loading...
مدرسه نیوز در رز بلاگ
امیر حسین بازدید : 14 جمعه 14 تیر 1392 نظرات (0)

قیمت 1600 یورویی سامسونگ آتیو کیو در پیش سفارش یک خرده فروش آلمانی

 

امیر حسین علیپور

Ativ Q از زمان معرفی اش خیلی مورد توجه قرار گرفته٬ به خصوص از این نظر که دو سیستم عامل محبوب دنیا یعنی اندروید ۴.۲ و ویندوز ۸ را در کنار هم به کاربر ارائه می کند. ولی هر چقدر هم که یک محصول عالی باشد٬ همیشه وقتی قیمت کهکشانی باشد عده زیادی از آن روی گردان می شوند.
هنوز قیمت گذاری رسمی آتیو کیو اعلام نشده ولی اگر قرار باشد خرده فروش آلمانی را باور کنیم٬ ۱۵۹۹ یورو (معادل ۲۰۹۰ دلار) رقم سنگینی خواهد بود.

تا یکی دو ماه آینده آتیو کیو به بازار می رسد. مشخصات ظاهری آن را در بالا آورده ایم تا نظر شما را جویا شویم: حاضر هستید تا چقدر برای چنین دستگاهی پرداخت کنید؟
امیر حسین بازدید : 9 جمعه 14 تیر 1392 نظرات (0)

انفجار راکت روسی بر فراز قزاقستان منجر به نابودی سه ماهواره سیستم موقعیت یابی گلوناس شد

یک راکت روسی که از پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان به هوا برخواسته بود تا چند ماهواره را در مدار قرار دهد٬ لحظاتی بعد دچار نقص فنی شد و پس از آتش گرفتن٬ منفجر شد و سقوط کرد.
این راکت که از نوع Proton-M بود ۳ ماهواره را که قرار بود مورد استفاده سیستم موقعیت یابی ماهواره ای گلوناس قرار بگیرند٬ حمل می کرد. گلوناس سامانه موقعیت یابی سازمان هوا-فضای روسیه است که مکمل و رقیب سیستم جهانی GPS متعلق به امریکا به شمار می رود.
اینترفکس گزارش می دهد که این راکت بدون سرنشین بوده و در کمتر از ۱ دقیقه٬ و در ۱ کیلومتری محل پرتاب سقوط کرده. تا کنون کشته یا مجروحی در این حادثه گزارش نشده ولی منطقه مورد نظر ممکن است با بقایای سوخت راکت آلوده شده باشد. در لحظه انفجار٬ مخزن راکت حدود ۵۰۰ تن سوخت را در خود جای داده بود.
منابع خبری از ضرر ۲۰۰ میلیون دلاری به خاطر حادثه صحبت می کنند. این در حالی است که راکت های Proton-M از سال ۲۰۰۱ که اولین پرتاب را داشته اند٬ با مشکلات زیادی روبرو  بوده اند٬ از جمله سقوط  راکت حامل ماهواره ارتباطی ژاپن در سال ۲۰۰۷ و سقوط دیگر بار یک راکت حامل ۳ ماهواره گلوناس در سال ۲۰۱۰ به داخل اقیانوس.
امیر حسین بازدید : 8 پنجشنبه 13 تیر 1392 نظرات (0)
 

تعداد اپلیکیشن های ویندوز استور به ۱۰۰ هزار رسید

 
بر اساس توییتی که روز گذشته توسط مایکروسافت منتشر شد، Windows Store این شرکت اکنون میزبان ۱۰۰۰۰۰ اپلیکیشن است. البته از هفته گذشته انتظار اعلام این خبر را داشتیم. زیرا مایکروسافت در کنفرانس Buid 2013 اعلام کرده بود که در آستانه عبور از این مرز است.
شاید ساکنان ردموند نتوانند از نظر تعداد برنامه انبار شده در بایگانی سیستم عامل با رقبای شان هماوردی کنند، اما سرعت دستیابی شان به این سطح نسبت به بسیاری دیگر بیشتر بوده است.
برای فروشگاه اندروید رسیدن به عدد ۱۰۰ هزار اپلیکیشن دو سال زمان برد و برای اپ استور اپل هم دستیابی به ۱۰۰هزار اپلیکیشن بیش از یک سال و نیم وقت لازم داشت. اما بایگانی اپلیکیشن ویندوز 8 این مسیر را تنها در ۸ ماه پیموده است.
با چنین فروشگاه اپلیکیشن سرحال و دورنمای جذابی از ویندوز 8.1، به نظر می رسد بالمر و شرکا از مسیر ۸ ماهه طی شده حسابی راضی و خرسند باشند.
امیر حسین بازدید : 10 پنجشنبه 13 تیر 1392 نظرات (0)

وسواس سامسونگ برای رقابت با اپل و خیز گرفتن سونی

سامسونگ باید کم کم توجه خود را از رقابت سرسختانه با اپل معطوف به دفاع از پایگاه بزرگ خودش در بازار تلفن های اندرویدی کند. تحلیلگران می گویند این کمپانی کره ای با یک چالش غیرمنتظره از طرف سونی در بازار اروپا مواجه شده.


سامسونگ حدود نیمی از بازار اروپا را در اختیار دارد ولی طبق تحقیق های صورت گرفته در انگلیس٬ اکسپریا Z توانسته یک حمله غافلگیرانه را ترتیب دهد و تعداد زیادی از کاربران گلکسی اس ۲ را از خرید گلکسی اس ۴ منصرف نماید.

حدود ۳۸ درصد از کاربران سونی در این کشور از مشتریان سابق سامسونگ هستند که بیشتر آنها پیش از این کاربر گلکسی اس ۲ بوده اند.
گروه Kantar که این تحقیق را انجام داده معتقد است سامسونگ دیگر نمی تواند صرفا روی فناوری های جدید و معرفی خودش به عنوان جایگزینی برای اپل تکیه کند و در عوض باید به کسانی که دارنده محصولات قدیمی سری گلکسی بوده و می خواهند تلفنی جدید بخرند٬ توجه بیشتری نشان دهد.
مور از گروه Kantar می گوید: «سامسونگ حالا در وضعیتی است که بعد از دو سال رشد بی سابقه٬ اگر می خواهد به موفقیت ادامه دهد٬ باید بر روی وفادار نگه داشتن مشتریانش تمرکز کند. طبق بررسی ها این شرکت الآن با (۵۹ درصد وفاداری) در جایگاه دوم است٬ و اپل (با ۷۹ درصد) اول.» 
مور می گوید: «با بالا رفتن کیفیت ساخت محصولات رقیب و نوآوری در زمینه محتوا٬ سامسونگ نیز باید به دنبال این باشد که ۸.۸ میلیون مشتری خود [در انگلیس] را به وفادار ماندن به این برند ترغیب کند. » 

سامسونگ نیز متوجه این وضعیت هست و خبر سرمایه گذاری اش بر روی فیبر کربن را باید در همین راستا تحلیل کرد. یکی از موارد مهمی که می تواند باعث وفاداری کاربران به یک برند شود٬ توجه آن برند به مسئله مهم طراحی و کیفیت ساخت است. قطعا گلکسی اس ۴ تلفنی پیشتاز است ولی در زمینه کیفیت ساخت٬ قافیه را به محصولات رقیب همچون اکسپریا Z و اچ تی سی وان واگذار کرده.

سرمایه گذاری بر روی فیبر کربن برای استفاده در بدنه تلفن ها و تبلت های آینده حسن های بسیاری دارد٬ علاوه بر اینکه طرز ساخت آن مشابه پلاستیک است و از این نظر روش تولید فعلی سامسونگ را با چالش مواجه نمی کند٬ به شکل قابل توجهی سخت تر است و حس گران بودن را بهتر منتقل می کند. ضمن اینکه مثل فلزات مشکلی برای عبور سیگنالهای رادیویی ندارد.

سهم ۷۰.۴ درصدی اندروید در اروپا که فاصله زیادی با آی او اس و ویندوز فون که به ترتیب ۱۷.۸ و ۶.۸ درصد سهم دارد٬ ماحصل فروش فوق العاده سامسونگ بوده. ولی در بازار امریکا٬ سهم این پلتفرم ۵۲ درصد است و آیفون را با ۴۱.۹ درصد در نزدیکی خود می بیند. مشخصا در بازار امریکا اپل فروش بیشتری نسبت به سامسونگ داشته که این می تواند نگران کننده باشد.

باید دید سامسونگ کیفیت ساخت محصولات خود را از چه زمانی دگرگون می کند.
 
امیر حسین بازدید : 10 پنجشنبه 13 تیر 1392 نظرات (0)
 

کمک راننده شخصی شما: معرفی نرم‌افزار iOnRoad

 
در حال حاضر اپلیکیشن‌های زیادی برای تلفن‌های هوشمند نوشته شده‌ که می‌توانند در شرایط مختلف به صاحبان خود کمک کنند. در کلاس درس، هنگام برگزاری جلسات، در اوقات فراغت یا در کوه و جنگل این اپلیکیشن‌ها هستند که زندگی ما را متفاوت کرده و کیفیت آن را ارتقا بخشیده‌اند.

به هر حال به شما پیشنهاد می‌شود حتی اگر بر روی تلفن همراه خود اپلیکیشن‌های فراوانی را برای زمان‌های مختلف نصب نموده‌اید، باز هم کمربند خود را محکم ببندید! چرا که در این پست می‌خواهیم اپلیکیشنی را به شما معرفی کنیم که می‌تواند دستیار شما در رانندگی باشد. 

پس در ادامه مطلب با مدرسه نیوز همراه باشید.
امیر حسین بازدید : 14 پنجشنبه 13 تیر 1392 نظرات (0)

چگونه یک قایق فلزی شناور می ماند، اما یک میله آهنی غرق می شود؟

چندی پیش در یک میهمانی با سوالی مواجه شدم که بد ندیدم پاسخ آن را با همه دوستاننارنجی خوان در میان بگذارم. زیرا ممکن است شما هم با چنین پرسشی روبرو شده باشید، یا اینکه چنین مساله ای ذهن تان را به خود مشغول کرده باشد. پس چه بهتر که یک جواب شسته رفته و مدون دم دست داشته باشیم :)
سوال: چرا یک کشتی فلزی که از آن همه فلز سنگین ساخته شده و چندهزار تن بار را هم حمل می کند در آب فرو نمی رود و غرق نمی شود، اما یک ورق یا میله آهنی سریعا در آب فرو رفته و ناپدید می گردد؟
پاسخ ساده به این سوال شناوری است. 
اولین تعریف استاندارد شناوری در تاریخ توسط ارشمیدس ثبت شده است و چیزی مانند این است: هر شیئ که در مایعی فرو می رود نیرویی متقابل را تجربه می کند که برابر با وزن مایعی است که توسط آن شیئ جابجا شده است .
پس اگر یک قایق ۱۰۰۰ کیلوگرم (یا پوند)‌ وزن داشته باشد، تا جایی در آب فرو می رود که ۱۰۰۰ کیلوگرم (یا پوند)‌ آب را جابجا کند. در صورتی که قبل از اینکه همه چیز زیر آب فرو برود، قایق بتواند ۱۰۰۰ کیلوگرم آب را جابجا کند، آنگاه می تواند شناور شده و دیگر غرق نخواهد شد.
و انجام این کار چندان سخت نیست که قایق را به گونه ای شکل دهیم که قبل از آنکه زیر آب فرو رود، وزن آن مقدار کافی آب را جابجا کرده باشد. و دلیل سادگی انجام این کار، آن است که بخش عمده ای از فضای داخلی هر قایق را هوا پر کرده است. درست برعکس یک مکعب فولادی که تمام آن با آهن جامد پر شده است.

لذا چگالی متوسط (تراکم) قایق (آمیزه ای از هوا و فولاد) در مقایسه با چگالی متوسط آب جابجا شده بسیار کمتر است. پس به ازای جابجایی آب هم وزن قایق، در حقیقت تنها بخش بسیار کوچکی از قایق در آب فرو می رود. و نکته جالب اینجا است که در کشتی های عظیم الجثه می توان اتاقک های فراوانی برای حبس هوای معمولی تعبیه کرد.
و سوال بعدی که باید به آن پاسخ دهیم، داستان شناوری است. چگونه مولکول های آب می فهمند که ۱۰۰۰ کیلوگرم از آنها جابجا شده اند؟ این بدان دلیل است که رفتار حقیقی شناوری در تقابل با فشار بروز می یابد و با وزن سر و کاری ندارد. 
اگر ستونی از آب با سطح مقطع یک سانتی متر مربع و ارتفاع یک متر داشته باشیم، بسته به دمای آب، تقریبا ۱۰۰ گرم وزن خواهد داشت. یعنی اینکه ستون آب یک متری ما فشاری ۹۸۰۰ پاسکالی (Pa) یا ۱۰۰ گرم بر سانتیمتر مربع را وارد می آورد.

اگر شما فشارسنجی را به جعبه فرضی با ابعاد گفته شده بسته و آن را در آب غوطه ور سازید (همانند تصویر بالا)، آنگاه می توانید فشار آب را در عمقی که جعبه قرار دارد مشخص کنید:
اگر جعبه را یک متر در آب فرو ببرید، فشار سنج عدد ۹۸۰۰ پاسکال را نشان خواهد داد. یعنی اینکه در آن وضعیت سطح پایین جعبه شما تحت نیروی رو به بالایی قرار دارد که با فشار ۹۸۰۰ پاسکال آن را به بیرون می راند.
حال اگر جعبه شما سطح مقطع یک متری داشته باشد و یک متر در آب فرو رود، با فشار ۹۸۰۰۰۰۰۰ پاسکالی (۹۸۰۰ نیوتن ) رو به بالا از سوی آب مواجه می شود. (۱۰۰سانتی متر در ۱۰۰ سانتی متر در ۹۸۰۰ پاسکال). این دقیقا برابر با وزن یک متر مکعب آبی است که با ورود جعبه جابجا شده است.
و همین فشار رو به بالای آب به ته قایق است که باعث شناور ماندن آن می گردد. هر سانتی متر مربع از بدنه قایق که در زیر آب قرار گرفته، با فشاری مواجه است که آن را به بالا می راند. و ترکیب این فشارها باعث شناوری قایق شده و مانع غرق شدن آن می شود.
امیر حسین بازدید : 16 پنجشنبه 13 تیر 1392 نظرات (0)

 

امیر حسین بازدید : 11 پنجشنبه 13 تیر 1392 نظرات (0)

معرفی مشخصات فنی و قیمت نخستین تلفن های فایرفاکسی

مدتی قبل شاهد معرفی نخستین تلفن هایی بودیم که از سیستم عامل فایرفاکس استفاده می کنند . محصولاتی که قرار است توسط شرکت های ZTE و آلکاتل به بازار ارایه شوند. حالا بنیاد موزیلا مشخصات بیشتر و قیمت این تلفن ها را نیز اعلام کرده است.

تلفن ZTE Open محصولی ۳.۵ اینچی است که دارای پردازشگر 1GHz اسنپدراگون است و ۲۵۶ مگابایت رم دارد و به همراه یک دوربین ۳.۲ مگاپیکسلی، بلوثوت، جی پی اس و وای فای ارایه خواهد شد.

تلفن ساخت شرکت آلکاتل هم One Touch Fire نام دارد و از نظر مشخصات فنی مشابه تلفن ZTE است با این تفاوت که پردازشگر آن ساخت شرکت کوالکام است.

سیستم عامل فایرفاکس یک سیستم عامل مبتنی بر HTML است که در حال حاضر بازار تلفن های ارزان قیمت را هدف گرفته و بنیاد موزیلا معتقد است که این سیستم عامل می تواند در رقابت با اندروید در بازار ارزان قیمت ها مزیت های متعددی داشته باشد.

این تلفن ها با قیمتی حدود ۹۰ دلار به بازار ارایه خواهند شد. تاریخ دقیق ورود به بازار هنوز مشخص نیست، اما موزیلا گفته که در سال جاری میلادی منتظر آنها باشید.

شما فکر می کنید یک سیستم عامل جدید شانسی برای رقابت با اندروید، آی او اس و ویندوز فون دارد؟
امیر حسین بازدید : 10 پنجشنبه 13 تیر 1392 نظرات (0)

 

آخرین ساعات عمر Google Reader، آیا از اطلاعات خود پشتیبان گرفته اید؟

همان طور که پیش از این گفته شد، امروز دهم تیرماه برابر با اول جولای ۲۰۱۳، آخرین روز عمر سرویس بسیار محبوب گوگل ریدر است. و با اتمام این روز، دیگر خبری از خبرخوان دوست داشتنی گوگل نخواهد بود . 
آیا از فیدها و لیست سایت ها و وبلاگ های دوست داشتنی تان در گوگل ریدر پشتیبان گرفته اید؟ آیا سرویس جایگزین مناسبی پیدا کرده و به آن کوچ کرده اید؟ به هر حال مراقب باشید که این آخرین فرصت است و از فردا همه چیز به تاریخ خواهد پیوست.

اگر هنوز دست به کار نشده اید، ابتدا سری به لینک های زیر زده و با انتخاب راه حل مناسب، هر چه زودتر بار و بندیل خود را بسته و به جای دیگری بروید. 

خانه تکانی گوگل: گوگل ریدر تعطیل خواهد شد
امیر حسین بازدید : 23 پنجشنبه 13 تیر 1392 نظرات (0)

۱۳ شهریور٬ زمان احتمالی معرفی گلکسی نوت ۳

خبرهای تازه ای از گوشه و کنار شنیده می شود. گویا سامسونگ به سنت چند سال اخیر خود وفادار خواهد ماند و محصول جدید خانواده گلکسی نوت را در زمانی نزدیک به نمایشگاه IFA 2013 در برلین رونمایی می کند.
اگر بخواهیم دقیق تر باشیم٬ ۱۳ شهریور (۴ سپتامبر) روزی است که منابع خبری به آن اشاره می کنند. یعنی دو روز قبل از برگزاری IFA.
مشخصات مختلفی به این تلفن نسبت داده شده که به آنها اشاره ای گذرا می کنیم:
گلکسی نوت ۳ ممکن است در دو مدل با نمایشگرهای LCD و AMOLED عرضه می شود. قطر صفحه نمایش ۵.۷ یا ۵.۹ اینچ و رزولوشنش تمام اچ دی خواهد بود. پردازنده دستگاه هم اگزینوس ۵ اکتا با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز٬ یا اسنپدرگون ۸۰۰ با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز پیش بینی می شود.
در رابطه با دوربین٬ انتظار یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی را داریم و رم دستگاه هم ۲ یا ۳ گیگابایت خواهد بود. از بین مشخصات اصلی٬ چیز ناگفته ای باقی نماند جز اندروید ۴.۳.
همزمان شایعاتی درباره رونمایی احتمالی آیفون (های) بعدی در ۲۹ شهریور (۲۰ سپتامبر) هم به گوش می رسد. قاعدتا سایر شرکت ها هم این ماه خاص را از دست نمی دهند. شما فکر می کنید شهریور امسال به داغی پارسال خواهد شد؟
امیر حسین بازدید : 10 پنجشنبه 13 تیر 1392 نظرات (0)

گزارش مدرسه نیوز : مراسم رونمایی مادربردهای Z87 گیگابایت

روز یکشنبه نهم تیرماه شرکت آواژنگ در گردهمایی هتل هما تهران، مادربردهای جدید سری Z87 گیگابایت را معرفی نمود. این برنامه با توضیحات کوتاهی درباره وضعیت کنونی بازار جهانی کامپیوترهای شخصی شروع شد و با اطلاعات مختصری از نسل جدید پردازنده های هاسول اینتل ادامه پیدا کرد.

سپس نسل جدید فنآوری انحصاری Ultra Durable 5 Plus گیگابایت، و امکانات و قابلیت های آن مورد بررسی قرار گرفت. آنگاه در ادامه دو مادربرد حرفه ای G1.Sniper5 و Z87X-OC Force به همراه فنآوری های پیشرفته به کار رفته در تولید آنها معرفی گردیدند.
از جمله مهمترین این امکانات و فن آوری ها می توان به قابلیت صوتی AMP-UP، آمپلی فایرها و خازن های صوتی حرفه ای، امکانات متعدد اورکلاکینگ و غیره اشاره کرد. در این بین برخی قابلیت های صوتی و توانمندی مادربرد G1.Sniper5 به صورت زنده به نمایش درآمد و بازی های Metro: Last Night و Bioshock: Infinite با بالاترین کیفیت بر روی آن اجرا شد.

در نهایت چند مدل دیگر از سری مادربردهای Z87 گیگابایت معرفی شدند که پیشرفته ترین آنها Z87X-UD5H بود. به گفته آقای سامان حیدری نماینده رسمی شرکت گیگابایت در ایران، تمامی این مادربردها از همین امروز، در بازارهای داخلی در دسترس هستند.
در ادامه مطلب می توانید تصاویری از مادربردهای جدید معرفی شده در این مراسم را ببینید.
امیر حسین بازدید : 18 پنجشنبه 13 تیر 1392 نظرات (0)

سرماه گذاری ۸۴ میلیون دلاری سامسونگ در هند، جهت افزایش تولید موبایل

بنا بر گزارش یک نشریه اقتصادی هندی ، سامسونگ قصد دارد با سرمایه گذاری ۸۴ میلیون دلاری در هند، ظرفیت تولید تلفن همراه در این کشور را به شکل چشم گیری افزایش دهد. 
سخنگوی سامسونگ هم می گوید این شرکت به دنبال تقویت سهم تولیدات کارخانه ای خود در این کشور است تا «رشد مورد نیاز این بازار را تامین کند» اما وی از ذکر دیگر جزئیات در این زمینه خودداری کرد.
اما منابع هندی خبر می دهند که سامسونگ پیش از این تماس های نزدیکی با دولت هند داشته است تا بتواند از خط مشی هایی که به تازگی درباره سرمایه گذاری مستقیم خارجی اعلام شده، به خوبی بهره ببرد. گفته می شود آنها همچنین با وزارت الکترونیک و فناوری هم در ارتباط هستند و برخی پیشنهادات سرمایه گذاری را ارائه کرده اند.
پیش از این در سال ۲۰۱۱ سامسونگ سرمایه گذاری ۷۰ میلیون دلاری را برای ساخت یک کارخانه موبایل سازی در شهر نوئدا واقع در ایالت اوتار پرادش هند انجام داد. تولید این کارخانه در ابتدا سالیانه ۱۲ میلیون دستگاه موبایل بود که اکنون به ۳۶ میلیون دستگاه رسیده است.
این گزارش حاکی از آن است که کارخانه Noida اکنون بیش از ۳۵ تا ۴۰ میلیون موبایل در سال تولید می کند که این تولیدات شامل ۱۲ مدل اسمارت فون هم می شوند. از تلفن های هوشمند تولید نوئدا می توان به گلکسی اس ۳ اشاره کرد. و البته سامسونگ وعده داده تا ماه آوریل تولید گلکسی اس ۴ را هم در آنجا آغاز خواهد کرد.
به نظر می رسد که بازار عظیم و رو به رشد هند چنان ظرفیتی دارد که شرکت های بزرگ موبایل ساز وسوسه شده اند حتی کارخانه های خود را در این کشور دایر کنند.
سامسونگ در سه ماهه اول ۲۰۱۳ با سهم 32.6 درصدی، رتبه اول سهم بازار تلفن همراه هند را از آن خود کرده بود. اگر چه به نظر می رسد هنوز بخش زیادی از این بازار در دست تولیدکنندگان داخلی باشد. چرا که شرکت میکروماکس هندی با سهم ۱۹ درصدی در رتبه دوم ایستاده و رتبه سوم با سهم ۱۱ درصدی از آن کاربون موبایلز از بنگلور است.
امیر حسین بازدید : 10 پنجشنبه 13 تیر 1392 نظرات (0)

بلومبرگ: نوکیا سهم زیمنس از قرارداد مشترکشان را ۲.۶ میلیارد دلار می خرد

اگر به خاطر داشته باشید، از فروردین ماه شایعات درباره تردید نوکیا برای ادامه همکاری خود با زیمنس  در اینترنت شنیده می شد. و اکنون به نظر می رسد بالاخره این شرکت فنلاندی تصمیم خود را گرفته است.
بنا بر گزارش بلومبرگ، نوکیا در نهایت به این نتیجه رسیده که به ادامه این جوینت ونچر  «نه» بگوید و احتمالا این تصمیم در روزهای آینده هفته جاری اعلام خواهد گردید. و آنگاه نوکیا صاحب نیمه آلمانی Nokia Siemens Networks هم خواهد شد.
منابع نزدیک به این شرکت از برنامه ریزی نوکیا جهت دریافت یک وام کوتاه مدت برای پرداخت ۲.۶ میلیارد دلار (کمتر از ۲ میلیارد یورو) به زیمنس بابت حق سهم ۵۰ درصدی اش از این شراکت خبر می دهند، تا تمامی نوکیا-زیمنس در زیر بالهای نوکیا قرار گیرد.
البته این حرکت چندان هم از سوی نوکیا غیرمنتظره نبود. این شرکت در سال ۲۰۱۱ و اوج مشکلات مالی اش هم حاضر به فروش سهم خود از این مشارکت انتفاعی نشده بود و برای جبران هزینه ها ترجیح داد از سهام داران خود وام بگیرد. 
البته تا کنون هیچ یک از شرکت های نوکیا و زیمنس در این خصوص اظهار نظری نکرده اند. 
شرکت نوکیا زیمنس نتیجه قرارداد همکاری مشترک موبایل ساز فنلاندی نوکیا و شرکت آلمانی زیمنس است که در سال ۲۰۰۷ شکل گرفت. دلیل شکل گیری آن هم بیشتر، افزایش توان این دو شرکت در رویارویی با رکود اقتصادی اروپا در آن سالها بود.این شرکت از همان ابتدا به فعالیت های مخابراتی می پرداخت، اما به زودی بخش تجهیزات مخابراتی کابلی خود را فروخت و تنها بر تامین تجهیزات و پشتیبانی فنی شبکه های وای مکس و تکنولوژی های وایرلس متمرکز شد. اکنون اپراتورهای فراوانی در دنیا را می توان یافت که شبکه موبایل 2G تا 4G آنها را «نوکیا زیمنس» راه اندازی کرده و پشتیبانی می نماید.
امیر حسین بازدید : 11 پنجشنبه 13 تیر 1392 نظرات (0)

به روز رسانی هم آمیخته؛ ارمغان iOS 7 برای اپ ها

تا به حال شده به سفرهای طولانی در جاده بروید؟ نمی شود که برای تک تک سرنشینان خودرو٬ کنار زد تا جدا جدا به کارهای شان برسند. بهترین کار این است که یک بار توقف کنید تا همه به کار و بارشان رسیدگی کنند و دوباره راه بیفتید. قضیه به روز شدن محتوای اپلیکیشن ها در iOS 7 هم همین طور است.

تا قبل از بیرون آمدن نسخه ۷ آی او اس این سیستم عامل بهره وری پایینی را از خود نشان داده. تا کنون وضعیت اینگونه بوده که وقتی یک اپلیکیشن نیاز به آنلاین شدن پیدا می کند٬ خیلی ساده به شبکه وصل می شود. سپس اپلیکیشن دوم٬ مثلا دو دقیقه بعد نیاز به دسترسی پیدا می کند و به شبکه وصل می شود. و همین طور الی آخر... داستان ادامه دارد.
مسأله این است که بیدار شدن و سپس اتصال اپلیکیشن ها به شبکه٬ فرآیندی باتری خور است. وقتی اتصال به شبکه برقرار است٬ آدم دلش می خواهد حداکثر استفاده را ببرد و سپس اتصال را قطع کند (و در صورت امکان از اپ ها هم خارج شود). iOS 7 آمده تا دقیقا به همین شیوه کار کند: با به روز رسانی هم آمیخته.

به زودی اپلیکیشن ها قادر خواهند بود پس از ثبت در سیستم عامل٬ به آن بگویند که «آهای٬ من می خواهم یک ساعت دیگر دوباره آنلاین شوم. تا ۴۵ دقیقه دیگر هیچ چیزی نمی خواهم٬ ولی بعد از آن و قبل از ۱ ساعت هم مشکلی برای وصل شدن به شبکه ندارم.»

سیستم عامل درخواست هایی از این نوع را در دفترچه اش ثبت کرده و بهترین زمان برای اتصال به شبکه را تعیین می کند. بعد وقتی دستگاه آنلاین شد٬ زنگ بیدار باش را برای تمام اپلیکیشن های نیازمند به شبکه٬ می نوازد و خبر می دهد که حالا وقت انجام کار است.

و البته که خود کاربر هم (بی خبر) می تواند این ماشه را بچکاند. یعنی هر زمان که شما آیفون تان را بر می دارید و سافاری را اجرا می کنید تا به عنوان مثال سری به نارنجی بزنید٬ iOS 7 باخبر می شود و یواشکی به اپلیکیشن ها می گوید «آهای٬ انگار الآن به شبکه وصلیم. بجنبید٬ بیدار باش٬ به کارتان برسید.»

نکته آخر اینکه٬ با iOS 7 قادر خواهید بود به روز رسانی های هوشمند در پس زمینه را برای تمام اپ ها -حتی اپ های توسعه دهندگان- اجرا کنید. این یعنی اگر از یک برنامه مجزا برای چک کردن ایمیل استفاده می کنید٬ درست مثل برنامه توکار Mail اپل٬‌ امکان به روز شدن در پس زمینه فعال است.

با این امکان جدید٬ قاعدتا در آی او اس ۷ عمر باتری بهتری خواهید داشت زیرا دیگر آنلاین شدن بدون نظم و ترتیب اپلیکیشن ها منجر به درگیر بودن دایمی باتری نخواهد شد.
 
امیر حسین بازدید : 36 پنجشنبه 13 تیر 1392 نظرات (0)

در حاشیه مراسم معرفی اکسپریا Z اولترا در دوبی‎

همانطوری که دقایقی پیش در مدرسه نیوز بلاگفا خواندید، سونی طی مراسمی در دوبی از اکسپریا Z اولترا در خاورمیانه رونمایی کرد. در مطلب قبلی نگاه نزدیکی داشتیم به این فبلت جذاب و قابلیت های آن را با هم مرور کردیم. اما این تمام ماجرا نیست و کنفرانس سونی، از حاشیه های جذابی هم برخوردار بود.
مسئولین سونی در دفتر خاورمیانه و آفریقا، مسابقه جالبی را برای شرکت کنندگان طراحی کرده بودند که در هر یک از آیتم های آن، بر یکی از ویژگی های اکسپریا Z اولترا تاکید شده بود.
در ادامه مطلب با مدرسه نیوز همراه باشید تا در جریان رویدادهای این مسابقه هیجان انگیز، قرار بگیرید.
امیر حسین بازدید : 23 پنجشنبه 13 تیر 1392 نظرات (0)

۱۰ فناوری مهم رو به رشد که بر زندگی همگان تاثیر خواهند گذاشت

دنیای فناوری همیشه در حال پیشرفت است. روزی نیست که در نارنجی خبری در مورد کشفی تازه یا ابزاری جدید منتشر نشود. اما اگر عمیق‌تر به این قضیه نگاه کرده باشید قطعاً دریافته اید که برخی از آنها ماندگار و آینده دار می شوند و سرانجام زندگی شما را در عمل متحول می کنند و برخی دیگر در همان اوایل راه از گود خارج می شوند. دانشگاه ام.آی.تی به عنوان یکی از طلایه داران حقیقی دانش و فناوری در جهان، ۱۰ فناوری رو به رشد را که به نظر محققان آن مطمئناً زندگی همه ما را تحت تأثیر خود قرار خواهند داد مورد بررسی قرار داده است.
در ادامه مطلب به اجمال، شما را با این ده فناوری تأثیر گذار آشنا می کنیم.

تعداد صفحات : 17

درباره ما
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید. من نوجوانی 14 ساله هستم از کشور بزرگ و سرافراز ایران. با ما همراه باشید تا از علم و فناوری های ایران و جهان هستی با خبر بشوید.در این وب سایت شما میتوانید مطالبی همچون اخبار گوشی های همراه و رایانه ها و لپ تاپ ها و هزاران محصول جدید را دریابید. امیدوارم همیشه سالم و سرافراز باشید. نویسنده و طراح این وب:امیر حسین علیپور
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتون درمورد وبلاگ ها و سایت های مدرسه نیوز چیست؟
    به نظر شما ما باید بیشتر از چه مطالبی استفاده کنیم؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 336
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 32
  • بازدید ماه : 23
  • بازدید سال : 430
  • بازدید کلی : 15,369