loading...
مدرسه نیوز در رز بلاگ
امیر حسین بازدید : 12 جمعه 14 تیر 1392 نظرات (0)

ارایه اینترنت یک گیگابیتی با قیمت ۳۵ دلار در ماه

سرویس اینترنت یک گیگابیتی گوگل فقط به خاطر سرعت فوق العاده اش مشهور نشده. قیمت ۷۰ دلاری این سرویس هم یکی از دلایل محبوبیت آن به حساب می آید که کاربران زیادی را به داشتن آن وسوسه می کند.
اما مرزها همیشه شکسته می شوند و حالا یک شرکت مخابراتی در ایالت ورمونت آمریکا خبر از ارایه اینترنت یک گیگابیتی با قیمت ۳۵ دلار در ماه می دهد. یعنی نصف قیمت اینترنت گوگل.
شرکت VTel با دریافت یک کمک ۸۱ میلیون دلاری از دولت فدرال قادر خواهد بود که اینترنت فوق سریع را با قیمتی بسیار ارزان در اختیار کاربران این ایالت قرار دهد.
برای استفاده از این اینترنت هزینه نصب تجهیزات هم از کاربران دریافت نمی شود. این شرکت نصب تجهیزات برای ۱۷۵۰۰ مشتری خودش را آغاز کرده و اعلام نموده که اینترنت گیگابیتی همه آنها تا سال‌ آینده میلادی قابل استفاده خواهد بود.
تست های اولیه این اینترنت در خانه تعدادی از کاربران نشان داده که سرعت واقعی این سرویس که روی فیبر نوری ارایه می شود ۹۲۵ مگابیت بر ثانیه برای دانلود و ۹۵۰ مگابیت برای آپلود خواهد بود.
شما اگر چنین اینترنتی داشته باشید با آن چه می کنید؟
امیر حسین بازدید : 18 جمعه 14 تیر 1392 نظرات (0)

وبلاگ نویس روس: تایزن تقریبا مرده است

شاید نام الدار مورتازین برای تان آشنا باشد. او قبل از معرفی گلکسی اس 4، زمان دقیق رونمایی و برخی جزئیات آن را منتشر کرده بود که همگی به وقوع پیوستند.
حالا آقای مورتازین دوباره با یک توییت، خبرساز شده است:
تایزن تقریبا مرده است. تاخیری در کار نیست. این لغو شدن کل پروژه است. بعید می دانم سامسونگ بیش از یک دستگاه برای ۲۰۱۴ آماده کند.

یکی دو روز قبل خبری درباره به تعویق افتادن عرضه تلفن سامسونگ با سیستم عامل تایزن منتشر شد٬ دلیل این اتفاق کمبود اپلیکیشن ها ذکر شده بود و اینکه شرکت کره ای می خواهد حتما قبل از عرضه پلتفرم٬ قفسه ها پر از اپلیکیشن باشد٬ نه بر عکس.
حالا آقای مورتازین خبر می دهد که این تعویق در اصل مساوی با لغو کل پروژه تایزن است و حتی شک دارد که بیش از یک تلفن با این سیستم عامل در سال ۲۰۱۴ عرضه شود.
تایزن در اصل تلفیق سیستم عامل های بادای سامسونگ و میگوی نوکیا است که گفته می شد در استراتژی استقلال سامسونگ از گوگل نقش بزرگی را ایفا خواهد کرد.
توییت بعدی آقای مورتازین هم جالب است٬ او می نویسد که اینتل در حال کار بر روی یک پروژه جذاب مبتنی بر اندروید است که سامسونگ نیز در آن مشارکت خواهد داشت.
انگار همه چیز در حال تغییر است٬ تا ببینیم در عمل چه اتفاقی می افتد.
امیر حسین بازدید : 8 جمعه 14 تیر 1392 نظرات (0)

شنیده هایی درباره LG G2: نمایشگر ۵.۲ اینچی و سنسور اثر انگشت؟

قبلا عکس ها و اطلاعات مختلفی از جی ۲ را برای شما منتشر کرده بودیم ولی قطار شایعات تا ۱۶ مرداد بی وقفه به حرکتش ادامه خواهد داد. آنچه در این مطلب می خوانید تایید نشده است ولی اگر حقیقت داشته باشد٬ G2 یک پرچمدار خاص خواهد شد.
گویا  LG G2 قرار است از یک نمایشگر ۵.۲ اینچی از نوع  LCD IPS برخوردار باشد که می توان رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ و تراکم ۴۲۳ پیکسل را برای آن ذکر کرد. تا قبل از این٬ کمتر به اندازه ای بزرگتر از ۵ اینچ برای نمایشگر این دستگاه اشاره شده بود. 
مورد بعدی دوربین ۱۳ مگاپیکسلی است که دارای فناوری تثبیت نوری تصاویر (OIS) خواهد بود٬ گفته می شود که این ویژگی را در گلکسی نوت ۳ هم خواهیم دید.
وجود اسنپدرگون ۸۰۰ و رم ۲ یا ۳ گیگابایتی در جی ۲ هم دیگر داستانی تکرار شده.
اما دکمه های + و - پشت دستگاه٬ علاوه بر کاهش و افزایش صدا٬ احتمالا عملکردهای دیگری مثل زوم دوربین یا زوم صفحات را هم خواهند داشت.
نکته دیگر٬ اشاره به احتمال استفاده از سنسور اثرانگشت در جی ۲ است.
با توجه به لبه های خمیده دستگاه که احتمالا دکمه ای در آنها تعبیه نشده٬ حلقه نورانی بین دکمه های + و - در پشت تلفن می تواند دکمه Power باشد ولی در عین حال٬ امکان گنجاندن سنسور اثر انگشت در آن ناحیه هم دور از ذهن نیست. باید دید آیا ال جی در استفاده از سنسور اثر انگشت٬ مچ دست سامسونگ و اپل را می خواباند.
امیر حسین بازدید : 20 جمعه 14 تیر 1392 نظرات (0)

سامسونگ و ساخت ۵ مرکز تحقیق و توسعه جدید؛ ۴.۵ میلیارد دلار در مجموع

سامسونگ برنامه هایی برای ساخت ۵ مرکز تحقیق و توسعه جدید در کره جنوبی دارد٬ پروژه ای با هزینه تقریبی ۴.۵ میلیارد دلار که از پرورش خلاقیت و ایده ها تا آزمایش و توسعه مواد و قطعات جدید را پوشش خواهد داد.
این حرکت را می توان محصول جانبی این اعتقاد دانست که تحقیق و توسعه از پایه های اصلی پیشرفت دایمی در صنایع تکنولوژیک است. یکی از مدیران سامسونگ می گوید که بالا گرفتن رقابت باعث شده نحوه آماده شدن این شرکت و چگونگی بر آمدن از عهده امور٬ نیازمند تغییر باشد.
از بین ۵ مجموعه جدید یکی شان مختص توسعه دستگاه های هوشمند خواهد بود. در نزدیکی آن مرکزی دیگر برای توسعه قطعات مورد نیاز دایر می شود تا محققین بر روی نسل های بعدی قطعات و موادی که می توان در محصولات به کار برد فعالیت نمایند.
یکی دیگر از مراکز که از آن به عنوان مرکزی کلیدی نام برده شده و در جنوب سئول ساخته می شود٬ میزبان ۱۰ هزار طراح٬ استراتژیست٬ و توسعه دهنده خواهد بود. و در آخر دو مرکز دیگر برای تحقیق روی چیپست ها و نمایشگرهای تخت دایر خواهند شد.
البته فرآیند تحقیق و توسعه نتایج آنی و کوتاه مدت نخواهد داشت ولی در زمینه دوام یک شرکت در شرایط رقابتی سخت آینده٬ نقش مهمی ایفا خواهد کرد. «بسیاری پیشرفت ها در زمینه رایانش موبایل و درمان و دارو٬ بدون صرف هزینه های تحقیق و توسعه فراوان میسر نمی شد.» این چیزی است که یکی از محققین سامسونگ می گوید.
امیر حسین بازدید : 43 جمعه 14 تیر 1392 نظرات (0)

لو رفتن تصاویر کاور پشتی Moto X موتورولا

مثل اینکه روز گذشته نیروهای امنیتی شرکت موتورولا تمام وقت خواب بوده اند. زیرا پس از لو رفتن یک تبلیغ چاپی با کیفیت بالا و اوج گرفتن شایعات در خصوص مشخصات احتمالی ، برخی تصاویر از کاور پشتی این موبایل هم به بیرون درز پیدا کرد!
گفته می شود این تصاویر متعلق به بخشی از پوشش عقب Moto X هستند. اگر به خاطر داشته باشید، شایعات از عرضه موتو ایکس در ۱۶ یا ۳۲ رنگ سخن می گویند. پس فعلا می توانید از وجود رنگ های سبزآبی، قرمز، ارغوانی و سبز در جعبه مدادرنگی موتورولا اطمینان داشته باشید.
طبق شنیده ها، انتخاب رنگ شانزده گانه یکی از ده ها امکان شخصی سازی خارق العاده ای است که کاربران موتو ایکس در اختیار خواهند داشت. علاوه بر این مشتریان احتمالا قادر به سفارش حکاکی نوشته های خاص روی اسمارت فون دلخواه شان هم خواهند بود.
از دیگر شایعات می توان به امکان آپلود عکس والپیپر دلخواه قبل از خرید اسمارت فون اشاره کرد. البته این امکان تنها در اختیار خریدارانی است که از گوگل پلی سفارش خود را ثبت کنند.
اگرچه شایعات موتو ایکس را یک تلفن هوشمند میان رده می دانند ، اما به نظر می رسد که انقلابی در راه است.
شما دوست دارید چه قابلیت های شخصی سازی برای Moto X تان در اختیار داشته باشید؟

امیر حسین بازدید : 10 جمعه 14 تیر 1392 نظرات (0)

شکایت دانشگاه بوستون از اپل به دلیل نقض حقوق پتنتی

به گفته برخی نشریات، دانشگاه بوستون قصد دارد اپل را به دلیل تخلف پتنتی به دادگاه بکشاند. این دانشگاه دادخواستی را علیه اپل پر کرده و مدعی است این شرکت از نیمه رسانای پتنت شده توسط آنها در محصولاتش استفاده کرده است.
طبق درخواست ارائه شده به ناحیه قضایی ماساچوست، قطعاتی که در سال ۱۹۹۷ توسط پروفسور دی. موستاکاس استاد این دانشگاه پتنت شده اند، در برخی محصولات مشهور اپل همچون آیفون 5، آیپد و مکبوک ایر مورد استفاده قرار گرفته اند. و اکنون دانشگاه بوستون علاوه بر غرامت نقدی، خواستار ممنوعیت فروش این محصولات در خاک آمریکا شده است.
جالب اینجا است که دانشگاه بوستون سال گذشته دادخواست مشابهی علیه سامسونگ و آمازون هم مطرح کرده است. البته گزارش ها حاکی از آن است که این دانشگاه برای برنده شدن در دعواهای قضایی پیش رو، باید ثابت کند استادش قصد استفاده تجاری از این تکنولوژی را داشته است.
راجر کی تحلیلگر موسسه Endpoint Technologies Associates می گوید اصلا متعجب نمی شود که دانشگاه بوستون در این دادگاه برنده شده و مثلا ۷۵ میلیون دلار به جیب بزند. «دادگاه ها در این موارد غیرمنطقی عمل می کنند. شما چنین قضاوت های مضحکی را پیش می کشید و آنها پیش خود فکر می کنند اپل یک شرکت گنده سرمایه دار است که مستحق این همه پول و دارایی نیست.»
دو طرف دعوا تا کنون از هرگونه اظهار نظر خودداری کرده اند. اما یک منبع نزدیک به دانشگاه بوستون می گوید دانشگاه قصد دارد با این حرکت به تمامی شرکت ها نشان دهد به جای استفاده غیرقانونی از دستاوردهای مراکز علمی، بهتر است که حق امتیاز آنها را خریداری کرده و منصفانه عمل کنند.
امیر حسین بازدید : 20 جمعه 14 تیر 1392 نظرات (0)

داگلاس انگلبارت مخترع موس درگذشت

کسانی که در ۲۰ سال اخیر با کامپیوتر کار کرده باشند، حتما موس را به عنوان یکی از ابزارهای اصلی کنترل و ورود اطلاعات تجربه کرده اند. ابزاری که به استاندارد اصلی همراه تمام کامپیوترها تبدیل شده و همچنان جایگاه خود را بعد از سال ها حفظ نموده است. به گونه ای که تصور کار با ویندوز، سرگرمی با گیم ها یا هرگونه تعاملی با کامپیوتر بدون استفاده از آن سخت و ترسناک است. 
به گزارش CNN، متاسفانه مخترع موس، داگلاس انگلبارت روز گذشته در خانه اش فوت کرد. 
شاید از جالب ترین نکات در خصوص این اختراع جهانی، بتوان به نامگذاری آن اشاره کرد. انگلبارت هنگام ثبت پتنت خود، این دستگاه را x-y position indicator یا «تعیین کننده موقعیت ایکس و وای» نامگذاری کرد. اما خوشبختانه مهندس دیگری آن را موس نامید و این نام تجاری شد. تصور کنید که امروزه برای این گجت کوچک قرار بود از نام xypi  استفاده می کردیم!
البته موس تنها دستاورد انگلبارت نبود و او در زمینه های تحقیقاتی بسیار زیادی مشغول فعالیت بوده است. وی در گذشته مدیر مرکز تحقیقات ARC بود که بعدها تبدیل به دومین نقطه متصل به آرپانت در جهان شد. او همچنین روی تکنولوژی های پیشرویی همچون کارکرد چند پنجره ای، ویرایشگر تصویری، برنامه های کمکی حساس به مفهوم و... کار می کرده است.
امیر حسین بازدید : 22 جمعه 14 تیر 1392 نظرات (0)

تصویری تازه از تلفن هوشمند ۴۱ مگاپیکسلی نوکیا لومیا ۱۰۲۰

طی ماه های گذشته، به دفعات شاهد لو رفتن اطلاعات اسمارت فونی با دوربین ۴۱ مگاپیکسلی از نوکیا بوده ایم که همه آن را با نام رمز EOS می شناختند . پس از آن هم برخی شایعات آن را Lumia 1020 نامگذاری کردند. و امروز تصویری تازه و واضح تر از این اسمارت فون به بیرون درز پیدا کرده است.
جالب اینکه باز هم پای اکانت تویتر @evleaks متعلق به ایوان بلاس در میان است. وی شب گذشته تنها به انتشار عکس بالا در اکانت تویتر خود اقدام کرده و عنوان آن را هم Nokia Lumia 1020 for AT&T, 2013 انتخاب نمود. اما هیچ توضیح بیشتری در این خصوص نداده است.
این می تواند به معنی عرضه آن در سال جاری میلادی توسط اپراتور AT&T آمریکا باشد. اما نکته جالب دیگر نام lumia 1020 است که اولین ویندوز فون نوکیا با عدد چهار رقمی به شمار می رود.
اگر چه این عکس تنها جلو دستگاه را نشان می دهد و نمی توان درباره دوربین آن قضاوت درستی داشت. اما یک ردپای مهم از دوربین در صفحه اول قابل مشاهده است: Nokia Pro Cam. این نام متعلق به اپلیکیشن ویژه نوکیا است که قرار است تجربه کاربری منحصر به فردی را با دوربین ۴۱ مگاپیکسلی و ویندوز فون به ارمغان آورد.
انتظار می رود که نوکیا این سوگلی قدرتمند خود را در مراسم ۲۰ تیرماه رونمایی کند .
امیر حسین بازدید : 17 جمعه 14 تیر 1392 نظرات (0)

اپل آماده موشک پرانی: ماجرای iWork تحت وب برای پی سی و احتمال رایگان شدن iWork برای مک و iOS

داستان امشب٬ هر چند درباره اپل است ولی بد نیست کاربران پی سی هم آن را بخوانند.
اپل در دهه اخیر خودش را شرکتی معرفی کرده که سخت افزار٬ نرم افزار و خدماتش را یکپارچه و شیک در کنار هم ارائه می کند. همه می دانید که بیشترین درآمد این شرکت از فروش سخت افزار است ولی در عین حال ارائه خدمات یا نرم افزارهای رایگان٬ مثل بسته iLife برای خریداران جدید مک٬ یا سرویس های رایگانی مثل آیکلود٬ آیبوکس٬ آیمسیج٬ فیس تایم٬ گیم سنتر و به تازگی آیتونز رادیو٬ برای آی او اس و تا حدی مک نیز نقشی انکار نشدنی در فروش و محبوبیت محصولات اپل دارد.
با این حال در هر دو قلمروی مک و آی او اس٬ یک بسته نرم افزاری ویژه٬ مثل خاری در گلوی کاربران٬ غیررایگان باقی مانده و آن iWork است که شامل نرم افزارهای Pages و Numbers وKeynote می شود. iWork تا حدی -نه کامل- رقیب مایکروسافت آفیس است. نامبرز معادل اکسل٬ پیجز معادل ورد٬ و کی نوت معادل پاورپوینت. از آن طرف گوگل داکس را هم با انواع و اقسام امکانات داریم.
سال ها اپل iWork برای مک را در قالب یک بسته واحد می فروخت ولی از زمان افتتاح مک اپ استور٬ هر نرم افزار آن را جداگانه به قیمت ۲۰ دلار می فروشد -یعنی مجموعا ۶۰ دلار. قیمت ها برای خانواده iOS هم ۱۰ دلار به ازای هر برنامه است -مجموعا ۳۰ دلار.

اما از پاییز امسال یک اتفاق جالب خواهد افتاد: ارائه iWork برای iCloud.

می دانید که آیکلود مجموعه ای از خدمات رایگان اپل است شامل: ٬Mail ٬Calendar ٬Contacts ٬Notes و البته ٬Reminders بنابراین طبیعی است که یک خدمت رایگان دیگر به این مجموعه اضافه شود. در کنفرانس توسعه دهندگان اپل هم آقای راجر راسنر٬ رئیس بخش اپلیکیشن های تولیدی٬ گفت که iWork برای آیکلود٬ تحت وب کار می کند و مناسب برای استفاده در مرورگرهای مک و "پی سی" خواهد بود.

در نتیجه از پاییز سه مجموعه iWork خواهیم داشت: یکی برای مک٬ دیگری برای آی او اس٬ و آخری برای آیکلود -که دو تای اول برنامه های بومی سیستم عامل ها هستند و سومی تحت وب است.

می پرسید مشکل چیست؟

مسئله اینجا است که رایگان بودن iWork برای آیکلود کاربران اپل را سردرگم خواهد کرد و این برای شرکتی که ادعای سادگی می کند٬ فاجعه است. فکر می کنید اگر کاربران بتوانند از طریق مرورگر کارهای خود را به رایگان در iWork برای آیکلود انجام دهند٬‌ ولی ادامه کار در آیپد یا در محیط دسکتاپ نیازمند خرید برنامه های گران باشد٬ چه حسی به شان دست می دهد؟ حقیقت این است که همین الآن هم بسیاری کاربران آیپد از این می نالند که چرا باید علاوه بر ۵۰۰ دلار پول تبلت٬ ۳۰ دلار دیگر هم برای خرید iWork بدهند.

در این برهه که گوگل از اندروید به عنوان بستری برای ارائه سرویس های خود بهره می جوید و مایکروسافت نیز از آفیس به عنوان امتیازی برای فروش تبلت های ویندوزی٬ حرکت هوشمندانه برای اپل این نیست که به درآمد iWork چشم بدوزد. ارائه iWork تحت وب برای پی سی٬ به اندازه کافی رقبا را نگران خواهد کرد ولی ارائه رایگان یک بسته نرم افزاری غنی هم می تواند رغبت به خرید آیپد٬ آیفون و مک را افزایش دهد -که به نوبه خود کسب و کار سخت افزاری اپل را رونق خواهد بخشید. 
اپل در پاییز٬ همزمان با ارائه نسخه تحت وب iWork (که البته در حالت بتا است)٬ نسخه جدید نرم افزارهای بومی iWork را هم رونمایی خواهد کرد. فکر می کنید iWork برای مک و آی او اس رایگان خواهد شد یا بر عکس٬ iWork برای آیکلود بعد از تست ها از حالت رایگان خارج می شود؟
امیر حسین بازدید : 14 جمعه 14 تیر 1392 نظرات (0)

 

شنیده هایی از موتورولا و موتو ایکس: حداقل قیمت ۲۹۹ دلار٬ نمایشگر 720p و عمر باتری فوق العاده

وارد تابستان شده ایم٬ فصل دیوانگی گجتی! ولی در دنیای اندروید شور و شوق خاصی دیده نمی شود. اکسپریا Z اولترا بیشتر دستگاهی است برای مصرف کننده خاص٬ آن به کنار٬ تا چند وقت دیگر شاهد معرفی ال جی G2 و گلکسی نوت ۳ خواهیم بود که خودشان یک پا هیجان هستند٬ اما این روزها موتورولا هم دارد نشانه های جذابی از خودش بروز می دهد.
بعد از تغییر برند و حدف عبارت Mobility از کنار نام Motorola حالا نوبت به ثبت ایمیل علاقه مندان به  موتو ایکس در سایت این شرکت  رسیده تا زودتر از همه از خبرها مطلع شوند و البته شایعات٬ دوباره به پرواز در آمده اند که در اینجا آنها را تیتروار بیان می کنیم:
- موتورولا تا پایان سال ۲۰۱۳ دو تلفن عرضه می کند٬
- از ابتدای ۲۰۱۴ تلفن های گوگلی به بازار می آیند٬
- موتو ایکس نمایشگری بین ۴ تا ۴.۹ اینچ با رزولوشن 720p دارد٬
- قیمت پایین ترین مدل آن ۲۹۹ دلار یا حتی کمتر است٬
- تجربه کار با آن به اندروید خالص بسیار نزدیک است٬
- احتمالا دارای وضعیت listening mode همیشه روشن خواهد بود مثل ایکس باکس وان٬
- چیپ پردازشی آن اسنپدرگون S4 پرو است (واقعا؟)٬
- ۲ گیگابایت رم دارد٬
- عمر باتری اش مثل Razr Maxx و Razr Maxx HD بی نظیر خواهد بود٬
- می توان از بین پلاستیک٬ فلز٬ چوب٬ و فیبر کربن جنس بدنه اش را انتخاب کرد (شیشه و سنگ چطور؟)٬
- بدنه uni-body و باتری غیرقابل تعویض است٬
- تا ۳۲ رنگ برای انتخاب وجود دارد٬
- در طراحی موتو ایکس گوگل تاثیرات زیادی داشته٬
کافی است یا باز هم بنویسیم؟
فکر می کنید روح نوآوری در بدن بی جان موتورولا دمیده شده؟ مواردی که بر شمردیم ممکن است همگی به وقوع نپیوندند ولی به نظر می رسد سایه ای از حقیقت در دل شان باشد. این طور فکر نمی کنید؟
امیر حسین بازدید : 9 جمعه 14 تیر 1392 نظرات (0)

 

شنیده هایی از موتورولا و موتو ایکس: حداقل قیمت ۲۹۹ دلار٬ نمایشگر 720p و عمر باتری فوق العاده

وارد تابستان شده ایم٬ فصل دیوانگی گجتی! ولی در دنیای اندروید شور و شوق خاصی دیده نمی شود. اکسپریا Z اولترا بیشتر دستگاهی است برای مصرف کننده خاص٬ آن به کنار٬ تا چند وقت دیگر شاهد معرفی ال جی G2 و گلکسی نوت ۳ خواهیم بود که خودشان یک پا هیجان هستند٬ اما این روزها موتورولا هم دارد نشانه های جذابی از خودش بروز می دهد.
بعد از تغییر برند و حدف عبارت Mobility از کنار نام Motorola حالا نوبت به ثبت ایمیل علاقه مندان به  موتو ایکس در سایت این شرکت  رسیده تا زودتر از همه از خبرها مطلع شوند و البته شایعات٬ دوباره به پرواز در آمده اند که در اینجا آنها را تیتروار بیان می کنیم:
- موتورولا تا پایان سال ۲۰۱۳ دو تلفن عرضه می کند٬
- از ابتدای ۲۰۱۴ تلفن های گوگلی به بازار می آیند٬
- موتو ایکس نمایشگری بین ۴ تا ۴.۹ اینچ با رزولوشن 720p دارد٬
- قیمت پایین ترین مدل آن ۲۹۹ دلار یا حتی کمتر است٬
- تجربه کار با آن به اندروید خالص بسیار نزدیک است٬
- احتمالا دارای وضعیت listening mode همیشه روشن خواهد بود مثل ایکس باکس وان٬
- چیپ پردازشی آن اسنپدرگون S4 پرو است (واقعا؟)٬
- ۲ گیگابایت رم دارد٬
- عمر باتری اش مثل Razr Maxx و Razr Maxx HD بی نظیر خواهد بود٬
- می توان از بین پلاستیک٬ فلز٬ چوب٬ و فیبر کربن جنس بدنه اش را انتخاب کرد (شیشه و سنگ چطور؟)٬
- بدنه uni-body و باتری غیرقابل تعویض است٬
- تا ۳۲ رنگ برای انتخاب وجود دارد٬
- در طراحی موتو ایکس گوگل تاثیرات زیادی داشته٬
کافی است یا باز هم بنویسیم؟
فکر می کنید روح نوآوری در بدن بی جان موتورولا دمیده شده؟ مواردی که بر شمردیم ممکن است همگی به وقوع نپیوندند ولی به نظر می رسد سایه ای از حقیقت در دل شان باشد. این طور فکر نمی کنید؟
امیر حسین بازدید : 25 جمعه 14 تیر 1392 نظرات (0)

13 فن‌آوری نوظهور برای باتری در سال 2013

در این مقاله به بررسی ۱۳ استارت آپ خواهیم پرداخت که در زمینه فن‌آوری باتری فعالیت می کنند. نتیجه کار این شرکت‌ها می‌تواند با غلبه بر یکی از اساسی‌ترین مشکلات صنعت الکترونیک، یعنی نحوه ذخیره انرژی، دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم را دگرگون کنند. 
باتری‌ها محل تامین انرژی گجت‌های الکترونیکی ما به شمار می‌روند. همه تلفن‌های همراه، لپ‌تاپ‌ها، وسایل نقلیه الکتریکی برای کار به باتری نیاز دارند. اگر آن باتری نیز هر روز به خوابیدن در آغوش پریز برق نیاز داشته باشد، آن‌گاه ما نیز هر روز به شبکه برق سراسری نیازمند خواهیم بود.
در حال حاضر شرکت‌های مختلفی بر روی فن‌آوری باتری در حال تحقیق و جستجو هستند، اما این راه بسیار سنگلاخ و صعب‌العبور به نظر می رسد. برای نشان دادن این مسئله کافی است به مقایسه رشد فن‌آوری باتری در مقایسه با سایر فن‌آوری‌های الکترونیکی نگاهی بیندازیم .
چنان که پیشتر درمدرسه نیوز  ملاحظه شد، مطابق قانون مور که برای اکثر مولفه‌های الکتریکی رایانه‌ها مانند پردازشگر، هارد و رم مصداق دارد، قدرت یا ظرفیت این بخش‌ها هر ۱۸ ماه به دو برابر افزایش می‌یابد. این بدان معنی است که از زمان پیدایش باتری‌های امروزی در دهه ۱۸۵۰ تاکنون، چگالی انرژی باتری‌ها می‌بایست میلیاردها میلیارد بار رشد داشته باشد. حال آن‌که کل پیشرفت چیزی در حدود ۸ برابر بوده است.
این حقیقت که باتری گلکسی اس 4 با آن صفحه نمایش عظیم‌الجثه و خوش‌خوراک و پردازشگر ۴یا ۸ هسته‌ای ویرانگر حتی سه برابر باتری نوکیا ۳۳۱۰ ماقبل تاریخی هم نیست، نشان می‌دهد که یک جای کار می‌لنگد.اما به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر تحرک زیادی برای تغییر وضعیت صورت گرفته است. برای مثال در سال ۲۰۰۹، اوباما با دست و دلبازی تمام مبلغ ۲.۴ میلیارد دلار حمایت دولتی را برای توسعه ۴۸ تکنولوژی نوین در زمینه باتری و وسایل نقلیه الکتریکی اختصاص داد.
در ادامه این گزارش به بررسی ۱۳ فن‌آوری‌ نوین باتری می پردازیم که ممکن است در آینده‌ای نسبتاً نزدیک تلفن‌های هوشمند یا وسایل نقلیه الکتریکی را از ملاقات روزانه با شارژها بی‌نیاز کند.
پس با مدرسه نیوز همراه باشید.
 
امیر حسین بازدید : 11 جمعه 14 تیر 1392 نظرات (0)

اولین بنچمارک پلتفرم Bay Trail اینتل٬ ۳۰ درصد بهتر از اسنپدرگون ۸۰۰

امروز اولین بنچمارک AnTuTu منتسب به پلتفرم Bay Trail Atom اینتل منتشر شد که می توان گفت تمام رقبایی را که بر معماری ARM تکیه کرده اند با فاصله زیاد پشت سر می گذارد.
Bay Trail نام پلتفرم سال ۲۰۱۳ اینتل برای دستگاه های موبایل است که شامل چیپ های Valleyview خانواده Atom و برخوردار از هسته های پردازشی Silvermont است. همان طور که می دانید اینتل از سال ۲۰۰۸ در این عرصه مشغول به کار بوده و Bay Trail ششمین نسل پلتفرم این شرکت برای دستگاه های موبایل اینترنتی  است.
این روزها هر از گاهی یک چیپ جدید بیرون می آید و رکوردهای جدیدی خلق می کند. در اینجا هم اولین بنچمارک یک چیپ پردازشی از  پلتفرم Bay Trail را داریم:
امتیاز ۴۳.۴۱۶ در بنچمارک آنتوتو (با اندروید ۴.۲.۲) تقریبا ۳۰٪ بالاتر از امتیاز کسب شده توسط اسنپدرگون ۸۰۰ است. ARM و شرکا باید حسابی احساس خطر کنند. 
چیپ های خانواده Bay Trail مبتنی بر فرآیند ساخت ۲۲ نانومتری هستند و از ۴ هسته پردازشی موسوم به Silvermont که روی فرکانس ۲.۱ گیگاهرتز تنظیم شده اند٬ بهره می برند.
از فصل سوم سال ۲۰۱۳ باید منتظر موج جدیدی از دستگاه های اندرویدی مبتنی بر پلتفرم جدید اینتل باشیم٬ به خصوص که مشکلات مصرف انرژی و توان پردازشی نیز به نظر حل شده می رسند.
امیر حسین بازدید : 10 جمعه 14 تیر 1392 نظرات (0)

با کیبورد بلوتوث myType همیشه اداره در جیب تان است

هر چه دنیای به سمت بیسیم شدن می رود، به نظر می رسد ما روز به روز بیشتر در فضایی بسته و متصل فرو می رویم. یکی از محدودیت های بزرگ ابزارهای موبایل همچون تبلت و اسمارت فونها برای انجام حجم بالای کار، کیبورد مجازی آنها است که کار را نسبتا مشکل می کند. 
اما برون دبلیو. رویسدن از فارغ التحصیلان دانشگاه MIT قصد دارد با عرضه کیبورد بیسیم پرتابل myType و شعار «یک "تا" فاصله با میزکار» این مانع بزرگ را از سر راه بردارد. تا همیشه و همه جا بتوانید به سادگی کارهای تایپی سنگین تان را با سرعت بالا روی اسمارت فون و تبلت ها انجام دهید.
این کیبورد جیبی تاشو، به صورت بیسیم و با استفاده از بلوتوث قادر است به آیفون، آیپد نسل دوم، سوم و چهارم، آیپد مینی، آیپاد تاچ، اندرویدی ها و تبلت های ویندوز 8 متصل شود. هنگامی هم که آن را تا می زنید، کلیدها میان یکدیگر قفل می شوند تا کیبورد درون کیف یا جیب تان از هم باز نشود. 
اگر چه در ظاهر با یک کیبورد تاشو و منعطف جیبی سرو کار دارید، اما myType تمام تلاش خود را به کار بسته تا احساس و کیفیت یک کیبورد دسک تاپ معمولی را برای کاربرانش به ارمغان آورد. برای شارژ این کیبورد هم می توانید از پورت میکرو یو اس بی تعبیه شده روی آن بهره ببرید.
البته عمر باتری ۸ ساعته آن می تواند یک روز کاری را در کنارتان دوام آورده و مزاحمتی ایجاد نکند. این کیبورد بیسیم تا حد زیادی در مقابل ریختن مایعات مقاوم است و برد تقریبی آن هم ۱۰ متر اعلام شده که برای کیبورد دوم یک تبلت یا موبایل، بیش از حد هم به نظر می رسد.
ابداع کنندگان این کیبورد اکنون آن را به عنوان یک استارت آپ در kickstarter ثبت کرده اند و با توجه به جمع آوری سرمایه لازم، احتمالا از مرداد ماه شاهد حضور آن در بازار خواهیم بود. 
قرار است myType در رنگ های سیاه، سفید، آبی، سبز و صورتی با قیمت ۵۹ دلار به فروش برسد.
در ادامه مطلب می توانید گالری عکس  این کیبورد زیبا و کم-جا را ببینید.
امیر حسین بازدید : 11 جمعه 14 تیر 1392 نظرات (0)

اپل عنوان «مطمئن ترین شرکت دنیا» را از دست داد

به نظر می رسد دوره پس از استیو جابز برای اپل اصلا شگون نداشته است و با بدبیاری های مداوم همراه بوده است. داستان از شروع سرسره بازی ارزش سهام آغاز شد و منجر به از دست دادن عنوان با ارزش ترین شرکت دنیا  توسط اپل و سقوط به مقام دوم گردید. اما این روند نزولی همچنان ادامه پیدا کرد و  ارزش سهام این شرکت که زمانی از ۷۰۰ دلار عبور کرده بود و خواب های ۹۰۰ دلاری می دید ، اکنون گاهی به کمتر از ۴۰۰ دلار هم می رسد.
اما این داستان همچنان ادامه دارد و حالا نوبت به از دست دادن عنوان «مطمئن ترین (محترم ترین) شرکت دنیا » پس از سه سال رسیده است. مجله اقتصادی barrons هر ساله لیستی از مطمئن ترین شرکت های دنیا را منتشر می کند که در سه سال گذشته رتبه یک جدول در اختیار اپل بوده است. اما در لیست ۲۰۱۳ (که روز گذشته منتشر شد) دیگر نام اپل در کنار عدد یک به چشم نمی خورد!
در رتبه بندی جدید شرکت بیمه برکشایر هاتاوی متعلق به وارن بافت  توانسته در رتبه نخست جای بگیرد و مقام دوم از آن Disney شده است. اپل هم از مقام اول به جایگاه سوم جدول سقوط نموده. گوگل و کوکاکولا هم در مکان های بعدی ایستاده اند.
جالب است بدانید برکشایر هاتاوی سال گذشته در جایگاه دوازدهم این جدول ایستاده بود. مجله بارونز با قدمتی ۹۲ ساله، از سال ۲۰۰۵ انتشار لیست world's most respected companies را آغاز کرده است.
با توجه به اینکه اپل قرار است گزارش مالی سه ماهه سوم ۲۰۱۳ خود را در اول مردادماه منتشر کند، پیش بینی شما از آینده کوتاه مدت و بلند مدت این غول تکنولوژی کوپرتینو نشین چیست؟
امیر حسین بازدید : 100 جمعه 14 تیر 1392 نظرات (0)

اولین تبلیغ موتو ایکس: طراحی شده توسط شما (کاربران)؟

موتورولا یک روز مانده به روز استقلال ایالات متحده٬ تبلیغی برای موتو ایکس را منتشر کرده که در آن نکات جالبی یافت می شود:
- اولین تلفن هوشمندی که شما (کاربران) می توانید آن را طراحی کنید. چون امروزه بایستی این آزادی را برای طراحی چیزهای اطرافتان داشته باشید تا به اندازه خودتان خاص باشند.
- و این تازه شروع کار است. تصور کنید که با داشتن بهترین طراحی٬ مهندسی و کیفیت ساخت چه چیزهایی ممکن می شود.
- ما می دانستیم که این یک چالش خواهد بود. در اصل٬ برخی افراد می گفتند که این شدنی نیست. ولی ما هر شرکتی نیستیم. و هیچ چیز جذابی به سادگی به دست نمی آید.

بحث های میهن پرستانه و سعی در احیای وجهه شرکت نزد مردم امریکا به کنار٬ آیا واقعا موتو ایکس تلفنی خواهد بود که کاربران می توانند آن را طراحی کنند؟
این می تواند یک امتیاز فروش خیلی خوب باشد ولی اگر فقط قرار است امکان انتخاب پردازنده و گرافیک و پوشش پشت دستگاه به کاربران داده شود٬ واقعا نمی شود به آن گفت یک انقلاب. می شود؟
به هر حال باید منتظر ماند٬ به زودی پرده از این محصول هم برداشته می شود.
امیر حسین بازدید : 9 جمعه 14 تیر 1392 نظرات (0)

شنیده های اپلی: قیمت احتمالی آیفون ارزان

طرح های دو بعدی آیفون ارزان٬ قاب های پشتی آن که در رنگ های مختلف لو رفته، و نام هایی مثل budget iPhone و iPhone Light، چیزهایی هستند که از محصول احتمالی اپل می دانیم. جمع همه جمع است و حالا نوبت رسیده به قیمت.
شاید شنیده باشید که مدیرعامل پگاترون (از سازندگان محصولات اپل) گفته که آیفون ارزان، آنقدرها هم ارزان نیست. اما در آخرین مورد از شایعات اپلی٬ سانی دیکسون که مرد پشت صحنه برخی خبرهای اخیر است، این قیمت ها را اعلام کرده:
قیمت آیفون ارزان، مدل ۱۶ گیگابایتی: ۳۴۹ دلار
قیمت آیفون ارزان، مدل ۳۲ گیگابایتی: ۴۴۹ دلار 
قیمت آیفون ارزان، مدل ۶۴ گیگابایتی: ۵۴۹ دلار
با این اوصاف قیمت هر مدل از آیفون ارزان ۳۰۰ دلار پایین تر از مدل مشابه از نظر حافظه٬ در رده آیفون 5S خواهد بود.
مشخص نیست که اپل از چه پردازنده، نمایشگر و دوربینی در آیفون ارزان استفاده می کند و البته انتظار نداریم این آیفون جدید مجهز به قطعات آیفون 5S باشد. موارد معقول می تواند اینها باشد: حفظ نمایشگر رتینا٬ استفاده از دوربین ۸ مگاپیکسلی آیفون 4S یا ۵ مگاپیکسلی آیپد٬ و استفاده از چیپ A5. هر چیزی بیشتر از اینها قاعدتا روی قیمت تاثیر منفی خواهد گذاشت.
راستی بدنه آیفون ارزان آنقدرها هم با کیفیت به نظر نمی رسد. باید دید آیا محصول نهایی هم همین حس را منتقل می کند یا خیر.
نظر شما در باره این محصول چیست؟
امیر حسین بازدید : 11 جمعه 14 تیر 1392 نظرات (0)

لنز چشمی با قابلیت سه برابر زوم

گروهی از محققان بین المللی اولین کانتکت لنز تلسکوپی را ساختند. کانتکت لنزی که اگر آن را روی چشم‌ بگذارید، خواهید توانست هر چیزی که می‌بینیند را تا سه برابر بزرگنمایی کنید.این لنز از دو بخش تشکیل شده: بخش میانی که نور از آن رد شده و دید معمولی را ممکن می کند و بخش کناری که به شکل تلسکوپی ساخته شده و امکان زوم ۲.۸ برابر را به کاربر می دهد. تصاویر زیر نشان دهنده زومی هستند که با این لنز به دست می آید:

برگ برنده این کانتکت لنزها، عرض ۱.۱۷ میلیمتری آنها است که اجازه می دهد بدون دردسر روی چشم قرار بگیرند. نمونه‌های قبلی ۴.۴ میلیمتر ارتفاع داشتند که استفاده از آنها را در زندگی واقعی، غیرعملی می کرد.

getImage-2-640x520-001-500-001-500px-narenji-ir.jpg

امیر حسین بازدید : 16 جمعه 14 تیر 1392 نظرات (0)

باز-ابداع فوکوس ویدیویی با EOS 70D سریع و خشمگین کانن

مدت ها است که تمرکز دوربین های حرفه ای DSLR بر عکاسی است و آنگونه که باید و شاید در آنها به بحث فیلمبرداری و ضبط تصاویر ویدیویی توجهی نمی شد. البته طی دو سه سال اخیر با رقابت شدید میان دوربین سازهایی چون کانن و نیکون و پنتاکس، این دوربین ها در زمینه ضبط ویدیو هم بسیار توانمند شده اند. 

به دنبال فیلمبرداری با کیفیت حرفه ای اما قیمتی نسبتا ارزان می گردید؟ احتمالا دوربین های جدید DSLR می توانند گزینه مناسبی باشند. اما برای بسیاری از کاربران، یک دوربین با لنز قابل تعویض شاید بهترین انتخاب نباشد. 
زیرا هندی کم ها و دوربین های فیلمبرداری با کیفیت تر معمولا قابلیت فوکوس خودکار بسیار قدرتمندتری را عرضه می کنند. اما در DSLR ها اگر نتوانید با فوکوس دستی فیلمبرداری کنید، احتمالا نتیجه کار با فوکوس خودکار چندان نرم و دلخواه نخواهد بود. 
اما امروز داستان فیلمبرداری با دوربین عکاسی، وارد عصر تازه ای شد. کانن با دوربین درخشان EOS 70D خود می خواهد بازی را تغییر دهد. در ظاهر شما با یک 20.2 مگاپیکسلی روبرو هستید که تفاوت چندانی با دیگر DSLRهای میان رده ندارد. اما با نگاهی به درون، در خواهید یافت که همه چیز تغییر یافته است.
در ادامه مطلب با مدرسه نیوز همراه باشید تا بیشتر به این فیلمبردار قدرتمند کاننی بپردازیم.
امیر حسین بازدید : 28 جمعه 14 تیر 1392 نظرات (0)

اپل و دریافت پتنت "حاشیه هوشمند" نمایشگر٬ منطقه لمسی دوم

حتما تا به حال شده به این فکر کنید که چرا شرکت ها از حاشیه نمایشگر دستگاه هایی که می سازند به عنوان یک منطقه لمسی دوم استفاده نمی کنند؟ گویا اپل در این زمینه قدمی برداشته٬ نکته جالب اینکه پتنت مورد بحث٬ جزو پتنت های خریده شده از کداک است.
پتنت شماره ۸.۴۷۷.۱۱۴  نشان دهنده یک روش دوم برای وارد کردن دستورات لمسی است. این پتنت سیستمی را برای دستگاه های قابل حمل توصیف می کند که در آن حاشیه نمایشگر لمسی است٬ و نیز به طور بخشی یا کلی قابلیت عبور نور از خود را دارد.

وقتی سیستم تشخیص دهد که سنسور حاشیه نمایشگر (دایره ای که با عدد ۷۳ مشخص شده) لمس گردیده٬ نمایشگر به دو بخش تقسیم می شود که اولی ناحیه فعال و مورد استفاده در حال حاضر است و بخش دوم (L مانند) نیز به واسطه دستور دریافتی از حاشیه هوشمند نمایشگر فعال شده: 

در این پتنت وضعیت های مختلفی برای شکل ظاهری حاشیه نمایشگر ذکر شده٬ از یک تغییر ساده در رنگ با استفاده از LED گرفته تا تغییر پیچیده ای مثل تبدیل از حالت مات به شفاف. البته هیچ معلوم نیست٬ شاید این پتنت هم مثل بسیاری دیگر از پتنت ها٬ هرگز راهی به محصولات نهایی پیدا نکند.

تعداد صفحات : 17

درباره ما
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید. من نوجوانی 14 ساله هستم از کشور بزرگ و سرافراز ایران. با ما همراه باشید تا از علم و فناوری های ایران و جهان هستی با خبر بشوید.در این وب سایت شما میتوانید مطالبی همچون اخبار گوشی های همراه و رایانه ها و لپ تاپ ها و هزاران محصول جدید را دریابید. امیدوارم همیشه سالم و سرافراز باشید. نویسنده و طراح این وب:امیر حسین علیپور
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتون درمورد وبلاگ ها و سایت های مدرسه نیوز چیست؟
    به نظر شما ما باید بیشتر از چه مطالبی استفاده کنیم؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 336
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 20
  • بازدید ماه : 11
  • بازدید سال : 418
  • بازدید کلی : 15,357