loading...
مدرسه نیوز در رز بلاگ
امیر حسین بازدید : 118 چهارشنبه 19 تیر 1392 نظرات (0)

امکانات جدید دریم ویور نسخه CC

تقریبا تمامی طراحان وب سایت با دریم ویور آشنا هستند. از سال 1997 که ماکرومدیا اولین نسخه آن را ارائه کرد، تا سال 2005 که هشتمین نسخه آن تحت مالکیت این شرکت معرفی شد و پس از آن نیز ادوبی به روز رسانی های متعددی را برای این نرم افزار محبوب ارائه کردند که تعداد آن ها به عدد 13 رسیده است.


دریم ویور توانایی ها بالایی برای تولید دستورات مختلف مرتبط با نرم افزارهای تحت وب دارد. با اینکه تعداد زیادی زبان را پشتیبانی می کند، عمده شهرت آن به خاطر دستورات HTML و CSS است. دریم ویور علاوه بر داشتن محیط کاربری گرافیکی ساده و مناسب و امکان پیش نمایش زنده خروجی ها، بر خلاف بسیاری از نرم افزارهای مشابه، تگ ها و دستورات سی اس اس را کامل و البته کوتاه تولید می کند.


اخیرا آخرین نسخه دریم ویور تحت نام CC یا Creative Cloud منتشر شد. نسخه ای که برخی قسمت های اصلی آن تغییرات زیادی داشته اند. در ادامه مطلب تغییرات مهم این نرم افزار را مرور خواهیم کرد.


پنل CSS Designer

پس از مدت ها، پنل CSS Designer تغییرات گسترده ای را به خود دید. انتظار این تغییرات را از مدت ها پیش داشتیم. شاید بتوان این مورد را مهمترین تغییر دریم ویور در نسخه جدید آن دانست.


در پنل CSS Designer جدید، ساختار پنجره ای آن حذف شده و جای خود را به سیستم جدید داده است. در این پنل، همه اطلاعات طبقه بندی شده اند. سورس های CSS، نوع media مورد استفاده به همراه ابعاد نمایشگر جداگانه قابل ویرایش هستند. همچنین دستورات سی اس اس نیز به صورت گروه بندی شده قرار گرفته اند.


دستورات CSS3 که دریم ویور با احتیاط از آن ها استفاده می کرد (به دلیل عدم سازگاری با همه مرورگرها) در این نسخه جایگاه خود را یافته اند (لبه گرد، سایه، شفافیت و ...).در صورتیکه امکان COMPUTED در این پنل را فعال کنیم، تنظیمات اعمال شده روی تگ ها را محاسبه و نمایش خواهد داد. همچنین به صورت خودکار پیشوند های مربوط به مرورگرهای مختلف تولید می شوند.


css-designer.jpg

ساختار Fluid Grid

Fluid Grid پیشتر هم در دریم ویور وجود داشت. اما نسخه جدید آن با رفع مشکلات گذشته و بهینه سازی تنظیمات آن، این امکان را به ما می دهد که به سادگی وب سایت خود راریسپانسیو طراحی کنیم.


زمانی که می خواهیم یک فایل جدید باز کنیم، با انتخاب گزینه Fluid Grid می توانیم ابعاد مختلف را برای نمایشگرهای مختلف انتخاب و از آن لحظه به بعد، دریم ویور به صورت خودکار سیستم ریسپانسیو را مدیریت خواهد کرد. تعداد ستون و عرض آن ها از جمله مواردی است که می توانیم به صورت مجزا برای تلفن، تبلت و مانیتور تنظیم کنیم. همزمان دریم ویور دستورات و فایل های سی اس اس مورد نیاز را تولید می کند.


fluid_grid_layout.jpg

سینک شدن تنظیمات

همزمان با ورود دریم ویور به کریتیو کلاود (Creative Cloud) طبیعتا امکاناتی مانند سینک شدن اضافه شده است. از این پس (در صورتیکه اکانت کریتیو کلاود داشته باشیم!) می توانیم تنظیمات و امکانات شخصی سازی شده را روی تمام دستگاه های خود داشته باشیم.


syncsettings_1.jpg

وب فونت های Edge

ادوبی با تلفیق وب فونت های Edge خود داخل دریم ویور این امکان را به ما می دهد تا از تعداد زیادی وب فونت های رایگان طراحی شده توسط ادوبی تایپکیت (Typekit) استفاده کنیم. این فونت ها را از پنل مخصوص خود می توانیم مدیریت کنیم. تنوع فونت ها، کیفیت بالا و سرعت بالا از مزایای این نوع فونت ها هستند.


dreamweaver-webfont.jpg

ویجت های jQuery UI

حتما با jQuery UI آشنا هستید. مجموعه ای از ابزارهای مفید که برای تمامی مرورگرها توسط جی کوئری بهینه سازی شده اند. از این پس می توانیم این ابزارها را به سادگی داخل دریم ویور به وب سایت خود اضافه کنیم. یکپارچه شدن این ابزارها با دریم ویور و رفع باگ ها همراه با امکان تنظیم آن ها به صورت مستقیم داخل دریم ویور از مواردی است که می تواند به کمک بسیاری از طراحان وب سایت آمده و حتی کسانی که از ویرایشگرهای دیگر استفاده می کردند را به سمت خود جلب نماید.


jqueryui.jpg

بهینه شدن ویرایشگر کد

در نسخه جدید دریم ویور شاهد ارتقاء ویرایشگر کد هستیم. علاوه بر اضافه شدن دستورات جدید به راهنمای آن، تغییرات مناسبی در رنگ بندی و سیستم راهنمای کدنویسی (code hinting) و غلط یاب آن انجام شده است.


برخی از مهمترین تغییرات نسخه جدید دریم ویور را با هم مرور کردیم. شما از چه نرم افزاری برای تولید دستورات HTML و CSS استفاده می کنید؟ آیا از دریم ویور در پروژه های خود استفاده کرده اید؟ مهمترین نقاط قوت و ضعف آن را در چه می بینید؟ لطفا تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید. من نوجوانی 14 ساله هستم از کشور بزرگ و سرافراز ایران. با ما همراه باشید تا از علم و فناوری های ایران و جهان هستی با خبر بشوید.در این وب سایت شما میتوانید مطالبی همچون اخبار گوشی های همراه و رایانه ها و لپ تاپ ها و هزاران محصول جدید را دریابید. امیدوارم همیشه سالم و سرافراز باشید. نویسنده و طراح این وب:امیر حسین علیپور
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتون درمورد وبلاگ ها و سایت های مدرسه نیوز چیست؟
    به نظر شما ما باید بیشتر از چه مطالبی استفاده کنیم؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 336
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 28
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 50
  • بازدید ماه : 41
  • بازدید سال : 448
  • بازدید کلی : 15,387