آیپد یا از جنس پلاستیک مقاوم مثل اکسپریا تبلت Z؟
اگر چنین تبلتی واقعیت داشته باشد٬ هوگو بارا خیلی خوشحال خواهد شد.
امیر حسین بازدید : 6 سه شنبه 08 مرداد 1392 نظرات (0)

گوگل٬ امیدوار به پیشرفت چشمگیر تبلت های اندرویدی

باید با حقیقت روبرو شد، تا زمان معرفی نکسوس ۷ (۲۰۱۲) تبلت های اندرویدی خوب فروش نمی رفتند. در اصل تنها تبلت موفق اندرویدی قبل از آن٬ کیندل فایر آمازون بود که به نوعی در اکوسیستم اندروید یک خارجی به حساب می آید و آمازون با کشیدن لایه ای کاملا اختصاصی بر روی اندروید٬ حتی فروشگاه و پشتیبانی مجزایی برای آن در نظر گرفته.
نکسوس ۷ با حضورش نه فقط ۷ میلیون فروش کرد بلکه وجهه عمومی تبلت های اندرویدی را هم بهبود بخشید و سهم فروش آنها در فصل اخیر را به نزدیک ۵۰ درصد رساند تا تعداد تبلت های اندرویدی فعال٬ از ۱۰ میلیون به ۷۰ میلیون برسید که رشدی بسیار چشمگیر است. ولی با تمام اینها٬ هنوز بیشتر تبلت های اندرویدی پشت سر آیپد قرار دارند و کمبود اپلیکیشن های اختصاصی برای آنها٬ به چشم می آید. اما هوگو بارا از مدیران گوگل٬ می گوید سخت افزارها نیز همپای اپلیکیشن ها نیازمند بهبود جدی هستند.
تقریبا گفتن این جمله توسط مدیران گوگل که "وضعیت اپلیکیشن های اندرویدی برای تبلت ها در حال بهبود است" تبدیل به یک سنت و اصرار سالانه شده و در حالی که نمونه هایی عالی برای این ادعا وجود دارند (به عنوان مثال گوگل پلاس٬ پاکت و فلیپ بورد) ولی هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به عدد اپلیکیشن های مخصوص آیپد وجود دارد. مثلا اپلیکیشن های توییتر٬ ٬Rdio اسپاتیفای٬ دراپ باکس٬ و یلپ در iOS دارای نسخه اختصاصی آیپد هستند٬ اما در اندروید فقط نسخه موبایل آنها باد شده تا تمام صفحه تبلت را بپوشاند.
هوگو بارا٬ رئیس بخش مدیریت محصولات اندروید معتقد است که این اختلاف در حال رنگ باختن است: «در حال حاضر ۶۰ درصد از اپلیکیشن هایی که انتظار دارید در هر دسته بندی باشد٬ دارای یک رابط کاربری مناسب برای تبلت هستند.» ولی تا ۱۰۰ درصد هنوز راه زیادی باقی است.
هوگو بارا می گوید وضعیت نسبت به سال گذشته بهتر شده و بهینه بودن اپها برای تبلت ها٬ دیگر مشکلی زمین گیر نیست. دستورالعمل طراحی اپلیکیشن برای تبلت  در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته و حتی بخشی مجزا برای نمایش اپهای مخصوص تبلت در گوگل پلی ایجاد شده. بارا می گوید از بین ۲۰ توسعه دهنده بزرگ اپلیکیشن ها٬ ۱۹ تا از آنها اکثر عناوین اصلی خود را برای تبلت های اندرویدی ارائه کرده اند. ولی با این حال٬ هنوز نسخه های جدید ابتدا برای iOS عرضه می شود.
چیزی که هوگو بارا به درستی روی آن انگشت می گذارد٬ ضعف سخت افزاری تبلت های اندرویدی است: «واقعا فکر می کنم که وقتی درباره تبلت ها صحبت می کنیم٬ اکوسیستم اندروید نتوانسته به اندازه کافی پیشروی کند.» دیو برک٬ یکی از مدیران بخش مهندسی اندروید می گوید سری نکسوس فقط برای پول در آوردن تولید نمی شود بلکه در اصل قرار است الگویی باشد برای سایر شرکت ها٬ تا درک کنند که یک محصول اندرویدی چقدر می تواند خوب باشد.
بارا هم معتقد است که شرکت های سازنده تبلت٬ از تمام توان شان برای مجهز کردن دستگاه ها استفاده نمی کنند: «وقتی به کاری که HTC با One کرد نگاه می کنیم٬ یک محصول ناب می بینیم. چرا کسی در حوزه تبلت ها چنین چیزی نساخته؟ یا ۱۰ تبلت مثل آن نداریم؟» او می گوید بخشی از کار به هزینه ها بر می گردد. مثلا اگر قرار بود نکسوس ۷ جدید با کیفیت One ساخته و پرداخته شود، کف قیمتی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار می داشت.
گوگل با سری نکسوس به خصوص نکسوس ۷ در اصل دست از ساختن محصولات مرجع کشید و حالا دارد رسما با شرکای سخت افزاری اکوسیستم اندروید٬ رقابت می کند. طبق گفته ساندار پیچای رئیس بخش اندروید و با تایید هوگو بارا٬ به زودی نکسوس ۱۰ جدید را نیز خواهیم دید که قرار است با مشخصات مناسب مانند نکسوس ۷ جدید و با قیمتی در حدود ۴۰۰ دلار معرفی شود.
آیا بالاخره شرکت های سازنده تبلت های اندرویدی روی به استفاده از بهترین سخت افزارها در محصولات خود می آورند؟ آیا رقابتی که گوگل در درون خانواده راه انداخته باعث تشویق آنها به دست و دلبازی بیشتر می شود؟ آیا اندروید در حوزه تبلت٬ عقب ماندگی خود در بحث کیفیت اپلیکیشن ها را جبران می کند؟
اینها مواردی است که باید حل شود تا بتوان گفت تبلت های اندرویدی از هر نظر دوشادوش آیپد قرار گرفته اند. احتمال دارد تا سال آینده٬ همه این مشکلات رفع شده باشد. از قدیم گفته اند با یک گل بهار نمی شود٬ ولی نکسوس ۷ جدید می تواند سرآغاز بهاری برای تبلت های اندرویدی با کیفیت تر شود.
امیر حسین بازدید : 8 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)

سامسونگ دو تبلت ۱۰ و ۱۲.۲ اینچی با نمایشگر ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسلی آماده کرده؟

حساب توییتر evleaks که کمتر جای شکی به خبرهای آن وجود دارد٬ امروز توییت جالبی ارسال کرده و خبر داده که دو تبلت قدرتمند از سامسونگ آماده ورود به صحنه رقابت هستند که کیفیت تصویر نمایشگر هر دوی آنها برابر با ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل است.
اولی با کد شناسایی SM-P900 دارای نمایشگر ۱۲.۲ اینچی٬ چیپ پردازشی اگزینوس ۵ اکتا٬ و قلم اس پن است. این نمایشگر هیچ رکوردی را نخواهد شکست زیرا تراکم آن معادل ۲۴۷ پیکسل در هر اینچ خواهد بود.
تبلت دوم با کد P-600 از پردازنده کوالکام اسنپدرگون ۸۰۰ برخوردار است و نمایشگر ۱۰.۱ اینچی آن نیز رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ دارد که معادل تراکم ۲۹۹ پیکسل در اینچ است. با این حال برای این تبلت اشاره ای به قلم اس پن نشده.
به نظر می رسد تبلت ۱۲.۲ اینچی از خانواده گلکسی نوت باشد. همه اعضای فعلی این خانواده از قلم اس پن و پردازنده اگزینوس برخوردارند. بنابراین احتمالا بعد از گلکسی نوت ٬۲گلکسی نوت ٬۸ و گلکسی نوت ۱۰.۱ شاهد بزرگترین عضو خانواده (با نامی شبیه گلکسی نوت ۱۲؟) خواهیم بود.
اما تبلت ۱۰ اینچی می تواند نکسوس ۱۰ جدید باشد یا شاید هم محصولی از خود سامسونگ که بعدا به عنوان مدل پایه برای ساخت نکسوس ۱۰ جدید استفاده شود٬ زیرا کیفیت تصویر نمایشگر آنها مشابه است و با توجه به مهاجرت گوگل به کوالکام در نکسوس ۷ جدید  چنین چیزی دور از ذهن هم نیست. به هر حال چه نکسوس ۱۰ جدید و چه گلکسی تب ۱۰.۱ جدید٬ به نظر می رسد سامسونگ حرکتی خوب در زمین بازی ۱۰ اینچی ها خواهد کرد.
هنوز خبری از زمان معرفی این تبلت ها نداریم.
امیر حسین بازدید : 7 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)

گمانه زنی در خصوص همکاری گوگل و ال جی برای تولید نکسوس ۷ - ۲۰۱۴

هنوز یک هفته از رونمایی و عرضه نکسوس 7 جدید توسط گوگل و ایسوس نگذشته که یک تحلیلگر در گزارشی از احتمال همکاری این غول جستجو با LG برای تولید نکسوس 7 سال آینده خبر می دهد.
آنچه که مسلم است آسیاب شایعه سازی هیچگاه از حرکت باز نمی ایستد. با اینکه تنها چند روز از عرضه نسل دوم نکسوس 7 گوگل (مشهور به نکسوس 7 - ۲۰۱۳) نمی گذرد، صحبت ها درباره جانشین بعدی این تبلت ۷ اینچی آغاز شده است.
مینگ-چی-کو به تازگی گزارشی را منتشر ساخته که از کنار گذاری ایسوس توسط گوگل و انتخاب ال جی به عنوان شریک تجاری سال آینده خود خبر می دهد. به نظر می رسد دلیل این کار، طراحی نمایشگرهای پیشرفته باشد.
ال جی دیسپلی به تکنولوژی دست یافته که پنلهای IPS نازکتر و سبکتری تولید کند و اینگونه فاصله طراحی میان ابزارهای گوگل و اپل تا حد زیادی کم خواهد شد. از آنجایی که نمایشگر نکسوس 7 جدید یکی از بزرگترین به روز رسانی های آن نسبت به نسل قبلی است، چندان دور از انتظار نیست که چنین تصمیمی از سوی گوگل گرفته شود.
البته از سوی دیگر به تازگی شنیده می شود که ال جی هم تصمیم گرفته به دنیای رقابتی تبلت ها وارد شود. لذا این احتمال دور از ذهن به نظر می رسد که گوگل بخواهد روابطش با این شرکت کره ای را گسترش داده و تولید نکسوس 7 بعدی را به آنها بسپرد.
هرچند هنوز برای هر نتیجه گیری زود است. اگر چه مینگ-چی-کو برای دقت پیش‌بینی های اش درباره ابزارهای آینده شهرت یافته است، اما نباید این گزارش را که به نظر می رسد تنها بر پایه نظرات شخصی و بدون هیچ گونه نشانه و مدرکی بیان شده، چندان جدی گرفته و بهتر است همچنان منتظر داستان های آینده Nexus 7 2014 بمانیم.
امیر حسین بازدید : 9 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)

سهم فروش آیپد، پایین تر از هر زمان دیگر

از زمانی که استیو جابز نخستین آیپد را معرفی کرد، اپل سهم بزرگی از بازار تبلت ها را در اختیار داشت. به هر ترتیب این خود اپل بود که به نوعی مخترع تبلت به شمار می رفت و طبیعی بود که سایر شرکت های تولید کننده تلاش کنند تا میزان فروش خود را به این کمپانی، نزدیک سازند. همه چیز برای سیب جادویی ایده آل پیش می رفت تا اینکه آمازون تصمیم گرفت وارد بازی ۷ اینچی های ارزان قیمت شود و درست در همان زمان بود که گسترش سهم بازار اندروید، شیب تند تری پیدا کرد.با وجود پیشرفت های اندروید، هنوز هم اگر سهم بازار کیندل آمازون، گلکسی تب سامسونگ و نکسوس ۷ گوگل را روی هم بگذاریم، باز هم این آیپد است که در بازار یکه تازی می کند. اما تحلیلگران معتقد هستند که این شرایط ادامه پیدا نخواهد کرد و اوج گیری گیری اندروید، سرانجام آیپد را به زیر خواهد کشید.آیپد در حال حاضر ۳۵.۵ درصد از سهم فروش تبلت ها را در اختیار دارد که پایین ترین رقم از زمان معرفی آن است. جدی ترین رقیب اپل سامسونگ به حساب می آید که با ۲۰.۲ درصد از سهم بازار، منتظر کوچکترین لغزشی از سوی اپل است تا سلطنت خود در حوزه تبلت ها را اعلام کند.اپل در فصل گذشته، ۱۴.۶ میلیون آیپد فروخت که با پیش بینی کارشناسان مبنی بر ۱۸ میلیون دستگاه، فاصله زیادی داشت. این در حالی ست که پیش بینی می شود اپل در ۳ ماهه پیش روی نیز تنها ۱۰ میلیون آیپد بفروشد.یکی از عواملی که می تواند سهم بازار اپل را با افزایش مواجه کند، معرفی نسل پنجم آیپد و همینطور آیپد مینی بعدی است. آنطور که به نظر می رسد اپل برای اینکه آیپد مینی، بازار برادر بزرگترش را مورد تهدید قرار ندهد، قصد ندارد فعلا از نمایشگر رتینا در آن استفاده کند، و این در حالی ست که چند روز پیش گوگل نکسوس ۷ جدید را با کیفیت تصویر ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل (تراکم ۳۲۳ پیکسل) معرفی کرد.شما آینده اپل در بازار تبلت ها را چگونه پیش بینی می کنید؟
امیر حسین بازدید : 8 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)

نگاهی به درون: کالبدشکافی کامل نکسوس ۷ (۲۰۱۳)

با معرفی نکسوس ۷ جدید اطلاعات و جزئیات نرم افزاری و سخت افزاری آن را به سرعت با شما در میان گذاشتیم -انگار نه انگار که همه تا حد زیادی لو رفته بودند! اما در اینجا مثل همیشه پس از معرفی گجتی تازه٬ یک کالبدشکافی تازه هم داریم که ifixit آن را ترتیب داده.
در ادامه مطلب با مدرسه نیوز همراه باشید تا نگاهی به درون نکسوس ۷ (۲۰۱۳) بیندازیم.

امیر حسین بازدید : 7 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)

شنیده های اپلی: هراس از بلعیده شدن سهم بازار آیپد توسط آیپد مینی رتینا

روز به روز بیشتر مشخص می شود که قرار نیست اپل در سال جاری میلادی آیپد مینی مجهز به نمایشگر رتینا را رونمایی کند. تا کنون شایعات فراوانی در این خصوص منتشر شده که بسیاری از آنها تاخیر به دلیل مشکلات تولید را دلیل اصلی عدم عرضه آیپد مینی رتینا در پایان سال جاری می دانستند.
اما دیجی تایمز در گزارش جدیدش به فاکتور دیگری اشاره می کند که ممکن است در این میان نقش جدی بازی کند. اپل روز گذشته گزارش مالی فصل سوم خود را منتشر کرد که علی رغم بالاتر بودن ارقام از پیش بینی های تحلیلگران، شاهد ادامه کاهش سالیانه درآمد و سود این شرکت بودیم.
با توجه به این موضوع، منابع ناشناس دیجی تایمز می گویند اپل «دچار یک بحث درونی برای استفاده از تکنولوژی نمایشگر رتینا در نسل بعدی آیپد مینی شده است، زیرا آنها می ترسند این ابزار سهم فروش آیپد را در بازار به سمت خود بکشد.» و این کشش حتی بیش از چیزی شود که پیش از این بوده است.
این امر می تواند باعث کاهش بیش از پیش حاشیه امنیت سودآوری اپل گردد. زیرا سود خالص اپل از فروش آیپد مینی بسیار کمتر از آیپدهای ۹.۷ اینچی است. گزارش های پیشین حاکی از این است که احتمالا اپل تا پایان امسال یک آیپد مینی با تغییرات حداقلی را عرضه خواهد کرد و آیپد مینی رتینا را برای سال آینده نگه داشته است.
امیر حسین بازدید : 10 سه شنبه 01 مرداد 1392 نظرات (0)

آیا نوکیا امروز تبلت خود را معرفی خواهد کرد؟

مدت های مدیدی است که شایعات یک تبلت ویندوزی از نوکیا در اینترنت می چرخد، و شاید قرار باشد که بالاخره امروز با رونمایی «یک چیز بزرگ» توسط این شرکت، صحت آنها تایید شود.
نوکیا در صفحه رسمی فیسبوک خود تصویری را منتشر کرده که می تواند متعلق به بخش پشتی یک تبلت بزرگ باشد، یا اینکه به سادگی تنها لوگوی این شرکت در پس زمینه قرمز باشد. اما متنی معنی دار و کنایه آمیز این عکس را همراهی می کند: «این فضا را تماشا کنید، فردا یک چیز بزرگ اینجا فرود خواهد آمد.»
بدیهی ترین تفسیری که می توان از این جمله داشت، این است که نوکیا  قصد دارد بالاخره از یک تبلت رونمایی کند، و شاید هم به یک فبلت فکر می کند. البته با توجه به این حقیقت که هنوز سیستم عامل ویندوز فون مایکروسافت آماده پشتیبانی از صفحات بزرگتر برای فبلت ها نیست، امکان معرفی تبلت در این زمان بیشتر نزدیک به ذهن است.
به هر حال تنها چند ساعت صبر لازم است تا واقعیت روشن گردد.

آغاز شایعات تبلت نوکیا به نوامبر ۲۰۱۱ بر می گردد که گزارش شد این کمپانی ممکن است در حال آماده سازی یک تبلت ویندوز ۸ باشد. در می ۲۰۱۲ مدیرعامل این شرکت، استفان الوپ تایید کرد  که نوکیا در حال برنامه ریزی برای مجموعه ای از تبلت ها است. او گفت «تبلت ها محصولات مهمی هستند، لذا ما به دنبال آنها هستیم. و در آینده هیبریدها و مدلهای متفاوتی از انها را خواهید دید.»
اوایل ماه جاری میلادی هم شنیده شد که نوکیا مشغول کار روی دو تبلت ۱۰.۵ اینچی و ۸.۵ اینچی است. علاوه بر این، شایعات حاکی از آن بود که نوکیا در حال تحقیق در خصوص فبلتی با نمایشگر ۶ تا ۷ اینچ است که انتظار نمی رود زودتر از ژوئن ۲۰۱۴ رونمایی شود. پس از آن بود که عکسی هم منتسب به تبلت ویندوز آر تی نوکیا منتشر شد که نشان از یک نمونه اولیه و تحقیقاتی محصول را داشت.
هفته گذشته هم evleaks گزارش داد نوکیا در حال کار روی دستگاهی با نام کد Rivendale است که مشخص نیست دقیقا قرار است چه باشد. ضمن اینکه اکنون می دانیم یکی از میهمانان امروز نوکیا، لومیا ۶۲۵ با نمایشگر ۴.۷ اینچی خواهد بود.
با این اوصاف، پیش بینی شما از مراسم امروز نوکیا چیست؟
امیر حسین بازدید : 7 سه شنبه 01 مرداد 1392 نظرات (0)

اپل در حال بررسی اولیه آیفون با نمایشگر بزرگتر و آیپد ۱۳ اینچی؟ (به همراه خبرهایی از آیپد ۵ و آیپد مینی ۲)

قبلا هم خبرهایی درباره بزرگ شدن اندازه نمایشگر آیدیوایس ها داشتیم ولی این بار وال استریت ژورنال این خبر را منتشر کرده و از درخواست اپل از تامین کنندگان نمایشگر برای تولید صفحه نمایش های بزرگتر برای آیفون و آیپد نوشته:
در ماه های اخیر٬ اپل درخواست نمونه اولیه نمایشگرهای بزرگتر از ۴ اینچ را برای آیفون داشته و همچنین طراحی جدید نمایشگر برای استفاده در آیپدی با قطر تقریبی ۱۳ اینچ (برای صفحه نمایش) را سفارش داده.
این چندمین بار است که گزارش هایی برای افزایش اندازه نمایشگر آیفون را داریم و به نظر می رسد آیفون سال ۲۰۱۴ قطعا بزرگتر از ۴ اینچ خواهد بود. حتی قطر ۵.۷ اینچ هم در بین خبرهای پراکنده هست ولی بعید است اپل یکباره از ۴ اینچ به ورای ۵ اینچ پرواز کند. بگذارید بگوییم: چنین کاری دیگر خیلی غیر اپلی است! 
اما شایعات قبلی در مورد آیپد بزرگتر از ۱۰ اینچ٬ آنقدر مخدوش و غیرمعتبر بود که حتی پوشش شان ندادیم. تا اینکه امروز وال استریت ژورنال از نمایشگر ۱۲.۹ اینچی برای آیپد نوشته. در خبرهای قبلی داشتیم که:
آیپد بزرگتر٬ که منابع خبری با جدیت می گویند آیپد مکسی (iPad Maxi) نام خواهد داشت٬ در نیمه اول ۲۰۱۴ عرضه می شود و قرار است بازار اولترابوک ها را هدف بگیرد و برای امور کتابخوانی بهتر به کار بیاید.
گویا منابع وال استریت ژورنال استفاده از نمایشگر ۱۳ اینچی را تایید کرده اند ولی در عین حال به این مورد هم اشاره شده که ممکن است طرح مذکور هرگز روشنایی روز را به خود نبیند و بایگانی شود. 
اگر اینها حقیقت یابد نشانگر روی آوردن اپل به استراتژی "همه اندازه ای برای همه افراد" است که رقبای اندرویدی از آن استفاده می کنند و باعث کاهش سهم اپل در بازار به رغم افزایش فروش سالانه شده. یعنی اپل در حال از دست دادن ظرفیت های جدیدی است که هر سال به این بازارها اضافه می شود. 
در حاشیه. طبق شنیده ها٬ تولید آیپد ۹.۷ اینچی نسل پنجم نیز از این ماه شروع خواهد شد و انتظار می رود با استفاده از تکنولوژی جدید نمایشگر٬ بدنه ای سبک تر و کوچکتر برای آن تدارک دیده شود. اما آیپد مینی دوم احتمالا تا اوایل سال ۲۰۱۴ معرفی نخواهد شد ولیآن موقع در دو مدل٬ یکی رتینا و دیگری غیر رتینا رونمایی می گردد که احتمال کاهش قیمت مدل غیررتینا برای رقابت بهتر با تبلت های اندرویدی دور از ذهن نیست.
امیر حسین بازدید : 9 سه شنبه 01 مرداد 1392 نظرات (0)

تصاویری تازه از نسل دوم Nexus 7 گوگل

تصاویر منتشر شده در توییتر و آگهی های چاپی Best Buy اطلاعاتی تازه و نگاهی نزدیک تر از نکسوس ۷ بعدی گوگل را پیش روی مان می گذارند. در این میان باز هم می توان ردپای اکانت توییتر @evleaks را به خوبی مشاهده کرد.
در یک تصویر می توان نمای پشتی جدیدی از این تبلت و دوربین عقب آن را دید. وجود اسپیکرهای دوگانه آن را مشاهده کرد و همچنین چراغ مرتبط با بخش آگاه سازی سیستم عامل هم به خوبی در تصویر مشخص است. البته لوگوی نکسوس هم به وضوح در پشت محصول درج شده است.

تبلیغ چاپی بست بای هم نشان می دهد که قرار است یک نمایشگر ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسلی و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی را به قیمت ۲۲۹.۹۹ دلار خریداری کنیم.

البته هنوز درباره زمان دقیق عرضه این تبلت به بازار چیزی نمی دانیم، اما گوگل اعلام کرده که چهارشنبه این هفته در کالیفرنیا مراسمی با حضور رئیس اندروید و کروم، ساندرا پیچایبرگزار خواهد شد. در تبلیغ بست بای هم اشاره شده که نکسوس از سه شنبه برای فروش عرضه خواهد شد. شاید قرار است در مراسم چهارشنبه نکسوس ۷ جدید رونمایی شود و سه شنبه بعد وارد بازار شود!

مقایسه نکسوس ۷ اصلی (سمت راست) و نکسوس ۷ نسل دوم 
امیر حسین بازدید : 9 شنبه 29 تیر 1392 نظرات (0)

ویژگی های فنی نکسوس ۷ لو رفت؛ دوربین ۵ مگاپیکسلی، شارژ وایرلس و اندروید ۴.۳

چند روز پیش در نارنجی تصویری لو رفته از نکسوس ۷ را به شما نمایش دادیم که با قاطعیت خبر از ساخت نسل جدید این تبلت محبوب می داد. اما امروز حتی مشخصات فنی دقیق این دستگاه نیز لو رفت تا از این طریق گوگل هم در لیست کمپانی هایی قرار بگیرد که نتوانستند از اطلاعات محصول جدیدشان محافظت کنند. 
سایز ۷ اینچی دستگاه دستخوش تغییر نشده است، اما هنوز در مورد بهبود کیفیت نمایشگر اطلاعاتی در دسترس نیست. بزرگترین تغییر اضافه شدن یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در پشت دستگاه است که در کنار دوربین ۱.۲ مگاپیکسلی در جلو، وظیفه عکاسی و فیلم برداری در نکسوس جدید را بر عهده دارند.اما تغییرات نکسوس ۷ به دوربین آن خلاصه نمی شود. طبق شنیده ها، سیستم عامل دستگاه اندروید ۴.۳ خواهد بود و همچنین گوگل پشتیبانی از Slim Port را نیز به این دستگاه اضافه کرده است تا کاربران بتوانند از طریق آن ویدیو هایی با کیفیت 1080p را بر روی تلویزیون خود پخش نمایند. شارژ وایرلس هم یکی دیگر از سورپرایز هایی است که علاقه مندان به این تبلت، می توانند انتظار آن را بکشند.در نهایت لازم به ذکر است که نسل جدید نکسوس ۷، از ۹ مرداد به فروشگاه ها جهت فروش ارائه می شود، هرچند که به احتمال زیاد فروش اینترنتی آن در گوگل پلی، بلافاصله پس از کنفرانس گوگل در ۲ مرداد، آغاز خواهد شد.
امیر حسین بازدید : 7 پنجشنبه 27 تیر 1392 نظرات (0)

قیمت احتمالی نکسوس 7 جدید: شروع از ۲۲۹ دلار

ساعاتی قبل بود که خبر مراسم ۲ مرداد گوگل را به شما دادیم، اما انگار معرفی نسل دوم نکسوس ۷ نیز چندان دور نیست. با قیمت هایی که لو رفته٬ می توان انتظار داشت که مشخصات و طراحی دستگاه  هم نهایی شده باشد.
قیمت ۲۲۹ دلاری برای مدل ۱۶ گیگابایتی و ۲۶۹ دلاری برای مدل ۳۲ گیگابایتی به نظر مناسب می آیند٬ به خصوص وقتی که به مشخصات احتمالی هم نگاهی داشته باشیم:

- نمایشگر ۷ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ (تراکم ۳۱۴ ppi)
- پردازنده اسنپدرگون ۶۰۰ 
- ۲ گیگابایت رم 
- ۵ مگاپیکسل دوربین عقب و ۱.۲ مگاپیکسل دوربین جلو 
- ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی 
- باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری 
- قابلیت 4G LTE 
- اندروید ۴.۳
تنها چیزی که این محصول کم دارد٬ اعلام زمان معرفی و عرضه نهایی است. فعلا به تاریخ ۲ مرداد می چسبیم تا ببینیم گوگل برای مان چیزی دارد یا... امیدواریم که داشته باشد.
امیر حسین بازدید : 8 چهارشنبه 26 تیر 1392 نظرات (0)

شنیده های اپلی درباره آیفون 5S و آیفون ۶

دوباره به زمان معرفی آیفون جدید نزدیک می شویم و شایعات بالا گرفته٬ آن هم عجیب و غریب تر از هر زمان دیگری.
تاخیر در رونمایی آیفون 5S به خاطر نمایشگری بزرگتر از ۴ اینچ؟ این دیگر باورنکردنی است.عکس های زیادی از بدنه آیفون 5S لو رفته و در هیچ کدام از آنها کوچکترین علامتی از تغییر ابعاد تلفن یا نمایشگر به چشم نمی آید. در اصل اپل با آیفون ارزان قیمت دنبال این است که اندازه نمایشگر آیفون های مختلف را یک دست کند و احتمالا آیفون ۴ و 4S برای همیشه بازنشسته خواهند شد٬ حال بیاید و چنین کند؟
ولی نه صبر کنید٬ شایعه سازان حواسشان به این ایرادهای ما بوده و ادعا کرده اند که اپل در همین اواخر به فکر ارائه آیفون 5S با نمایشگر ۴.۳ اینچی افتاده و شاید حتی این تغییر به قیمت معرفی محصول در زمانی غیر از شهریور ماه بینجامد. به نظر ما چنین اتفاقی رخ نخواهد داد٬ اپل یکی از معدود شرکت هایی است که با فاصله کمی از معرفی محصول آن را در بازارهای مختلف عرضه می کند٬ تعویق چند ماهه برای محصولی به این مهمی آن هم به خاطر تغییر ناگهانی در مشخصات٬ بعید است.
آیفون ۶ با نمایشگر ۴.۸ اینچی برای اوایل ۲۰۱۴؟ مدتی هست که درباره نمایشگر ۴.۵ تا ۵ اینچی برای آیفون ۶ می شنویم. تحلیلگران می گویند این احتمال وجود دارد که اپل آن را در نیمه اول ۲۰۱۴ معرفی کند تا بیش از این از رقبای اندرویدی خود عقب نماند. اپل همیشه روی مناسب بودن ابعاد آیفون برای کار یکدستی با آن مانور داده٬ جالب خواهد بود که ببینیم چطور نمایشگر آیفون بزرگ می شود بدون آنکه این مورد زیر سوال برود.
همچنین گفته می شود که آیپد مینی رتینا هم در سال ۲۰۱۴ از راه خواهد رسید و قبل از آن٬ نسل دوم آیپد مینی با حاشیه نمایشگر نزدیک به صفر رونمایی می شود.
آیا اینها هیاهو برای هیچ است؟ یادمان نرود که سال گذشته هم گفته می شد چرخه به روز رسانی محصولات اپل به ۹ ماه یا کمتر کاهش خواهد یافت که تا الآن غلط از کار در آمده. با این حال چیزی که مشهود است٬ تمرکز معرفی سخت افزارهای این شرکت در نیمه دوم سال است که باعث شده نیمی از سال٬ اپل تقریبا به شرکتی حاشیه نشین و خسته کننده تبدیل شود.
شاید مدیران کوپرتینو دلشان بخواهد معرفی یکی دو محصول را به بهار منتقل کنند٬ چیزی که -با توجه به رونمایی از پرچمدارهای اندرویدی در بهار- در مورد آیفون منطقی به نظر می رسد و در این صورت احتمال معرفی آیفون ۶ در زمانی کمتر از ۱ سال نیز تقویت می شود.
امیر حسین بازدید : 9 سه شنبه 25 تیر 1392 نظرات (0)

احتمال عرضه آیپد مینی سبکتر با سخت افزار بهینه در تعطیلات کریسمس

گزارش جدیدی درباره آیپد مینی حاکی از آن است که اپل قصد دارد نسل جدید این تبلت را از اواخر سال جاری میلادی با سخت افزار بهینه و بدون نمایشگر رتینا راهی بازار کند. 
این گزارش ویژه که توسط Digitimes منتشر شده، اشاره ای به تغییرات سخت افزاری احتمالی آیپد مینی بعدی نکرده است. اما طبق شایعات موجود این ارتقاء شامل حال پردازنده، رم و دوربین های جلو و عقب خواهد شد.
این گزارش با اطمینان از عرضه آیپد مینی ارتقا یافته در نیمه دوم ۲۰۱۳ سخن می گوید و احتمال عرضه آن در تعطیلات پایان سال را زیاد می داند. اگر چه با توجه به سیاست های اپل، بعید نیست در صورت آغاز تولید آن در پایان ۲۰۱۳، مراسم معرفی آیپد مینی بعدی به ژانویه ۲۰۱۴ موکول گردد.
از شنیده های اپلی همچنین بر می آید که آیپد مینی بعدی با کاهش قیمتی تا ۳۰ دلار هم روبرو خواهد شد. این حرکت می تواند جایگاه تبلت ریزاندام اپل را در برابر رقبای اندرویدی استحکام بیشتری ببخشد.
اگر به خاطر داشته باشید، پیش از این با خبر شدیم که متاسفانه در نسل بعدی آیپد مینی نباید منتظر نمایشگر رتینا باشیم و این امر به سال ۲۰۱۴ موکول شده است.
امیر حسین بازدید : 10 یکشنبه 23 تیر 1392 نظرات (0)

شنیده های اپلی: آیپد مینی نسل دوم هم رتینا نیست؛ چرا؟

اگر منتظر هستید تا آیپد مینی دوم با نمایشگر رتینا در حوالی شهریور یا مهر معرفی شود٬ بهتر است بدانید که تاخیری ۳ تا ۶ ماهه در این خواسته خواهد افتاد. این حرفی است که این روزها در کوچه شایعات شنیده می شود.
هم اکنون آیپد مینی با رزولوشن آیپد ۲ در بازار است و گویا میل به ارائه بهترین بهترین ها٬ ناگهان متوقف شده. نسل دوم آیپد مینی هم با یکی از این دو سناریو روبرو می شود: یا تعویق عرضه تا اوایل سال ٬۲۰۱۴ یا یک بهبود حداقلی و نه نسل دوم واقعی.

از دیدگاه استراتژی تیک-تاک هم این کار برای اپل معقول است. بعد از اینکه آیپد مینی در موج اول٬ سهم  فروش عظیمی را از چنگ برادر بزرگش بیرون آورد٬ به نظر می رسد اپل می خواهد به آیپد نسل ۵ که بازطراحی و سبک شده٬‌ میدانی برای جولان بدهد.

در نتیجه٬ آیپد مینی نسل دوم احتمالا فقط با بهبودهایی در پردازنده و دوربین عرضه خواهد شد و نمایشگر رتینا٬ در نسخه ۲۰۱۴ به این محصول ظریف و خوش ساخت اضافه می شود -شاید زمانی که نمایشگر ایگزو به تولید انبوه رسیده باشد.

البته اپل از نظر نرم افزاری٬ حالت x2 در iOS 7 را به تمام دستگاه ها گسترش داده٬ و این یعنی همه چیز برای دو برابر شدن رزولوشن آیپد مینی ۲ در سال بعد آماده است.
امیر حسین بازدید : 9 جمعه 21 تیر 1392 نظرات (0)

کاهش قیمت ۱۵۰ دلاری تبلت های سرفیس آر تی مایکروسافت، مدل ۳۲ گیگابایتی ۳۴۹ دلار

تبلت Surface RT که سال گذشته معرفی شد، بازخورد نه چندان مشتاقانه ای را از سوی مصرف کنندگان و تحلیلگران دریافت کرد. یک ابزار نسبتا سنگین با پردازنده ای قدیمی و سیستم عاملی با تعداد کم نرم افزار، و مهمترین نکته اینکه قیمت آن، همانند آیپدی که چنین مشکلاتی ندارد، گران است. و همه اینها دست به دست هم داد تا سرفیس RT در جداول فروش جایی نداشته باشد.
اکنون به نظر می رسد مایکروسافت به اشتباه خود پی برده و قصد دارد حداقل یکی از این مشکلات را حل کند. و راه حل را در پایین آوردن ۱۵۰ دلاری قیمت یافته است. 
قرار است از این پس مدل ۳۲ گیگابایتی تبلت سرفیس RT با قیمت ۳۴۹.۹۹ دلار به فروش برسد و مدل ۶۴ گیگابایتی هم با قیمت ۴۴۹.۹۹ دلار فروخته می شود. البته اگر خواستار یک کیبورد تاچ هم باشید، ۱۰۰ دلار به لیست هزینه های تان اضافه می گردد.
این کاهش قیمت از ۲۳ تیرماه اجرایی خواهد شد و این گونه شاید تبلت سرفیس آر تی به محصولی جذاب تر در بازار تبدیل گردد. هرچند که مشکلات تجربه کاربری، بانک کوچک اپلیکیشن ها به قوت خود باقی مانده اند که گذر زمان باید آن را حل کند.
امیر حسین بازدید : 6 پنجشنبه 20 تیر 1392 نظرات (0)

شنیده های اپلی: استفاده از نمایشگرهای IGZO در محصولات ۲۰۱۴ و عمر باتری بیشتر

شنیده ها حاکی از آن است که اپل به دنبال استفاده از تکنولوژی جدید نمایشگری است تا عمر باتری ابزارهای مختلفش را بهبود ببخشد. به گزارش ET News این شرکت در حال مذاکره با ال جی و شارپ است تا از نمایشگرهای اکسید ایندیوم گالیوم زینک (IGZO) استفاده کند.
گزارش می شود اپل علاقه مند است در مکبوک و آیپد آینده خود از این نمایشگر بهره ببرد تا علاوه بر کیفیت صفحه نمایش، عمرباتری آنها را هم افزایش دهد. 
نمایشگرهای IGZO توانایی انتقال الکترونی ۴۰ برابر بیشتر از سیلیکون های غیرکریستالی دارند که در نمایشگرهای LCD مورد استفاده قرار می گیرند. این نمایشگرها رزولوشن بالاتر، زمان واکنش بهتر و مصرف انرژی کمتری در مقایسه با دیگر رقبا دارند. 
گفته می شود اپل تصمیم دارد در نسل بعدی مکبوک که قرار است اوایل ۲۰۱۴ رونمایی شود، از نمایشگر IGZO بهره ببرد. اما هنوز مشخص نیست که آیا آیپد جدید این شرکت که احتمالا در پاییز امسال رونمایی می شود، از چه صفحه نمایشی بهره مند خواهد شد.
امیر حسین بازدید : 10 چهارشنبه 19 تیر 1392 نظرات (0)

نمونه اولیه تبلت نوکیا با چیپ تگرا ۳ و سیستم عامل ویندوز آرتی

P1001 نام موقتی است که برای این نمونه اولیه تبلت نوکیا ذکر شده و گفته می شود مشخصات آن٬ چنین بوده:
پردازنده تگرا ۳ با فرکانس ۱.۳ گیگاهرتز٬ ۲ گیگابایت رم٬ پورت های HDMI و ٬USB شکاف کارت ٬SD و البته نمایشگری با ۱۶ نقطه لمس همزمان که بعید است قطری جز ۱۰.۱ اینچی داشته باشد.
منبع خبر می گوید که این نمونه اولیه از توسعه بیشتر بازمانده٬ که البته با چیپ تقریبا از مد افتاده تگرا ۳ چیز عجیبی هم نیست. در سال ۲۰۱۳ کدام شرکت بزرگی با تبلت تگرا ۳ قصد تسخیر بازار را می کند؟

این فقط نشانه ای است از اینکه در نوکیا٬ تبلت هایی هم در دست توسعه است که قبلا هم به آن اشاره ای کرده بودیم  و حتی احتمال عرضه فبلت نوکیا هم هست. باید دید آیا نوکیا از همین طراحی برای عرضه تبلتش استفاده می کند یا چیزی متفاوت را خواهیم دید.
امیر حسین بازدید : 21 یکشنبه 16 تیر 1392 نظرات (0)

تکنولوژی DPL و تبدیل یک تبلت ۷ اینچی به پروژکتور

یکی از مشکلات تلفنی نظیر Galaxy Beam سامسونگ و محصولات مشابه اش این است که پروژکتور و باتری مورد نیاز برای تغذیه آن٬ دستگاه را بیشتر به یک پاره آجر شبیه می کند. باید برای معدود مواردی که نیاز به پروژکتور دارید٬ همیشه تلفنی ضخیم و بد شکل را جا به جا کنید.
ولی با DPL و فناوری LED که مصرف باتری را کم می کند٬ و البته در قالب یک دستگاه بزرگتر یعنی تبلت٬ می توان وزن اضافه و ابعاد بزرگتر را تقریبا فراموش کرد و از دستگاهی با پروژکتور لذت برد. تگزاس اینسترومنتز که فناوری DPL را توسعه داده امیدوار است بتواند آن را فراگیر کند.
پروژکتور-تبلت SmartDevices U7 با فناوری DPL می تواند تصاویر ۵۰ اینچی را برای شما ایجاد کند٬ البته نه با کیفیتی در حد پروژکتورهای حرفه ای٬ ولی تصاویر قابل مشاهده هستند. وزن دستگاه هم فقط ۲۰ گرم بیشتر از نکسوس ۷ است٬ یعنی ۳۶۰ گرم.
البته این دستگاه در حد یک محصول نهایی نیست ولی می تواند تاییدی باشد بر مفهوم دستگاه هایی که فقط با چند گرم وزن و چند میلیمتر ضخامت بیشتر٬ امکان برخورداری از یک پروژکتور همراه را نیز میسر می کنند.
امیر حسین بازدید : 8 یکشنبه 16 تیر 1392 نظرات (0)

بازار داغ شایعات تبلت و فبلت های نوکیا

مثل اینکه داستان برنامه های نوکیا برای عرضه تبلت ها ، تلفن های هوشمند بزرگتر و فبلت ها چنان جذابیتی برای اهالی اینترنت دارد که همچنان آسیاب شایعه پراکنی به سرعت مشغول فعالیت و لو دادن اطلاعات سری این شرکت است.
پیش از این خبرهای زیادی درباره عرضه تبلت ویندوز 8 نوکیا در سال جاری شنیده ایم و حتی برخی طرح های مفهومی منتسب به آن هم منتشر شده اند. روایت فبلت ها هم اگرچه جوان تر بوده و فقط چندماه سن دارد، اما توانسته حسابی توجه رسانه ها را به خود جلب کند.

حال برخی منابع ناشناس از تلاش نوکیا برای آماده سازی یک تبلت 10.5 اینچی با ضخامت 8.5 میلیمتر خبر می دهند. که احتمالا با یک تبلت 8.5 اینچی همراهی خواهد شد.   گفته می شود هر دو تبلت قرار است در رنگ های متنوعی از قبیل سبز، صورتی، مشکی، آبی، زرد و سفید عرضه شوند. که بدنه آلومینیومی خواهند داشت. همچنین گمان می رود هر دو تبلت به دوربین های Zoom پیشرفته مجهز گردند، که هنوز درباره مشخصات آن چیزی نمی دانیم.
مقاله دیگری مدعی است نوکیا به زودی مجموعه تازه ای از اسمارت فون های لومیا را با نمایشگر بزرگتر به بازار خواهد فرستاد.
گمانه زنی ها:
- لومیا 525 با نمایشگر ۴.۵ اینچی و چیزی شبیه به لومیا 920 فعلی.
- لومیا 625 با نمایشگری بزرگتر از ۴.۶ اینچ.
- لومیا 725 با نمایشگر ۵ اینچی.
- لومیا 825 با نمایشگر ۵.۲ اینچی.
- لومیا 926 با نمایشگر ۵.۵ اینچی که بیشتر به خانواده فبلت ها تعلق خواهد داشت.
و آخر داستان کارخانه شایعات هم فعلا به اینجا می رسد که نوکیا در ژوئن ۲۰۱۴ یک فبلت بزرگ جثه با نمایشگر ۶ تا ۷ اینچی عرضه خواهد کرد. البته منبع خبری این شایعات کاملا از صحت اطلاعات خود مطمئن است و در پایان می افزاید «این اطلاعات، قصه و افسانه های پریان نیستند... خودتان به زودی درباره آنها از نوکیا خواهید شنید.»!
به نظر می رسد نوکیا تصمیم گرفته با جهشی بلند، به طور همزمان جنگ در بازار تبلت و فبلت را آغاز کند. آیا موبایل ساز فنلاندی در حال حاضر آمادگی و توانایی چنین کاری را دارد؟
امیر حسین بازدید : 14 جمعه 14 تیر 1392 نظرات (0)

قیمت 1600 یورویی سامسونگ آتیو کیو در پیش سفارش یک خرده فروش آلمانی

 

امیر حسین علیپور

Ativ Q از زمان معرفی اش خیلی مورد توجه قرار گرفته٬ به خصوص از این نظر که دو سیستم عامل محبوب دنیا یعنی اندروید ۴.۲ و ویندوز ۸ را در کنار هم به کاربر ارائه می کند. ولی هر چقدر هم که یک محصول عالی باشد٬ همیشه وقتی قیمت کهکشانی باشد عده زیادی از آن روی گردان می شوند.
هنوز قیمت گذاری رسمی آتیو کیو اعلام نشده ولی اگر قرار باشد خرده فروش آلمانی را باور کنیم٬ ۱۵۹۹ یورو (معادل ۲۰۹۰ دلار) رقم سنگینی خواهد بود.

تا یکی دو ماه آینده آتیو کیو به بازار می رسد. مشخصات ظاهری آن را در بالا آورده ایم تا نظر شما را جویا شویم: حاضر هستید تا چقدر برای چنین دستگاهی پرداخت کنید؟
درباره ما
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید. من نوجوانی 14 ساله هستم از کشور بزرگ و سرافراز ایران. با ما همراه باشید تا از علم و فناوری های ایران و جهان هستی با خبر بشوید.در این وب سایت شما میتوانید مطالبی همچون اخبار گوشی های همراه و رایانه ها و لپ تاپ ها و هزاران محصول جدید را دریابید. امیدوارم همیشه سالم و سرافراز باشید. نویسنده و طراح این وب:امیر حسین علیپور
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتون درمورد وبلاگ ها و سایت های مدرسه نیوز چیست؟
    به نظر شما ما باید بیشتر از چه مطالبی استفاده کنیم؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 336
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 37
  • بازدید ماه : 28
  • بازدید سال : 435
  • بازدید کلی : 15,374