loading...
مدرسه نیوز در رز بلاگ
امیر حسین بازدید : 16 شنبه 12 مرداد 1392 نظرات (3)

آیا اولین تلفن سامسونگ با سیستم عامل تایزن، مشابه گلکسی اس 3 خواهد بود؟

سامسونگ یکی از شرکت هایی است که تایزن را به طور جدی دنبال می کند و اخیرا هم نسخه ۲.۲ رابط کاربری آن را معرفی کرده که تغییراتی را نشان می دهد.
اما یکی از نکات جالبی که باعث می شود حدس بزنیم اولین تلفن سامسونگ با این سیستم عامل٬ از نمایشگر AMOLED استفاده خواهد کرد٬ تبدیل حالت پیش فرض رابط کاربری تایزن ۲.۲ از تم روشن به تم تیره است. حتما می دانید که مصرف انرژی پنل های AMOLED در زمان نمایش رنگ های تیره٬ بسیار کمتر از موقع نمایش رنگ های روشن است.

(بخشی از تغییرات تم در نسخه جدید تایزن)

شایعاتی هم که قبلا درباره معرفی اولین تلفن تایزنی شرکت سامسونگ با استفاده از سخت افزار گلکسی اس ٬۳ و پردازنده ۴ هسته ای اگزینوس شنیده شده بود، حالا با این مورد جدید (تغییر تم پیش فرض به تیره) تبدیل به احتمالی پررنگ تر می شود.
از آنجایی که تایزن به اندازه اندروید به منابع سخت افزاری نیاز ندارد٬ ارائه آن بر روی سخت افزاری مشابه پرچمدار سال ۲۰۱۲ سامسونگ می تواند شروعی نسبتا مناسب را برای سامسونگ رقم بزند. نظر شما چیست؟
امیر حسین بازدید : 8 شنبه 12 مرداد 1392 نظرات (0)

تصاحب سهم ۴۰ درصدی بازار ابزارهای اندرویدی توسط جیلی بیلی

اندروید جیلی بیلی طی ماه گذشته میلادی (ژولای)‌به خوبی جای پای خود را به عنوان سلطان بلامنازع دنیای اندرویدها محکم کرد. بنا بر جدیدترین گزارش سایت توسعه دهندگان اندروید ، جیلی بیلی که شامل اندروید 4.1 و اندروید 4.2 است، اکنون ۴۰.۵ درصد بازار ابزارهای اندرویدی را در چنگال خود گرفته.
این در حالی است که در ماه قبل از آن سهم جیلی بیلی تنها به ۳۸ درصد می رسید . و رشد روز افزون جیلی بیلی به درستی معنایی جز افول اندروید ۲.۳ نان  زنجبیلی ندارد. به گونه ای که سهم آن از ۳۴ درصد به ۳۳ درصد کاهش یافته است.
به نظر می رسد گوگل کمی سرعت آپدیت و عرضه نسخه های اصلی سیستم عامل موبایل اش را کاهش داده است. به گونه ای که اکنون بیش از یک سال است که جیلی بیلی آخرین نسخه اصلی ارائه شده است.
انتظار می رود که در اوایل سال آینده میلادی گوگل نسخه بعدی اندروید را با نام اندروید 5، «پای لیمو ترش» عرضه نماید.
امیر حسین بازدید : 9 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)

دو اپلیکیشن جدید موتورولا برای موتو ایکس در فروشگاه های کروم و اندروید قرار گرفت

در حالی که دقایقی به مراسم موتورولا برای رونمایی از موتو ایکس مانده٬ اپلیکیشن های جدیدی در کروم استور و پلی استور قرار گرفته.
در کروم استور شاهد اپلیکیشنی به نام Motorola Connect خواهید بود که تصویر بالا نمایی از آن را نشان می دهد و با آن می توان در داخل مرورگر کامپیوتر دید که چه کسانی به شما زنگ زده اند یا پیامک فرستاده اند٬ نیازی هم به دسترسی به تلفن نیست.
از داخل این اپکلیکیشن مخصوص کروم حتی می توان به پیامک های متنی نیز جواب داد٬ ویژگی جذابی که دل هر کاربری شبیه آن را  می خواهد. این اپلیکیشن علاوه بر موتو ایکس قابل استفاده برای سه تلفن جدید خانواده دروید نیز هست.
اما از آن که بگذریم می رسیم به اپلیکیشن مهاجرت به موتو ایکس با نام Motorola Migrate برای اندروید که قرار است کار انتقال اطلاعات از تلفن اندرویدی قبلی به موتو ایکس را تسهیل کند و برای اندروید ۲.۲ به بالا عرضه شده.

باید آن را بر روی تلفن قدیمی نصب کرد و سپس نزدیک تلفن جدید گرفت تا با اسکن کردن کد QR کار انتقال داده هایی نظیر پیامک ها٬ تاریخچه تماس٬ فهرست تماس٬ فایل های چند رسانه ای٬ و تنظیمات صدا و روشنی صفحه نمایش انجام شود.
امیر حسین بازدید : 8 پنجشنبه 10 مرداد 1392 نظرات (0)

ارائه اپلیکیشن آفیس مایکروسافت برای اندروید

اواخر بهار امسال بود که مایکروسافت با ارائه اپلیکیشن آفیس برای آیفون، نگاه های بسیاری را به سوی خود معطوف کرد. اکنون بار دیگر محبوب ترین مجموعه نرم افزاری غول قدیمی دنیای کامپیوتر، آماده خبر سازی، با ورود به دنیای اندروید است. مایکروسافت امروز اپلیکیشن آفیس را برای سیستم عامل موبایل گوگل عرضه کرد.نسخه اندروید آفیس تنها بر روی موبایل ها کار می کند و صاحبان تبلت های اندرویدی باید مانند آیپد داران، فعلا به نسخه تحت وب آفیس رضایت دهند. همچنین شایان ذکر است که اپلیکیشن آفیس تنها بر روی اندروید نسخه ۴ به بعد اجرا خواهد شد و نسخه های پایین تر این سیستم عامل را پشتیبانی نمی کند.همانند نسخه آیفون، اپلیکیشن آفیس بر روی اندروید هم رایگان است، اما در صورتی که قصد استفاده از آن را دارید، باید اشتراک آفیس ۳۶۵ را از مایکروسافت خریداری کنید. البته خریداران اجازه دارند تا اشتراک آفیس خود را بر روی ۵ دستگاه، استفاده نمایند.

تمام ویژگی های دو نسخه آیفون و اندروید مشابه یکدیگر خواهند بود و قابلیت ها برنامه های ورد، اکسل و پاورپوینت بر روی صفحه موبایل شما نقش خواهد بست. تنها تفاوت دو نسخه این است که بر خلاف آیفون، شما نمی توانید از داخل اپلیکیشن مستقیما اشتراک افیس ۳۶۵ را خریداری نمایید.سرویس ابری مایکروسافت، اسکای درایو، وظیفه ذخیره فایل ها بر روی خود را در این اپلیکیشن بر عهده دارد. کاربرانی که اشتراک آفیس را خریداری کرده باشند، می توانند از ۲۰ گیگابایت فضای اضافی، بر روی این سرویس بهره مند شوند.هم اکنون می توانید اپلیکیشن آفیس برای اندروید را از گوگل پلی به رایگان دانلود نمایید. اما آیا حاضر هستید برای استفاده از مجموعه نرم افزاری آفیس بر روی موبایل خود، هزینه اشتراک آفیس ۳۶۵ را بپردازید؟ چه اپلیکیشن هایی را جهت ویرایش فایل ها در اندروید پیشنهاد می کنید؟
امیر حسین بازدید : 11 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)

ویژگی پنهانی اندروید ۴.۳: مدیریت مجوزهای دسترسی اپلیکیشن ها

نصب کردن یک اپلیکیشن اندرویدی٬ کادر مجوزهای دسترسی را جلوی چشم کاربران می آورد که اکثر آنها نادیده اش می گیرند -و چه کار اشتباهی می کنند.
اما خوب نخواهد بود اگر بتوانید به هر اپلیکیشن٬ مجوز دسترسی محدود به برخی بخش های تلفن یا تبلت تان را بدهید و از اتصال به برخی دیگر از بخش ها منعش کنید؟ به نظر می رسد این ویژگی جدیدی است که گوگل در اندروید ۴.۳ گنجانیده و Apps Ops نام دارد.
البته این قابلیت به طور پیش فرض مخفی است ولی می شود به آسانی آن را با نصب یک اپلیکیشن دیگر از پلی استور فعال کرد که پس از آن می توانید دسترسی سایر اپلیکیشن ها به بخش های مختلف سیستم عامل را تشخیص داده و بسته به نیاز محدود کنید.

مثلا قادر خواهید بود امکان مشاهده فهرست تماس های تان٬ یا دسترسی یک اپ به موقعیت شما از طریق GPS را محدود کنید.
این یک ویژگی پنهان شده در اندروید است و واقعا معلوم نیست چرا گوگل آن را به طور علنی معرفی و اعلام نکرده. اما به نظر می رسد این شرکت با توجه به موج تولید بدافزارهای اندرویدی که دیر یا زود از راه خواهد رسید٬ امنیت این سیستم عامل را جدی تر از آنچه فکر می کردیم٬ دنبال می کند.
امیر حسین بازدید : 9 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)

گوگل و هزینه ۹۶۶ میلیونی برای تملک Waze

همین ابتدا اجازه بدهید نصیحتی کنیم: «ایده هایتان را ثبت کنید»، به قول معروف هر پتنتی که خوار آید، روزی به کار آید. اگر بتوانید عملیاتی کردن ایده خودتان را هم به شخصه به عهده بگیرید که نور علیٰ نور. اپلیکیشن خبری Summly را به خاطر دارید که چه طور ایده پرداز-سازنده خود را از فرش به عرش رساند؟ همه اینها از همان «ایده» شروع می شود. کم نیستند کسانی که ایده های خوبی دارند اما «پی گرفتن» فعلی است که هر کسی در صرف آن مهارت ندارد.
چند وقت پیش خبر تایید رسمی خرید اپلیکیشن ترافیک Waze را منتشر کردیم. همان موقع هم گفتیم که گوش های فال گوش ایستاده گفته اند این خرید بیش از ۱ میلیارد دلار برای گوگل آب خورده است. اما حالا گوگل اعلام کرده که عدد ۹۶۶ میلیون دلار به عنوان مبلغ دقیق این خرید و فروش، درست است. این اپلیکشین درواقع با بهره گیره از داده های حاصل از اجتماع رانندگان، مسیرهای کم رفت آمد را مشخص می کند.

این اپ هم ابتدای کار فقط یک «ایده» بود. وقتی ایده اش را «پی گرفتند» نتیجه این شد که غول وب را به خریدش وسوسه کرد و در نهایت نزدیک به ۱ میلیارد دلار ناقابل خرج روی دست گوگل گذاشت. اگر خوب تلاش کنید و مصرانه پی گیر طرح های تان باشید، دور نباشد که ایده های شما هم به حقیقت بپیوندد. 
امیر حسین بازدید : 11 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)
 

کیبورد لمسی SwiftKey برای اندروید٬ ابری می شود

 
SwiftKey یکی از محبوب ترین صفجه کلیدهای لمسی اندروید است که می تواند کلمات را پیش از تکمیل حدس بزند. حالا شرکت سازنده خدمت دیگری را به این اپلیکیشن اضافه کرده و آن ذخیره سازی ابری است.
SwiftKey قادر است رفتارهای تایپی کاربر و عادت های او در این زمینه را یاد بگیرد و پیشنهادهای هوشمندانه ای برای تکمیل کلمات بدهد.
تاکنون یعنی قبل از اضافه شدن خدمت ابری SwiftKey همه داده ها و شخصی سازی ها بر روی دستگاه ها ذخیره می شدند و از این رو با یک نقص نرم افزاری یا سخت افزاری٬ مجموعه اطلاعاتی که در مدت زمان استفاده از اپلیکیشن ذخیره یا ایجاد شده بود٬ از دست می رفت. در نتیجه کار باید از اول شروع می شد.
حالا با خدمت جدید٬ کاربران می توانند این داده ها را در فضای ابری ذخیره و با دستگاه های متعددی همگامسازی کنند.
علاوه بر این٬ SwiftKey داده های تحلیلی تویتر را نیز دریافت خواهد کرد تا از روندهای ایجاد شده در شبکه های اجتماعی آگاهی یابد و کلمات مرتبط را سریعا به کاربران پیشنهاد دهد.
شرکت سازنده همچنین قول داده که شخصی سازی بیشتر٬ پیش بینی دقیق تر کلمات و جملات٬ و نیز یکپارچه سازی با جیمیل و فیسبوک را به اپلیکیشن خود اضافه کند.
امیر حسین بازدید : 5 شنبه 29 تیر 1392 نظرات (0)

خرید یک استارت آپ نقشه برداری کانادایی توسط اپل، آخرین تلاش ها برای نجات مپز iOS

شایعات تازه حاکی از آن است که اپل به عنوان بخشی از آخرین تلاش های خود برای بهبود و شاید نجات اپلیکیشن نقشه های آیفون و آیپد، اقدام به خرید یک استارت آپ داده های محلی کرده است. 
آل تینگز دی گزارش می دهد اپل در مذاکراتش به توافق رسیده که هم تکنولوژی این شرکت را خریداری کند و هم تیم کاری آن را استخدام نماید. این استارت آپ تورنتویی در توصیف کار خود می گوید «ویکی پدیایی برای لیست کردن مشاغل محلی».
این شرکت از اطلاعات برون شرکتی افراد داوطلب و فریلنسر استفاده کرده و آنها را تحت یک پلتفرم تبادل داده متحد، گرد هم می آورد تا بتواند «یک پایگاه داده عظیم از اطلاعات مشاغل محلی از سراسر جهان را به طور دائمی جمع آوری، ادغام و تایید هویت نماید.»
هنوز اطلاعاتی درباره جنبه های مالی این قرارداد در دست نیست. اپل هم از تایید رسمی آن سر باز زده و تنها سخنگوی این شرکت به AllThingsD گفته است «اپل گه گاه اقدام به خرید تکنولوژی ها و شرکت های کوچک تر می کند، و ما معمولا درباره اهداف و نقشه های مان توضیح نمی دهیم.»
با توجه به اینکه گوگل دست از لجبازی برداشته و به تازگی اپلیکیشن مپز خود را تقریبا همزمان با اندروید، برای iOS هم به روز می کند ، آیا اپل می تواند امیدی به نجات برنامه نقشه خود در آیفون و آیپد داشته باشد؟
امیر حسین بازدید : 10 چهارشنبه 26 تیر 1392 نظرات (0)

نرم افزاری برای آنالیز صدای گریه نوزادان: کمکی در تشخیص اختلالات عصبی - رشدی نموی

آنالیز صدای گریه نوزادان یک موضوع مورد بحث و بررسی بین محققان برای چندين دهه بود. تا اينکه اخیرا جمعی از محققين دانشگاه Brown در یک کار گروهی با اعضای بيمارستان زنان و نوزادان در زمینه ابداع یک نرم افزار جهت آنالیز صدای گریه نوزادان فعالیت کرده اند. اين نرم افزار قرار است با بررسی صدای گريه به اختلالات عصبی و یا رشد و نموی در نوزادان بپردازد.

 

فرایند بررسی این نرم افزار با ضبط کردن صدای گریه نوزاد در فريم های زمانی 12.5 ميلی ثانیه ای آغاز می شود. پس از آن فاکتور های فرکانس، حجم صدا و 80 پارامتر دیگر برای هر فريم ضبط شده، مورد بررسی قرار می گیرد. با چیدن هر یک از این فريم ها در کنار يکديگر می توان به يک نمای کلی از گريه نوزاد رسيد.

 

دقت اين نرم افزار آنقدر بالا است که می تواند نویز ها و صداهای زاید و فاقد ارزش اطلاعاتی را که از محيط اطراف به گوش می رسد، تشيخص دهد و آنها را از فریم ها حذف نمايد. امید می رود با استفاده از این تکنولوژی، کلینیک ها بتوانند ناسازگاری ها و مغایرت های بسيار ظریف را که تا پیش از آن در صدای گريه نوزادان ناملموس بود، تشخيص دهند و صدای گریه را به منبع اطلاعاتی ارزشمندی در بررسی سلامت جسمی و روحی نوزادان برای پزشکان تبدیل کند.

 

پس از تشخیص مغايرت ها نسبت به استاندارد تعریف شده، به بررسی اين نکته که هر عدم انطباق به یک اختلال جسمی و یا روحی در نوزاد مربوط است پرداخته می شود.

 

آقای Barry Lester مدير مرکز مطالعه و تحقيقات کودکان در Risk می گوید: تشخیص به موقع اختلالات رشد و نمو در نوزادان بسیار مهم و ضروری است. اين امر منجر می شود تا ديدگاه هایی پيرامون علل اين اختلالات شکل گیرد و تلاش هايی برای پيشگيری در زمينه کاهش شدت و سختی اختلالات و معلولیت ها در کودکان صورت پذيرد.

 

پس زبان نوزاد، گریه های اوست. مکالمه او و این نرم افزار هم باید شنيدنی باشد.

امیر حسین بازدید : 5 چهارشنبه 26 تیر 1392 نظرات (0)
 

بهترین اپلیکیشن های عکاسی ویژه ویندوز فون

 
کاربران دوربین های کامپکت روز به روز در حال کاهش هستند و علت اصلی این کاهش را، می توان دوربین های تلفن های همراه دانست. اغلب ما برای عکاسی روزمره و شاید حتّی حرفه ای، از تلفن همراه مان استفاده می کنیم. پس داشتن یک اپلیکیشن عکاسی مناسب، بسیار مهم است. 

به بهانه ی معرفی نوکیا لومیا 1020 و دوربین خارق العاده اش، ۵ اپلیکیشن عکاسی برای سیستم عامل ویندوز فون را انتخاب کرده ایم. با مدرسه نیوز همراه باشید تا به بررسی این اپلیکیشن ها بپردازیم. 

امیر حسین بازدید : 8 سه شنبه 25 تیر 1392 نظرات (0)

احتمال عبور از اندروید ۴.۲.۲ و به روز رسانی مستقیم گلکسی اس ۳ و نوت ۲ به اندروید ۴.۳

در عین حال که این یک شایعه است٬ ولی می شود آن را جدی گرفت چون منطقی به نظر می رسد.
خبرهایی که از مرکز تحقیق و توسعه سامسونگ در هند رسیده نشان می دهد که آماده سازی اندروید ۴.۳ برای گلکسی اس ٬۳ گلکسی نوت ۲ و به خصوص گلکسی اس ۴ باعث شده در عمل٬ آماده سازی اندروید ۴.۲.۲ کاری زائد باشد. گلکسی اس ۴ که از ابتدا به اندروید ۴.۲.۲ مجهز بود اولین تلفن سامسونگ خواهد بود که به روز رسانی ۴.۳ را دریافت می کند٬ در نتیجه تمرکز بر روی تلاشی مشابه برای سایر تلفن های ذکر شده هم کاملا معقول است.
آیا این حرکت ایراد خاصی هم دارد؟ شاید. تنها مورد می تواند انتظار طولانی تر کاربران گلکسی اس ۳ و نوت ۲ برای دریافت به روز رسانی رسمی جدید باشد ولی در عوض آنها هم شانه به شانه کاربران گلکسی اس ۴ قرار می گیرند. البته نسخه های تست اندروید ۴.۲.۲ برای گلکسی اس ۳ به بیرون درز کرده اند ولی همزمان خبر تاخیر به خاطر تاچ ویز نیز وجود دارد که باعث شده عرضه رسمی با تاخیر مواجه شود.
با توجه به اینکه تاچ ویز جدید هم قرار است با اندروید ۴.۳ معرفی شود٬ باز هم یک دلیل دیگر برای توجه بیشتر به این شایعه داریم. شما چه فکر می کنید؟
امیر حسین بازدید : 14 سه شنبه 25 تیر 1392 نظرات (0)

۵ روش انتقال فایل میان دو تلفن هوشمند در فاصله نزدیک

هنگامی با دوستانتان دور هم جمع شده اید، شاید انتقال عکس ها و دیگر انواع فایل موجود روی اسمارت فون ها کاری بسیار ساده به نظر برسد. اما هنگامی در عمل درگیر این موضوع می شود، در می یابید این گونه نیست.
روش های متنوع و مشکلی برای انجام این کار وجود دارند و البته بهترین آنها بستگی به نوع تلفن های هوشمندی دارد که قرار است فایلها میانشان جابجا شوند.
البته این موضوعی پیچیده است، زیرا بسیاری از این شیوه ها با تمام محصولات سازگاری کامل ندارند. اندروید، آیفون و ویندوز فون هر کدام شیوه های خودشان را برای ارسال فایل ها دارند و چندان دوست ندارند که با یکدیگر در ارتباط باشند. 
به هر حال در ادامه مطلب با مدرسه نیوز همراه باشید تا به بررسی ۵ شیوه اننقال فایل میان اسمارت فون ها بپردازیم.

امیر حسین بازدید : 8 پنجشنبه 20 تیر 1392 نظرات (0)

۵۷۹۰۰۱ اپلیکیشن در اپ استور بدون توجه رها شده و به ندرت دانلود می شوند!

اگرچه اپل می گوید بیش از ۹۰ درصد اپلیکیشن های موجود در فروشگاه اش (که این هفته ۵ ساله شد ) حداقل یک بار در ماه دانلود می شوند.
و تیم کوک، رئیس اپل اعتقاد دارد که استور «به طور بنیادین دنیا را تغییر داده است.»
وی در کنفرانس سال جاری WWDC 2013 در جمع توسعه دهندگان گفت «مصرف کنندگان دوست دارند تجربه کاربری را بخرند و به همین دلیل است که برنامه های باورنکردنی و افسانه ای شما را دوست دارند. و تا به اینجا آنها ۵۰ میلیارد اپلیکیشن دانلود کرده اند
«این صفرهای بیشماری دارد و یک عدد گیج کننده است.»
اما بسیار کم
اما به گفته Adeven، درون اپ استور این شرکت آمریکایی که بیش از ۹۰۰هزار محصول را در خود جای داده، توسعه دهندگان و برنامه نویسان در ستیز و تلاش برای "مورد توجه قرار گرفتن" هستند.
این موسسه آماری می گوید: «۵۷۹۰۰۱ اپلیکیشن از مجموع ۸۸۸۸۵۶ برنامه ثبت شده در پایگاه داده ما، اپلیکیشن های زامبی هستند.»
و در تعریف زامبی ها، آنها را اپلیکیشن هایی می داند که هرگز در لیست اصلی اپلیکیشن های با بیشترین دانلود جهانی اپل ظاهر نمی شوند. لیستی که بیش از ۳۰۰ هزار محصول را در خود جای داده است.
«ما نمی توانیم تعداد دقیق دانلود آنها را محاسبه کنیم، زیرا اپل این اطلاعات را آشکار نکرده. اما می دانیم که این مقدار بسیار ناچیز است.»
در تایید این داده ها، پروژه Internet & American Life مرکز تحقیقاتی Pew هم مشخص می کند ۶۸ درصد از دارندگان اسمارت فون معمولا از ۵ اپلیکیشن یا کمتر در کارهای هفتگی شان استفاده می کنند. و معمولا هر گونه محرکی جهت خرید برنامه سریعا تاثیر خود را از دست می دهد.
گذشته از زامبی ها، عرضه اپ استور در سال ۲۰۰۸ را واقعا باید یک موقعیت سرنوشت ساز در تعیین چگونگی استفاده ما از تکنولوژی دانست. 
این حرکت باعث الهام دیگر شرکت ها جهت دنبال کردن رویه جدید شد و پس از آن بود که گوگل، مایکروسافت و بلک بری، استورهای خود را رونمایی کردند.
این فروشگاه همچنین اکنون تبدیل به یک تجارت بزرگ اپلیکیشنی برای توسعه دهندگان شده است و اپل اعلام کرده که تا کنون ۱۰ میلیارد دلار به صاحبان برنامه های موجود در اپ استور پرداخت نموده است. 
اما این نکته هم قابل توجه است که هنوز بسیاری از توسعه دهندگان اپلیکیشن در به در دنبال یک گاز کوچک از این بازار پر سود می گردند و البته هیچ گاه چیزی در عوض برنامه ای که ارائه کرده اند، نصیب شان نمی شود. 
در حال حاضر اغلب برنامه های پرطرفدار پولی موجود در لیست اپل را بازی های سرگرم کننده ای همچون انگری بردز (رتبه اول) و Cut the Rope (رتبه چهارم) تشکیل می دهند. لیست برنامه های پرطرفدار رایگان هم معمولا توسط اپلیکیشن هایی اشغال شده که عرضه رایگان دارند، اما خرید درون برنامه ای شان فعال است.
امیر حسین بازدید : 6 چهارشنبه 19 تیر 1392 نظرات (0)

صفحه خوش آمدگویی iOS 7 بتا، اشاره به عرضه رایگان iLife و iWork

حتما به خاطر دارید که چندی پیش از «ماجرای iWork تحت وب برای پی سی و احتمال رایگان شدن iWork برای مک و iOS » گفتیم. اکنون شواهد تازه ای به دست آمده که این گمان را، حداقل درباره iOS تقویت می کند.
صفحه خوش آمدگویی iOS 7 که به تازگی در این فریم ور کشف شده، به این نکته اشاره دارد که احتمالا اپل همزمان با عرضه نسخه عمومی iOS 7، اپلیکیشن های iWork و iLife را به صورت رایگان در اختیار کاربران خواهد گذارد.
مجموعه آی ورک و آی لایف را باید جزو اپلیکیشن های بسیار کاربردی برای آیفون، آیپاد تاچ و آیپد دانست که طراحی بسیار بدیع و عالی هم دارند. اکنون برنامه های مجموعه آی لایف، همچون iMovie و iPhoto با قیمت ۴.۹۹ دلار در اپ استور عرضه می شوند. اپلیکیشن های مجموعه آی ورک هم (از جمله Numbers و Pages ) هر کدام در اپ استور ۹.۹۹ دلار قیمت گذاری شده اند.
زمانی که اپل در کنفرانس WWDC 2013  سیستم عامل جدید iOS 7 را رونمایی کرد و نسخه های بازطراحی شده این اپلیکیشن ها را به نمایش گذارد، صحبتی در خصوص قیمت آنها به میان نیاورد. و همین باعث گردید بسیاری بر این عقیده باشند که قرار است اپل آنها را همراه با عرضه نسخه نهایی iOS 7 به صورت رایگان عرضه نماید.
صفحه خوش آمدگویی هم که به تازگی درون محیط این سیستم عامل کشف شده، بر این امر تاکید دارد. اما هنوز خیلی زود است که در این باره نظر بدهیم. زیرا اپل نشان داده که حتی در آخرین دقایق هم ممکن است تغییر عقیده داده و خط سیر داستان را به کلی عوض کند.
امیر حسین بازدید : 51 چهارشنبه 19 تیر 1392 نظرات (0)

با FlashBlock برای کروم و فایرفاکس٬ امنیت را بالا ببرید (و البته در پهنای باند صرفه جویی کنید)

FlashBlock یکی از افزونه هایی است که می توانید با آن محتواهای فلش را که سایت های مختلف به نمایش در می آورند٬ مسدود کنید. این کار هم برای بالا بردن امنیت شما در حین مرور وب خوب است و هم پهنای باند مصرفی تان را پایین می آورد.
در ابتدا با مراجعه به وب استور کروم یا بخش افزونه های سایت فایرفاکس این افزونه را برای مرورگر خود نصب کنید.
فلش بلاک برای فایرفاکس
بعد از نصب بر روی فایرفاکس٬ می توانید از منوی Tools بخش Add-ons (یا با استفاده از کلید ترکیبی ctrl+shift+A) در مرورگر خود٬ به تنظیمات فلش بلاک دسترسی پیدا کنید. با ورود به تنظیمات آن٬ چنین پنجره ای را خواهید دید. 

همان طور که پیدا است فلش بلاک نه فقط قادر به مسدود کردن محتواهای فلش است بلکه می تواند جلوی ویدیوهای HTML5 و Silvermont را هم بگیرد -که البته این کاربرد جانبی آن است. 

اگر سایت خاصی هست که می خواهید در فهرست سفید قرار بگیرد در نوار بالایی گزینه Whitelist را انتخاب کنید و سپس آدرس آن سایت را در افزونه ذخیره کنید. حالا بیایید یک سایت باز کرده و نتیجه نصب این افزونه را ببینیم.

همان طور که پیدا است٬ فلش بلاک محتواهای فلش را به طور خودکار در صفحات شناسایی کرده و بر روی آنها یک آیکون دایره ای با نماد f قرار می دهد. اما اگر خواستیم بدون رفتن به بخش Add-ons در فایرفاکس تغییری در تنظیمات این افزونه به وجود بیاوریم٬ کار به سادگی یک کلیک-راست است.  در کادر شماره ۱ می توانید اجازه پخش محتواهای وب در سایت مورد نظر را بدهید٬ یا آدرس فایل فلش را کپی کنید٬ یا به تنظیمات افزونه بروید٬ یا محتوا را حذف کنید٬ اما گزینه پنجم پنجره شماره ۲ را باز خواهد کرد که امکانات اضافه ای در آن خواهید داشت.

فلش بلاک برای کروم

بعد از نصب افزونه٬ در نوار اصلی کروم یک آیکون قرمز پدیدار می شود که دسترسی سریع به تنظیمات فلش بلاک به شمار می آید:

با کلیک روی آن کادر کوچکی باز می شود که در آن امکان تعیین نوع تعامل فلش بلاک با سایت مورد نظر (فعال یا غیرفعال بودن)٬ رفتن به تنظیمات افزونه٬ پنهان کردن آیکون دسترسی سریع٬ یا غیر فعال کردن فلش بلاک در کروم٬ وجود دارد.

با کلیک روی گزینه Options وارد صفحه ای می شوید که مشابه آن را در نسخه محخصوص فایرفاکس هم دیده بودید.

اما نگاهی داشته باشیم به تاثیر فلش بلاک بر محتوا در کروم. همان طور که در زیر می بینید٬ اتفاقی مشابه با نسخه فایرفاکس٬ در کروم هم افتاده. البته اینجا امکانات ساده تر هستند.

و در پایان٬ چیزی که قرار بود سایت مورد نظر به شما نشان دهد ولی فلش بلاک آن را متوقف کرد یک تبلیغ بود٬ البته فلش بلاک می تواند ویدیوهای پخش خودکار را نیز متوقف کند. ولی شاید نه این و نه آن که در پهنای باند شما صرفه جویی می کنند٬ کارکردهای اصلی فلش بلاک نباشند. کار اصلی چنین افزونه ای مسدود کردن محتواهای Flash است٬ چیزی که به وفور و با لایه های پنهانی برای حمله به کاربران٬ مورد استفاده قرار می گیرد.

امیر حسین بازدید : 7 سه شنبه 18 تیر 1392 نظرات (0)

بالاخره اندروید جیلی بیلی رتبه یک دنیای اندروید را تصاحب کرد

بر اساس اطلاعات میزان کاربرد اندروید که روز دوشنبه توسط گوگل منتشر شده، جیلی بیلی بالاخره توانست از نان زنجبیلی (2.3) عبور کرده عنوان نخست دنیای اندروید را از آن خود کند. اکنون میزان استفاده از جیلی بیلی (4.1 و 4.2) در دنیای اندروید به ۳۷.۹ درصد رسیده است. در حالی که تنها ۳۴.۱ درصد این کیک، قسمت نان زنجبیلی گردیده است.
آمار منتشره حاکی از رشد ۴.۹ درصدی جیلی بیلی نسبت به ماه قبل است. در ماه ژوئن، جیلی بیلی تنها ۳۳ درصد بازار را در اختیار داشت، در حالی که نان زنجبیلی سهم ۳۶.۵ درصدی را تصاحب کرده بود. 
اکنون دیگر اندروید جیلی بیلی را می توان محبوب ترین نسخه این سیستم عامل میان کاربران دانست. اگرچه این جایگاه را هم باید بین دو نسخه جیلی بیلی تقسیم نمود. در حال حاضر اندروید 4.1 سهم ۳۲.۳ درصدی از کل کاربران اندروید را در دست دارد. در حالی که اندروید 4.2 تنها روی ۵.۶ درصد از ابزارهای کاربران به چشم می خورد.
همان طور که در جدول ابتدای مطلب می بینید، اندروید بستنی حصیری (4.0) هم ۲۳.۳ درصد از کیک اندروید سهم می برد که نسبت به بخش ۲۵.۶ درصدی ماه قبل سقوط نسبتا چشمگیری را نشان می دهد. دیگر نسخه های این سیستن عامل هم (دونات، شیرینی خامه ای، ماست یخی و شانه عسل) جمعا بر روی کمتر از ۵ درصد ابزارهای اندرویدی خودنمایی می کنند.
امیر حسین بازدید : 14 سه شنبه 18 تیر 1392 نظرات (0)

ویندوز ۸.۱ اوایل شهریور در اختیار شرکت های سازنده کامپیوتر قرار می گیرد

 
شرکت های تولیدکننده کامپیوترهای شخصی به روز رسانی ویندوز ۸.۱ را تا آخر ماه آگوست (اوایل شهریور) در اختیار خواهند داشت تا در محصولات جدید به کار ببرند. خانم تامی رلر امروز در کنفرانس جهانی شرکای مایکروسافت این مطلب را اعلام کرد. بنابراین تا اواخر پاییز امسال و برای فصل تعطیلات سال نوی میلادی٬ شاهد عرضه مدل های جدید محصولات با ویندوز ۸.۱ خواهیم بود. البته نسخه پیش نمایش ویندوز ۸.۱  از ۱۰ روز قبل بر روی سایت مایکروسافت عرضه شده.
امیر حسین بازدید : 31 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (0)
 

عرضه رایگان اپلیکیشن و بازی های برجسته iOS به مناسبت پنجمین سالگرد تولد اپ استور

 
اگر شما هم از کاربران سیستم عامل موبایل iOS هستید، این فرصت طلایی را از دست ندهید. امروز به مناسبت پنجمین سال تولد یکی از بزرگترین فروشگاه های اپلیکیشن دنیا (App store) اپل تعدادی از بازی ها و اپلیکیشن های مشهور را به صورت رایگان عرضه نموده است. 
جالب اینجا است که تا کنون هیچ یک از اعضای این لیست در اپ استور به صورت رایگان عرضه نشده بودند و برخی علی رغم قیمت بالای شان، همچنان در لیست برنامه های پرطرفدار قرار دارند. برای مثال اپلیکیشن  Traktor DJ for iPad در حالت عادی ۱۹.۹۹ دلار قیمت دارد.
البته اپل هنوز هیچ اطلاعیه ای درباره این موضوع صادر نکرده و اشاره ای به دلیل این امر ننموده. شاید قرار است منتظر هدایای بیشتری در این روز خاص باشیم. به هر حال پیشنهاد می کنم فرصت را از دست ندهید!
Superbrothers: Sword & Sworcery EP
Where's My Water
BADLAND
امیر حسین بازدید : 127 دوشنبه 17 تیر 1392 نظرات (0)

اینتل: تایزن نمرده

حتما به خاطر دارید که چند روز پیش به نقل از یک وبلاگ نویس خبر از مرگ تایزن دادیم. البته آن خبر بیشتر روی سامسونگ متمرکز بود٬ وگرنه پیش تر عکس هایی از رابط کاربری اینتل برای تایزن را منتشر کرده بودیم که نشان از پیشرفت اینتل می داد.
اما حالا اینتل از سکوت بیرون آمده و گویا باید یک پیش بینی غلط دیگر در کارنامه الدار مورتازین ثبت کنیم. عکس العمل اینتل را با هم می خوانیم:
«اینتل به توسعه تایزن بسیار متعهد است. ما برای تایزن نقشی منحصر به فرد می بینیم تا یک سیستم عامل جدید٬ باز٬ منعطف و موبایل خلق شود که به توسعه دهندگان امکان "یک بار نوشتن برنامه و اجرای آن بر روی تعداد زیادی دستگاه" را بدهد. تایزن پشتیبانی وسیعی در سطح صنعت به دست آورده و امسال مراحل مهمی را پشت سر گذاشته که از این جمله انتشار سورس کد تایزن ٬۲.۱ تایزن ٬IVI 2.0 و SDK بتای تایزن ۲.۲ است که آخری دیروز منتشر شد.»
سامسونگ نیز تعهد خود به تایزن نشان داده و به عنوان مثال٬ مسابقه  app challenge را با جایزه ۴ میلیون دلاری برگزار کرده و SDK جدید پلتفرم را نیز در همین هفته منتشر کرده. بنابراین  احتمالا سامسونگ هم به زودی اطلاعیه ای در این باره منتشر خواهد کرد ولی اینکه چه زمانی یک محصول نهایی با تایزن رونمایی خواهد شد، موضوعی است برای آینده.
امیر حسین بازدید : 11 یکشنبه 16 تیر 1392 نظرات (0)

 

                               
معرفی نرم افزار قاموس برای iOS
تاریخ ارسال خبر: 16 تیر 1392   توسط : امیر حسیین علیپور

چگونه می‌توان سریع‌تر وبهتر لغات عربی رابه فارسی و بالعکس ترجمه کرد؟

 

با نرم افزار قاموس می‌توانید به فرهنگ لغات عربی به فارسی و بالعکس دسترسی داشته باشید . این نرم افزار منحصر بفرد دارای 33,946 عدد کلمه فارسی و معادل عربی و دارای 10,807 عدد کلمه عربی و معادل فارسی می‌باشد و حتی دارای 9,325 عدد کلمه عربی و معادل عربی است که کار را برای شما کاربران عزیز آسان و راحت کرده است .از ویژگی‌های قابل توجه این نرم افزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

 

·        جستجوی هوشمند (بدون نیاز به تایپ حرکت و "ال"در کلمات عربی)

·        مرتب شده بر اساس حرف الفبا

·        امکان تغییر اندازه قلم

·        بدون نیاز به اینترنت

·        پشیبانی از رتینا و....

 

این نرم افزارکمیاب را می‌توانید از سیبچه دانلود کنید.

http://my.sibche.ir/app/details/id/1960/name/Qamos

 

 


امیر حسین بازدید : 9 جمعه 14 تیر 1392 نظرات (0)

سنجش رضایت بازدیدکنندگان توسط سیستم جدید نظرسنجی گوگل

گوگل در وبلاگ رسمی وبمسترز خود، سرویس جدیدی را برای سنجش میزان رضایت بازدیدگنندگان معرفی کرد.


این سرویس که به صورت نظرسنجی انجام می شود این امکان را به مدیران وب سایت می دهد که به صورت لحظه ای بازخورد و میزان رضایت بازدیدکنندگان وب سایت خود را مشاهده نمایند.


برای استفاده از این امکان جدید، کافی است به وب سایت سنجش رضایتمندی کاربرانمراجعه و قطعه کدی که در اختیار ما قرار می دهد را انتهای تگ head قرار دهیم. پس از آن، کاربران وب سایت کادر کوچکی حاوی یک نظر سنجی را در گوشه سمت راست پایین وب سایت مشاهده خواهند کرد. گوگل به صورت خودکار اطلاعات را جمع آوری کرده و به صورت آنلاین گزارش را تولید خواهد کرد.


نحوه عملکرد این سرویس به این صورت است که یک سوال چهار گزینه ای از بازدیدکننده پرسیده می شود. این نظرسنجی تا زمانیکه نتایج آن به عدد 500 برسد ادامه خواهد یافت. پس از آن به مدت 30 روز غیر فعال و مجددا فعال خواهد شد.


در حال حاضر کاربران انگلیسی زبان امریکا قادر به استفاده از این سرویس آن هم نه روی دستگاه های همراه خود هستند. سوالات پیش فرض به صورت رایگان قابل استفاده هستند. اما با پرداخت هزینه می توانند سوالات را شخصی سازی کنند.


websat_email.jpg

نکته قابل توجه درباره این سرویس این است که پس از گذشت زمان، گوگل می تواند آمار جالبی از کیفیت وب سایت ها در اختیار داشته باشد. آیا گوگل در آینده از این آمار برای تعیین رنک و رتبه وب سایت ها در نتایج جستجو استفاده خواهد کرد. وجود سوالات پیش فرضی که قابل تغییر نیستند می تواند یکی از دلایل به تحقق پیوستن این احتمال باشد.


به نظر شما این سرویس پتانسیل تبدیل شدن به یکی از مهمترین فاکتورهای سئو را دارد؟


امیر حسین بازدید : 18 جمعه 14 تیر 1392 نظرات (0)

وبلاگ نویس روس: تایزن تقریبا مرده است

شاید نام الدار مورتازین برای تان آشنا باشد. او قبل از معرفی گلکسی اس 4، زمان دقیق رونمایی و برخی جزئیات آن را منتشر کرده بود که همگی به وقوع پیوستند.
حالا آقای مورتازین دوباره با یک توییت، خبرساز شده است:
تایزن تقریبا مرده است. تاخیری در کار نیست. این لغو شدن کل پروژه است. بعید می دانم سامسونگ بیش از یک دستگاه برای ۲۰۱۴ آماده کند.

یکی دو روز قبل خبری درباره به تعویق افتادن عرضه تلفن سامسونگ با سیستم عامل تایزن منتشر شد٬ دلیل این اتفاق کمبود اپلیکیشن ها ذکر شده بود و اینکه شرکت کره ای می خواهد حتما قبل از عرضه پلتفرم٬ قفسه ها پر از اپلیکیشن باشد٬ نه بر عکس.
حالا آقای مورتازین خبر می دهد که این تعویق در اصل مساوی با لغو کل پروژه تایزن است و حتی شک دارد که بیش از یک تلفن با این سیستم عامل در سال ۲۰۱۴ عرضه شود.
تایزن در اصل تلفیق سیستم عامل های بادای سامسونگ و میگوی نوکیا است که گفته می شد در استراتژی استقلال سامسونگ از گوگل نقش بزرگی را ایفا خواهد کرد.
توییت بعدی آقای مورتازین هم جالب است٬ او می نویسد که اینتل در حال کار بر روی یک پروژه جذاب مبتنی بر اندروید است که سامسونگ نیز در آن مشارکت خواهد داشت.
انگار همه چیز در حال تغییر است٬ تا ببینیم در عمل چه اتفاقی می افتد.
امیر حسین بازدید : 17 جمعه 14 تیر 1392 نظرات (0)

اپل آماده موشک پرانی: ماجرای iWork تحت وب برای پی سی و احتمال رایگان شدن iWork برای مک و iOS

داستان امشب٬ هر چند درباره اپل است ولی بد نیست کاربران پی سی هم آن را بخوانند.
اپل در دهه اخیر خودش را شرکتی معرفی کرده که سخت افزار٬ نرم افزار و خدماتش را یکپارچه و شیک در کنار هم ارائه می کند. همه می دانید که بیشترین درآمد این شرکت از فروش سخت افزار است ولی در عین حال ارائه خدمات یا نرم افزارهای رایگان٬ مثل بسته iLife برای خریداران جدید مک٬ یا سرویس های رایگانی مثل آیکلود٬ آیبوکس٬ آیمسیج٬ فیس تایم٬ گیم سنتر و به تازگی آیتونز رادیو٬ برای آی او اس و تا حدی مک نیز نقشی انکار نشدنی در فروش و محبوبیت محصولات اپل دارد.
با این حال در هر دو قلمروی مک و آی او اس٬ یک بسته نرم افزاری ویژه٬ مثل خاری در گلوی کاربران٬ غیررایگان باقی مانده و آن iWork است که شامل نرم افزارهای Pages و Numbers وKeynote می شود. iWork تا حدی -نه کامل- رقیب مایکروسافت آفیس است. نامبرز معادل اکسل٬ پیجز معادل ورد٬ و کی نوت معادل پاورپوینت. از آن طرف گوگل داکس را هم با انواع و اقسام امکانات داریم.
سال ها اپل iWork برای مک را در قالب یک بسته واحد می فروخت ولی از زمان افتتاح مک اپ استور٬ هر نرم افزار آن را جداگانه به قیمت ۲۰ دلار می فروشد -یعنی مجموعا ۶۰ دلار. قیمت ها برای خانواده iOS هم ۱۰ دلار به ازای هر برنامه است -مجموعا ۳۰ دلار.

اما از پاییز امسال یک اتفاق جالب خواهد افتاد: ارائه iWork برای iCloud.

می دانید که آیکلود مجموعه ای از خدمات رایگان اپل است شامل: ٬Mail ٬Calendar ٬Contacts ٬Notes و البته ٬Reminders بنابراین طبیعی است که یک خدمت رایگان دیگر به این مجموعه اضافه شود. در کنفرانس توسعه دهندگان اپل هم آقای راجر راسنر٬ رئیس بخش اپلیکیشن های تولیدی٬ گفت که iWork برای آیکلود٬ تحت وب کار می کند و مناسب برای استفاده در مرورگرهای مک و "پی سی" خواهد بود.

در نتیجه از پاییز سه مجموعه iWork خواهیم داشت: یکی برای مک٬ دیگری برای آی او اس٬ و آخری برای آیکلود -که دو تای اول برنامه های بومی سیستم عامل ها هستند و سومی تحت وب است.

می پرسید مشکل چیست؟

مسئله اینجا است که رایگان بودن iWork برای آیکلود کاربران اپل را سردرگم خواهد کرد و این برای شرکتی که ادعای سادگی می کند٬ فاجعه است. فکر می کنید اگر کاربران بتوانند از طریق مرورگر کارهای خود را به رایگان در iWork برای آیکلود انجام دهند٬‌ ولی ادامه کار در آیپد یا در محیط دسکتاپ نیازمند خرید برنامه های گران باشد٬ چه حسی به شان دست می دهد؟ حقیقت این است که همین الآن هم بسیاری کاربران آیپد از این می نالند که چرا باید علاوه بر ۵۰۰ دلار پول تبلت٬ ۳۰ دلار دیگر هم برای خرید iWork بدهند.

در این برهه که گوگل از اندروید به عنوان بستری برای ارائه سرویس های خود بهره می جوید و مایکروسافت نیز از آفیس به عنوان امتیازی برای فروش تبلت های ویندوزی٬ حرکت هوشمندانه برای اپل این نیست که به درآمد iWork چشم بدوزد. ارائه iWork تحت وب برای پی سی٬ به اندازه کافی رقبا را نگران خواهد کرد ولی ارائه رایگان یک بسته نرم افزاری غنی هم می تواند رغبت به خرید آیپد٬ آیفون و مک را افزایش دهد -که به نوبه خود کسب و کار سخت افزاری اپل را رونق خواهد بخشید. 
اپل در پاییز٬ همزمان با ارائه نسخه تحت وب iWork (که البته در حالت بتا است)٬ نسخه جدید نرم افزارهای بومی iWork را هم رونمایی خواهد کرد. فکر می کنید iWork برای مک و آی او اس رایگان خواهد شد یا بر عکس٬ iWork برای آیکلود بعد از تست ها از حالت رایگان خارج می شود؟
امیر حسین بازدید : 10 پنجشنبه 13 تیر 1392 نظرات (0)
 

کمک راننده شخصی شما: معرفی نرم‌افزار iOnRoad

 
در حال حاضر اپلیکیشن‌های زیادی برای تلفن‌های هوشمند نوشته شده‌ که می‌توانند در شرایط مختلف به صاحبان خود کمک کنند. در کلاس درس، هنگام برگزاری جلسات، در اوقات فراغت یا در کوه و جنگل این اپلیکیشن‌ها هستند که زندگی ما را متفاوت کرده و کیفیت آن را ارتقا بخشیده‌اند.

به هر حال به شما پیشنهاد می‌شود حتی اگر بر روی تلفن همراه خود اپلیکیشن‌های فراوانی را برای زمان‌های مختلف نصب نموده‌اید، باز هم کمربند خود را محکم ببندید! چرا که در این پست می‌خواهیم اپلیکیشنی را به شما معرفی کنیم که می‌تواند دستیار شما در رانندگی باشد. 

پس در ادامه مطلب با مدرسه نیوز همراه باشید.
درباره ما
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید. من نوجوانی 14 ساله هستم از کشور بزرگ و سرافراز ایران. با ما همراه باشید تا از علم و فناوری های ایران و جهان هستی با خبر بشوید.در این وب سایت شما میتوانید مطالبی همچون اخبار گوشی های همراه و رایانه ها و لپ تاپ ها و هزاران محصول جدید را دریابید. امیدوارم همیشه سالم و سرافراز باشید. نویسنده و طراح این وب:امیر حسین علیپور
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتون درمورد وبلاگ ها و سایت های مدرسه نیوز چیست؟
    به نظر شما ما باید بیشتر از چه مطالبی استفاده کنیم؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 336
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 37
  • باردید دیروز : 28
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 80
  • بازدید ماه : 71
  • بازدید سال : 478
  • بازدید کلی : 15,417