loading...
مدرسه نیوز در رز بلاگ
امیر حسین بازدید : 9 شنبه 12 مرداد 1392 نظرات (0)

فصل اول مالی ۲۰۱۳ سونی: فروش ۹.۶ میلیون تلفن هوشمند و کسب درآمد ۱۷.۳ میلیارد دلاری

سونی به تازگی گزارش فصل اول سال مالی ۲۰۱۳ خود را اعلام کرده که نشان از درآمد ۱۷.۳ میلیارد دلاری این شرکت دارد. عددی که رشد ۱۳ درصدی سالیانه را به رخ می کشد و بخش عمده ای از آن را باید مدیون افزایش علاقه بازار به اسمارت فون های این شرکت دانست.
سونی در مراسم اعلام نتایج فصل اول مالی ۲۰۱۳ خود اعلام نمود که طی این مدت موفق به فروش ۹.۶ میلیون عدد تلفن هوشمند شده است. این در حالی است که فروش فصل اول مالی ۲۰۱۳ این شرکت تنها ۷.۴ میلیون دستگاه بوده است. 
به لطف افزایش فروش اسمارت فون ها و همچنین افزایش قیمت آنها در سال جاری، واحد محصولات موبایل و ارتباطات سونی (که شامل تلفن های همراه و کامپیوترهای شخصی است) توانسته افزایش ۳۶.۲ درصدی در فروش را تجربه کرده و به رقم ۳.۹ میلیارد دلار دست یابد.
و به لطف این ارقام و پیشرفت ها، سونی پس از مدت ها موفق به ثبت رکورد سود اجرایی ۶۰ میلیون دلاری (۵.۹ میلیارد ین) در واحد محصولات موبایل و کامپیوترهای شخصی خود شده است. جایی که در سال گذشته با ضرر ۲۸.۱ میلیارد ین فصل را به پایان برده بود.
سود اجرایی این شرکت هم به طور کلی بیش از ۳۰.۱ میلیارد ین گزارش شده. که در این میان ۳۵ میلیون دلار سهم سود خالص شرکت بوده است. این در حالی است که سود خالص فصل مشابه سال قبل، رکورد زیان این شرکت را پشت سر گذارده بود.
البته بخش بازی های سونی با ضرر اجرایی ۱۴.۸ میلیارد ینی (۱۴۹ میلیون دلاری) فصل را به پایان رسانده است. هرچند بخش زیادی از این پول صرف هزینه های روز افزون تحقیق و توسعه پلی استیشن ۴ شده است.
علی رغم کاهش تعداد فروش کنسول های بازی پلی استیشن ۳، پلی استیشن پرتابل  و پلی استیشن ۲، این شرکت توانست فروش متوازن ۱.۲ میلیارد دلاری سال قبل را تکرار کند.
امیر حسین بازدید : 17 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)

توسعه موتو ایکس تحت تاثیر اختلافات داخلی گوگل و موتورولا؟

سرانجام بعد از ماه ها حدس و گمان، شب گذشته شاهد معرفی رسمی موتو ایکس موتورولا بودیم. اما به نظرتان عجیب نیست که موتو ایکس، پرچمدار جدید موتورولا با آخرین نسخه اندروید به بازار ارایه نمی شود؟ شرکتی که خودش متعلق به گوگل است و بسیار عجیب است که برجسته ترین محصولش را با آخرین نسخه سیستم عامل خودش وارد بازار نکند.
بر اساس گزارش وال استریت ژورنال ماجرا به اختلاف های پشت پرده بین کارمندان گوگل و موتورولا برمی گردد.
گفته می شود که در حال حاضر رابطه کاری خوبی بین این دو گروه برقرار نیست و تیم سازنده موتو ایکس در برقراری ارتباط با تیم اندروید در موارد زیادی به در بسته خورده است.
ادعا می شود که این ناهماهنگی تا جایی بوده که حتی امکان نصب مرورگر کروم هم به صورت پیشفرض روی Moto X وجود نداشته که این موضوع در نهایت رفع شده است.
به نظر می رسد که یکی از دلایل اصلی کنار رفتن اندی رابین از ریاست بخش اندروید هم به خاطر همین اختلافات بوده است و حرکتی بوده تا مشکلات بین موتورولا و اندروید کمتر شود.
هر چند از طرف دیگر مدیرعامل موتورولا وجود این اختلافات درونی را انکار می کند و می گوید که زمان بندی نادرست سبب شده که موتو ایکس با آخرین نسخه اندروید ارایه نشود. "رابطه ما با گوگل خوب است و فکر نمی کنم که در اینجا مشکلی وجود داشته باشد."
اما شما فکر می کنید واقعا بین کارمندان موتورولا و گوگل درگیری های کاری اساسی وجود دارد؟
امیر حسین بازدید : 18 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)

مدیرعامل موتورولا: موتو ایکس فعلی به سایر کشورها نمی آید٬ مدل های ارزان تر در دست ساخت هستند

شاید در حال حاضر منتظر این باشید که زمان عرضه نسخه بین المللی موتو ایکس اعلام شود٬‌ ولی ممکن است این اتفاق هرگز رخ ندهد.
طبق گفته دنیس وود ساید مدیر عامل موتورولا٬ برند موتو ایکس فقط برای یک دستگاه به کار نمی رود و نشانگر خانواده ای از دستگاه ها است که در آینده معرفی خواهند شد. موتورولا حتی برنامه ای برای عرضه موتو ایکس فعلی در اروپا ندارد و در عوض٬ مشغول برنامه ریزی برای معرفی محصولات دیگری با این برند است که برخی از آنها امکان عرضه در اروپا را هم خواهند داشت.
ضمنا موتورولا قصد دارد محصولات ارزان تری با نام موتو ایکس بسازد که در بازارهای در حال توسعه عرضه خواهند شد. به عبارت دیگر باید چند ماهی صبر کنید تا محصولات جدید این برند معرفی شود و به بازارهای غیر از امریکا برسند.
وودساید اطلاعاتی درباره امکانات و مشخصات فنی ایکس فون ارزان تر ارائه نکرده ولی می گوید برند ایکس فون بیشترین تمرکز شرکتش را به خود اختصاص داده و محصولات بیشتری در راه هستند.
حال باید منتظر ماند و دید که نسخه های بین المللی ایکس فون چه زمانی از راه می رسند. با تمام این تفاسیر٬ کل آنچه که دیدیم در عمل فرق خاصی با ۳ تلفن جدید خانواده Droid ندارد و فعلا از دسترس ما دور است. گفته می شود که قبل از پایان سال ۲۰۱۳ مدل های جدید خانواده ایکس فون معرفی خواهند شد.
امیر حسین بازدید : 12 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)

امیر حسین علیپور ------- جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۳:۲۱

در حالی که رقابت تلفن های هوشمند بالا می گیرد، اپل شرکتی را خریداری کرده که ناظران می گویند در رقابت های آینده نقشی کلیدی خواهد داشت.
شرکت نیمه رسانای Passif که در دره سیلیکون کالیفرنیا مشغول کار است، در ماه های اخیر به تملک اپل در آمده. پاسیف چیپ هایی برای ارتباط بی سیم می سازد که بسیار کم مصرف هستند. فناوری این شرکت شامل یک نوع رادیو می شود که با نسخه کم مصرف بلوتوث (Bluetooth LE) کار می کند و برای ساعت احتمالی اپل (iWatch) می تواند کارگشا باشد.
پاسیف چندین سال قبل توسط بن کوک و اکسل برنی٬ دو دانشجوی PhD از دانشگاه کالیفرنیا تاسیس شد. باید دید نیروهای ملحق شده به اپل از پاسیف٬ چه کمکی به محصولات آینده به خصوص ساعت هوشمند اپل خواهند کرد. بعد از PA Semi و Intrinsity حالا این سومین شرکت سیلیکونی است که به تملک اپل در آمده و به نظر می رسد زیر نظر باب منسفیلد در بخش پروژه های سری اپل کار کند.
امیر حسین بازدید : 8 پنجشنبه 10 مرداد 1392 نظرات (0)

چرا چینی ها نمی توانند برند هایی معتبر داشته باشند؟

کمپانی های چینی آیپد می سازند، قطار های پر سرعت تولید می کنند و در صنعت مخابرات حرف های بسیاری برای گفتن دارند، اما تمام این موارد تحت نام و برند شرکت های غیر چینی صورت می پذیرد. به راستی چرا خود چینی ها نمی توانند صاحب برندی معتبر باشند؟بسیاری از شرکت های معتبر همچون اپل، ساخت محصولات خود را در چین انجام می دهند، و از منابع این کشور بهره می برند. اما چرا کمپانی های چینی از منابع کشورشان جهت ساخت نام و برندی لوکس برای خود استفاده نمی کنند؟ آیا تا به حال نام شرکتی چینی را به خاطر کیفیت بالای محصولاتش شنیده اید؟دو هنرمند چینی زمانی که قصد داشتند تا برند X+Q را به وجود آورند، این مشکل را از نزدیک احساس کردند. کمپانی آن ها مجسمه هایی فوق العاده می ساخت؛ مجسمه هایی که در فروشگاه های موزه گوگنهایم نیویوک و مراکز معتبر دیگر، به فروش می رفت.بنیانگذاران این برند، یکی از مشکلات شرکت های چینی را نبود تامین کننده مناسب بر می شمارند. در اوایل امسال، آن ها به خاطر مشکلی که در مواد اولیه ساخت مجسمه برایشان پیش آمده بود، مجبور شدند تا ۲۰۰ مجسمه را دور بیندازند و سفارشات خود را برای ۳ ماه به عقب بیندازند.

پیدا کردن طراح و معمار ماهر نیز یکی دیگر از مشکلات است، به خصوص زمانی که بحث قطعات حساس و ظریفی همچون ساعت و جواهر آلات مطرح باشد. زمانی که Guillaume Brochard قصد تاسیس برند جواهر چینی Qeelin در سال ۲۰۰۴ را داشت، به خاطر اینکه نتوانست کارگاه تولیدی قابل اطمینان را در چین پیدا کند، محصول خود را به فرانسه برد تا جواهرات خود را در آنجا تولید کند.بحث زمان، نکته ای کلیدی برای ایجاد یک برند محسوب می شود. شاید برای ایجاد یک نام معتبر، مجبور شوید ۱۵ تا ۳۰ سال زمان صرف کنید، در حالی که تجارت های چینی می توانند در عرض ۳ سال به سود دهی برسند. آقای Brochard در این رابطه می گوید:‌ «افراد باهوش در چین علاقه ای به تجارت هایی که برای سود دهی، نیاز به زمان طولانی دارند، نشان نمی دهند، چرا که موقعیت های اقتصادی بهتری برای آن ها وجود دارد.»برند های معتبر غربی، نیروی انسانی خود را برای چند دهه، بر روی حوزه ای خاص از محصولات متمرکز می کنند و این موضوع باعث می شود که افراد به نهایت تبحر در کار خود دست یابند. در حالی که بازار کار چنین ثباتی را کمتر دارد. نرخ تغییر سالانه نیروی انسانی در چین ۱۹ درصد است، در حالی که چنین رقمی برای مثال در آلمان، تنها ۵ درصد است.بنیانگذار X+Q می گوید: «جوامع غربی با ثبات هستند و همه چیز به آرامی تغییر می کند، در حالی که در چین تمام مردم می خواهند راه صد ساله را در یک شب طی کنند و خیلی سریع پولدار شوند»

بنیانگذار یکی از معدود برند های معتبر چینی، همکاری خود با یک کمپانی فرانسوی را باعث تغییر نگرش اقتصادیش می داند. آقای Jiang Qiong در سال ۲۰۰۸ برند Shang Xia را بنیانگذاری کرد. وی می گوید که فرانسوی ها به او یاد دادند که آینده نگر باشد و نقشه هایش را برای طولانی مدت طراحی کند. کت های پشمی برند Shang Xia اکنون هر کدام با قیمت ۶ هزار دلار به فروش می رسند و آقای ‍Qiong در مورد تولید در داخل کشورش چنین می گوید: «صنعتگر، هنرور و استادکار قابل هنوز هم در چین پیدا می شود، به شرط اینکه حوصله به خرج دهید و حاضر باشید هزینه های آن را تقبل کنید» 
با تمام این تفاسیر، برند های چینی نقطه قوتی در بازار خود دارند که کمپانی های غربی برای رسیدن به آن حاضر به هر کاری هستند. این برتری عبارت است از جامعه ای میلیاردی از مشتریان چینی؛ مشتریانی که تحقیقات نشان می دهد ترجیحشان کالاهای ساخت چین است.
امیر حسین بازدید : 8 پنجشنبه 10 مرداد 1392 نظرات (0)

در سه ماه اخیر رخ داد: فراتر رفتن دانلودهای گوگل پلی از اپ استور

App Annie جدیدترین گزارش خودش را مربوط به فصل دوم سال ۲۰۱۳ منتشر کرده و طبق آن تعداد دانلود های صورت گرفته از گوگل پلی در این سه ماه٬ از اپ استور فراتر رفته ولی با وجود این هنوز درآمد فروشگاه گوگل کمتر از فروشگاه اپل است.
طبق آمار به دست آمده٬ گوگل پلی ۱۰٪ بیش از اپ استور دانلود داشته ولی در آن سو اپل ۲.۳ برابر فروشگاه گوگل درآمد کسب کرده.
بیشترین دانلودها برای اپل توسط کاربران چینی و ژاپنی رقم خورده و بخش اعظم درآمد این فروشگاه را نیز امریکا و ژاپن رقم زده اند.
اما در سمت گوگل باید به امریکا و کره جنوبی به عنوان منشا بیشترین دانلودها اشاره کرد. ژاپن، کره و امریکا نیز به ترتیب بیشترین درآمد گوگل پلی را رقم زده اند.
برای iOS این بازی ها هستند که پیشتاز اند٬ ۴۰٪ کل دانلودها و ۷۵٪ درآمد اپ استور را بازی ها رقم زده اند. با این حال موسیقی و اپلیکیشن های شبکه اجتماعی نیز در بالا رفتن آمارها دخالت موثری داشته اند.
گوگل پلی نیز ۴۰٪ دانلود ها و ۸۰٪ درآمد خود را مرهون بازی ها است و پس از آن اپلیکیشن های ارتباطی یک برنده بزرگ به حساب می آیند.
امیر حسین بازدید : 8 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

واکنش سامسونگ به گزارش Anandtech: کاملا بی گناه هستیم

The Verge گزارش می دهد که سامسونگ به گزارش دیشب Anandtech درباره تغییر رفتار چیپ اکتا در نرم افزارهای بنچمارک واکنش نشان داده و مدعی شده که هیچ کار خطایی از این شرکت سر نزده.
همان طور که می دانید Anandtech به شواهدی دست یافته که نشان می دهد هسته های پردازشی و گرافیکی چیپ اگزینوس ۵ اکتا٬ در بنچمارک ها از حالت عادی خود فراتر رفته و تغییر فرکانس می دهند تا عملکرد بهتری ثبت نمایند٬ چیزی که باعث شده امتیازهای گرافیکی این چیپ ۱۱ درصد بالاتر از حد واقعی ثبت شود.
واکنش سامسونگ چیست؟ این شرکت مدعی است که «هیچ وسیله خاصی با هدف کسب امتیازهای بالاتر در بنچمارک ها استفاده نکرده» و می افزاید: «در شرایط عادی٬ [گرافیک] گلکسی S4 تا فرکانس ۵۳۳ مگاهرتز را در بهترین حالت عملکردی خود پشتیبانی می کند.»
طبق ادعای سامسونگ "اپلیکیشن های تمام صفحه" (یعنی هر اپی که در آن نوار وضعیت یا status bar مشاهده نمی شود) مانند دوربین٬ مرورگر٬ پخش کننده ویدیو٬ و ابزارهای ثبت بنچمارک٬ طوری دسته بندی شده اند که بهترین عملکرد پردازشی-گرافیکی در آنها میسر باشد. این شرکت می افزاید که با این حال٬ بسیاری بازی ها نیازمند بالاترین سرعت نیستند و در نهایت مشخص نیست که چه برنامه های دیگری از کلاک بالاتر سود می برند.

اما سامسونگ که ادعا کرده از هیچ وسیله خاصی برای کسب امتیازهای بالاتر استفاده نکرده٬ هنوز هیچ اشاره ای به یافته های AnandTech که نشانگر وجود کدهایی مخفی برای شناسایی و هدف قرار دادن ابزارهای بنچمارک و کسب امتیازهای بالاتر است٬ نکرده.

جالب اینجا است که AnandTech علاوه بر نمایش کدها (تصویر بالا) به این نکته نیز اشاره می کند که حتی سایر اپلیکیشن های بنچمارک ذکر نشده در کد فوق نیز تحت تاثیر کد مخفی دیگری که این سایت به آن لقب BenchmarkBooster داده٬ رفتار مشابهی را بروز می دهند.
حالا ادعاهای طرفین این ماجرا را در اختیار داریم. قضاوت با مخاطبین است. آیا شما فکر می کنید به کار بردن چنین روشی، هر چند سامسونگ آن را انکار می کند، قابل قبول است؟
امیر حسین بازدید : 9 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

مایکروسافت، اینتل، اوراکل و دیگران شانه به شانه اپل در مقابل سامسونگ

دنیای تجارت عجایب فراوانی به همراه دارد: همزمان که اپل و سامسونگ به دعوا با یکدیگر در راهروهای دادگاه ادامه می دهند، هر بار یکی از آنها در منازعات پتنتی برنده بخشی از مبارزه می شود.  
چندی پیش سامسونگ یک پیروزی نسبتا شیرین را به چنگ آورد: کمیسیون تجارت بین المللی آمریکا (ITC ) ورود تمامی مدل های قدیمی آیفون به خاک آمریکا را ممنوع اعلام کرد که این شامل آیفون 3G و 3GS و 4 می شود. و این موضوع، باعث نگرانی به جای اپل شده که این تصمیم می تواند باعث کاهش درآمدهای او شود، لذا به تکاپو افتاده تا این رای را به چالش بکشد.
مایکروسافت، اینتل و اوراکل وارد می شوند. به گزارش بتانیوز ، این سه غول تکنولوژی به دفاع از آیفون 4 اپل وارد معرکه شده اند. فرضیه اصلی آنها این است که پتنت های «استاندارد-ضروری» نباید برای منع فروش ابزارها در بازار مورد استفاده قرار گیرند. این می تواند شامل پتنت هایی هم باشد که برپایه تکنولوژی بیسیم هستند، زیرا این موضوع یک قابلیت کلیدی در ابزارهای موبایل است. 
البته لیست هم پیمانان اپل در این دعوا، به همین سه شرکت منتهی نمی شود و دو اپراتور AT&T و Verizon هم کاملا به موضوع علاقه مند هستند. و به جای اعتراض به حکم صادره از سوی ITC، این اپراتورهای موبایل مستقیما خواهان دخالت اوباما شده اند و از مایکل فرومان، مدیر USTR  خواسته اند رای ITC را باطل اعلام کند. ایالات متحده از سال ۱۹۸۷ تا کنون، هیچگاه آراء ITC را لغو نکرده است.
اگر چه آیفون 3G و 3GS مدتی است که دیگر در آمریکا فروخته نمی شوند، اما هنوز برخی شرکتها و اپراتورها به فروش آیفون 4 مشغول اند. از جمله AT&T که آن را تقریبا رایگان به همراه یک قرارداد دو ساله عرضه می کند.
در حالی که دلایل چنین درخواست هایی کاملا مشخص است‌ (با عدم فروش آیفون ها، این شرکت ها پول زیادی از دست می دهند)، اما جای شگفتی است که چرا پتنتهای تکنولوژی مهمی همچون ارتباطات بیسیم، باید باطل اعلام شوند، اما تخطی از برخی مسائل طراحی همانند «گوشه های گرد» مستحق مجازات های میلیاردی است.
امیر حسین بازدید : 8 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

و همچنان عدم تمایل ایسوس به تولید دستگاه های ویندوز آرتی

ایسوسِ تحت مدیریت جانی شی به تولید محصولات عجیب شهره است؛ لپتاپ های خیلی کوچک، تلفن هایی که به تبلت تبدیل می شوند و  حتی یک تبلت هفت اینچی- که نمی دانیم با چه رویی- می شود آن را کنار گوش گرفت و مکالمه تلفنی داشت.
اما او ظاهراً به هیچ وجه حاضر نیست زیر بار تولید محصولی با ویندوز آرتی برود؛ نسخه ای از ویندوز ۸ که روی پردازنده های ARM اجرا می شود. او در مصاحبه ای با AllThingsD گفته که نتایج این قضیه چندان امیدوار کننده نیست؛ چه برای سرفیس آرتی مایکروسافت چه VivoTab RT ایسوس.
آقای شی هرچند تولید محصولاتی مبتنی بر ویندوز آرتی در آینده را به طور کامل منتفی ندانسته اما تاکید کرده که وقتی پای ویندوز به میان باشد ترجیح او تمرکز تمام قوای ایسوس بر استفاده از پردازنده های اینتل است. 
او معتقد است: «مردم هنوز هم کلی از اپلیکیشن های سنتی ویندوز را استفاده می کنند.»
اما به هر حال شرکت تحت فرمان جانی شی تسلیم این مسائل نشده و به نوآوری در محصولات ویندوزی ادامه می دهد. ایسوس اخیراً ترنسفورمر بوک تریو را معرفی کرده که اندروید را هم در کنار ویندوز اجرا می کند و در حال ارزیابی برای ساخت تبلت های ویندوزی در اندازه های ۱۰ و ۸ اینچ هست.
شما چقدر با آقای شی درباره ویندوز آرتی موافقید؟ اگر ویندوز آرتی تا این حد بی مصرف است اصولاً چرا علمای ردموند وجودش را واجب دانسته اند؟
امیر حسین بازدید : 9 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

تصمیم سامسونگ جهت خرید سازنده آلمانی پنل های OLED با قیمت ۲۰۰ میلیون دلار؟

شنیده ها حاکی از آن است که سامسونگ به توافق نهای برای خرید شرکت آلمانی Novaled بسیار نزدیک شده است. این شرکت به طور اختصاصی بر روی تولید تکنولوژی های OLED برای نمایشگر تلویزیون و اسمارت فون ها کار می کند. به گفته بلومبرگ قیمت احتمالی این معامله ۲۰۰ میلیون دلار است.
این اطلاعات توسط دو نفر از افراد درگیر در معامله به بیرون درز کرده و آنها گفته اند که به احتمال فراوان این تفاهمنامه تا پایان هفته جاری به نتیجه خواهد رسید. Gerd Guenther مدیر بازاریابی Novaled هم اظهار کرده که مذاکرات همچنان در حال انجام است.
در اواخر ۲۰۱۱ این شرکت آلمانی مبلغ نامعلومی را از سوی شرکت سرمایه گذاری ریسک پذیر سامسونگ تحت عنوان «سرمایه گذاری منصفانه » دریافت کرد. در سال ۲۰۱۲ این شرکت درخواست فروش اولیه سهام خود را با قیمت ۲۰۰ میلیون دلار در آمریکا ثبت کرد.
همان زمان گفته می شد سامسونگ برای به دست آوردن تعدادی از پتنتهای این شرکت در زمینه OLED، به دنبال کسب مالکیت Novaled است. و همان طور که دیدید، از نیمه دوم ۲۰۱۲ بود که جنگ پتنتی ال جی و سامسونگ با شکایت ال جی و پاسخ متقابل سامسونگ آغاز شد.
البته این دعاوی اوایل سال جاری با مصالحه دو شرکت و پس گرفتن شکایات شان به پایان رسید. هرچند که پس از آن، بار دیگر در مارس و به دنبال ادعای ال جی جهت دریافت حق لیسانس برای پتنت های اش، به نظر می رسد این آتش در حال روشن شدن است.
در ماه می سال جاری هم سامسونگ با سرمایه گذاری ۲۵ میلیون دلاری، اولین کار و کسب پتنتی خود در آمریکا را به راه اندخت و اعلام کرد که بیشترین تمرکزش روی پتنت های OLED و LCD خواهد بود. و حالا با شنیده ها درباره خرید Novaled، به نظر می رسد یک حرکت استراتژیک دیگر از سوی این شرکت کره ای در حال انجام است تا زرادخانه ای قدرتمند و نفوذناپذیر از پتنت های تکنولوژی های OLED برای خود (و به خصوص سامسونگ دیسپلی) بنا کند. 
امیر حسین بازدید : 5 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)

خروج باب منسفیلد از لیست تیم هیئت رئیسه اپل و احتمال ادامه کار روی پروژه های ویژه شرکت

ساعاتی پیش منابع خبری مختلف خبر دادند که نام باب منسفیلد، نایب رئیس ارشد بخش تکنولوژی های اپل از صفحه رسمی تیم هیئت رئیسه این شرکت حذف شده است و گمانه زنی های فراوان در خصوص وی آغاز گشت.
برخی از حذف اشتباهی وی از این صفحه می گفتند و برخی هم به استناد اعلام بازنشستگی سال ۲۰۱۲ وی و کناره گیری از سمت معاون ارشد بخش سخت افزار، آن را نشانه خروج او از اپل می دانستند.
اما کمی پس از آن اپل اعلام کرد اگرچه باب منسفیلد دیگر معاون ارشد بخش تکنولوژی های اپل نیست، اما به فعالیت خود در این شرکت ادامه خواهد داد و قرار است بر روی «پروژه های ویژه» اپل کار کند. وی در این سمت جدید مستقیما تحت نظر تیم کوک خواهد بود و گزارشات خود را به وی ارائه می کند. این موضوع توسط سایت AllThings D و همچنین اکانت توییتر پورنیما گوپتا، روزنامه نگار رویترز مورد تایید قرار گرفته است.

اگر به خاطر داشته باشید، منسفیلد در ژوئن سال گذشته، پس از ۱۳ سال همکاری با اپل، بازنشستگی خود از سمت نایب رئیس ارشد بخش سخت افزار این شرکت را اعلام کرد. البته وی کمی بعد در تصمیم خود تجدید نظر کرده و از ابتدای سال جاری به عنوان معاون ارشد بخش تکنولوژی های اپل مشغول به کار شد. جایی که اپل مشغول کار روی صنعت نیمه رساناها و وایرلس است. تیم کوک هم در آن زمان به کارمندان اپل گفته بود که منسفیلد تا پایان ۲۰۱۴ در این شرکت باقی خواهد ماند.
اکنون هم چندان مشخص نیست که وی قرار است روی چه پروژه هایی در اپل مشغول به کار شود و آیا این موضوع مرتبط با پروژه های جدیدی است که کوک به تازگی اشاره ای به آنها داشته است؟ گمانه زنی ها حاکی از آن است اپل اکنون مشغول کار بر روی ساعت هوشمند، نسخه تازه ای از اپل تی وی، و البته محصولاتی مانند آیفون ارزان قیمت و آیپد با صفحه بزرگتر است.
پیش از این هم نیویورک تایمز گزارش داده بود که منسفیلد علاقه ویژه ای به ابزارهای پوشیدنی دارد و هم اکنون از ابزارهایی چون فول-باند نایکی و جاو-باند آپ استفاده می کند. با این اوصاف، شاید قرار است وی پس از این مسئول پروژه تیم اسمارت واچ اپل باشد که قبلا شایعه شده بود بیش از ۱۰۰ مهندس مشغول کار روی آن هستند. 
آیا با این تغییر و تحولات، سرعت معرفی محصولات جدید اپل افزایش خواهد یافت و به زودی شاهد حضور ساعت هوشمند این شرکت در ویترین مغازه ها خواهیم بود؟ نظر شما در این خصوص چیست؟
امیر حسین بازدید : 8 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)

مایکروسافت و بیل گیتس: چه کمکی از دست او ساخته است؟

یک بار دیگر. همراه با احساسات. همه بعد از مدرسه نیوز تکرار کنید: قرار نیست بیل گیتس مانند یک شوالیه سفیدپوش به وسط میدان بیاید و دوباره مدیرعامل مایکروسافت شود.
بیزینس تایمز بین المللی٬ شعبه استرالیا٬ اخیرا نوشته که چنین بازگشتی٬ آنقدرها هم دور از ذهن نیست٬ اما باید پذیرفت که هست.
بعد از وقوع یکی از بزرگترین افت قیمت های ۱ روزه در تاریخ سهام مایکروسافت به نظر می رسد این شرکت در مسیر سنگلاخی از مشکلات قرار داشته باشد٬ زیرا سرمایه گذاران هنوز نگران حال و روز آن هستند.
تقاضای پایین برای سیستم عامل جدید مایکروسافت و نیز فروش ضعیف تبلت این شرکت٬ سرفیس٬ سرمایه گذاران را نگران آینده و مسیر حرکت مایکروسافت کرده. برای پاسخ به همین نگرانی ها بود که استیو بالمر اقدام به سازماندهی مجدد شرکت عظیم تحت امرش کرد٬ به خصوص در بخش سیستم عامل ها.
با این حال تحلیلگران معتقدند این تغییرات راه حلی برای مشکلات شرکت نیست:
«سازماندهی مجددی که اخیرا انجام شد مشکل مایکروسافت در زمینه تبلت ها و تلفن های هوشمند را حل نمی کند. سرفیس آرتی ضرری ۹۰۰ میلیون دلاری روی دست مایکروسافت گذاشته و شاید حتی در بین سرمایه گذاران علاقه ای به سرمایه گذاری مجدد در این بخش ها نباشد.»
بنابراین شاید تا چند وقت دیگر فقط ناخدا بالمر بماند و کشتی بزرگی که نه در حال غرق شدن است٬ نه در حال پیشروی به سمت ساحل.
اما درباره احتمال بازگشت بیل گیتس به دایره اجرایی مایکروسافت باید نکاتی را ذکر کرد. او در حال حاضر رئيس غیراجرایی هیئت مدیره است و سخت مشغول امور خیریه اش در بنیاد بیل و ملیندا گیتس. از آن طرف حضور او مساوی است با رفتن بالمر از شرکت٬ زیرا او گفته که هرگز مقامی کمتر از مدیرعاملی را قبول نمی کند. بنابراین طرح های فعلی بالمر شاید ناتمام بمانند.
بیل گیتس از سال ۲۰۰۸ به این طرف دیگر مسئولیت اجرایی در مایکروسافت ندارد و شرکتی که زمانی تاسیس کرد٬ حالا خیلی با آن دوره فرق کرده. در اصل دغدغه اصلی بیل گیتسی که الآن می شناسیم٬ امور عام المنفعه است و البته که اگر او احساس کند مایکروسافت در حال خارج شدن از ریل است٬ اقدامی خواهد کرد. ولی این اقدام لزوما بازگشت او به مدیرعاملی شرکت محبوبش نیست.
گیتس مایکروسافت را تاسیس کرد. ولی مایکروسافت امروز نیازی به مدیران دیروز ندارد٬‌ بلکه مدیریتی جدید با ایده های جدید می خواهد. شاید این کاری است که بیل گیتس باید انجام دهد. انتخاب یک مدیرعامل جدید.
شما فکر می کنید استیو بالمر می تواند مایکروسافت را از این وضعیت سخت نجات دهد یا باید امور را به شخص دیگری سپرد؟
امیر حسین بازدید : 11 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)

داستان های واقعی درباره اپل و مخفی نگه داشتن اطلاعات

این روزها بازار لو دادن محصولات خیلی داغ است ولی کیست که نداند این گونه درز اخبار در واقع نشت اطلاعات توسط خود شرکت ها به صورت کنترل شده است. این را موسس evleaks که بزرگترین جارچی اخبار غیررسمی در دنیای تکنولوژی است نیز تایید کرده.
اما در مورد اپل٬ آن طرف ماجرا را هم ببینید. دورانی بوده که این شرکت اراده می کرد تا چیزی لو نرود٬ و چیزی هم لو نمی رفته. مثل اولین آیفون٬ اولین آیپد٬ همین اواخر مک پرو ۲۰۱۳ و محصولات دیگر.
شما فکر می کنید اپل از چه روش هایی برای لو نرفتن محصولاتش استفاده کرده و احتمالا هنوز هم می کند؟ بهترین راه برای فهمیدن این موضوع٬ بازگو کردن داستان های واقعی است که بعضی شان حسابی مایه تعجب تان خواهند شد.
در ادامه مطلب با مدرسه نیوز  همراه باشید.

 

امیر حسین بازدید : 9 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)

گوگل و هزینه ۹۶۶ میلیونی برای تملک Waze

همین ابتدا اجازه بدهید نصیحتی کنیم: «ایده هایتان را ثبت کنید»، به قول معروف هر پتنتی که خوار آید، روزی به کار آید. اگر بتوانید عملیاتی کردن ایده خودتان را هم به شخصه به عهده بگیرید که نور علیٰ نور. اپلیکیشن خبری Summly را به خاطر دارید که چه طور ایده پرداز-سازنده خود را از فرش به عرش رساند؟ همه اینها از همان «ایده» شروع می شود. کم نیستند کسانی که ایده های خوبی دارند اما «پی گرفتن» فعلی است که هر کسی در صرف آن مهارت ندارد.
چند وقت پیش خبر تایید رسمی خرید اپلیکیشن ترافیک Waze را منتشر کردیم. همان موقع هم گفتیم که گوش های فال گوش ایستاده گفته اند این خرید بیش از ۱ میلیارد دلار برای گوگل آب خورده است. اما حالا گوگل اعلام کرده که عدد ۹۶۶ میلیون دلار به عنوان مبلغ دقیق این خرید و فروش، درست است. این اپلیکشین درواقع با بهره گیره از داده های حاصل از اجتماع رانندگان، مسیرهای کم رفت آمد را مشخص می کند.

این اپ هم ابتدای کار فقط یک «ایده» بود. وقتی ایده اش را «پی گرفتند» نتیجه این شد که غول وب را به خریدش وسوسه کرد و در نهایت نزدیک به ۱ میلیارد دلار ناقابل خرج روی دست گوگل گذاشت. اگر خوب تلاش کنید و مصرانه پی گیر طرح های تان باشید، دور نباشد که ایده های شما هم به حقیقت بپیوندد. 
امیر حسین بازدید : 6 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)

جهش ۲۵ درصدی ارزش سهام فیسبوک

قیافه خندان زاکربرگ به اندازه کافی گویا است؛ فیسبوک در وال استریت خوش درخشیده و با ۳۳ دلار به ازای هر سهم به بالاترین بها بعد از عرضه عمومی سهام خود دست یافته است. بعد از انتشار گزارش مالی موفق فصل دوم فیسبوک، چنین واکنشی از بورس بازان خبره وال استریت هم انتظار می رفت. 
جهش ۲۵ درصدی ارزش سهام این شرکت البته مدیون رشد مناسب فیسبوک در حوزه موبایل است. افزایش ۵۱ درصدی کاربران فعال موبایل و سهم ۴۱ درصدی تبلیغات از عایدی فیسبوک همگی نشان دهنده روزهای خوش برای این رسانه اجتماعی است.
این افزایش ناگهانی یک شبه ۱۵ میلیارد دلار به ارزش بازار فیسبوک اضافه کرد و از ۶۴ میلیارد دلار به حدود ۸۰ میلیارد صعود کرد.

البته بد نیست بدانید در این میان مارک زکربرگ هم چند دیناری بر دارایی اش افزوده شده است ارزش کل سهام وی وقتی او دو شب قبل سر بر بالین گذاشت بالغ بر ۱۶.۲ میلیار دلار بود اما صبح روز بعد به ۲۰ میلیارد رسید. ۴ میلیارد دلار ظرف یک شب؛ کاسبی بدی نیست، خدا برکت. 
امیر حسین بازدید : 9 چهارشنبه 02 مرداد 1392 نظرات (0)

ال جی و ثبت برندهای G برای محصولات آینده

هفته گذشته بود که ال جی کنار گذاشتن برند Optimus را به نوعی اعلام کرد و مشخص شد که حرف G نقشی اساسی در برندسازی محصولات آینده این شرکت خواهد داشت.
اما شاید جالب باشد بدانید که ال جی در حال ثبت برندهای زیر نیز هست:
- G Pad
- G Watch
- G Glass
- G Link
- G Band
- G Hub
البته که ثبت برندها نمی تواند به معنای عرضه قطعی محصولاتی باشد که به ذهن تداعی می شوند٬ ولی لااقل نشانه ای از بررسی آنها توسط ال جی است. 
به نظر می رسد ال جی نگاهی جدی به مقوله گجت های پوشیدنی دارد و مواردی نظیر ساعت٬ عینک٬ و مچ بند در بین برندهای ثبت شده دیده می شوند.
جی پد هم می تواند بازگشت ال جی به بازار تبلت ها را نشان دهد ولی در مورد G Link حدس خاصی نمی شود زد٬ آیا مربوط به حوزه نرم افزار است؟
جی هاب احتمالا همان چیزی است که حدس زده اید٬ یک قطب محتوای دیجیتال خانگی شبیه اپل تی وی و نمونه های مشابه آن. باید منتظر ماند و دید ال جی دیگر چه G هایی را ثبت می کند.
امیر حسین بازدید : 5 سه شنبه 01 مرداد 1392 نظرات (0)

اولین کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ ۵ تا ۷ آبان در سان فرانسیسکو

سامسونگ در یکی دو سال اخیر بدل به بازیگری اصلی در صحنه فناوری شده و با بزرگترین رقبای ممکن پنجه در پنجه است٬ ولی حالا یک گام دیگر نیز از نردبان ترقی بالا رفته و اولین کنفرانس توسعه دهندگان خود را برای ۵ تا ۷ آبان (۲۷ تا ۲۹ اکتبر) برنامه ریزی کرده. این کنفرانس قرار است در هتل وست سنت فرانسیس برگزار شود.
این رویداد سه روزه که -بر خلاف محل برگزاری کنفرانس های اپل٬ گوگل و مایکروسافت- قرار نیست مرکز ماسکون میزبان آن باشد٬ در نوع خودش چیزی جدید تلقی می شود و قرار است غیر از توسعه دهندگان موبایل٬ سایر افرادی که در حوزه ها٬ پلتفرم ها و یا بر روی دستگاه های دیگر کار می کنند نیز در آن حاضر شوند.
محصولات سامسونگ الکترونیکز شامل انواع کامپیوترها٬ دستگاه های موبایل٬ تلویزیون های هوشمند٬ دوربین و دیگر تولیدات می شود و گویا قرار است در کنفرانس آبان ماه مورد بحث قرار گیرند.
این می تواند گامی بلند برای سامسونگ در متمایز ساختن خود از سایر شرکت های وابسته به اکوسیستم اندروید نیز باشد. گوگل در حال حاضر کارگاه هایی را برای گردهم آمدن توسعه دهندگان برگزار می کند ولی حالا سامسونگ می تواند زمینه ای تازه برای دور هم جمع کردن توسعه دهندگانی که بیشتر به محصولات این شرکت علاقه دارند٬‌ فراهم کند. به خصوص که محصولات سری گلکسی این شرکت از اقبال بیشتری در بین مصرف کنندگان برخوردارند.
سایت کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ پیش از پایان تابستان ثبت نام از افراد علاقه مند را شروع خواهد کرد.
امیر حسین بازدید : 8 سه شنبه 01 مرداد 1392 نظرات (0)

سامسونگ و اپل احتمالا در حال مذاکره دوباره برای صلح

وال استریت ژورنال اغلب خبرهای موثقی منتشر می کند و این بار گزارش داده که سامسونگ و اپل مذاکرات صلح شان را از سر گرفته اند و در حال تلاش برای رسیدن به توافق هستند٬ چیزی که می تواند دعاوی حقوقی بی پایان سال های اخیرشان را خاتمه بخشد.

تا قبل از این هیچ یک از دو شرکت تمایلی به حل و فصل درگیری خارج از دادگاه نداشته اند ولی جلسات مشترک زیادی بین شان بر پا شده بود٬ این را کمیسیون تجارت بین الملل در ژوئن گفت ولی اشاره ای به احتمال توافق نهایی نکرد. اما به نظر می رسد٬ دو شرکت مذاکراتی رو در رو را در سئول٬ پایتخت کره جنوبی هم داشته اند.
در کل٬ گویا سامسونگ دنبال یک توافق اعطای گواهی است که تمام مسائل فعلی و آتی بین دو شرکت را یک بار برای همیشه حل کند. مشخص نیست که آیا اپل هم به چنین توافقی علاقه دارد یا خیر٬ شاید اپل ترجیح بدهد که برای استفاده از هر یک از پتنت های اش٬ مبلغی را از سامسونگ دریافت کند.
به نظر می رسد ۱۰ ماه قبل اپل پیشنهاد توافق را به سامسونگ داده٬ یعنی بعد از صدور رای دادگاه٬ و بعد از آن دیدارهای دیگری از جمله در کره جنوبی جریان داشته. منتهی اپل به درخواست سامسونگ برای ادامه گفتگو در مارس گذشته٬ پاسخ مثبت نداده.
متاسفانه تا زمانی که یک توافق جامع بین دو شرکت امضا نشود باید منتظر دادگاه ها در سرتاسر دنیا ماند٬ که برخی به نفع این و برخی به نفع آن تمام می شوند. اگر به خاطر داشته باشید آنقدر این دعاوی روی کار شرکت ها تاثیر داشت٬ که در زمان معرفی گلکسی اس ۳ عده ای به طنز آن را "طراحی شده توسط وکلا" نامیدند.
اما آیا مذاکره جدید٬ به سرانجام مثبتی خواهد رسید؟ باید امیدوار بود شرکت ها این فضای پر از شکایت را خاتمه دهند و به سراغ نوآوری های خود بروند. هر چیزی که قرار بود اثبات شود٬ تا اینجا اثبات شده. باقی چانه زدن بر سر پول است که با توافق های خارج از دادگاه هم قابل انجام است.
امیر حسین بازدید : 8 سه شنبه 01 مرداد 1392 نظرات (0)

وقتی اینتل در سراشیبی قرار می گیرد

شاید باید گفت به دوران پس از اینتل خوش آمدید.
بزرگترین تولیدکننده چیپ دنیا٬ که در کشتی طوفان زده PC گیر کرده و با وجود چند سال تلاش برای قراردادن چیپ های پردازشی اش در دل تلفن های هوشمند و تبلت ها هنوز دستاورد خاصی نداشته٬ از نظر کسب درآمد هم ناتوان از هر گونه پیشرفت واقعی است.
حتی استفاده از چیپ تولیدی اینتل در گلکسی تب ۳ - ۱۰.۱ هم کمکی به شکل گرفتن یک روند خوب برای چیپ ساز معروف نکرده. این روزها با اعلام نتایج مالی فصل گذشته اینتل٬ مشخص شده که درآمد و سود شرکت به ترتیب به میزان ۵٪ و ۲۹٪ نزول داشته اند و به ۱۲.۸ و ۲ میلیارد دلار رسیده اند.
کاهش درآمدها در مقایسه با خبرهای بعدی موضوع مهمی نیست.
یک کشتی برای ترک کردن
مدیر عامل اینتل آقای برایان کرازانیچ اعتراف می کند که اینتل در عکس العمل نشان دادن به تغییر گرایش مردم از پی سی به پست بی سی کند عمل کرده٬ و در آن سو مدیر ارشد مالی اینتل٬ استیسی اسمیت٬ حالا انتظار دارد که تقاضای امسال در بازار PC حتی از پیش بینی های یک ماه قبل هم بدتر باشد. 
گارتنر پیش بینی کرده که فروش PC نسبت به سال ۲۰۱۲ تا ۱۱٪ کاهش یابد و همزمان فروش تلفن همراه ۴٪ و تبلت ۶۸٪ افزایش پیدا کند.
گارتنر برای سال ۲۰۱۳ پیش بینی فروش ۳۰۵ میلیون کامپیوتر شخصی را دارد که در سال ۲۰۱۲ معادل ۳۴۱ میلیون بود. فروش تبلت ها هم از ۱۲۰ میلیون در سال ۲۰۱۲ به ۲۰۲ میلیون در سال ۲۰۱۳ می رسد که در صورت تحقق رشدی فوق العاده است. یافتن جایگاهی در خور توجه برای اینتل در بازار موبایل و تبلت٬ لااقل امسال که کار سختی است.
گرویدن به ARM تنها راه نجات اینتل
شاید فکر کنید که "نه هرگز چنین نخواهد شد" ولی چرخش اینتل به سمت ARM آنقدرها هم که تصور می کنید سخت نخواهد بود. تنها کافی است اینتل تمایل خود به دریافت لیسانس از رقیب خود را روی میز بگذارد و رقابت با کوالکام٬ انویدیا و سایر شرکت های کوچکتر را شروع کند. کاری که مدیر عامل اسبق اینتل٬ پاول اوتلینی از انجامش سر باز زد٬ ولی حالا از آن پشیمان است.
حتما مصاحبه آتلانتیک با اوتلینی در مورد ماجرای تامین چیپ برای آیفون را به خاطر دارید. گویا حالا انتخابی تقریبا مشابه در مقابل آقای کرازانیچ قرار گرفته.
شرکت ها تمایلی به استفاده از چیپ های Atom اینتل در محصولات خود نشان نمی دهند. شاید برخی توجه نشان دهند ولی مهم ها نه.  در اصل دو شرکتی که ۱۰۰ درصد از سود بازار موبایل را به خود اختصاص داده اند و در بازار تبلت ها هم حضور چشمگیری دارند٬ یعنی اپل و سامسونگ٬ کاملا به ARM تکیه دارند و حتی چیپ های اختصاصی برای خود طراحی می کنند.

بنابراین٬ باید دوباره این سوال را پرسید:  آیا شرکتی که "آینده" را ساخت، می تواند (یا می خواهد) از "آن" جان سالم به در ببرد؟
امیر حسین بازدید : 11 شنبه 29 تیر 1392 نظرات (0)

بحران نوکیا و برون رفت اندرویدی؟

از همان روزی که نوکیا سکان کشتی خود را به دست ناخدایی ردموندی داد مسیر پیش روی اش هم مشخص شد. کنار گذاشتن بسترهای قدیمی و جایگزین کردن آنها با بستر نوپای مایکروسافت قطعی بود.اما بسیاری از همان هنگام و حتی تا همین حالا این راهبرد را اشتباه می دانستند. آنها که اوج گیری سریع سامسونگ را از صدقه سر بال های بزرگی به نام اندروید می پنداشتند، خواستار ورود نوکیا به این بستر بودند.ولی آیا به راستی اگر نوکیای نیمه جان، خود را به دریای پر صیاد اندروید می انداخت وضعیت خود را طور دیگری می یافت؟ و با توجه به اینکه مدیرعامل نوکیا لااقل در حرف ، هیچ پلی را برای تغییر رویه پشت سرش خراب نکرده، اگر اکنون تن به چنین تغییری دهد، اوضاع بهتر خواهد شد؟در این نوشتار به این سوال ها پاسخ خواهیم داد و جزئیات این موضوع را مو شکافانه‌تر واکاوی خواهیم کرد. 
ادامه مطلب مدرسه نیوز را از دست ندهید.
امیر حسین بازدید : 7 شنبه 29 تیر 1392 نظرات (0)

نگاهی به پیش بینی ها برای سال ۲۰۱۴ و بازار محصولات کامپیوتری

پیش بینی می شود در سال ۲۰۱۴ میلادی شاهد فروش ۲.۵ میلیارد دستگاه کامپیوتری در سطح دنیا باشیم که رشدی ۶ درصدی را در مقایسه با امسال نشان می دهد. از این عدد٬ ۱.۹ میلیارد تلفن همراه خواهد بود و ۲۷۶ میلیون تبلت٬ فروش کامپیوترهای شخصی هم حدود ۲۹۰ میلیون پیش بینی می شود.

در این میان سهم سیستم عامل های مختلف از فروش سال آینده٬ به شرح زیر است. اندروید با ۴۲ درصد (حدود ۱ میلیارد دستگاه) به پیشتازی خود ادامه خواهد داد. ویندوز و ویندوز فون ۱۵ درصد (۳۷۸ میلیون دستگاه)٬ مک و آی او اس ۱۴ درصد (۳۵۴ میلیون دستگاه)٬ بلکبری ۱ درصد٬ و سایر سیستم عامل ها هم ۲۸ درصد.

تا آخر سال ۲۰۱۳ پیش بینی می شود که در مجموع٬ سود بازار موبایل ۵۰-۵۰ بین سامسونگ و اپل تقسیم شود. این دو شرکت که رقابت شان در راهروهای دادگاه٬ هنوز هم ادامه دارد ویژگی های جالب ولی در عین حال متفاوتی دارند که آنها را به چنین جایگاهی رسانده و سال آینده نیز موقعیت شان حفظ خواهد شد.
اپل از این نکته بهره می برد که کنترل کامل سخت افزار و نرم افزار و تکنولوژی های مورد استفاده در آنها را در دست دارد٬ و سامسونگ هم از مزیت تولید اکثر قطعات مورد استفاده در دستگاه های اش برخوردار است. در آن سو٬ اپل چرخه یک ساله بین نوسازی محصولات خود را رعایت می کند ولی سامسونگ تقریبا هر ماهه محصولات جدیدی را روانه بازار می نماید.
چیزی که بین دو شرکت مشترک است٬ شتاب فروش٬ بودجه های بزرگ تبلیغاتی و هاله نوری است که باعث شده بین مشتریان مقبول بیفتند. هر دو محصولات مختلفی از جمله تلفن٬ تبلت٬ لپ تاپ٬ و کامپیوتر شخصی می فروشند و وجهه برندهای خود را ارتقا می دهند. مشتریان٬ محصولات اپل و سامسونگ را جذاب٬‌ امن و مد روز می دانند.
برای اپل همیشه هاله نور مورد اشاره وجود داشت ولی تا همین چند سال پیش و معرفی محصولات موسوم به پست پی سی که درآمد زیاد٬ سود سرشار و سهم قوی در بازار را سبب شدند٬ به نظر نمی آمد. سامسونگ هم که در زمینه کسب و کار خود با اپل درگیری های حقوقی مختلفی داشته در نهایت با شکل دادن برند گلکسی توانست چشم ها را به خود خیره کند.
هر چند احتمال تغییر وضع برای هر دو برند وجود دارد٬ درست مثل بلکبری و نوکیا٬ ولی چنین به نظر می رسد که در سال ۲۰۱۴ آنها را باید همچنان پادشاهان بدون رقیب بازار دانست که افزایش فروش و سود ناشی از آن را بین خود تقسیم می کنند.
امیر حسین بازدید : 13 پنجشنبه 27 تیر 1392 نظرات (0)

پتنت جدید اپل برای تولید انبوه ورقه های "فلز مایع"

فلز مایع (Liquidmetal) با وجود دوام فوق العاده و ظرفیت عجیبی که برای قالب ریزی های پیچیده دارد٬ گویا برای ساخت هر چیزی جز سوزن خارج کننده سیم کارت آیفون و آیپد٬ غیر اقتصادی است! تلاش ها برای تولید انبوه قطعات بزرگتر (مثلا بدنه تلفن یا تبلت) با این "شیشه فلزی" به واسطه دشواری ها در ساخت صفحات بزرگ با ضخامت کنترل شده٬ به شکست انجامیده زیرا کشش و دیگر تکنیک های سنتی باعث شکستن ورقه های تولیدی می شوند.
با این حال پتنتی که اخیرا توسط Crucible Intellectual Property کسب شده٬ نشان می دهد که پیشرفت هایی در زمینه کنار راندن این محدودیت صورت گرفته. این شرکت در اصل شرکتی واسطه ای است که توسط اپل و Liquidmetal Technologies تاسیس شده تا تلاش های مشترک آنها برای عملیاتی کردن گواهی انحصاری استفاده از فلز مایع توسط اپل٬ در زیر یک سقف پیگیری شود.
پتنت مورد اشاره٬ متدهای کارخانه ای متعدد (عموما شامل ذوب و حمل توسط نوار نقاله) را نشان می دهد که برای ساخت ورقه های "شیشه فلزی" با ضخامتی بین ۰.۱ تا ۲۵ میلیمتر و عرضی تا حداکثر ۳ متر به کار می آیند. نکته جالب اینجا است که در پتنت های مربوطه به صراحت استفاده از این ورقه های فلز مایع در ساخت آیفون٬ آیپد و ساعت مورد اشاره قرار گرفته و به نظر می رسد دو شرکت مشغول آماده شدن برای تولید انبوه آن هستند.
البته از آنجایی که فلز مایع بسیار گران است٬ شاید به زودی زود جایگزین بدنه های آلومینیومی محصولات اپل نشود ولی لااقل می تواند به سادگی جایگزین شیشه یا پلاستیک در برخی نواحی (مثل دو قسمت شیشه ای پشت آیفون ٬۵ محل آنتن آیپد در نسخه سیم کارت خور و ...) شود٬ زیرا سبک و محکم است و مانع امواج رادیویی هم نمی شود. 
آیا اپل واقعا راه حل استفاده از فلز مایع برای تولید انبوه محصولات آینده اش را پیدا کرده؟ آیا iWatch که گمان می رود اواخر سال ۲۰۱۴ معرفی شود٬ از فلز مایع ساخته خواهد شد؟ آیپد و آیفون با استفاده از فلز مایع٬ تا چه حد می توانند سبک و نازک شوند؟ اینها سوالاتی است برای سال های آینده٬ و قطار فناوری بدون توقف جلو می رود.
امیر حسین بازدید : 6 پنجشنبه 27 تیر 1392 نظرات (0)

مراسم گوگل٬ ۲ مرداد و به میزبانی ساندار پیچای

گوگل لحظاتی قبل دعوتنامه های مطبوعاتی برای مراسم ۲ مرداد (۲۴ جولای) خود را ارسال کرد که قرار است به میزبانی ساندار پیچای٬ رییس دو تیم اندروید و کروم برگزار شود.
هیچ یک از جزئیات احتمالی مورد اشاره قرار نگرفته٬ ولی احتمالا بعد از مدت ها انتظار اندروید ۴.۳ رونمایی خواهد شد. این احتمالا هست که دستاوردهای جدید گوگل در زمینه سیستم عامل کروم و نیز اپلیکیشن تحت وب گوگل داکس نیز در این مراسم معرفی شوند.
فکر می کنید در این مراسم شاهد معرفی نکسوس ۷ جدید هم باشیم؟
امیر حسین بازدید : 7 چهارشنبه 26 تیر 1392 نظرات (0)

لری پیج با گوگل گلس٬ در عروسی برادر همسرش

لری پیج که برای شرکت در جشن عروسی برادر همسرش به کرواسی سفر کرده بود٬‌ می تواند گزینه خوبی برای لقب عجیب ترین ساقدوش تاریخ باشد.

در بالا لری را حین رفتن به محل مراسم و با گوگل گلس آفتابی می بینید. البته او نمونه سادهگلس را هم همراه داشت که در مراسم حسابی با آن خودنمایی کرد. (همه بگویید سیب!) 

 

و این هم لری در حین خوانده شدن پیمان زناشویی بین عروس و داماد. احتمالا با عرضه عمومی گلس٬ گوگل سرویس پوشش زنده مراسم ازدواج برای فامیل های دور را هم رونمایی می کند. 

لری پیج بدون گوگل گلس در گوشه راست تصویر. به نظر می رسد پدر روحانی توبیخش کرده باشد که گلس را قایم کرده. 

 

 

این هم نمایی از شهر زیبای موتووان کرواسی٬ محل برگزاری مراسم که لری پیج باید ویدیوها و عکس های زیادی از آن گرفته باشد.

امیر حسین بازدید : 9 چهارشنبه 26 تیر 1392 نظرات (0)

اپل در حال مذاکره برای خرید شرکت PrimeSense

راویان اخبار می گویند اپل در حال مذاکره برای خرید شرکت PrimeSense است که در زمینه سنسورهای کنترل حرکتی (Motion control) متخصص به شمار می رود.
به عنوان نمونه٬‌ از کارهای این شرکت می توان به همکاری با مایکروسافت برای ساخت کینکت ۱ (ولی نه کینکت ۲) و نیز کمک به ایسوس در ساخت سنسور حرکتی Xtion اشاره کرد. همچنین ساخت اسکنر سه بعدی بسیار سبک برای نقشه برداری  از محیط های مختلف، و ساخت رباتی به نام iRobot برای کاربردهای پزشکی نیز از دیگر دستاوردهای جالب این شرکت است.
رقم این معامله در حدود ۲۸۰ میلیون دلار تخمین زده می شود. البته مذاکرات تازه شروع شده و در سطوح اولیه است. 
و کوپرتینو دقیقا برای چه باید چنین شرکتی را تصاحب کند؟ پاسخ این سوال می تواند نیاز اپل به دانش شرکت پرایم سنس برای استفاده در محصولات رایج (مثل آیپد)‌ یا کاملا جدید (مثل iTV)٬ و به دست آوردن تخصص لازم برای طراحی رابط های کاربری طبیعی باشد.
به عنوان مثال در حاشیه Google Io پرایم سنس سنسور جدید Capri 3D را به نمایش در آورد که با نصب بر روی یک نکسوس ۱۰ می توانست از محیط پیرامون نقشه برداری کند.

باید دید آینده برای پرایم سنس چطور رقم می خورد.
امیر حسین بازدید : 7 سه شنبه 25 تیر 1392 نظرات (0)

نوکیای الوپ و جنگ مگاپیکسلی با اپل و گوگل

در هلسینکی روزهایی هست که خورشید طلوع نمی کند. پس شاید زیاد غافلگیرکننده نباشد که غول موبایل فنلاند٬ درست به اندازه ماهی های کاد نمک سود شده که در رستوران های محلی سرو می شوند٬ بی جان و سرد باشد. در عوض استفان الوپ مدیر عامل شرکت٬ حس می کند در آنی قرار دارد که موقع چیدن میوه بخت نوکیا است.
ماه ها است که آیفون نوآوری تازه ای به خود ندیده. سامسونگ که بازار اندروید را قبضه کرده٬ چند ماه قبل پرچمدار جدید خود را با ویژگی هایی پر هرج و مرج معرفی کرد که تقریبا هیچ کدام از آنها در حافظه جمعی برجسته  ثبت نشده اند.
بنابراین نوکیا با لومیا ۱۰۲۰ بختی تازه را جستجو می کند که شاید بهترین فرصت فرار هم باشد٬ فراری به آغوش کاربران و نمایش اینکه واقعا جایی برای یک اکوسیستم سوم هم هست. الوپ امیدوار است پلاک سوم این خیابان اعیانی٬ خانه نوکیا شود. لومیاهای قبلی با سیستم عامل ویندوز فون٬ طراحی جذاب و ویژگی های خاص٬ جای پایی را برای نوکیا سفت کردند ولی برای اینکه ماشین بی بنزین فنلاندی ها شتاب بگیرد٬ نیاز به کارهایی بزرگ و نو هست. چیزهایی که مردم در دکان شرکت های دیگر پیدا نکنند٬ با ارزش فناورانه بالا٬ و کاملا کاربردی و مفید٬ تا به قول الوپ: یک تمایز واقعی ایجاد شود.
او می گوید: «مبنایی که برای رقابت انتخاب کرده ایم٬ نوآوری و تمایز است. باید خودمان را از دیگرانی که در بازار تلفن هوشمند پیشتاز هستند متمایز کنیم. آهنگ کار در این صنعت کمی فرق کرده. به محصولاتی که تازگی معرفی شده نگاه کنید. سازندگان می گویند: "این محصول بعدی است." ولی آیا واقعا نوآورانه هم هست؟ آیا توانسته اند تمایز واقعی بین محصول قبلی و نسل جدید ایجاد کنند؟»
لومیا ۱۰۲۰ که از ۴ مرداد با قیمت ۳۰۰ دلار در قالب یک قرارداد دو ساله AT&T عرضه می شود٬ از این منظر متمایز است. محصولی خاص با برخی دستاوردهای عکاسی که حول فناوری پیور ویو چیده شده اند. سنسور پیور ویو چنان حجمی از اطلاعات را جمع آوری می کند که بعد از ثبت عکس می توانید زوم با جزئیات بالا هم داشته باشید. جزئیات ثبت شده در سوپرپیکسل ها می توانند شما را شگفت زده کنند.
فلش زنون را نیز نباید از یاد برد که به ثبت تصاویری شفاف در محیط های کم نور کمک می کند و اینجا است که عکس های آیفون و گلکسی٬ تار به نظر می رسند. حتی ضبط ویدیو در شرایط نامتعادل هم با کمک فناوری تثبیت تصویر٬ به خوبی و با کیفیت صورت می گیرد. تازه می توانید بخشی از تصویر را به حالت GIF متحرک داشته باشید در حالی که بقیه آن یک عکس ثابت است.
پیور ویو واقعا یک وجه تمایز بزرگ است. لااقل برای بسیاری افراد می تواند جذاب باشد٬ چراکه عکاسی با تلفن هوشمند یکی از کارهایی است که کاربران به آن توجه ویژه دارند. شاید نکته ناامیدکننده این باشد که پیور ویو به دیگر محصولات نوکیا که آینده شرکت را شکل می دهند نخواهد آمد. نوکیا در اصل با لومیا ۱۰۲۰ توانسته پیور ویو را که وزنه ای به نام سیمبیان به پا داشت و می رفت تا در قعر دریا دفن شود٬ به زندگی باز گرداند.
الوپ می گوید پیور ویو ۸۰۸ هم فروش خوبی داشته٬‌ البته عددی اعلام نمی کند و ما هم آن را دست کاربران زیادی ندیده ایم -تازه اگر اصلا دیده باشیم. ولی عشاق عکاسی قابلیت های دوربین آن را دوست داشتند و شاید بهتر باشد بگوییم که تلفنی بود برای تست میدانی پیور ویو. حالا نوکیا با بازخوردهای دریافتی از کاربران٬ آن را برای لومیا ۱۰۲۰ و ویندوز فون بهینه کرده. به خصوص دیگر از آن بدنه کلفت و بر آمدگی دوربین که به شدت توی چشم می زد خبری نیست.
اگر این فناوری قدرتمند و بی نظیر عکاسی بخشی از رونمایی محصولی همچون آیفون بود٬ حالا اینترنت دیوانه وار داشت آن را پوشش خبری می داد و صف های طویل بیرون فروشگاه های اپل٬ چهره مناطق شهری مختلف را عوض می کرد. اما آیا نوآوری و ایجاد تمایز می تواند واقعا به نوکیا کمک کند تا در جنگ تن به تن تلفن های هوشمند٬ برنده شود؟
بدبین ها -که خیلی از مردم جزو این دسته نیستند- خواهند گفت راهی برای برگرداندن مسیر آب این رودخانه خروشان به سمت مزارع نوکیا وجود ندارد و غول فنلاندی هم مثل بلکبری٬ به حال و روز ناخوشی دچار خواهد شد و الوپ باید در زمین های بایرش٬‌ یک کلاه حصیری پوسیده روی سر بگذارد و به امید دیدن خورشید در فنلاند به افق چشم بدوزد٬ چون خورشید نوکیا برای همیشه غروب کرده.
ولی الوپ نکته جالبی برای گفتن دارد: «اگر سال ۲۰۰۷ از کسی می پرسیدید٬ همه می گفتند نوکیا بدون رقیب است. چنان سهم بزرگی در بازار داشت٬ و چنان برند معروفی بود که بسیاری می گفتند کسی از پس به چالش کشیدنش بر نمی آید. ولی با این حال نوآوری٬ وضع را به کل تغییر داد و نوکیا در مسیری کاملا متفاوت قرار گرفت.»
منحنی نوکیا رو به نزول گذاشت و کار به جایی رسید که حیات شرکت در خطر قرار گرفت. ولی الوپ معتقد است که پیور ویو -در کنار ویژگی های متمایز دیگری که در دست کار هستند- به کمکش خواهد آمد تا تصویری کاملا متفاوت از آینده نوکیا رسم کند. با ۴۱ میلیون پیکسل.
امیر حسین بازدید : 8 دوشنبه 24 تیر 1392 نظرات (0)

 

شنیده های اپلی: قرارداد با سامسونگ جهت تولید چیپ ۱۴ نانومتری A9 در ۲۰۱۵

علی رغم اینکه روابط میان اپل و سامسونگ ضعیف، سست و غیرقابل پیش بینی است ، سایت خبری Korea Economic Daily گزارش می دهد اپل برای تامین چیپ های A9 مورد نیازش در سال ۲۰۱۵ دوباره سراغ سامسونگ آمده است.
طبق شایعاتی که از گوشه و کنار به گوش می رسد، اپل مدت ها است قصد دارد سامسونگ را از چرخه تولید چیپ محصولات موبایلش کنار بگذارد و حتی برای جایگزینی TSMC با آنسرمایه گذاری هایی هم انجام داده است . تا جایی که احتمالا چیپ A8 نسل بعدی آیفون های سال ۲۰۱۴ را هم همین شرکت تولید خواهد کرد.
در این میان برخی هم از تلاش های اپل برای راه اندازی کارخانه تولید چیپ در آمریکا سخن می گفتند. به گونه ای که این شرکت چندی پیش حتی مرکز طراحی گرافیک ویژه خود را تاسیس نمود و ۲۰ نفر از مهندسان خبره AMD را هم به خدمت گرفت.
اما به نظر می رسد که با وجود تمام این تلاش ها، باز هم اپل موفق به تامین نیازهای خود در آینده نزدیک نخواهد شد و همچنان نیازمند دوست و رقیب دیرینه اش، سامسونگ خواهد ماند. و به همین دلیل (طبق شایعات) روز گذشته قرارداد تولید چیپ های A9 برای سال ۲۰۱۵ را با این شرکت منعقد ساخته است.
امیر حسین بازدید : 8 یکشنبه 23 تیر 1392 نظرات (0)

٬۲۰۱۳ سال تلفن های هوشمند میان رده و رنگارنگ

انگار قرار نیست موج بعدی تلفن های هوشمند -و حتی تبلت ها- برای فروش خوب لزوما به مشخصات سخت افزاری اغراق آلود تکیه کنند٬ بلکه فقط می خواهند در دسترس تر از قبل باشند. بخوانید: ارزان.
این روزها وضع اقتصاد در بسیاری کشورهای دنیا چندان جالب نیست٬ مردم اگر هم یک گجت گران بخرند٬ آن را سالم نگه می دارند تا چند سال لذتش را ببرند. چند ماهی هست که بازار مصرف٬ نشانه های اشباع را بروز داده و در چنین شرایطی سود تنها چیزی نیست که برای شرکت ها اهمیت دارد٬‌ بلکه فروش بلیتی به مجمع الجزایر اکوسیستم اهمیت بیشتری دارد.
شما اگر آدمی باشید که بهترین تلفن های موجود در بازار را می خواهد و پول کافی هم دارد٬ انتخاب یک تلفن هوشمند کار آسانی است. حتی اگر ندانید کدام پلتفرم برای تان مناسب است٬ انتخاب بین چند پرچمدار محدود است و بالاخره یا با آیفون ۵ یا گلکسی اس ۴ یا اچ تی سی وان از فروشگاه خارج می شوید.
برای خریدن یک تلفن رده پایین هم لازم نیست زیاد سرتان را بخارانید و مثل ای کیو سان چهار زانو بنشینید. همه تلفن های ارزان٬ سر و ته یک کرباس هستند.
اما میانه بازار جایی است که زندگی پیچیده می شود. احتمالا آنقدر برای پول تان اهمیت قائل هستید که بخواهید چیزی خوب بخرید٬ هم از نظر سخت افزار و هم ظاهر٬ ولی نمی خواهید کلیه تان را بابتش بفروشید (کاری که حتی برای پرچمدارها هم نباید بکنید!) دقیقا همین بازار است که تا دم دم های پاییز برگ ریز٬ مثل شکوفه های بهاری رنگارنگ خواهد شد...
اگر خاطرتان باشد کسوت نوکیا را در این زمینه رعایت کرده ایم اما در ادامه سال٬ مشخصا دو محصول جذاب را خواهیم داشت: یکی موتو ایکس ساخت موتورولای گوگل٬ و دیگری آیفون ارزان قیمت ساخت اپل. بعضی ها می گویند آیفون ارزان قیمت در بازارهای امریکا و اروپا ارائه نمی شود٬ که به نظر ما اگر نه محال٬‌ لااقل چیز بعیدی است. به هر حال٬‌ یک برچسب قیمت ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلاری خواهد داشت. در آن سو موتو ایکس را داریم که شایعات پیرامون باز گذاشتن دست مشتری برای شخصی سازی آن٬ جذاب است: با ۲۵ رنگ و انتخاب هایی از بین چوب٬‌ پلاستیک٬ و فلز.

ممکن است فکر کنید موتو ایکس می خواهد آیفون 5S را به آتش بکشد٬ اما به نظر می رسد چنین نیست. ما برای اولین بار شاهد توجه شرکت های دو پلتفرم مهم به میانه بازار هستیم. بیشه ای که این شیرها می خواهند برای پر کردنش اقدام کنند٬ تا به حال به رقبا سپرده شده بود. اما حالا تصور کنید که هر سال میانه بازار هم با محصولات نو نوار و رنگارنگ و البته تبلیغات کر کننده فرش شود٬ نه محصولاتی با کیفیت و سخت افزار معمولی.
با توجه به اشباع بازار٬ پیشرفت بعدی شرکت ها و پلتفرم ها در زمینه تصاحب سهم بازار٬ به جذب مشتریانی بستگی دارد که هنوز از تلفن های همراه به تلفن های هوشمند کوچ نکرده اند. آنها ساکنان بعدی مجمع الجزایر اکوسیستم ها خواهند بود تا دلارهای تا نخورده شان را به جیب پلتفرم ها و توسعه دهندگان بریزند.
در نظر داشته باشید عامل مهم مُد را. علاقه مندان به فناوری در سایت هایی مثل نارنجی همانقدر که به سخت افزار و نرم افزار اهمیت می دهند به ظاهر زیبا هم توجه می کنند. برای جریان اصلی بازار یعنی همان ها که تلفن های میان رده می خرند٬ عامل مُد حتی کمی بیشتر از کاربردی بودن٬ اهمیت دارد.
عرضه محصول برای میانه بازار٬ ریسک بزرگی دارد. شرکت ها باید امید ببندند که مشتریان کمال طلب و پولدارشان٬ همیشه بر سر دوراهی انتخاب٬ داشتن تلفن گران تر را به پس انداز کردن چند دلار بیشتر٬‌ ترجیح بدهند. (البته با عرضه نکردن تلفن های ارزان تحت قرارداد اوپراتورها٬ می شود به انتخاب این نوع مشتریان کمک کرد! مگر نه؟) اما پتانسیل بزرگی هم در این ریسک پذیری نهفته است: اگر بتوان مشتریان کم توان تر را به سمت خود جذب کرد٬‌ و با طراحی زیبا و مشخصات مناسب آنها را به خرج چند دلار بیشتر مجاب نمود٬ پول از پارو بالا می رود.
موسسه IDC اخیرا اعلام کرد که ۶۰ درصد از ۱ میلیارد تلفن هوشمندی که انتظار می رود در سال ۲۰۱۴ فروش برود٬ مقصدی جز کشورهای "برزیل٬ روسیه٬ هند و چین" نخواهد داشت. در کشورهای غیرامریکایی و غیراروپایی از این قبیل که حقوق ها کمتر است٬‌ پرچمدارها باید خیلی خوش شانس باشند که فروش بروند. اینجا است که طبقه متوسط را می شود با محصولات ارزان تر جذب کرد و با توجه به اینکه بخش بزرگی از خریداران طبقه متوسط٬ اساسا به پردازنده و سایر مشخصات نگاه هم نمی کنند٬‌ رنگ های جذاب می تواند برای شرکت ها معجزه کند.
امیر حسین بازدید : 8 یکشنبه 23 تیر 1392 نظرات (0)

طبق گزارش ها اپل سرمایه گذاری جدیدی در صنعت تولید چیپ های پردازشی داشته

سایت semiaccurate در مطلبی اختصاصی٬ از سرمایه گذاری جدید اپل در کارخانجات تولید چیپ های پردازشی خبر داده.
اپل چند سالی هست که مشغول طراحی چیپ های اختصاصی خود شده ولی در بخش تولید وابستگی زیادی به سامسونگ دارد. از این رو به واسطه درگیری های پیش آمده٬ قراردادی نیز با TSMC منعقد کرده تا بخشی از (یا تمام) وابستگی خود به رقیب کره ای را کاهش دهد.

با این حال TSMC نیز مشکلات خاص خودش را دارد و به نظر می رسد به همین دلیل٬ اپل در تلاشی جدید برای سیطره بیشتر بر زنجیره تامین قطعه خود٬ در کارخانجات مجهز به تاسیسات تولید چیپ پردازشی سرمایه گذاری کرده.
از آنجایی که semiaccurate جزپیات خبرهای خود را به رایگان منتشر نمی کند٬ هنوز اطلاع دقیقی از اینکه سرمایه گذاری دقیقا در کجا صورت گرفته و چه ظرفیتی را در اختیار اپل قرار می دهد به دست نیاورده ایم ولی با توجه به اینکه بعد از دور شدن کامل از سامسونگ٬ شرکت های اینتل٬ ٬TSMC ٬Global Foundries و IBM در مجموع باز هم قادر به تامین کل نیاز اپل نخواهند بود٬ چنین حرکتی به نظر تنها راه برای کسب اطمینان از تولید کافی چیپ می آید.
در بین برچسب هایی که در انتهای خبر semiaccurate قرار دارد٬ نام UMC (مخفف United Microelectronics Corporation) به چشم می خورد٬ یعنی اولین شرکت تایوانی که وارد صنعت نیمه رساناها شد.
پس می شود حدس هایی زد که به احتمال زیاد مقصد سرمایه گذاری اپل٬ UMC بوده. UMC هم اکنون تعدادی کارخانه در تایوان دارد و اخیرا نیز کارخانه دیگری در سنگاپور تاسیس کرده که مختص فناوری های خاص و پیشرفته پردازشی است. گویا اپل در این کارخانجات سرمایه گذاری و خرید سهم داشته.
البته از آنجایی که اپل هنوز در این باره اظهار نظری نکرده٬ نمی توان خبر را قطعی تلقی کرد و چنانچه ماجرا صحت داشته باشد٬‌ باز هم نباید انتظار تغییری سریع را داشت. چون چنین سرمایه گذاری هایی معمولا برای چندین سال آینده هستند. 
امیر حسین بازدید : 8 یکشنبه 23 تیر 1392 نظرات (0)

تایید باز-سازماندهی مایکروسافت توسط استیو بالمر؛ اما خبری از ابزارهای پوشیدنی نیست

اگر بخاطر داشته باشید، اوایل تیرماه از شایعات یک بازسازماندهی عظیم و بی سابقه در مایکروسافت  به سکانداری استیو بالمر خبر دادیم. بالاخره روز گذشته آقای مدیرعامل بر این داستان مهر تایید زد، اما همچنان چند سوال مهم را بدون پاسخ باقی گذارد.
استیو بالمر در یک مصاحبه کوتاه با Bloomberg Businessweek توضیح داد که چگونه تیم اجرایی رده بالای مایکروسافت جابجایی هایی را تجربه خواهند کرد و در سِمَت های جدید خود چه وظایفی را بر عهده خواهند گرفت.
برای مثال قرار است ریک رشید رئیس سابق بخش تحقیقات مایکروسافت از این پس در بخش توسعه سیستم عاملهای این شرکت و با تیم OS مشغول به کار شود. بالمر می گوید: «او قرار نیست یک مدیر تولید باشد، بلکه یک معمار کلیدی خواهد بود. این زمینه کاری ریک است. ما به داشتن وی افتخار می کنیم.»
و درباره اینکه چگونه تری مایرسون، رئیس جدید سیستم عامل قرار است با جولی لارسون-گرین، مدیر بخش ابزارها کار کند، بالمر می گوید آنها جلسات هفتگی با یکدیگر خواهند داشت و اضافه می کند «شما از آنچه که هماهنگی میان ابزارها و سرویس ها خوانده می شود، خشنود خواهید بود.» 
بالمر می گوید که Craig Mundie، مشاور ارشد وی از این پس روی «پروژه های بسیار طولانی تر» در این شرکت کار خواهد کرد، اما هیچ اشاره مشخصی در این خصوص نکرد.
و در پایان بالمر از پاسخ به سوال درباره ابزارهای پوشیدنی احتمالی مایکروسافت طفره رفته و به سادگی پاسخ داد «این یکی از آن سوالاتی است که فکر می کنم نباید پاسخ بگویم.»
وی درباره کمپین تبلیغاتی جدید ضد-گوگل مایکروسافت هم پاسخ داد: «ما در پیام مان کاملا واضح و شفاف و بسیار گویا هستیم.»
در ادامه مطلب می توانید متن کامل مصاحبه Bloomberg Businessweek با استیو بالمر را مطالعه کنید:

امیر حسین بازدید : 5 یکشنبه 23 تیر 1392 نظرات (0)

پاسخ آتش با بمب آتش زا: چگونه موتو ایکس گوگل در پاییز امسال به نبرد آیفون 5S خواهد رفت

تنها راه تعادل میان نابرابری ها و شانس برد، رفتن به جنگ آتش با آتش است. گوگل هم به خوبی این را می داند، لذا برای نبرد با نسل بعدی آیفون اپل (5S) در پاییز امسال، قصد دارد بابمب ناپالم به میدان برود. 
گزارشهای اخیر آشکار می سازد که گوگل بیش از نیم میلیارد دلار یا بیشتر برای بازاریابی اسمارت فون موتو ایکس کنار گذاشته  که قرار است از اواخر تابستان یا اوایل پاییز وارد بازار شود. و همان طور که سایت Quartz اشاره می کند ، این مبلغ نیمی از کل بودجه تبلیغاتی سال ۲۰۱۲ اپل است که گوگل تنها صرف یک تلفن خواهد کرد.
شاید این احمقانه به نظر برسد، اما گوگل اگر امیدوار است موبایل جدید موتورولا به یک بمب مخرب قدرتمند در بازار تبدیل شود، انتخابی جز چنین هزینه هایی ندارد. ده ها میلیون نفر از هم اکنون نقشه کشیده اند که آیفون 5S اپل را در پاییز امسال خریداری کنند. لذا  اگر گوگل بخواهد بخش بزرگی از آنها را متقاعد کند که موتو ایکس انتخاب بهتری است، این کار نیازمند هزینه ای هنگفت و جدی  است.
از سویی گلسی نوت سوم سامسونگ هم احتمالا پاییز امسال به بازار خواهد آمد و البته ممکن است پرچمدارهای قدری از دیگر شرکت ها چون اچ تی سی، نوکیا و بلک بری هم در راه باشند . همه این داستان ها مطمئنا عرصه را بر موتو ایکس گوگل تنگ خواهند کرد.
موتو ایکس موتورولا یک تلفن ساخته شده در آمریکا خواهد بود که امکان شخصی سازی توسط مصرف کننده را دارد و انتظار می رود از نمایشگر 720p، پردازنده دو هسته ای ۱.۷ گیگاهرتزی اسنپدراگون S4 pro، دوربین ۱۰ مگاپیکسلی، ۲ گیگابایت رم، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و اندروید جیلی بیلی ۴.۲.۲ بهره ببرد. گفته می شود این اسمارت فون در ۱۶ یا ۳۲ رنگ مختلف عرضه خواهد شد و آخرین عکس آن روز گذشته در دستان اریک اشمیت، رئیس هیئت مدیره گوگل لو رفت !
امیر حسین بازدید : 9 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (0)

اریک اشمیت: احترام زیادی برای اپل قائل هستم

کنفرانس Allen & Co هر ساله در ایالت آیداهو آمریکا صورت می پذیرد و در طول مدت برگزاری اش، میزبان مدیران بسیاری از معتبر ترین کمپانی های تکنولوژی سراسر جهان است. یکی از حاضرین این کنفرانس، رئیس هیئت مدیره گوگل، اریک اشمیت است. بنا بر گزارش های متعددی که از محل برگزاری این کنفرانس دریافت شده، آقای اشمیت حرف های جالبی را درباره رابطه دو شرکت گوگل و اپل، بر زبان آورده است. 
خبرگزاری Bloomberg در این رابطه، اینچنین از اریک اشمیت نقل قول می کند: «من جدا از تمام رقابتی که بین دو شرکت در جریان است، احترام زیادی برای اپل قائل هستم. گوگل و اپل دو کمپانی پر افتخار و متفاوت هستند که مدیرانشان آنها را به بهترین نحو اداره می کنند.»خبرگزاری رویترز هم چنین جمله ای را از آقای اشمیت نقل کرده است: «اپل و گوگل در حال مذاکرات بی وقفه اقتصادی هستند تا بتوانند بر سر لیست طولانی اختلافات شان به توافق برسند.»همان طور که احتمالا می دانید، گوگل و اپل در طول سالیان اخیر روابط پر تنشی را تجربه کرده اند. بعد از اینکه گوگل سیستم عامل موبایل اندروید را معرفی کرد، مدیر عامل سابق اپل، استیو جابز عبارت معروف «جنگ هسته ای» را در رابطه با مبارزه با گوگل مطرح کرد و پس از آن نیز اپل مناقشات قانونی بسیاری را علیه شرکای تجاری گوگل و سازندگان موبایل های مبتنی بر اندروید (از جمله سامسونگ و HTC) بر پا کرد. دادگاه های پیاپی پایان کار نبود و اپل با خروج اپلیکیشن نقشه گوگل از لیست برنامه های پیش فرض iOS، سعی کرد تا وابستگی خود به گوگل را به حداقل برساند.

خبرنگار Bloomberg در حاشیه صحبت های اشمیت توییت جالبی کرده است. طبق گفته این خبرنگار، در حالی که اشمیت مشغول صحبت با رسانه ها بوده، تیم کوک از سمت مقابل خیابان گذر می کند (اتفاقی که فقط در کنفرانس Allen & Co می توانید شاهد آن باشید)، در همین لحظه یکی از مدیران گوگل وی را صدا می زند و می گوید که همه خبرنگاران می خواهند از او عکس بیندازند، تیم کوک نیز در پاسخ خنده ای می کند و به راه خود ادامه می دهد. بعد از این ماجرا اریک اشمیت می گوید «ما توانستیم تیم را به خنده واداریم و این همیشه یک نکته مثبت است»شما آینده این دو شرکت را چگونه پیش بینی می کنید؟
امیر حسین بازدید : 9 پنجشنبه 20 تیر 1392 نظرات (0)

فواره بازار تلفن هوشمند هنوز به نقطه اوج نرسیده، اما سامسونگ شاید...

سامسونگ و اپل دو تا از بزرگترین شرکت های دنیا هستند. اما با وجود اینکه سود هنگفتی از درآمد سرسام آورشان کسب می کنند، طی سال گذشته هر دو با کاهش ارزش سهاممواجه شدند.
این گونه بود که برخی تحلیلگران استدلال کردند بازار اسمارت فون های رده بالا ممکن است به نقطه اوج خود رسیده باشد. و نتیجه گرفتند که اپل و سامسونگ باید تکنولوژی های تازه ای را ابداع نموده و توسعه دهند، تا مصرف کنندگان را برای خرید محصولاتشان اغوا کنند.
همان طور که می دانید، طبق شایعات اپل تصمیم دارد یک ساعت هوشمند تولید کند . و سامسونگ هم چندی پیش تایید کرده مشغول کار روی ابزاری مشابه است و در آینده ای نزدیک آن را راهی بازار خواهد کرد. 
اما با همه این تفاسیر، مشکل اینجا است که "بازار تلفن های هوشمند به نقطه اوج خود نرسیده است!"
سامسونگ تنها در دو ماه موفق به فروش ۲۰ میلیون دستگاه گلکسی اس 4 شد و توانست عنوان سریعترین فروش ابزارهای اندرویدی تمام دوران ها را از آن خود کند.
ضمنا آیفون 5 هم تنها در هفته اول به فروش ۵ میلیون دستگاهی رسید و اپل طی سال گذشته بیش از ۸۰ میلیون آیفون فروخته است.
فروش سریع و قدرتمند این تلفن ها نشان می دهد بازار اسمارت فون هنوز به نقطه اوج خود نزدیک هم نشده است. ولی Haydn Shaughnessy از نویسندگان Forbes نظریه دیگری را مطرح می کند : شاید این سامسونگ است که به نقطه اوج نزدیک می شود.
وی اشاره می کند در حالی که سامسونگ به لطف خط تولید عظیمش توانسته قیمت تمام شده را کاهش داده و درآمدها و منافعش را افزایش دهد. اما این شرکت، همچون اپل مبدع و نوآور نیست. 
Shaughnessy مدعی است که اگر سامسونگ نتواند «صلاحیت و شایستگی های تازه ای کسب کند»، ۲۰۱۳ ممکن است نقطه آغاز واژگونی بخت و اقبال بزرگترین موبایل ساز دنیا باشد.
هرچند که علی رغم عقیده Shaughnessy مبنی بر مبتکر و نوآور نبودن سامسونگ، گزارش های تازه چیز دیگری می گویند. در کنار کار بر روی یک اسمارت واچ جدید، سامسونگ در حال توسعه تلفن های هوشمند با نمایشگر منعطف است که فرار است اوایل ۲۰۱۴ وارد بازار شوند. 
این شرکت همچنین به محصور کردن سیستم عامل اندروید با رابط کاربری تاچ ویز خود ادامه می دهد و قابلیت های منحصر به فردی را در اسمارت فون های جدید به ارمغان می آورد. از این ابداعات ویژه درون تاچ ویز می توان به قابلیت هایی چون اسمارت اسکرول، Smart Pause و ایر ویو در گلکسی اس ۴ اشاره کرد.
از سویی هم این شرکت سرمایه گذاری های بسیار عظیم و گسترده ای را در این صنعت شروع کرده که نتیجه آنها را در سالیان آینده می توان مشاهده کرد. آنها در هند ۸۴ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده اند تا تولید موبایل در این کشور را افزایش داده و «رشد مورد نیاز بازار را تامین کنند».
سامسونگ همچنین برنامه هایی را برای ساخت ۵ مرکز تحقیق و توسعه جدید در کره جنوبی در سر دارد، پروژه ای با هزینه تقریبی 4.5 میلیارد دلار که از پرورش خلاقیت و ایده ها، تا آزمایش و توسعه مواد و قطعات جدید را پوشش خواهد داد.
می توان گفت که علی رغم موج جدید ابزارهای محاسباتی پوشیدنی، در این فضا هنوز جای رشد فراوانی برای بازار اسمارت فون ها باقی است. و تا زمانی که سامسونگ از اندروید بهره می برد، به خوبی جا برای کار، رشد و ابداع در اختیار دارد.
نظر شما در این خصوص چیست؟
امیر حسین بازدید : 8 پنجشنبه 20 تیر 1392 نظرات (0)

۵۷۹۰۰۱ اپلیکیشن در اپ استور بدون توجه رها شده و به ندرت دانلود می شوند!

اگرچه اپل می گوید بیش از ۹۰ درصد اپلیکیشن های موجود در فروشگاه اش (که این هفته ۵ ساله شد ) حداقل یک بار در ماه دانلود می شوند.
و تیم کوک، رئیس اپل اعتقاد دارد که استور «به طور بنیادین دنیا را تغییر داده است.»
وی در کنفرانس سال جاری WWDC 2013 در جمع توسعه دهندگان گفت «مصرف کنندگان دوست دارند تجربه کاربری را بخرند و به همین دلیل است که برنامه های باورنکردنی و افسانه ای شما را دوست دارند. و تا به اینجا آنها ۵۰ میلیارد اپلیکیشن دانلود کرده اند
«این صفرهای بیشماری دارد و یک عدد گیج کننده است.»
اما بسیار کم
اما به گفته Adeven، درون اپ استور این شرکت آمریکایی که بیش از ۹۰۰هزار محصول را در خود جای داده، توسعه دهندگان و برنامه نویسان در ستیز و تلاش برای "مورد توجه قرار گرفتن" هستند.
این موسسه آماری می گوید: «۵۷۹۰۰۱ اپلیکیشن از مجموع ۸۸۸۸۵۶ برنامه ثبت شده در پایگاه داده ما، اپلیکیشن های زامبی هستند.»
و در تعریف زامبی ها، آنها را اپلیکیشن هایی می داند که هرگز در لیست اصلی اپلیکیشن های با بیشترین دانلود جهانی اپل ظاهر نمی شوند. لیستی که بیش از ۳۰۰ هزار محصول را در خود جای داده است.
«ما نمی توانیم تعداد دقیق دانلود آنها را محاسبه کنیم، زیرا اپل این اطلاعات را آشکار نکرده. اما می دانیم که این مقدار بسیار ناچیز است.»
در تایید این داده ها، پروژه Internet & American Life مرکز تحقیقاتی Pew هم مشخص می کند ۶۸ درصد از دارندگان اسمارت فون معمولا از ۵ اپلیکیشن یا کمتر در کارهای هفتگی شان استفاده می کنند. و معمولا هر گونه محرکی جهت خرید برنامه سریعا تاثیر خود را از دست می دهد.
گذشته از زامبی ها، عرضه اپ استور در سال ۲۰۰۸ را واقعا باید یک موقعیت سرنوشت ساز در تعیین چگونگی استفاده ما از تکنولوژی دانست. 
این حرکت باعث الهام دیگر شرکت ها جهت دنبال کردن رویه جدید شد و پس از آن بود که گوگل، مایکروسافت و بلک بری، استورهای خود را رونمایی کردند.
این فروشگاه همچنین اکنون تبدیل به یک تجارت بزرگ اپلیکیشنی برای توسعه دهندگان شده است و اپل اعلام کرده که تا کنون ۱۰ میلیارد دلار به صاحبان برنامه های موجود در اپ استور پرداخت نموده است. 
اما این نکته هم قابل توجه است که هنوز بسیاری از توسعه دهندگان اپلیکیشن در به در دنبال یک گاز کوچک از این بازار پر سود می گردند و البته هیچ گاه چیزی در عوض برنامه ای که ارائه کرده اند، نصیب شان نمی شود. 
در حال حاضر اغلب برنامه های پرطرفدار پولی موجود در لیست اپل را بازی های سرگرم کننده ای همچون انگری بردز (رتبه اول) و Cut the Rope (رتبه چهارم) تشکیل می دهند. لیست برنامه های پرطرفدار رایگان هم معمولا توسط اپلیکیشن هایی اشغال شده که عرضه رایگان دارند، اما خرید درون برنامه ای شان فعال است.
امیر حسین بازدید : 9 چهارشنبه 19 تیر 1392 نظرات (0)

بحران داخلی سامسونگ در پی فروش کمتر از پیش بینی گلکسی اس ۴

سامسونگ حداقل ۳ سال است که پرفروش ترین تلفن های اندرویدی را تولید می کند٬ یعنی خانواده نام آشنای گلکسی اس. ابتدا این گلکسی اس ۲ بود که تبدیل به یک موفقیت بزرگ شد و سپس گلکسی اس ۳ و اس ۴ فروش های چشمگیری را ثبت کردند. عرضه گلکسی اس ۴ در شبکه های توزیع در ۲ ماه به ۲۰ میلیون رسید  که البته مشخص نیست چه تعداد از آن عملا به مصرف کننده هم فروخته شده٬ با این حال فروش ۱۰۰ میلیونی برای این محصول پیش بینی می شود.
دقیق نمی دانیم چطور می شود فروش ۲۰ میلیونی در ۲ ماه را بحران نامید! ولی یک منبع داخلی از سامسونگ به سایت خبری ETNews گفته که این عدد کمتر از آن چیزی بوده که سامسونگ انتظار داشته تا قبل از آغاز دوره افت فروش٬ رقم بخورد. گویا سامسونگ انتظار فروش بهتری در خاک امریکا را داشته٬ اما این بازار توسط دستگاه های دیگری که در بین شان گلکسی نوت ۲ و گلکسی اس ۳ هم یافت می شود٬ اشباع شده.
برنامه مدیران سامسونگ برای مقابله با این مشکل چیست؟ گویا آنها قصد دارند سامسونگی تر از هر زمان دیگری باشند. این شرکت در چند وقت اخیر کاملا متفاوت از رقبا عمل کرده و هر چیزی را در هر جایی عرضه نموده تا ببیند دست آخر تقاضا برای کدام محصولاتش خوب است. رویکردی که سی.ان.ان آن را در مورد سری گلکسی اس ۴ چنین نامگذاری کرد: "گجت اسپم."

خانواده ای مثل گلکسی نوت مورد توجه قرار گرفته٬ ولی صدها دستگاه سامسونگی دیگر هست که کسی به آنها نگاه هم نمی کند. اما این هم باعث توقف سامسونگ نخواهد شد و این شرکت با محصولات فرعی ولی خاص و جدیدش قصد حداکثر کردن سهم خود از بازار را دارد. یعنی ساختن هر نوع دستگاهی که به مخیله مشتریان خطور می کند٬ و نه ساخت تنها یک مدل پرچمدار.
گلسی اس ۴ شاید پرچمداری نبود که همه انتظارش را داشتند بلکه در عوض تبدیل به یک خانواده از محصولات شد که شامل پسوندهای "مینی٬ زوم٬ و اکتیو" است. از این به بعد ممکن است شاهد بلوغ این محصولات باشیم یا در عوض٬ کاری عجیب تر. چرا که سامسونگ قابل پیش بینی نیست.
امیر حسین بازدید : 11 چهارشنبه 19 تیر 1392 نظرات (0)

فاکسکان و افزایش استخدام برای تولید انبوه آیفون جدید

منابع چینی خبر می دهند که تولید انبوه آیفون جدید، چندان دور نیست.
کارخانه فاکسکان در شهر ژنگژو در استان هنانِ چین، استخدام انبوه کارگران خط تولید را شروع کرده که منابع محلی می گویند نشانی از نزدیکی آغاز تولید انبوه آیفون جدید است.
گفته می شود که تعداد کارگران فاکسکان در حال حاضر ۲۱۰.۰۰۰ نفر است که در مقایسه با زمان اوج تولید در سال ٬۲۰۱۲ به میزان ۹۰.۰۰۰ نفر کاهش را نشان می دهد. بنابراین استخدام ها تنها می تواند برای شروع تولید انبوه یک محصول پرفروش باشد.
البته اپل در چند وقت اخیر وزن تولیدی بیشتری را به دیگر شریک خود پگاترون اختصاص داده٬‌ تا جایی که گفته می شود در نیمه دوم سال جاری نیروی تولیدی ۱۰۰.۰۰۰ هزار نفری این شرکت ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت. ولی هنوز فاکسکان تولیدکننده اصلی آیفون به شمار می رود٬‌ به طوری که نسبت به سال قبل ۴۶ درصد افزایش تولید داشته.
در حاشیه. در گزارش های رسیده اشاره ای هم به تولید آیفونی متفاوت با نمایشگری بدون حاشیه٬ بدنه ای از جنس آلومینیوم و فیبر کربن٬ و کاهش وزن ۴۰ درصدی بدنه (منظور بدنه بدون قطعات) نسبت به آیفون ۵ شده. نمی دانیم این قضیه تا چه حد صحت دارد٬ ولی این می تواند نمونه آزمایشی آیفون ۶ (مدل بعد از آیفون 5S) باشد.
با این حال برای امسال٬ غیر از آیفون 5S با طراحی مشابه آیفون ۵ معرفی چیزی جز آیفون ارزان قیمت را انتظار نداریم.
امیر حسین بازدید : 47 چهارشنبه 19 تیر 1392 نظرات (0)

سونی و راه کارهای پیش رو برای موفقیت

«مطمئن باشید، این دستگاه تولید سونی است» این عبارتی بود که تا چند سال پیش و حتی همین حالا برای اطمینان بخشی به مشتری کافی بود. همه سونی را به محصولات باکیفیت و بادوام می شناختند؛ اما این راز «سونی بودنِ» سونی نبود: نوآوری و پیشگامی آن مواردی بودند که قبل از هرچیز سونی را پرچمدار قله فناوری می کردند. وقتی «واکمن» را سونی معرفی کرد حتماً بچه های کوپرتینو هم یکی برای خود خریدند!ضرب المثلی هست که می گوید: کسی می تواند در قله سکونت کند که چشم عقاب داشته باشد. می‌دانید چرا؟ چون وقتی شما در قله اید همگان از پایین، شما و حرکات شما را می‌بینند و زیر نظر دارند و اگر مراقب نباشید شما را به زیر خواهند کشید؛ پس نباید جزئیات حرکات آن پایین را از دید دور کنید، و ناگزیر از داشتن «چشم عقاب» هستید.در چند سال اخیر که سونی حسابی از قله تا کوهپایه و حتی نزدیکی های دره پیش رفت این سامسونگ بود که با سرعت اوج می گرفت. صعود خیره کننده سامسونگ این فرصت را برای سونی به وجود آورد که بتواند از پایین به بالا نگاه کند و کمبودهای خود را بشناسد.
در ادامه مطلب با مدرسه نیوز همراه باشید، تا به وضعیت و راه کارهای پیش روی سونی نگاهی داشته باشیم.

امیر حسین بازدید : 7 سه شنبه 18 تیر 1392 نظرات (0)

سامسونگ در فهرست جهانی فورچون ۵۰۰ بالاتر از اپل

مجله فورچون فهرست سالانه ۵۰۰ شرکت دنیا که بیشترین درآمدها را دارند٬ اعلام کرد.
در صدر فهرست مانند سال های اخیر٬ شرکت های نفتی قرار دارند ولی بزرگترین شرکت حوزه آی تی٬ سامسونگ الکترونیکز است که با درآمد سالانه ۱۷۸.۶ میلیارد دلار٬ در جایگاه ۱۴ قرار گرفته. اپل هم با ۱۵۶.۵ میلیارد دلار درآمد در ۵ رتبه پایین تر٬ یعنی جایگاه ۱۹ قرار دارد.
البته اگر به سود شرکت ها نگاه کنیم٬ اپل با ۴۱.۷ میلیارد در مقایسه با سود به نسبت ناچیز ۲۰.۶ میلیاردی سامسونگ٬ بسیار بهتر عمل کرده.
در اصل٬ اپل در بین ۱۰۰ شرکت برتر٬ از نظر سود خالص در رتبه دوم و تنها پس از اکسان موبیل (با ۴۴۹.۹ میلیارد درآمد و ۴۴.۹ میلیارد دلار سود) قرار دارد. رتبه ۱ در این فهرست٬ به رویال داچ شل تعلق دارد که ۴۸۱.۷ میلیارد درآمد و فقط ۲۶.۶ میلیارد دلار سود کسب کرده.
از نظر درآمد٬ اپل و سامسونگ هر کدام به اندازه مجموع سونی٬ پاناسونیک٬ دل٬ مایکروسافت و گوگل بزرگ هستند٬ این شرکت ها هم به ترتیب در جایگاه ٬۸۳ ٬۹۴ ٬۱۱۰٬ ۱۶۵ و ۱۸۹ درآمدزایی هستند.
سال گذشته سامسونگ الکترونیکز با ۱۴۸.۹ میلیارد دلار درآمد و ۱۲.۱ میلیارد دلار سود در جایگاه ۲۰ بود و اپل با ۱۰۸.۲ میلیارد دلار درآمد و ۲۵.۹ میلیارد سود در جایگاه ۵۵ قرار داشت. آیا رونق بازار موبایل همچنان کام این شرکت ها و سهامداران شان را شیرین خواهد کرد؟
امیر حسین بازدید : 11 شنبه 15 تیر 1392 نظرات (0)

کاهش ۸۳ درصدی سود شرکت اچ تی سی

داستان دنباله دار مشکلات مالی اچ تی سی همچنان ادامه دارد و گزارش مالی جدید این شرکت نشان می دهد که حتی HTC One هم نتوانسته ناجی این شرکت باشد.
بر طبق گزارش مالی جدید، این شرکت در فصل گذشته تنها ۴۱.۶ میلیون دلار سود داشته که کاهشی ۸۳٪ را نشان میدهد. در کنار آن میزان گردش مالی هم ۲۲٪ کاهش داشته و به ۲.۴ میلیارد دلار رسیده است.
این در حالی است که تحلیلگران انتظار سودی در حدود ۶۶ میلیون دلار برای این شرکت داشته اند اما پرچمدار این شرکت نتوانسته کمک بزرگی به اچ تی سی بکند.
این شرکت در ماه های آینده قرار است دو نسخه جدید از اچ تی سی وان را به بازار ارایه کند. یکی نسخه کوچکتری است که HTC One mini نام دارد و دیگری فبلت بزرگی است که HTC One Max نام خواهد داشت.
شما فکر می کنید در نهایت خانواده One نجات بخش اچ تی سی خواهند شد؟
امیر حسین بازدید : 61 شنبه 15 تیر 1392 نظرات (0)

کاهش ۸۳ درصدی سود شرکت اچ تی سی

داستان دنباله دار مشکلات مالی اچ تی سی همچنان ادامه دارد و گزارش مالی جدید این شرکت نشان می دهد که حتی HTC One هم نتوانسته ناجی این شرکت باشد.
بر طبق گزارش مالی جدید، این شرکت در فصل گذشته تنها ۴۱.۶ میلیون دلار سود داشته که کاهشی ۸۳٪ را نشان میدهد. در کنار آن میزان گردش مالی هم ۲۲٪ کاهش داشته و به ۲.۴ میلیارد دلار رسیده است.
این در حالی است که تحلیلگران انتظار سودی در حدود ۶۶ میلیون دلار برای این شرکت داشته اند اما پرچمدار این شرکت نتوانسته کمک بزرگی به اچ تی سی بکند.
این شرکت در ماه های آینده قرار است دو نسخه جدید از اچ تی سی وان را به بازار ارایه کند. یکی نسخه کوچکتری است که HTC One mini نام دارد و دیگری فبلت بزرگی است که HTC One Max نام خواهد داشت.
شما فکر می کنید در نهایت خانواده One نجات بخش اچ تی سی خواهند شد؟

تعداد صفحات : 2

درباره ما
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید. من نوجوانی 14 ساله هستم از کشور بزرگ و سرافراز ایران. با ما همراه باشید تا از علم و فناوری های ایران و جهان هستی با خبر بشوید.در این وب سایت شما میتوانید مطالبی همچون اخبار گوشی های همراه و رایانه ها و لپ تاپ ها و هزاران محصول جدید را دریابید. امیدوارم همیشه سالم و سرافراز باشید. نویسنده و طراح این وب:امیر حسین علیپور
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتون درمورد وبلاگ ها و سایت های مدرسه نیوز چیست؟
    به نظر شما ما باید بیشتر از چه مطالبی استفاده کنیم؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 336
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 36
  • بازدید ماه : 27
  • بازدید سال : 434
  • بازدید کلی : 15,373