loading...
مدرسه نیوز در رز بلاگ
امیر حسین بازدید : 7 شنبه 12 مرداد 1392 نظرات (0)

تصاحب سهم ۴۰ درصدی بازار ابزارهای اندرویدی توسط جیلی بیلی

اندروید جیلی بیلی طی ماه گذشته میلادی (ژولای)‌به خوبی جای پای خود را به عنوان سلطان بلامنازع دنیای اندرویدها محکم کرد. بنا بر جدیدترین گزارش سایت توسعه دهندگان اندروید ، جیلی بیلی که شامل اندروید 4.1 و اندروید 4.2 است، اکنون ۴۰.۵ درصد بازار ابزارهای اندرویدی را در چنگال خود گرفته.
این در حالی است که در ماه قبل از آن سهم جیلی بیلی تنها به ۳۸ درصد می رسید . و رشد روز افزون جیلی بیلی به درستی معنایی جز افول اندروید ۲.۳ نان  زنجبیلی ندارد. به گونه ای که سهم آن از ۳۴ درصد به ۳۳ درصد کاهش یافته است.
به نظر می رسد گوگل کمی سرعت آپدیت و عرضه نسخه های اصلی سیستم عامل موبایل اش را کاهش داده است. به گونه ای که اکنون بیش از یک سال است که جیلی بیلی آخرین نسخه اصلی ارائه شده است.
انتظار می رود که در اوایل سال آینده میلادی گوگل نسخه بعدی اندروید را با نام اندروید 5، «پای لیمو ترش» عرضه نماید.
امیر حسین بازدید : 9 شنبه 12 مرداد 1392 نظرات (0)

تصاویری از پنل جلو و برخی قطعات داخلی آیفون 5C

روز گذشته از لو رفتن تصویر یک ماژول دوربین گفتیم که منابع چینی آن را به آیفون 5C ارزان قیمت منتسب می دانستند. و تنها کمی زمان لازم بود تا دوستان لو-دهنده تصاویر برخی دیگر از قطعات این اسمارت فون را هم به چنگ بیاورند.
و اکنون عکس های پنل جلوی این اسمارت فون به همراه برخی قطعات داخلی اش به اینترنت راه پیدا کرده. برخی منابع منشاء این اطلاعات را شرکت چینی Chinese C Technology می دانند. داده های تازه ادعا می کنند تفاوت چندان زیادی بین آیفون 5 و آیفون ارزان قیمت 5C وجود ندارد. و از میان این اختلافها می توان به سیمکشی داخلی متفاوت و بدنه کاملا پلاستیکی اشاره کرد.
پیش از این هم در شایعات فراوانی بدنه پلاستیکی این اسمارت فون را دیده بودیم و صحبت هایی از رنگ های متعدد آن به میان آمده بود. و البته اندکی هم درباره سخت افزار آن می دانیم. و اکنون هم نوبت به پنل جلویی و برخی قطعات داخلی نصب شده روی آن رسیده است.

هرچند که هنوز هیچ تایید رسمی از سوی اپل یا شرکای آن در خصوص شنیده های مان نداریم. و حتی برخی خبرها از تکذیب آیفون ارزان قیمت توسط اپل  سخن می گویند. البته برای اطمینان از صحت و سقم تمام این داستانها، احتمالا تنها به چند ماه صبر نیاز داریم.
امیر حسین بازدید : 15 شنبه 12 مرداد 1392 نظرات (0)

لو رفتن تصاویر مربوط به بلک بری Z10 با طراحی پورش

در اواخر سال ۲۰۱۱ بود که بلک بری، موبایل P'9981 را با طراحی ‍Porsche به بازار عرضه کرد. این محصول به خاطر قیمت گران، ارگونومی ضعیف و سیستم عامل منسوخ شده، به هیچ وجه نتوانست نظر کارشناسان را به خود جلب نماید.اکنون بلک بری یک بار دیگر می خواهد شانسش را با طراحی پورش امتحان نماید. این بار پرچمدار جدید این شرکت، یعنی Z10 با طراحی متفاوت و برند پورش قرار است به عنوان کالایی لوکس روانه بازار شود.تصاویر لو رفته از این موبایل نشان می دهد که در ساخت این محصول از بدنه چرم در پشت و قاب آلومنیومی در اطراف استفاده شده است. این دستگاه به احتمال زیاد P'9982 نام خواهد داشت و قیمت آن بیش از ۲۰۰۰ هزار دلار خواهد بود. منابع خبری موثق زمان ورود این موبایل به بازار را اواسط سال آینده پیش بینی می کنند. در ادامه می توانید تصاویر مروبوط به این دستگاه را مشاهده نمایید.
 
امیر حسین بازدید : 17 شنبه 12 مرداد 1392 نظرات (0)

گوگل سرویسی را برای یافتن تلفن های اندرویدی عرضه خواهد کرد

در گم کردن موبایل خود مهارت دارید؟ نگران نباشید، چرا که تعداد بسیاری از کاربران مانند شما هستند و همین موضوع گوگل را وادار کرده است تا به فکری راه حلی باشد.دقایقی پیش اعلام شد که این شرکت در نظر دارد تا سرویسی به نام Android Device Manager را در اواخر این ماه معرفی کند که به کاربران اجازه می دهد هنگامی که دستگاه خود را گم کردند راه هایی را برای یافتن آن در اختیار داشته باشند.شما با استفاده از این سرویس می توانید زنگ موبایل خود را با بلند ترین حد ممکن به صدا در بیاورید تا از این طریق حتی اگر دستگاهتان سایلنت نیز باشد، آن را راحت پیدا کنید. این سرویس همچنین قادر است تا مکان موبایل شما را به صورت زنده بر روی نقشه گوگل نمایش دهد و در شرایط اضطراری نیز قابلیت پاک کردن اطلاعات از راه دور را در اختیارتان می گذارد. شایان ذکر است که این سرویس برای نسخه ها ۲.۲ به بعد اندروید در دسترس خواهد بود. 

فعلا اطلاعات بیشتری در مورد این سرویس نداریم، اما به زودی خواهیم دانست که گوگل چه فکر ویژه ای برای پیدا کردن گمشده های اندرویدی کرده است.
امیر حسین بازدید : 16 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)

آیا این ماژول دوربین آیفون 5C ارزان قیمت است؟

تصویری که می بینید به تازگی از سوی برخی منابع چینی لو رفته است و گفته می شود متعلق به آیفون ارزان قیمت پر آوازه اپل است که iPhone 5C نام خواهد گرفت.
اگرچه هیچ اطلاعات فنی بیشتری به همراه این عکس منتشر نشده، اما برخی حدس و گمان ها آن را همانند واحد ۸ مگاپیکسلی مورد استفاده در آیفون 5 می دانند.
اپل پیش از این در خصوص ماژول کوچکترش که بدون کاهش اندازه سنسور تولید می شود، هیاهوی بسیاری راه انداخته بود. و به نظر منطقی می آید اپل تصمیم گرفته باشد در آیفون ارزان قیمت هم از ماژولی همانند پرچمدار سال گذشته اش بهره ببرد. و این گمان ها هنگامی تقویت می شوند که صحبت هایی از عرضه آیفون 5S با دوربین ۱۳ مگاپیکسلی می شنویم.
شنیده ها حاکی از آن است که آیفون 5C قرار است با بدنه ای پلاستیکی و در چندین رنگ متنوع به بازار بیاید. انتظار می رود نسخه ارزان قیمت کمی سنگینتر (۱۳۰ در برابر ۱۱۲ گرم) و مقداری ضخیم تر از آیفون فعلی باشد. برخی شایعات هم از حضور نمایشگر ۴ اینچی رتینا روی این آیفون سخن می گویند.
هرچند که برای راستی آزمایی این سخنان باید همچنان تا شهریورماه منتظر بمانیم.
امیر حسین بازدید : 18 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)

مدیرعامل موتورولا: موتو ایکس فعلی به سایر کشورها نمی آید٬ مدل های ارزان تر در دست ساخت هستند

شاید در حال حاضر منتظر این باشید که زمان عرضه نسخه بین المللی موتو ایکس اعلام شود٬‌ ولی ممکن است این اتفاق هرگز رخ ندهد.
طبق گفته دنیس وود ساید مدیر عامل موتورولا٬ برند موتو ایکس فقط برای یک دستگاه به کار نمی رود و نشانگر خانواده ای از دستگاه ها است که در آینده معرفی خواهند شد. موتورولا حتی برنامه ای برای عرضه موتو ایکس فعلی در اروپا ندارد و در عوض٬ مشغول برنامه ریزی برای معرفی محصولات دیگری با این برند است که برخی از آنها امکان عرضه در اروپا را هم خواهند داشت.
ضمنا موتورولا قصد دارد محصولات ارزان تری با نام موتو ایکس بسازد که در بازارهای در حال توسعه عرضه خواهند شد. به عبارت دیگر باید چند ماهی صبر کنید تا محصولات جدید این برند معرفی شود و به بازارهای غیر از امریکا برسند.
وودساید اطلاعاتی درباره امکانات و مشخصات فنی ایکس فون ارزان تر ارائه نکرده ولی می گوید برند ایکس فون بیشترین تمرکز شرکتش را به خود اختصاص داده و محصولات بیشتری در راه هستند.
حال باید منتظر ماند و دید که نسخه های بین المللی ایکس فون چه زمانی از راه می رسند. با تمام این تفاسیر٬ کل آنچه که دیدیم در عمل فرق خاصی با ۳ تلفن جدید خانواده Droid ندارد و فعلا از دسترس ما دور است. گفته می شود که قبل از پایان سال ۲۰۱۳ مدل های جدید خانواده ایکس فون معرفی خواهند شد.
امیر حسین بازدید : 13 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)

مقایسه مشخصات موتو ایکس با گلکسی اس 4، اچ تی سی وان و آیفون 5

حالا که موتو ایکس رسما معرفی شده مقایسه مشخصات سخت افزاری آن با رقبای اش کاری است اجتناب ناپذیر. بنابراین در اینجا آن را با آیفون ٬۵ اچ تی سی وان و گلکسی اس ۴ مقایسه می کنیم تا ببینیم اولین پرچمدار واقعی موتورولا در دوران جدیدش٬ کجای قافله می ایستد.
در ادامه با مدرسه نیوز همراه باشید و علاوه بر جدول مقایسه ای٬ عکس یادگاری که ۱۸ رنگ مختلف موتو ایکس در کنار هم گرفته اند را در ابعاد بزرگ مشاهده کنید تا بهتر با انتخاب های رنگی و تفاوت های آنها آشنا شوید.
امیر حسین بازدید : 12 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)

موتو ایکس، اولین تلفن ضد آیفون واقعی؟

به نظر می رسد بالاخره آیفون ۵ اولین قطب متضاد واقعی اش را ملاقات کرده باشد.
خوب یا بد٬ موتو ایکس تمام آن چیزهای است که آیفون نیست. به جای کنترل وسواسی ظاهر و حس محصول٬ موتورولا به مشتریان (فعلا در قاره امریکا) امکان انتخاب رنگ ها و متریال ها را می دهد. به جای استفاده از جدیدترین دستاوردهای فنی٬ موتو ایکس ازمشخصات قوی -نه عالی- ولی منحصر به فرد بهره می برد.
این محصول می تواند نقشه راه آینده مسیری باشد که گوگل و موتورولا دست در دست هم می روند. در حالی که می توان موتو ایکس را یک تلفن ضد-آیفون دانست ولی قاتل آیفون نیست. با وجود تلفن های زیادی که به قصد از پا انداختن آیفون روانه بازار شده اند٬ محصول اپل همچنان مشغول فروش بالا است و موتورولا هم شانس چندانی برای به زیر کشیدن آن ندارد.
ولی موتو ایکس نماینده تفاوت ها بین فلسفه طراحی اپل و گوگل است. جایی که اپل دنبال رقم زدن یک تجربه واحد است٬ گوگل دستمال های رنگی خیس را به سمت دیوار پرت می کند تا ببیند کدام یکی می چسبد. با موتو ایکس گوگل و موتورولا به کاربران کنترل بیشتری می دهند -نه اینکه کنترل بیشتری برای خود طلب کنند. حال باید دید کاربران این امکان جدید را به آغوش می کشند یا خیر.

در حالی که اپل کنترل سختگیرانه ای را روی محصولاتش اعمال کرده و آنها را به جدیدترین سخت افزارها مجهز می کند٬ آیا موتو ایکس می تواند با فدا کردن برخی مشخصات٬ بر رنگ های بیشتر و شخصی تر برای فروش بهتر تکیه کند؟
موتو ایکس هیچ چیز که نباشد٬ نماینده وارد شدن تفکری کاملا جدید است. در حالی که همه روی نمایشگرهای بزرگتر٬ پردازنده های سریع تر و ویژگی های انحصاری متمرکز هستند٬ موتو ایکس دستورالعمل ساخت و فروش دستگاه های موبایل را دستخوش تغییر می کند و بر سرویس های گوگل و تعامل راحت تر با کاربر هم تاکید ویژه ای دارد.
تصور کنید که در آینده٬ محدوده شخصی سازی موتو ایکس فراتر از این برود و در کنار رنگ٬ بتوان سخت افزار متفاوت٬ اندازه نمایشگر بزرگ یا کوچک٬ حافظه های مختلف٬ و سایر موارد را نیز به طور اختصاصی سفارش داد. این می تواند یک رشد و نمو طبیعی برای موتو ایکس باشد.
آیا این بار موتورولا و گوگل نیستند که "متفاوت" فکر و عمل کرده اند؟
امیر حسین بازدید : 16 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)

۴ ویژگی متمایز موتو ایکس

دو سال بعد از خرید بزرگ ۱۲.۵ میلیارد دلاری٬ محصول مشترک گوگل و موتورولا معرفی شده و همه انتظار نوآوری از آن دارند.اما در اینجا به ۴ ویژگی جالب موتو ایکس می پردازیم.
۱. کنترل بدون لمس. این یکی از ویژگی های اصلی موتو ایکس است٬ راهی برای دسترسی سریع به سرویس Google Now بدون روشن کردن تلفن٬ یا حتی لمس و خارج کردن آن از جیب. Google Now تقریبا هر کاری که سیری در آی او اس می کند را انجام می دهد ولی شگردهای بیشتری نیز در چنته دارد. دومین کنترل بدون لمس موتو ایکس Active Display نام دارد که سیستمی با مصرف انرژی پایین برای نمایش آگاهسازی ها بدون نیاز به بیدار کردن تلفن است و می تواند با شارژ کامل باتری٬ یک روز تمام در خدمت کاربر باشد. موتورولا این دو مورد را راه های ارتباطی بی دردسرتر و طبیعی تری برای محصولش می داند.
۲. گرفتن عکس های سریع. برای گرفتن عکس کافی است دستی که تلفن در آن است را تکان دهید٬ انگار که مگسی-چیزی روی آن نشسته باشد. در نتیجه موتو ایکس بی درنگ می فهمد که وقت عکس گرفتن است و اپلیکیشن دوربین را باز می کند. جالب تر اینکه برای سرعت بخشیدن به عکاسی٬ کل صفحه نمایش تبدیل به شاتر می شود تا با لمس هر نقطه از آن٬ عکس ثبت شود. با نگه داشتن طولانی تر انگشت هم چندین عکس پشت سر هم گرفته می شود. موتورولا می گوید با این روش ظرف ۱.۵ ثانیه از جیب به عکس (!) خواهید رسید. چیزی که مدعی است برای سایر رقبا ۳ ثانیه یا بیشتر است. البته تکان دادن تلفن هم چندان کار کم خطری نیست.
۳. حفظ شارژ باتری. وقتی تلفنی مدام در حال گوش کردن به محیط اطراف برای شنیدن یک کلمه یا عبارت خاص باشد٬ یا انتظار این را بکشد که شما تکانش دهید تا اپ دوربین را باز کند٬ عمر باتری در معرض خطر قرار می گیرد. موتورولا برای دوری از این خطر٬ از معماری خاصی که قبلا نیز به آن پرداختیم و سیستم پردازشی X8 نام دارد استفاده کرده که در آن یکی از هسته های بسیار کم مصرف مختص شنیدن کلمات برای فعال سازی Google Now است و به این طریق به بقیه فرصت استراحت می دهد. یک هسته کم مصرف دیگر نیز سنسورها را کنترل می کند -برای مثال شتاب سنج وظیفه باز کردن اپ دوربین بعد از تکان دادن تلفن را دارد.
۴. تایید هویت HANDS-FREE. اکثر ما برای تلفن هوشمندمان رمز داریم ولی وارد کردن آن به دفعات در طول روز می تواند خسته کننده باشد. موتورولا راه حلی برای این مورد پیدا کرده و آن استفاده از ژتون های پلاستیکی NFC است. اگر فاصله ژتون تا تلفن در حد چند ده سانتی متر باشد (مثلا در جیب)٬ نیازی به وارد کردن رمز نیست. همچنین با نصب ژتون ها در جاهای امنی مثل داخل خودروی شخصی نیز از وارد کردن رمز بی نیاز می شوید. 
امیر حسین بازدید : 8 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)

موتو ایکس رسما معرفی شد: چیپ ٬X8 نمایشگر ۴.۷ اینچی ٬720p AMOLED دوربین ۱۰ مگاپیکسلی کلیر پیکسل

در یکی از عجیب ترین شب های معرفی محصول که نارنجی به خاطر می آورد و نماد بارز کج سلیقگی گوگل و موتورولا است٬ موتو ایکس بدون مراسم زنده معرفی شد. البته همه اینها جزئی از نقشه است.
به نظر می رسد موتورولا هنوز در اجرای مراسم های زنده آنقدرها پیش گوگل اعتبار ندارد که اجازه برادر بزرگتر برای چنین مراسمی را به دست بیاورد و نتیجه اش می شود اینکه به جای یک نمایش پر هیجان در مقابل انبوه حضار٬ یک ویدیوی ضبط شده پخش می کند.
به هر حال می پردازیم به خود محصول. بیایید ببینیم موتو ایکس چه قصه ای دارد. مشخصات اصلی آن عبارت هستند از:
-عرض ۶۵.۳ و طول ۱۲۹.۳ میلیمتر
-ضخامت از ۵.۶ تا ۱۰.۴ میلیمتر
-نمایشگر ۴.۷ اینچی AMOLED با کیفیت HD 720p
-وزن ۱۳۰ گرم
-باتری ۲۲۰۰ میلی آمپر با قابلیت مکالمه تا ۱۳ ساعت
-دوربین عقب ۱۰ مگاپیکسلی از نوع CLEAR PIXEL به همراه فلش ال ای دی و قابلیت ضبط ویدیو 1080p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه
-دوربین جلو ۲ مگاپیکسل با کیفیت ویدیو 1080p
-سیستم عامل اندروید ۴.۲.۲
-سیستم پردازشی X8
-۲ گیگابایت رم
- حافظه ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت (۵۰ گیگابایت فضای ابری گوگل درایو تا ۲ سال)
-بلوتوث 4.0 LE + EDR
-وای فای  802.11a/g/b/n/ac دو بانده
صفحه رسمی موتو ایکس در سایت موتورولا هم اکنون فعال است. هنوز از قیمت بین المللی آن صحبتی به میان نیامده ولی تحت قرارداد اوپراتور با قیمت ۱۹۹ و ۲۴۹ دلار برای مدل های ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی عرضه می شود. (به نظر نمی رسد قیمت نسخه بین المللی آن کمتر از ۳۵۰ دلار باشد.) 
در ادامه مطلب گالری تصاویر محصول جدید و مشترک گوگل و موتورولا را مشاهده کنید.مدرسه نیوز به زودی مطالب بیشتری درباره این محصول منتشر خواهد کرد.

 
امیر حسین بازدید : 10 پنجشنبه 10 مرداد 1392 نظرات (0)

نتایج بنچمارک اکسپریا Z اولترا با قلب اسنپدراگون ۸۰۰

سونی اکسپریا زد اولترا نه فقط با صفحه نمایشگر بزرگش چشم ها را معطوف خود کرده بلکه جزو معدود دستگاه هایی است که با قلب اسنپ دراگون ۸۰۰ زنده است. دو گیگابایت رم در کنار جی.پی.یوی آدرنو ۳۰۰ در کنار غول-پردازنده دستگاه حرفی باقی نمی گذارد. وبگاه جی.اس.ام آرنا فرصت کرده این تلفن را در دست ( احتمالاً دو دست ) بگیرد و چند بنچمارک و آزمایش روی آن اجرا کند.
در ادامه مطلب می توانید نتایج به دست آمده را مشاهده کنید.

امیر حسین بازدید : 8 پنجشنبه 10 مرداد 1392 نظرات (0)

ارائه اپلیکیشن آفیس مایکروسافت برای اندروید

اواخر بهار امسال بود که مایکروسافت با ارائه اپلیکیشن آفیس برای آیفون، نگاه های بسیاری را به سوی خود معطوف کرد. اکنون بار دیگر محبوب ترین مجموعه نرم افزاری غول قدیمی دنیای کامپیوتر، آماده خبر سازی، با ورود به دنیای اندروید است. مایکروسافت امروز اپلیکیشن آفیس را برای سیستم عامل موبایل گوگل عرضه کرد.نسخه اندروید آفیس تنها بر روی موبایل ها کار می کند و صاحبان تبلت های اندرویدی باید مانند آیپد داران، فعلا به نسخه تحت وب آفیس رضایت دهند. همچنین شایان ذکر است که اپلیکیشن آفیس تنها بر روی اندروید نسخه ۴ به بعد اجرا خواهد شد و نسخه های پایین تر این سیستم عامل را پشتیبانی نمی کند.همانند نسخه آیفون، اپلیکیشن آفیس بر روی اندروید هم رایگان است، اما در صورتی که قصد استفاده از آن را دارید، باید اشتراک آفیس ۳۶۵ را از مایکروسافت خریداری کنید. البته خریداران اجازه دارند تا اشتراک آفیس خود را بر روی ۵ دستگاه، استفاده نمایند.

تمام ویژگی های دو نسخه آیفون و اندروید مشابه یکدیگر خواهند بود و قابلیت ها برنامه های ورد، اکسل و پاورپوینت بر روی صفحه موبایل شما نقش خواهد بست. تنها تفاوت دو نسخه این است که بر خلاف آیفون، شما نمی توانید از داخل اپلیکیشن مستقیما اشتراک افیس ۳۶۵ را خریداری نمایید.سرویس ابری مایکروسافت، اسکای درایو، وظیفه ذخیره فایل ها بر روی خود را در این اپلیکیشن بر عهده دارد. کاربرانی که اشتراک آفیس را خریداری کرده باشند، می توانند از ۲۰ گیگابایت فضای اضافی، بر روی این سرویس بهره مند شوند.هم اکنون می توانید اپلیکیشن آفیس برای اندروید را از گوگل پلی به رایگان دانلود نمایید. اما آیا حاضر هستید برای استفاده از مجموعه نرم افزاری آفیس بر روی موبایل خود، هزینه اشتراک آفیس ۳۶۵ را بپردازید؟ چه اپلیکیشن هایی را جهت ویرایش فایل ها در اندروید پیشنهاد می کنید؟
امیر حسین بازدید : 7 پنجشنبه 10 مرداد 1392 نظرات (0)

موتو ایکس از فناوری شبه oversampling برخوردار خواهد بود؟

در باب دوربین موتو ایکس پیشتر خبردار شده بودیم که قرار است از دوربین ۱۰ مگاپیکسلی کلیر پیکسل برخوردار باشد. از تازه واردهای دیگر موتورولا که اخیراً معرفی شده اند - Droid Maxx و Ultra و Mini - می توان حدس زد که توان نورگیری موتو ایکس در شرایط نورِ کم خیلی بهتر از میانگین تلفن های موجود باشد.
گفته می شود که دوربین موتو ایکس پیکسل های 1.4 میکرونی خواهد داشت. این عدد نشان دهنده اندازه هر پیکسل است. جالب اینکه این اندازه از تلفن های موجود - مانند دوربین 1.1 میکرونی گلکسی اس ۴ - بزرگتر هم هست. پیکسل بزرگتر به دلیل وسعت بیشتری که تحت تابش قرار می گیرد باعث بهتر شدن کیفیت تصاویر در محیط های کم نور می شود.
از آن جالب تر شایعاتی است که زمزمه های آن شنیده می شود: استفاده از فناوری مشابه Oversampling در موتو ایکس؛ چیزی که در تلفن های پیورویوی نوکیا به کار رفته است. پیورویو هر ۷ پیکسل را ترکیب می کند و یک ابر پیکسل با اطلاعات رنگ دقیق تری تولید می کند.
و موتو ایکس موتورولا قرار است همین کار را هنگام ضبط ویدیو انجام دهد. هر ۴ پیکسل را ترکیب و یک پیکسل بی نقص بسازد. همچنین گفته می شود که دوربین موتو ایکس توان ضبط ویدیوی 1080p با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد. نو رسیده گوگل-موتورولا به صدا هم بی توجه نبوده و سه میکروفن برای ضبط سه بعدی صدا در خود خواهد داشت.
اینها شایعاتی هستند که قند در دل هر عاشق فناوری آب می کنند؛ اما اگر، به حقیقت بپیوندند. شما فکر می کنید این همه خبر خوب حقیقت خواهد یافت؟
امیر حسین بازدید : 8 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

نگاهی به ابعاد: موتو ایکس در کنار آیفون ٬۵ گلکسی اس ۴ و دروید ریزر

چیزی به معرفی موتو ایکس نمانده. تقریبا همه مشخصات اصلی آن لو رفته و فردا ۱۰ مرداد مراسم رونمایی رسمی را خواهیم داشت که در آن باقی قابلیت ها و امکانات محصول به اطلاع عموم خواهد رسید.
ولی اگر می خواهید تصویری از ابعاد این تلفن در کنار یک تلفن هوشمند ۴ اینچی٬ یک ۴.۳ اینچی٬‌ و یک ۵ اینچی به دست بیاورید٬ تصویر بالا زمینه ساز مقایسه خوبی است.
به نظر می رسد موتو ایکس با چهارچوبی آلومینیومی٬ روکشی قابل تعویض در پشت٬ وشیشه جادویی در جلو که روی نمایشگر ۴.۵ اینچی آن را پوشانده٬ می خواهد در میانه بازار قرار بگیرد. با توجه به اندازه نمایشگر آن٬ باید گفت مساحت و ابعاد کلی این تلفن خیلی خوب کنترل شده و حاشیه های نمایشگر چه در طرفین و چه در بالا و پایین٬ هارمونی خوبی دارند.
در ادامه مطلب می توانید دو عکس مطبوعاتی با کیفیت از دو مدل سفید و سیاه موتو ایکس را هم ببینید.

امیر حسین بازدید : 9 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

مایکروسافت، اینتل، اوراکل و دیگران شانه به شانه اپل در مقابل سامسونگ

دنیای تجارت عجایب فراوانی به همراه دارد: همزمان که اپل و سامسونگ به دعوا با یکدیگر در راهروهای دادگاه ادامه می دهند، هر بار یکی از آنها در منازعات پتنتی برنده بخشی از مبارزه می شود.  
چندی پیش سامسونگ یک پیروزی نسبتا شیرین را به چنگ آورد: کمیسیون تجارت بین المللی آمریکا (ITC ) ورود تمامی مدل های قدیمی آیفون به خاک آمریکا را ممنوع اعلام کرد که این شامل آیفون 3G و 3GS و 4 می شود. و این موضوع، باعث نگرانی به جای اپل شده که این تصمیم می تواند باعث کاهش درآمدهای او شود، لذا به تکاپو افتاده تا این رای را به چالش بکشد.
مایکروسافت، اینتل و اوراکل وارد می شوند. به گزارش بتانیوز ، این سه غول تکنولوژی به دفاع از آیفون 4 اپل وارد معرکه شده اند. فرضیه اصلی آنها این است که پتنت های «استاندارد-ضروری» نباید برای منع فروش ابزارها در بازار مورد استفاده قرار گیرند. این می تواند شامل پتنت هایی هم باشد که برپایه تکنولوژی بیسیم هستند، زیرا این موضوع یک قابلیت کلیدی در ابزارهای موبایل است. 
البته لیست هم پیمانان اپل در این دعوا، به همین سه شرکت منتهی نمی شود و دو اپراتور AT&T و Verizon هم کاملا به موضوع علاقه مند هستند. و به جای اعتراض به حکم صادره از سوی ITC، این اپراتورهای موبایل مستقیما خواهان دخالت اوباما شده اند و از مایکل فرومان، مدیر USTR  خواسته اند رای ITC را باطل اعلام کند. ایالات متحده از سال ۱۹۸۷ تا کنون، هیچگاه آراء ITC را لغو نکرده است.
اگر چه آیفون 3G و 3GS مدتی است که دیگر در آمریکا فروخته نمی شوند، اما هنوز برخی شرکتها و اپراتورها به فروش آیفون 4 مشغول اند. از جمله AT&T که آن را تقریبا رایگان به همراه یک قرارداد دو ساله عرضه می کند.
در حالی که دلایل چنین درخواست هایی کاملا مشخص است‌ (با عدم فروش آیفون ها، این شرکت ها پول زیادی از دست می دهند)، اما جای شگفتی است که چرا پتنتهای تکنولوژی مهمی همچون ارتباطات بیسیم، باید باطل اعلام شوند، اما تخطی از برخی مسائل طراحی همانند «گوشه های گرد» مستحق مجازات های میلیاردی است.
امیر حسین بازدید : 10 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

سونی هونامی در بنچمارک GFXBench: اسنپدراگون ۸۰۰ و آدرنو ۳۳۰

سونی i1 هونامی، که با کد C6903 هم شناخته می شود یکی از هیجان انگیز ترین دستگاه هایی است که برای پاییز یا زمستان امسال منتظرش هستیم؛ از قرار معلوم هونامی بهترین دوربین را در بین تلفن های اندرویدی خواهد داشت. حالا i1 در GFXBench قرار گرفته و خیلی از جزئیات آن مشخص شده است.
اول از همه نمایشگر آن قطعاً 1080p full HD خواهد بود و در سینه خود پردازنده کوالکوم اسنپدراگون ۸۰۰ را خواهد داشت. گرافیک خارق العاده آدرنو ۳۳۰ هم قرار است به خوبی از پس پردازش های گرافیکی سنگین بر آید. فقط موضوعی که کمی «ای کاش» در خود دارد نسخه اندروید آن است که ظاهراً قرار است این تلفن هوشمند با جیلی بیلی 4.2.2 و نه آخرین نسخه (4.3) اندروید عرضه شود.
هونامی، به تازگی گواهی FCC را دریافت کرده و باید به زودی منتظر معرفی رسمی آن از سوی سونی باشیم.
امیر حسین بازدید : 7 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

رخ نمودن کیس آیفون 5C در آمازون، دکمه هایی به سبک آیپاد تاچ

دیگر چیزی نیست که از ظاهر آیفون ارزان قیمت لو نرفته باش و انتظار می رود این تلفن جدید اپل پاییز عرضه شود. اما هنوز خبر موثقی از سخت افزار آن در دست نیست. آنچه به نظر قطعی می رسد بدنه رنگی است که در بیشتر عکس های لو رفته وجود دارد و از متمایل بودن طراحی آیفون 5C به آیپاد تاچ حکایت می کند.
حالا هم در آمازون یک کیس نازک برای این تلفن قرار داده شده که دکمه های کشیده صدا در آن مشهود است و آیپاد تاچ را در ذهن متصور می شود. این کیس برای اول شهریور عرضه خواهد شد که احتمالاً چند روزی قبل از عرضه نهایی آیفون 5C خواهد بود.
امیر حسین بازدید : 8 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

دنیای بزرگ و چند پاره اندروید به روایت جدیدترین آمارها

تحقیقی که اخیرا توسط OpenSignal صورت گرفته٬ با دقتی کامل نشان می دهد که دنیای اندروید چقدر متنوع یا از دیدگاهی دیگر٬ از هم گسیخته ولی در عین حال بزرگ و رو به رشد است.
تفاوت ها بین سهم شرکت ها٬ مشخصات سخت افزاری٬ ابعاد نمایشگر و البته نسخه سیستم عامل محصولات٬ در این تحقیق به صورت جالبی مورد بررسی و نمایش آماری قرار گرفته.
در ادامه مطلب با مدرسه نیوز باشید تا نگاهی بیندازیم به قلمرو بزرگ ربات سبز.

امیر حسین بازدید : 12 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

سامسونگ و تغییر رفتار چیپ گلکسی اس ۴ (بین المللی) برای کسب امتیارهای بالاتر در بنچمارک ها

در بین سایت های تخصصی بررسی سخت افزار٬ برخی از آنها به واسطه قدمت و سابقه شان مرجع به حساب می آیند. Anandtech یکی از آنها است و این بار کشف جالبی انجام داده.

گرافیک به کار رفته در چیپ Exynos 5 Octa (نسخه بین المللی گلکسی اس ۴) از نوع PoweVR SGX 544MP3 است که در تحقیق Anandtech مشخص شده در حالت عادی روی فرکانس ۴۸۰ مگاهرتز کار می کند. اما وقتی یک اپلیکیشن بنچمارک را باز کنید٬ بلافاصله فرکانس هسته های گرافیکی به ۵۳۲ مگاهرتز افزایش می یابد و تا زمانی که در داخل اپلیکیشن بنچمارک باشید٬ چنین خواهد بود.

طبق یافته Anandtech هسته های پردازشی (CPU) این چیپ هم با ورود به اپلیکیشن های بنچمارک رفتاری مشابه را نشان می دهند و فرکانس آنها افزایش می یابد تا امتیاز بالاتری برای دستگاه رقم بخورد.
به لحاظ فنی٬ دو نوع تست به ظاهر شبیه هم داریم. یکی تست های عملکردی که هدف از انجام شان به دست آوردن توان واقعی سخت افزار با توجه به مشخصات ارائه شده است٬ و دوم تست های استرس یا فشار که هدف از انجام آنها پی بردن به حداکثر توان سخت افزار است. تست اول٬ در واقع همان بازخورد واقعی از تجربه ای است که کاربر در استفاده از دستگاه خواهد داشت.
اگر تست هایی که تغییر رفتار چیپ اکتا در آنها مشاهده شده از نوع تست فشار بود٬ مشکلی وجود نداشت ولی آنها از نوع تست های عملکردی بوده اند.
باز هم به لحاظ فنی٬ این کار سامسونگ تقلب نیست زیرا پردازنده و گرافیک از قدرتی که واقعا در آنها نهفته است استفاده کرده اند. برچسب تقلب را زمانی بر این رفتار می چسبانیم که توجه داشته باشیم کاربران یا خریداران بالقوه٬ تصور می کنند همان قدرتی را که چیپ مجتمع در بنچمارک ها ارائه می کند٬ در حین کارکردهای اصلی دستگاه (مثلا موقع انجام بازی ها) نیز در اختیارشان است. در صورتی که این طور نیست و این فقط یک معنا دارد: گمراه کردن و کسب اعتبار از طریق روش غیرمنصفانه.
جالب اینجا است که تغییر رفتار ذکر شده٬ فقط برای برخی از بنچمارک ها که در کدهای گلکسی اس ۴ از آنها نام آمده (!) اعمال می شود. برنامه هایی نظیر آنتوتو٬ کوادرانت٬ ٬GL Benchmark 2.5 ٬BenchmarkPi و لینک پک. بنابراین این نمی تواند اتفاقی بوده باشد.

چرا این مهم است و بعدش چه؟

کاری که سامسونگ می تواند انجام دهد این است که همین قدرت و فرکانس بالاتر را موقع استفاده واقعی از دستگاه نیز در اختیار کاربران قرار دهد و اگر فکر می کند که در صورت چنین کاری٬ عمر باتری دستگاه کاهش می یابد یا چیپ پردازشی در اثر گرما آسیب می بیند (یا تلفن منفجر می شود یا دست های صاحبش را آب پز می کند)٬ پس بهتر است زمینه گمراه کردن کاربران را هم رفع کرده و فرکانس ها در بنچمارک ها تغییر ندهد.
این رفتار چیزی نیست که علاقه داشته باشیم بین شرکت های مختلف تبدیل به یک عادت شود٬ زیرا در این صورت دیگر امکان تشخیص درست و غلط از بین رفته٬ اعتبار بنچمارک ها بیش از پیش زیر سوال می رود و کاربران هم مرجع عمومی مناسبی برای مقایسه نخواهند داشت.
خوشبختانه متخصصین مستقلی مثل اعضای Anandtech این رفتارهای نادرست را بر ملا می کنند و چیزی پشت ابر باقی نمی ماند. اما نظر شما درباره این پرونده تازه چیست؟
امیر حسین بازدید : 7 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

راهنمای خرید تابستانه تلفن هوشمند، نسخه ۲۰۱۳

اکنون که تابستان به اوج گرمای خود رسیده، این گونه می نمایاند که دنیای موبایل درون یکی دیگر از دوره های گذار سالیانه خود گرفتار شده٬ و به استثناء موبایل-دوربین تازه وارد ۴۱ مگاپیکسلی نوکیا، تقریبا همه چیز کمی قدیمی به نظر می رسد٬ زیرا تغییر چندانی طی فصل اخیر نداشته ایم. 
از سویی هم بازار تشنه و چشم به راه اسمارت فون های رده بالایی چون آیفون بعدی، موتو ایکس موتورولا و گلکسی نوت سوم است. البته شایعات درباره بلکبری ۵ اینچی هم شنیده می شود.
علاوه بر این، دو تا از برترین اسمارت فون های دنیا (اچ تی سی وان - گلکسی اس ۴ ) به تازگی با اندروید خالص از سوی گوگل عرضه شده اند که اینگونه آپدیت های منظم و سریع سیستم عامل را دریافت خواهند کرد هر چند هنوز از عرضه آنها در خارج از امریکا٬‌ خبری نیست.
اما به جای همه این حرف ها و شایعات روزانه، بگذارید ببینیم فعلا در بازار چه چیزهایی می توانیم بیابیم و انتخاب های برتر کدام هستند. پس در ادامه مطلب با مدرسه نیوز همراه باشید.

امیر حسین بازدید : 8 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

گلایه از نوع نوکیا: تلفن ویندوز فونی بدون اپلیکیشن فروش نمی رود!

«مگر می شود تلفن هوشمند فروخت ولی اپلیکیشن برای آن عرضه نکرد؟» این درد دل نوکیا است. مایکروسافت اگر واقعاً بی هدف این همه سرمایه را خرج ویندوز فون نکرده، باید زودتر دست به کار شود.
هنوز ویندوز فون از نظر تعداد اپلیکیشن پشت سر iOS و اندروید قرار دارد. پس جای یکی از دلایل مهم برای آمدن مشتری ها به این اکوسیستم خالی است. نوکیا می گوید وجود اپ های مختلف که مشتری های اش به آنها نیاز دارند، برای اش مهم است. این شرکت حتی تلاش می کند با ارائه اپلیکیشن های منحصر به فرد و متفاوت از دیگر دستگاه ها تجربه بهتری را برای مشتریان خود ایجاد کند.
در سال کذشته نوکیا بیشتر از ده لومیا روانه بازار کرده اما کماکان سهم کمی از آن را به خود اختصاص داده است. نوکیا معتقد است «در اینجا فقط سخت افزار نیست، ابزار سوار بر سخت افزار است که از اهمیت بیشتری برخوردار است. نمی توان تلفن هوشمند بدون اپلیکیشن فروخت، شدنی نیست.»
اگر اپلیکیشنی برای کسی مهم باشد و شما آن را نداشته باشید به معنی از دست رفتن یک فرصت فروش است. فروشگاه ویندوز فون در حال حاضر ۱۶۵،۰۰۰ اپلیکیشن برای عرضه دارد. این در حالی است که رقبای مستقیم آن یعنی iOS و اندروید به ترتیب ۹۰۰،۰۰۰ و یک میلیون اپلیکیشن آماده استفاده دارند.
نوکیا معتقد است مایکروسافت به عنوان شرکتی که مشخصاً در زمینه نرم افزار تخصص دارد، در اینجا عملکرد کندی داشته است. زمان سرنوشت ساز است؛ وقتی بخواهید هدف گذاری کنید و تلفن هایی هم برای فروش داشته باشید، منتظر ماندن تا پایان سال مالی اصلاً به نفع شما نیست.
آیا ویندوز فون، نوکیا را زمین گیر کرده است؟ آیا به راستی اپلیکیشن ها همان قدر که نوکیا می گوید مهم هستند، یا این داستان قدیمی عروس و زمین کج است که تکرار می شود؟
امیر حسین بازدید : 7 سه شنبه 08 مرداد 1392 نظرات (0)

نوکیا در حال ساخت تگ های نفیس؛ راهی متفاوت برای پیدا کردن اشیا

طبق شنیده ها نوکیا در نظر دارد تا قطعه ای مجهز به سنسور مجاورت (Proximity Sensor) را به عنوان لوازم جانبی برای خانواده موبایل های لومیا عرضه کند. منابع خبری آشنا با طرح های نوکیا، فاش کرده اند که کمپانی فنلاندی قصد دارد این قطعه را به بلوتوث ۴.۰ و NFC مجهز کرده و «تگ نفیس» یا Treasure Tag بنامد.در واقع هدف اصلی تگ نفیس، این است که به کاربران ویندوز فون اجازه دهد به کمک اپلیکیشنی مخصوص، تگ را ردیابی کنند و از این طریق اشیای گمشده خود را پیدا کنند. این تگ ها از طریق NFC به موبایل های لومیا وصل می شوند، و کاربر را به سمت وسیله ای که به آن متصل شده اند، راهنمایی می کنند.اگر هنوز کاربرد این تگ ها برای تان شفاف نشده، شاید مراجعه به صفحه پروژه Tile  به شما کمک کند. Tile مربع کوچکی است که برای مثال به دسته کلید شما وصل می شود و از طریق سیگنال هایی که برای آیفون ارسال می کند، به شما در یافتن کلید های گم شده تان کمک می کند. این پروژه برای اولین بار در KickStarter معرفی شد و از لحاظ ایده، شباهت بسیاری با تگ های نفیس نوکیا دارد.

نوکیا ظاهرا وقت زیادی را نیز صرف اپلیکیشن تگ نفیس کرده و امکانات متعددی را در آن قرار داده است، که از جمله آنها می توان به نمایش موقعیت اشیای گم شده به کمک واقعیت افزوده بر روی صفحه نمایشگر اشاره کرد. جالب است بدانید که این وسیله جدید که نوکیا قصد ساخت آن را دارد، کاربرد معکوس نیز می تواند داشته باشد، بدین صورت که کاربر اگر موبایل خود را گم کرده باشد، می تواند دکمه ای که بر روی تگ نفیس قرار گرفته را فشار دهد و با صدایی که از موبایلش پخش می شود، آن را پیدا کند.تگ های نفیس طوری طراحی شده اند که همیشه روشن باشند. این تگ ها باتری هایی را در خود جای داده اند که می توانند تا حدود ۶ ماه شارژ نگه دارند. نوکیا در نظر دارد تا در روزهای آینده موبایل های لومیا را از لحاظ نرم افزاری آپدیت کند و پشتیبانی از بلوتوث ۴.۰ را به دستگاه های خود بیفزاید و به احتمال زیاد تگ های نفیس اولین وسایل جانبی خواهند بود که می توانند از این تکنولوژی جدید، که انرژی بسیار کمتری مصرف می کند، بهره مند شوند.طبق شنیده ها زمان معرفی تگ های نفیس چندان دور نیست و احتمالا باید چند هفته پس از عرضه آپدیت نرم افزاری موبایل های لومیا، منتظر ورود آن به بازار باشیم.
امیر حسین بازدید : 8 سه شنبه 08 مرداد 1392 نظرات (0)
 

چند تغییر جدید اپل در ظاهر آی او اس ۷

 
۳ هفته بعد از نسخه بتای ۳ حالا بتای ۴ نیز برای iOS 7 از راه رسیده و اپل همچنان مشغول ایجاد تغییرات ریز و درشت در بخش های مختلف است تا بیش از پیش اثبات شود که زمان داده شده به جانی آیو و طراحان دیگر تا WWDC 2013 کافی نبوده.
مسلما تیم طراحی بازخوردهای مختلفی هم از توسعه دهندگان و وبلاگ نویسان دریافت کرده که می شود آنها را در بتای جدید دید. در ادامه مطلب با مدرسه نیوز همراه باشید تا نگاهی کوتاه داشته باشیم به تغییرات جدید در زوایای مختلف iOS 7. البته اینها مواردی هستند که در همین یکی دو ساعت اخیرا کشف شده٬ و در روزهای آینده باقی آنها نیز مورد اشاره قرار خواهد گرفت.
امیر حسین بازدید : 6 سه شنبه 08 مرداد 1392 نظرات (0)

نسخه بتای جدید آی او اس ۷ و تایید حسگر اثر انگشت برای آیفون ۵ اس

تابستان امسال برای مهندسان اپل دوره ای بسیار طاقت فرسا است٬ آنها دارند آماده عرضه iOS 7 و محصولاتی جدید می شوند که قرار است پاییز را برای اپل تبدیل به بهار مالی کنند. تلاش ها در بخش iOS به معنای عرضه نسخه های بتا در فواصل چند هفته ای است و امشب نیز بتای ۴ بیرون آمد.
همان طور که در اسکرین شات بالا پیدا است٬ شواهدی جدید از برخورداری آیفون 5S از حسگر اثرانگشت وجود دارد. شایعه ای که مدت ها جریان داشت ولی تاکنون دلیلی قطعی برای آن یافت نشده بود.
منابع خبری می گفتند اپل و سامسونگ هر دو دچار مشکلاتی در زمینه تامین قطعه برای حسگر اثر انگشت شده اند و در نتیجه احتمال استفاده از آن در محصولات آینده دور از ذهن است. اما اکنون٬ هر چند هنوز مشخص نیست مشکلات سخت افزاری رفع شده یا خیر٬ شواهد نرم افزاری برای آمدن این امکان جدید به آیفون دیده می شود.
اضافه شدن پوشه BiometricKitUI و توضیحات مرتبط نشان می دهد که طراحی های گرافیکی لازم در زمینه راهنمایی کاربران به منظور قرار دادن انگشت شست بر روی دکمه Home برای اسکن٬ در ای او اس ۷ گنجانده شده اند.
آیا اپل این بار با حسگر اثر انگشت امیدها به آیفون جدید را احیا می کند؟ چندان دور از ذهن نیست. ۱۵ شهریور یا ۲۷ شهریور٬ فعلا این تاریخ ها برای معرفی آیفون 5S بر سر زبان ها است.
امیر حسین بازدید : 8 سه شنبه 08 مرداد 1392 نظرات (0)

نسخه بتای جدید آی او اس ۷ و تایید حسگر اثر انگشت برای آیفون ۵ اس

تابستان امسال برای مهندسان اپل دوره ای بسیار طاقت فرسا است٬ آنها دارند آماده عرضه iOS 7 و محصولاتی جدید می شوند که قرار است پاییز را برای اپل تبدیل به بهار مالی کنند. تلاش ها در بخش iOS به معنای عرضه نسخه های بتا در فواصل چند هفته ای است و امشب نیز بتای ۴ بیرون آمد.
همان طور که در اسکرین شات بالا پیدا است٬ شواهدی جدید از برخورداری آیفون 5S از حسگر اثرانگشت وجود دارد. شایعه ای که مدت ها جریان داشت ولی تاکنون دلیلی قطعی برای آن یافت نشده بود.
منابع خبری می گفتند اپل و سامسونگ هر دو دچار مشکلاتی در زمینه تامین قطعه برای حسگر اثر انگشت شده اند و در نتیجه احتمال استفاده از آن در محصولات آینده دور از ذهن است. اما اکنون٬ هر چند هنوز مشخص نیست مشکلات سخت افزاری رفع شده یا خیر٬ شواهد نرم افزاری برای آمدن این امکان جدید به آیفون دیده می شود.
اضافه شدن پوشه BiometricKitUI و توضیحات مرتبط نشان می دهد که طراحی های گرافیکی لازم در زمینه راهنمایی کاربران به منظور قرار دادن انگشت شست بر روی دکمه Home برای اسکن٬ در ای او اس ۷ گنجانده شده اند.
آیا اپل این بار با حسگر اثر انگشت امیدها به آیفون جدید را احیا می کند؟ چندان دور از ذهن نیست. ۱۵ شهریور یا ۲۷ شهریور٬ فعلا این تاریخ ها برای معرفی آیفون 5S بر سر زبان ها است.
امیر حسین بازدید : 12 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)

سامسونگ در حال آزمون گلکسی نوت III با سه اندازه نمایشگر؟

بنا بر لیست منتشره توسط سایت هندی zauba ، سامسونگ تست های گلکسی نوت سوم را با سه نمایشگر مختلف شروع کرده است. این سایت معتقد است سامسونگ هنوز به تصمیم نهایی در خصوص اندازه نمایشگر نرسیده و برای Galaxy Note III میان اندازه های ۵.۵ اینچ، ۵.۷ اینچ و ۶ اینچ مردد است.
اما اگر به خاطر داشته باشید، کمی پیش از این گزارش های متعددی خبر از انتخاب نمایشگر تقریبا ۵.۷ اینچی برای این فبلت داده بودند. لذا به نظر می رسد که این آمار zauba کمی کهنه شده اند و سامسونگ بالاخره تصمیم نهایی را اتخاذ کرده باشد.

علاوه بر این، شایعات فراوانی حول تصمیمات تیم تحقیق و توسعه این شرکت کره ای می چرخند و پیش از این درباره احتمال استفاده از نمایشگرهای OLED منعطف (به جای صفحه نمایش های معمول OLED و LCD) در گلکسی نوت ۳ شنیده بودیم. گلکسی نوت اول و دوم هر دو از نمایشگر Super AMOLED بهره مند بوده اند. 
همچنین شواهد محکمی در دست است که سامسونگ در Galaxy Note III از پردازنده قدرتمند اسنپ دراگون ۸۰۰ کوالکام استفاده خواهد کرد. اما برخی شنیده ها هم از تلاش سامسونگ برای آماده سازی نسخه ای متفاوت از نسل سوم این فبلت خبر می دهند و می گویند نوت سوم در برخی نقاط جهان با آخرین مدل پردازنده اختصاصی Exynos 5 Octaسامسونگ عرضه خواهد شد.
از دیگر مشخصات احتمالی این اسمارت فون غول پیکر می توان به رم ۳ گیگابایتی، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی، لرزشگیر تصویر اپتیکال و بهره گیری از اندروید جیلی بیلی 4.3 اشاره کرد. و البته طبیعی است که منتظر نسخه به روز شده ای از S Pen برای گلکسی نوت سوم باشیم.
فکر می کنید این داستان ها تا چه حد صحت داشته باشند؟
امیر حسین بازدید : 9 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)

مرورگری برای باز کردن سریع تر سایت ها

این روزها سایت های زیادی از طراحی ریسپانسیو بهره می برند و یا دارای نسخه ویژه موبایل هستند، اما این موضوع لزوما به این معنا نیست که محتوای سبک تری در مقایسه با نسخه اصلی سایت، در اختیار شما گذاشته می شود. با توجه به سرعت پایین اینترنت موبایل در ایران، اولویت اکثر ما هنگام مرور صفحات وب، سرعت باز شدن و مصرف حداقلی پهنای باند است، اولویتی که شاید مرورگر های رایج موبایل، راه حل خاصی برای آن نداشته باشند.InstaBrowser نام مرورگری است که سازندگانش ادعا می کنند در مقایسه با سافاری، تا ۹۰ درصد مصرف پهنای باند را کاهش می دهد. این اپلیکیشن در واقع معجزه خود را با حذف محیط گرافیکی انجام می دهد و قالب سایت ها را به صورت یک ستون ساده متن و عکس به نمایش در می آورد. این برنامه برای گشت و گذار راحت تر در سایت ها لیست محتوا های موجود را به صورت جدول نیز نمایش می دهد و این امکان را فراهم می کند تا در صورت نیاز، حتی نمایش عکس های مطالب را نیز غیر فعال کنید.شاید نمایش سایت ها بدین صورت، چندان با فلسفه موبایل ها و تبلت های هوشمند امروزی سازگار نباشد، اما هنگامی که بستر های داخلی، همگام با تکنولوژی جهان پیشرفت نکند، گاهی استفاده از این ابزارها، اجتناب ناپذیر خواهد بود.Instabrowser فعلا برای سیستم عامل iOS تهیه شده است و علاقه مندان می توانند آن را با قیمت ۲.۹۹ دلار از اپ استور ، تهیه نمایند.
امیر حسین بازدید : 7 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)

آیفون ارزان قیمت با نام iPhone 5C معرفی می شود؟

عکس بالا که ساعاتی قبل در سایت های چینی یافته شده٬ یک سبد از جعبه های مخصوص بسته بندی آیفون 5C را نشان می دهد و هر چند هنور نمی توان اصالت این بسته بندی را تایید کرد٬ ولی به نظر می رسد بالاخره نامی با مفهوم برای آیفون ارزان قیمت و رنگارنگ اپل لو رفته باشد٬ یا شاید هم نمونه هایی قلابی برای سنجش افکار عمومی نسبت به این نامگذاری جدید!؟C می تواند معادل Color (رنگ) در نظر گرفته شود٬ یا با کمی چاشنی طنز معادل Cheap (ارزان) که هر دو در مورد آیفون ارزان قیمت و ساخته شده از پلاستیک های رنگی٬ صدق می کنند.چیزی که باعث می شود با دیده تردید به این نام بنگریم٬ این است که این روزها اپل می تواند نام محصولات را در نزدیکی زمان معرفی٬ نهایی کند و از آنجا که پسوند هایی نظیر 5C در پشت خود محصول درج نمی شوند٬ بنابراین فقط می ماند دفترچه های راهنما و بسته بندی که ساخت شان در حجم انبوه٬ نیاز به ۲ ماه زمان (مدت باقی مانده به رونمایی احتمالی) ندارد.

اما خود بسته بندی از جنس مقوا نیست و بیشتر شبیه بسته بندی های خانواده آیپاد است که برای محصولی ارزان تر٬ منطقی به نظر می آید (هرچند آیپد مینی هم عضو ارزان تر خانواده آیپد است ولی جعبه مقوایی دارد.)

نکته جالب این است که حرف C در داخل مربعی گوشه گرد قرار گرفته یعنی نماد تمام دستگاه های مبتنی بر iOS از ابتدا تاکنون. اما پسوندی که در اینجا استفاده شده شبیه دیگر پسوندهای محصولات های اپل مثل "mini" و "nano" یا حتی 3GS و 4S نیست. 
اگر قرار باشد 5C را یک روش ناگذاری جدید در نظر بگیریم آن وقت٬ بد نیست نظرتان راجع به نامگذاری آیفون 5X برای آیفونی بزرگتر از ۴ اینچ را هم بگویید.نکته دیگر اینکه٬ اگر اپل در نهایت از عدد ۵ در نامگذاری آیفون ارزان قیمت استفاده کرده باشد٬ این احتمالا نشانه آن است که قطعات و مشخصات سخت افزاری آن مشابه آیفون ۵ هستند. چیزی که این می تواند برای محصولی میان رده٬ جالب توجه باشد.شما فکر می کنید این جعبه ها متعلق به محصول واقعی هستند یا نمونه هایی قلابی برای گرفتن بازخورد رایگان؟
امیر حسین بازدید : 6 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)

تلفن اندرویدی در مقابل آیفون: کدام برای خریدن بهتر است؟

توماس ادیسون در مقابل نیکولا تسلا. راجر فدرر در مقابل رافائل نادال. بایرن مونیخ در مقابل بارسلونا. دنیا پر است از رقبای عالی٬ و حوزه تلفن های هوشمند هم استثنا نیست. رقابت بین آیفون و تلفن های مبتنی بر اندروید برای اهالی جامعه فناوری مثل شهرآورد است.اکثر کاربران امروزی وفادارانه مزایای دستگاه انتخابی خود را به شما می گویند و دلایلی هم ردیف می کنند که چرا انتخاب خودشان از انتخاب سایر افراد روی کره خاکی بهتر است!؟ اما افرادی که هنوز به انتخابی بین تلفن اندرویدی و آیفون نرسیده اند٬ شاید به کمی کمک نیاز داشته باشند. پس بیایید یک راست سر اصل مطلب که بیان نقاط قوت هر یک از رقبای این مقایسه باشد٬ برویم.
۱. تلفن اندرویدی: سیستم عامل متن-باز. آنچه کاربران این تلفن ها دارند یک سیستم عامل متن-باز است که در دنیا نیز فراگیرتر از بقیه شده. تولیدکنندگان٬ اوپراتورهای مخابراتی٬ توسعه دهندگان مستقل و کاربران زرنگ می توانند در آن تغییراتی به دلخواه خود به وجود بیاورند. این سیستم عامل قابلیت شخصی سازی زیادی دارد٬ و به شما امکان تغییر ظاهر با استفاده از پروژه هایی نظیر Cyanogenmod و Paranoid Android و MIUI را نیز می دهد. علاوه بر این امکان دریافت اپلیکیشن ها از بازارچه های مستقل نیز به کمک کاربران و توسعه دهندگان آمده.
۲. آیفون: اپلیکیشن ها. اپل به داشتن رابطه ای نزدیک با توسعه دهندگان معروف است. از همین رو در میدان اپلیکیشن ها٬ داستان رقابت تلفن های اندرویدی و آیفون کمی با مورد قبلی متفاوت است. اپل مدت ها در این زمینه پیشتاز بود٬ اما در حالی که آخرین آمار اعلام شده از طرف این شرکت بیانگر وجود ۹۰۰ هزار اپل در اپ استور است٬ گوگل ۹۷۵ هزار اپ در پلی استور دارد. کاربران هر دو سیستم عامل از کیفیت اپلیکیشن های موجود برای سیستم عامل خود دفاع می کنند ولی چیزی که جای بحث ندارد٬‌ زمان عرضه است. iOS تقریبا همیشه زودتر اپلیکیشن های جدید را دریافت می کند. شاید این نیز در آینده تغییر کند ولی در حال حاضر٬ اپلیکیشن ها زودتر در سیاره سیب فرود می آیند.
۳. تلفن اندرویدی: انعطاف پذیری اپلیکیشن ها. اندروید و گوگل انعطاف بیشتری در مقابل اپلیکیشن ها دارند. کروم٬ اوپرا و فایرفاکس روی اندروید قابل نصب هستند ولی حضور دو تای اولی در آی او اس با محدودیت هایی همراه است و حضور سومی توسط موزیلا به دلیل رفتار اپل به تعویق افتاده. به بیان دیگر٬ اپل با توجه به معیارهای خود سختگیرانه رفتار می کند و این چیزی نیست که به این زودی تغییر کند.
۴. تلفن اندرویدی: به اشتراک گذاشتن داده ها. در اندروید شما یک قابلیت به اشتراک گذاری به نام intents دارید که به تان امکان می دهد داده ها -یی نظیر متن٬ عکس یا لینک- را بین اپلیکیشن های خود به اشتراک بگذارید. با نگه داشتن انگشت و لمس دکمه Share می توان فهرستی از اپ ها را داشت و محتوا را به آنها منتقل کرد. این شاید مورد کوچکی به نظر برسد ولی کار با اندروید را در بسیاری زمینه ها سریع می کند.
۵. آیفون: حمل آسان تر و ارگونومی. وقتی بحث بر سر اندازه باشد٬ آیفون ها ابعاد معقول تری دارند و سبک تر هستند. کافی است آیفون ۵ را در کنار اچ تی سی وان یا گلکسی اس ۴بگذارید. قطعا حمل آیفون ۵ به خاطر ابعاد و وزن پایین تر٬ آسان تر است. به خاطر اندازه اش کار یک دستی با آن هم راحت تر است. البته شاید آیفون های بعدی با نمایشگری بزرگتر عرضه شوند٬ در این صورت باید دید اپل وزن و ابعاد خود تلفن را چطور کنترل می کند تا همچنان ارگونومیک باقی بماند.
۶. آیفون: ثبات. یکی از دلایل آی او اس برای اینکه سرش را جلوی سیستم عامل متن-باز اندروید بالا بگیرد این است که iOS بر روی تمام دستگاه ها٬ یک جور است. برای روشن کردن وای-فای شما محیط ها و عملکردهای مختلفی را در دستگاه های اندرویدی می بینید٬نکسوس ۴ با اچ تی سی وان فرق دارد و گلکسی اس ۴ با اکسپریا Z. البته داشتن رابط های کاربری متفاوت٬ یک مزیت هم دارد و آن امکان شخصی سازی بیشتر است. در آی او اس ثبات و سادگی برای انجام کارها مد نظر بوده و به عنوان مثال می توانید با یک رمز عبور تمام دستگاه های اپلی خود را همگامسازی کنید٬ اما در اندروید اولویت های دیگری وجود داشته.
بعضی ها می گویند متن-باز بودن اندروید٬ به خصوص با وجود دستگاه هایی که گاه خام و بی کیفیت هستند٬ باعث می شود مانند شمشیری دو لبه عمل کند. اگر کسی هستید که مدام از سرویس های آنلاین گوگل استفاده می کند٬ اندروید با آنها به خوبی دمساز شده. ولی لذت شما از اندروید تا حدی هم بستگی به تلفنی که خریده اید دارد.
نتیجه گیری در این طور رقابت ها کار درستی نیست. زیرا می توان تعبیر بالا را بسط داد و گفت که هر دو سیستم عامل و رویکردهای شرکت ها در قبال محصولات شان٬ مثل شمشیر دو لبه هستند. آیا شما ثبات نرم افزاری٬ ارگونومی٬ و اپلیکیشن های سریع الوصول را ترجیح می دهید یا در آن سو٬ سیستم عاملی متن-باز با امکان شخصی سازی وسیع٬ انعطاف پذیری بهتر و اشتراکات زیاد بین اپلیکیشن ها، و البته نمایشگرهای بزرگ را؟
امیر حسین بازدید : 6 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)

عرضه موتو ایکس با شیشه جادویی و بدنه آلومینیومی چند لایه؟

ظاهرا درز اطلاعات مربوط به موتو ایکس گوگل پایانی ندارد. پس از لو رفتن رابط کاربری دوربین،تصاویر رسمی ،بنچ مارک سخت افزاری و ... اکنون نوبت به شیشه نمایشگر این دستگاه رسیده.طبق شنیده ها در موتو ایکس از نوع خاصی از شیشه محافظ Gorilla Glass استفاده شده است که موتورولا آن را شیشه جادویی می نامد. این شیشه انحنای خاصی را در کناره های خود دارد و از این طریق اتصالی بی نقص را با بدنه دستگاه به وجود آورده است. گویا این کافی است تا گوگل از لفظ شیشه جادویی برای توصیف آن استفاده کند.همچنین در مورد بدنه هم شنیده می شود که روکش چند لایه آلومینویومی آن ساختاری بسیار مستحکم و در عین حال باریک و سبک دارد. در ادامه می توانید تصاویری مربوط به این موبایل را مشاهده نمایید و مد نظر داشته باشید که تا به حقیقت پیوستن این اطلاعات و معرفی رسمی موتو ایکس، تنها چند روز باقی مانده است.

امیر حسین بازدید : 4 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)

تصویری جدید از آیفون پلاستیکی؛ این بار با علامت FCC

هنوز رسما مشخص نیست که آیا آیفون ارزان قیمتی در حال ساخته و پرداخته شدن هست یا نه. آنچه مسلم است همه نصاویری که تا کنون از آن منتشر شده یک تلفن پلاستیکی با رنگ های متنوع را به نمایش گذاشته.

حالا عکس دیگری از این تازه وارد به بیرون درز کرده که علامت FCC را هم بر پشت خود دارد، و درست همین است که تازگی دارد. تا کنون هر عکسی که از این آیفون جدید دیده بودیم، فاقد این نشان بوده. البته با توجه به کیفیت نامطلوب عکس می توان درباره صحت آن تشکیک کرد.
اما اگر این عکس صحت داشته باشد بدین معنی است که آیفون ارزان قیمت در کمیته ارتباطات فدرال آمریکا ثبت شده و عرضه آن قطعی خواهد بود. شنیده ها حاکی است که احتمالا این تلفن درست در میانه شهریور معرفی خواهد شد.
امیر حسین بازدید : 8 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)

اپل و عرضه دو آیفون جدید در ۱۵ شهریور؟

داغترین داستان های آسیاب شایعه سازی اینترنت حکایت می کنند که اپل در تاریخ ۱۵ شهریور دو آیفون جدید با نام های iPhone 5S و iPhone Lite را رونمایی خواهد کرد.
مدت زمان زیادی است که شهریورماه به عنوان تاریخ عرضه آیفون جدید دهان به دهان می چرخد و هر چه به آن نزدیک تر می شویم، شایعات دقت بیشتری هم پیدا کرده و به تعیین روز دقیق مراسم می پردازند. و اکنون همه متفق القول اند اپل تا پایان سال جاری میلادی دو آیفون جدید را رونمایی خواهد کرد. یکی نسل بعدی آیفون 5 است و دیگری هم نسخه ای ارزان قیمت از خانواده آیفونها است که احتمال دارد آن را iPhone Lite بنامد.
بسیاری از تحلیلگرانی که حرکات اپل را رصد می کنند، پیش بینی کرده اند که شهریورماه زمان عرضه این محصولات خواهد بود. البته این پیشگویی به  دقت چندانی هم نیاز ندارد. زیرا مدیرعامل اپل، تیم کوک هم در ابتدای سال جاری اشاره کرد که اپل ابزارهای تازه اش را در سپتامبر رونمایی خواهد نمود. 
این حقیقت که آیفون 5 کم کم قدیمی می شود و در ماه های آتی یک ساله خواهد شد، تضمینی بر این نتیجه گیری است که اپل به زودی جانشین آن را رونمایی خواهد کرد. به همین دلیل افراد بسیاری منتظر آن هستند و برای آیفون جدید دست نگه داشته و لحظه شماری می کنند.
البته به تازگی یکی از تحلیلگران شناخته شده در این زمینه، اعلام کرده که دو آیفون جدید اپل پنجم مهرماه به بازار عرضه خواهند شد. در این صورت هم، باز مشاهده فاصله دو هفته ای میان زمان رونمایی و آغاز فروش چندان دور از انتظار نخواهد بود. حتی اگر روزهای مورد پیش گویی هم درست از کار در نیایند، باز بسیاری عقیده دارند که شهریور، یک ماه آیفونی خواهد بود.
امیر حسین بازدید : 8 شنبه 05 مرداد 1392 نظرات (0)

پتنت اپلی: آیفون و دوربین دو سنسوری

اگر یکی از شرکت های بزرگ فناوری محصولی تولید کرد و صدای مادربزرگ تان درآمد که من قبلاً پتنت آن را ثبت کرده بودم و شکایت خواهم کرد، هیچ تعجب نکنید. کار سختی نیست؛ مواد لازم: کمی بی خوابی در شب، قلم و کاغذ و قدری ذهن پویا! 
پیش از این درباره پتنت سونی برای تان گفتیم که قرار است فشار خون مادربزرگ تان را حین گفتن «سیب» اعلام کند. حالا هم ایده پردازان اپل دست به کار شده اند تا عرصه را خالی نکرده باشند. اما به حق باید گفت این پتنت ارزش زیادی دارد و حسابی به پتنت سونی طعنه می زند.
ایده این است که به جای یک سنسور از دو سنسور در دوربین آیفون استفاده شود تا عکس ها و ویدیوهای تولیدی از کیفیت بالاتری برخوردار شوند. این پتنت که تحت عنوان «روش و سامانه پردازش تصویر با دو سنسور تصویر» به ثبت رسیده است از سوی مرجع ثبت پتنت آمریکا هم مورد تصویب قرار گرفته است.
عکس ها و ویدیوها توسط حداقل دو سنسور ضبط و پردازش می شوند. سپس این داده ها وارد روندی به نام «Interleaving» یا «لایه گذاری»‌ می گردند تا تصویر نهایی به دست آید. مزیت این اضافه کاری این است که اگر یکی از سنسورها فریمی را بد ضبط کند، می توان آن را با فریم ضبط شده توسط سنسور دوم جایگزین نمود. مثلاً اگر در یک فریم تعدادی پیکسل از دست رفته باشد این امکان وجود دارد که همان فریم با نسخه بهتری که توسط سنسور دیگر ضبط شده عوض شود.
این سامانه هنگام پردازش تصویر اولیه، قادر خواهد بود که سایر عیوب تصویر را نیز تشخیص دهد و با قیاس با نمونه های از پیش ذخیره شده در حافظه، به اصلاح آنها بپردازد. برای مثال این سامانه می تواند تنظیم رنگ، نوردهی و دیگر مشخصات تصویر را به صورت خودکار انجام دهد.
هرچند ایده دوربین های دو-سنسوری امر جدیدی نیست اما پتنت اپل این رویا را به دنیای تلفن های همراه، تبلت ها و حتی رایانه های رومیزی و لپ تاپ ها می آورد. بهتر است تا دیر نشده شما هم برای ثبت ایده های ناب خود دستی بالا بزنید.
امیر حسین بازدید : 8 شنبه 05 مرداد 1392 نظرات (0)

اندروید 4.3 بر قامت کدام اکسپریاهای سونی خواهد نشست؟

اندروید 4.3 جیلی بیلی چهارشنبه معرفی شد و هر یک از شرکت های سازنده، کم کم برنامه به روز رسانی خود را اعلام می کنند. سونی هم تلفن هایی که در صف دریافت نسخه جدید هستند را معرفی کرده است.
سونی اکسپریا Z، اکسپریا ZL، اکسپریا ZR، اکسپریا تبلت Z، اکسپریا SP و البته سنگین وزن سونی یعنی اکسپریا Z Ultra مدل هایی هستند که به هنگام رسانی آنها تایید شده است. همچنین به روز رسانی مدل های دیگری که در فهرست نیامده اند نیز محتمل است.
البته ممکن است برخی مدل ها هم از اندروید 4.1 مستقیما به نسخه 4.3 آپدیت شوند. هنوز زمان قطعی عرضه اندروید 4.3 برای اکسپریاهای نام برده اعلام نشده و سونی کماکان مشغول عرضه محصولات خود با نسخه 4.2 است. 

اطلاعات بیشتر و تکمیلی در این باره را در مدرسه نیوز پوشش خواهیم داد.
امیر حسین بازدید : 6 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)

تایید شد: گلکسی نوت ۳ با نمایشگر 5.7 اینچی خواهد بود

 
سامسونگ طی چند سال گذشته مرتبا در حال بزرگتر کردن فبلت های خود بوده و به همین خاطر صحبت های مختلفی در مورد اندازه گلکسی نوت III شنیده می شد. برخی از اندازه ۶ اینچی آن حرف می زدند و گروهی دیگر می گفتند که نسل سوم تنها ۰.۲ اینچ بزرگتر شده و ۵.۷ اینچی خواهد بود.
حالا به نظر می رسد که صحبت های گروه دوم درست بوده است. سایت جی اس ام آرنا ادعا می کند که از منابع داخلی سامسونگ تایید این موضوع را دریافت نموده که گلکسی نوت ۳ دارای نمایشگری ۵.۷ اینچی است و با ۳ گیگابایت رم و اندروید 4.3 وارد بازار خواهد شد. 
روز معرفی هم ۱۳ شهریورماه و در شهر برلین خواهد بود.
امیر حسین بازدید : 8 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)

عکس خانوادگی: تلفن هونامی در کنار اکسپریا Z سونی

تا اینجا تقریبا همه چیز را در مورد تلفن هونامی سونی می دانیم. تلفنی ۲۰ مگاپیکسلی که احتمالا با نام اکسپریا i1 به بازار ارایه خواهد شد. فقط مانده بود این عکس خانوادگی که آن هم از راه رسیده است.
وقتی هونامی را در کنار اکسپریا Z ببینیم، می توانیم قضاوت کنیم که این دو تلفن از نظر طراحی تا چه حد به یکدیگر شبیه هستند. 
هونامی نمایشگری ۵ اینچی 1080p دارد و این تصاویر به ما می گوید که با وجود شباهت بسیار زیاد در طراحی، کمی از اکسپریا Z بلندتر است و اگر دقت کنید به میزان بسیار جزیی عریض تر خواهد بود.

پیش بینی می شود که تلفن جدید سونی طی مراسمی اختصاصی در ۱۳ شهریور معرفی خواهد شد. درست در همان روزی که احتمالا شاهد معرفی گلکسی نوت ۳ خواهیم بود.
در ادامه مطلب می توانید تصاویر بیشتر از رابط کاربری دوربین هونامی ببینید.

امیر حسین بازدید : 11 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)
 

کیبورد لمسی SwiftKey برای اندروید٬ ابری می شود

 
SwiftKey یکی از محبوب ترین صفجه کلیدهای لمسی اندروید است که می تواند کلمات را پیش از تکمیل حدس بزند. حالا شرکت سازنده خدمت دیگری را به این اپلیکیشن اضافه کرده و آن ذخیره سازی ابری است.
SwiftKey قادر است رفتارهای تایپی کاربر و عادت های او در این زمینه را یاد بگیرد و پیشنهادهای هوشمندانه ای برای تکمیل کلمات بدهد.
تاکنون یعنی قبل از اضافه شدن خدمت ابری SwiftKey همه داده ها و شخصی سازی ها بر روی دستگاه ها ذخیره می شدند و از این رو با یک نقص نرم افزاری یا سخت افزاری٬ مجموعه اطلاعاتی که در مدت زمان استفاده از اپلیکیشن ذخیره یا ایجاد شده بود٬ از دست می رفت. در نتیجه کار باید از اول شروع می شد.
حالا با خدمت جدید٬ کاربران می توانند این داده ها را در فضای ابری ذخیره و با دستگاه های متعددی همگامسازی کنند.
علاوه بر این٬ SwiftKey داده های تحلیلی تویتر را نیز دریافت خواهد کرد تا از روندهای ایجاد شده در شبکه های اجتماعی آگاهی یابد و کلمات مرتبط را سریعا به کاربران پیشنهاد دهد.
شرکت سازنده همچنین قول داده که شخصی سازی بیشتر٬ پیش بینی دقیق تر کلمات و جملات٬ و نیز یکپارچه سازی با جیمیل و فیسبوک را به اپلیکیشن خود اضافه کند.
امیر حسین بازدید : 9 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)
 
قیمت امروز محصولات سامسونگ

*قیمت‌ها به ریال است.

*به علت نوسانات زیاد بازار احتمال تفاوت قیمت 10 تا 30 هزار تومانی وجود دارد.

*توجه کنید که قیمت‌ها با گارانتی اصلی سامسونگ هستند.

*برای دیدن جدول با کیفیت تر بر روی جدول زیر کلیک کنید.

 


امیر حسین بازدید : 7 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)

با آمدن آیفون ارزان قیمت و آیفون ۵ اس٬ تولید آیفون ٬۴ ۴ اس و ۵ متوقف می شود؟

دلایل زیادی وجود دارد که باور کنیم بعد از معرفی آیفون 5S و آیفون ارزان قیمت (پلاستیکی) برای همیشه باید با آیفون ۴ و 4S خداحافظی کرد. در اصل فروش خوب این دو رفیق قدیمی٬ نشان دهنده موفقیت بالقوه ای است که در انتظار آیفون ارزان قیمت نشسته. اما این احتمال وجود دارد که آیفون ۵ هم به جرگه رفقای قدیمی خود بپیوندد.
دلیل کنار  رفتن آیفون ۴ و 4S مشخص است. آنها از پورت جدید لایتنینگ بهره نمی برند و اپل می خواهد اقدام به یک دست سازی اکوسیستم آیفون کند. همچنین به دلایل زیاد بهتر است که با نمایشگر ۳.۵ اینچی خداحافظی کرد تا تنها اندازه موجود در بین محصولات جدید ۴ اینچ باشد. به خصوص اگر سال آینده قرار به عرضه آیفونی با نمایشگر بزرگتر از ۴ اینچ باشد٬ حذف ۳.۵ اینچ خانواده آیفون را خلوت تر می کند.
همچنین با آمدن آیفون پلاستیکی٬ به خودی خود تقاضای آیفون 5S که حاشیه سود بزرگتری برای اپل دارد٬ تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. بنابراین چرا باید آیفون ۵ نیز در میدان بماند و زحمت بیشتری ایجاد کند؟ اگر دلایل استراتژیک کافی نیست٬ دلایل فنی و تولیدی را هم بخوانید.

طبق گزارش ها فناوری لمسی in-cell که در آیفون ۵ به کار رفته برای تولید در مقیاس محدود٬ اصلا مناسب نیست. اما با توجه به تغییراتی که اپل در پنل آیفون 5S به وجود آورده٬ امکان استفاده از آن در آیفون ۵ وجود ندارد و باید تولید جداگانه پنل آن ادامه یابد. در نتیجه بهتر است اپل این محصول را کنار گذاشته و بر روی تولید انبوه آیفون 5S تمرکز کند.

البته نمایشگر این دو تقریبا یکسان خواهد بود٬ ولی تفاوت ها میان کابل های اتصالی٬ نشان می دهد که تغییراتی هم در بخش های مختلف ایجاد شده. پس فرآیند ساخت نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

باید دید استراتژی اپل برای آیفون های ۲۰۱۳ چه خواهد بود. نظر شما چیست؟
امیر حسین بازدید : 10 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)

احتمال استفاده از نمایشگر YOUM در گلکسی نوت ۳ هنوز منتفی نیست

حتما به خاطر دارید که سامسونگ نمایشگری نشکن و از جنس پلاستیک مقاوم با نام تجاری YOUM در دست توسعه دارد. شنیده ها حاکی از آن بود که تولید انبوه آن تا سال ۲۰۱۴ میسر نخواهد شد ولی اخیرا دوباره از گوشه کنار٬ شایعاتی مبنی بر استفاده از آن درگلکسی نوت ۳ به گوش می رسد.
نمایشگر نشکن یا منعطف به معنای گجتی که تا کردنی باشد نیست٬ بلکه در ساخت آن از شیشه ای مثل گوریلا گلس استفاده نمی شود زیرا جنس پنل نمایشی و دیجیتایزر (لایه لمسی) از پلاستیک بوده و در مقابل ضربات٬ منعطف هستند. ضمن اینکه حذف لایه سخت روی نمایشگر که از شیشه یا پلاستیک سخت است٬‌ عملا وزن دستگاه را هم کاهش می دهد.
گویا ظرفیت تولید پنل های YOUM به حدی رسیده که مدیران سامسونگ را به تجدید نظر واداشته و حالا دارند به این می اندیشند که چطور می شود از این فناوری جدید در گلکسی نوت ۳ استفاده کرد.
آنها تصمیم نهایی را به دهه اول شهریور ماه موکول کرده اند تا ببینند اوضاع چطور پیش می رود. اگر تعداد کافی از پنل های نمایشی YOUM با کیفیت تمام اچ دی٬ تا آن موقع آماده استفاده در نوت ۳ شده باشد٬ اولین نمایشگر به اصطلاح "نشکن" را در محصولات موبایل خواهیم دید٬ و گر نه باید منتظر محصولات بعدی ماند.
شما فکر می کنید مهندسان سامسونگ از این چالش احتمالی سربلند بیرون بیایند؟

تعداد صفحات : 4

درباره ما
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید. من نوجوانی 14 ساله هستم از کشور بزرگ و سرافراز ایران. با ما همراه باشید تا از علم و فناوری های ایران و جهان هستی با خبر بشوید.در این وب سایت شما میتوانید مطالبی همچون اخبار گوشی های همراه و رایانه ها و لپ تاپ ها و هزاران محصول جدید را دریابید. امیدوارم همیشه سالم و سرافراز باشید. نویسنده و طراح این وب:امیر حسین علیپور
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتون درمورد وبلاگ ها و سایت های مدرسه نیوز چیست؟
    به نظر شما ما باید بیشتر از چه مطالبی استفاده کنیم؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 336
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 26
  • بازدید ماه : 17
  • بازدید سال : 424
  • بازدید کلی : 15,363