loading...
مدرسه نیوز در رز بلاگ
امیر حسین بازدید : 17 شنبه 12 مرداد 1392 نظرات (0)
 

افقی جدید در دنیای هیلو - نگاهی بر Halo: Spartan Assault

 
دوست‌داران کمپانی آمریکایی مایکروسافت و برند کنسول دوست داشتنی اش یعنی Xbox با نام Halo (هِیلو)، قطعا آشنایی دارند. بی انصافی است اگر Halo را بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین دارایی معنوی مایکروسافت و میراث بانجی کبیر ندانیم.
اولین بار، آغاز سال ۲۰۰۱ بود که دنیای هیلو به جهانیان معرفی شد و Halo: Combat Evolved برای کنسول XBOX عرضه گردید. و سریع‌تر از آن چیزی که مایکروسافت فکرش را می‌کرد به مهم‌ترین نقطه‌ استراتژیک این کمپانی در زمینه تولید بازی‌های ویدئویی تبدیل شد تا به وسیله‌ی آن سخت افزار خود را به فروش برساند (به اصطلاخ System Seller). که این، انگیزه و هدف مایکروسافت از ساخت Spartan Assault هم تا حدودی مشخص می‌کند.برای اینکه از دنیای هیلو بیشتر بدانید و از کیفیت    Spartan Assault     مطلع شوید،     در                    ادامه مطلب با مدرسه نیوز همراه شوید.

کنسول بازها از وقفه‌ی تاریخی مابین Halo 3 و Halo 4 که شروع کننده‌ی سه گانه‌ی جدید این سری است آگاهند. در انتهای هیلو ۳، مستر چیف ماموریت خود را به اتمام می‌رساند و از کورتانا، هوش مصنوعی همراهش می‌خواهد که هر گاه به حضور او نیازی شد بیدارش کند. این وقفه ۴ سال به طول می‌انجامد و در ابتدای هیلو ۴، Master Chief در وضعیت وخیمی به هوش می‌آید در حالی که وارد نقطه‌ی جدیدی شده و با دشمنان متفاوتی روبرو می‌شود. داستان Halo: Spartan Assault در این ۴ سال رخ می‌دهد و ارتباطی با وضعیت کورتانا و مستر چیف ندارد. 

داستان این بازی ابتدای جریانات جنگ انسان‌ها با کاوننت‌ها است، یعنی ماموریت‌های سنگین Spartan Ops. برخلاف نسخه‌های پیشین که از دید اول شخص روایت می‌شد (به غیر از Halo Wars) و شما در نقش یک سرباز بودید، این بار در پوشش یک فرمانده‌ی نظامی USNC (سازمانی بین المللی که برای مقابله با بیگانگان فضایی تشکیل شد) به مبارزات بازگشته‌اید تا در قامت بزرگ‌ترین فرماندهان زمین، کاوننت‌ها، دشمنان اصلی انسان‌ها را از بین ببرید. 
سبک بازی Twin Stick Shooter تعریف شده و در منصفانه‌ترین شکل ممکن در سبک خودش واقعا عالی و دوست داشتنی عمل کرده و همچنین ترکیب درستی از هیلو و دنیای خارج از First Person Shooter ارائه داده است. آخرین بار، Ensemble Studios موفق به انجام چنین کاری شده بود و استراتژی کنسولی موفقی با نام Halo Wars ساخته بود و با Spartan Assault کم‌کم مایکروسافت به این نتیجه می‌رسد که می‌تواند دنیای هیلو را بیش از این گسترش دهد.

مهم‌ترین مشکل فنی این بازی هوش مصنوعی آزار دهنده‌ آن است. در ابتدا متصور بودم که چنین مشکلی مختص به خودم بوده، اما با نگاهی به انتقاد‌های انجام شده متوجه شدم که این مشکل برای همه مشترک بوده است.
کمی جلوتر هم که بروید با اندکی مشکل در کنترل وسایل نقلیه مواجه می‌شوید. البته اگر نسخه‌های قبلی را بازی کرده باشید، اندکی به آن عادت دارید. هرچند از اینکه این بازی تحت نام Halo عرضه شده و هیچ قسمت چند نفره‌ای هم ندارد که سرگرممان کند حسابی دلخور هستیم.Halo: Spartan Assault اولین بازی در تمام سری هیلو است که برای پلتفرم اکس‌باکس عرضه نشده و توسط استودیو کم سابقه‌ای طراحی شده. استودیو کوچک هلندی Vanguard وظیفه‌ ساخت این بازی را به عهده داشته. اگرچه این استودیو بازی موفقی در کارنامه خود ندارد، اما با همکاری استودیو 343 Industries این بازی را خوش ساخت از آب در آورده‌اند و کاملا ارزش امتحان کردن را دارد.
 اما برخلاف نسخه‌های کنسول سری هیلو که شما را مجبور به خریدن کنسول مایکروسافت می‌کند، Spartan Assault در حدی نیست که شما را در موقعیتی قرار دهد که حتما ویندوز فون تهیه کنید تا حتما این بازی را تجربه کنید. اما اگر ویندوز فون دارید، تا می‌توانید به Spartan Assault افتخار کنید و از اینکه اندرویدی‌ها و طرفداران اپل هیچ وقت نمی‌توانند این بازی را انجام دهند خوشحال باشید.

نکات جالب دیگر این بازی قابلیت استفاده از اکس‌باکس لایو و همچنین وجود اچیومنت (بخش امتیازات کسب شده) در بازی است که احساس نزدیک‌تری به اکس‌باکس به شما می‌دهد.
در حال حاضر تنها ۲۵ ماموریت برای بازی منتشر شده که بسته به عملکردتان از ۱ تا ۳ ستاره، امتیازی دریافت می‌کنید. پیش بینی شده در آینده با عرضه بسته‌های الحاقی تعداد ماموریت‌ها افزایش خواهد یافت.
مهم‌ترین نکته‌ای که این بازی را واقعا تبدیل به هیلو می‌کند، ارجاع‌های جالب و طراحی‌های فوق العاده مشابه با سری اصلی است. برای مثال از طرفی شکل و ظاهر تانک‌ها، پوشش سربازها و کاوننت‌ها، ساختمان‌ها و ...، و از طرف دیگر اجازه‌ افزودن Skullها به هر مرحله، باعث می‌شود که واقعا احساس هیلو بازی کردن به شما بدهد. بنابراین خیلی ساده می‌شود گفت که Spartan Assault کاملا به ریشه‌ها وفادار است و هیلو بازها را کاملا راضی نگه می‌دارد.سیستم عامل: Windows Phone، ویندوز 8 و Windows RT
سازنده: 343 Industries و Vanguard Studios 
ناشر: Microsoft
تاریخ عرضه: 18 ژولای
حجم: ۶۹۱ مگابایت
دانلود از فروشگاه مایکروسافتارزش: ۴
امتیاز: ۴
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید. من نوجوانی 14 ساله هستم از کشور بزرگ و سرافراز ایران. با ما همراه باشید تا از علم و فناوری های ایران و جهان هستی با خبر بشوید.در این وب سایت شما میتوانید مطالبی همچون اخبار گوشی های همراه و رایانه ها و لپ تاپ ها و هزاران محصول جدید را دریابید. امیدوارم همیشه سالم و سرافراز باشید. نویسنده و طراح این وب:امیر حسین علیپور
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتون درمورد وبلاگ ها و سایت های مدرسه نیوز چیست؟
    به نظر شما ما باید بیشتر از چه مطالبی استفاده کنیم؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 336
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 8
  • بازدید سال : 415
  • بازدید کلی : 15,354