loading...
مدرسه نیوز در رز بلاگ
امیر حسین بازدید : 8 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)

موتو ایکس رسما معرفی شد: چیپ ٬X8 نمایشگر ۴.۷ اینچی ٬720p AMOLED دوربین ۱۰ مگاپیکسلی کلیر پیکسل

در یکی از عجیب ترین شب های معرفی محصول که نارنجی به خاطر می آورد و نماد بارز کج سلیقگی گوگل و موتورولا است٬ موتو ایکس بدون مراسم زنده معرفی شد. البته همه اینها جزئی از نقشه است.
به نظر می رسد موتورولا هنوز در اجرای مراسم های زنده آنقدرها پیش گوگل اعتبار ندارد که اجازه برادر بزرگتر برای چنین مراسمی را به دست بیاورد و نتیجه اش می شود اینکه به جای یک نمایش پر هیجان در مقابل انبوه حضار٬ یک ویدیوی ضبط شده پخش می کند.
به هر حال می پردازیم به خود محصول. بیایید ببینیم موتو ایکس چه قصه ای دارد. مشخصات اصلی آن عبارت هستند از:
-عرض ۶۵.۳ و طول ۱۲۹.۳ میلیمتر
-ضخامت از ۵.۶ تا ۱۰.۴ میلیمتر
-نمایشگر ۴.۷ اینچی AMOLED با کیفیت HD 720p
-وزن ۱۳۰ گرم
-باتری ۲۲۰۰ میلی آمپر با قابلیت مکالمه تا ۱۳ ساعت
-دوربین عقب ۱۰ مگاپیکسلی از نوع CLEAR PIXEL به همراه فلش ال ای دی و قابلیت ضبط ویدیو 1080p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه
-دوربین جلو ۲ مگاپیکسل با کیفیت ویدیو 1080p
-سیستم عامل اندروید ۴.۲.۲
-سیستم پردازشی X8
-۲ گیگابایت رم
- حافظه ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت (۵۰ گیگابایت فضای ابری گوگل درایو تا ۲ سال)
-بلوتوث 4.0 LE + EDR
-وای فای  802.11a/g/b/n/ac دو بانده
صفحه رسمی موتو ایکس در سایت موتورولا هم اکنون فعال است. هنوز از قیمت بین المللی آن صحبتی به میان نیامده ولی تحت قرارداد اوپراتور با قیمت ۱۹۹ و ۲۴۹ دلار برای مدل های ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی عرضه می شود. (به نظر نمی رسد قیمت نسخه بین المللی آن کمتر از ۳۵۰ دلار باشد.) 
در ادامه مطلب گالری تصاویر محصول جدید و مشترک گوگل و موتورولا را مشاهده کنید.مدرسه نیوز به زودی مطالب بیشتری درباره این محصول منتشر خواهد کرد.

 
امیر حسین بازدید : 9 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)

دو اپلیکیشن جدید موتورولا برای موتو ایکس در فروشگاه های کروم و اندروید قرار گرفت

در حالی که دقایقی به مراسم موتورولا برای رونمایی از موتو ایکس مانده٬ اپلیکیشن های جدیدی در کروم استور و پلی استور قرار گرفته.
در کروم استور شاهد اپلیکیشنی به نام Motorola Connect خواهید بود که تصویر بالا نمایی از آن را نشان می دهد و با آن می توان در داخل مرورگر کامپیوتر دید که چه کسانی به شما زنگ زده اند یا پیامک فرستاده اند٬ نیازی هم به دسترسی به تلفن نیست.
از داخل این اپکلیکیشن مخصوص کروم حتی می توان به پیامک های متنی نیز جواب داد٬ ویژگی جذابی که دل هر کاربری شبیه آن را  می خواهد. این اپلیکیشن علاوه بر موتو ایکس قابل استفاده برای سه تلفن جدید خانواده دروید نیز هست.
اما از آن که بگذریم می رسیم به اپلیکیشن مهاجرت به موتو ایکس با نام Motorola Migrate برای اندروید که قرار است کار انتقال اطلاعات از تلفن اندرویدی قبلی به موتو ایکس را تسهیل کند و برای اندروید ۲.۲ به بالا عرضه شده.

باید آن را بر روی تلفن قدیمی نصب کرد و سپس نزدیک تلفن جدید گرفت تا با اسکن کردن کد QR کار انتقال داده هایی نظیر پیامک ها٬ تاریخچه تماس٬ فهرست تماس٬ فایل های چند رسانه ای٬ و تنظیمات صدا و روشنی صفحه نمایش انجام شود.
امیر حسین بازدید : 5 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)

دوربین بدون آینه Panasonic GX7، رویای عکاسان حرفه ای

با عرضه Lumix GX7، پاناسونیک یکی از تماشایی ترین محصولات بهره مند از تکنولوژی بدون آینه، با لنز قابل تعویض خود را طی چند سال اخیر به بازار آورده است. این دوربین دنباله ای بر GX1 است که چند سال پیش به بازار عرضه شد و اکنون پاناسونیک تغییرات فراوانی در طراحی و حس کاربری این دوربین ایجاد کرده است.
GX7 محصولی بزرگتر، سنگین تر و با جای دست یا گریپ است که نگهداری آن را هنگام عکاسی آسان تر می کند. بخش بیرونی این دوربین هم از ترکیب رنگ نقره ای خوش فرم و بدنه سیاه آلیاژ منیزیوم ساخته شده است.
پاناسونیک می گوید سنسور این دوربین را به طور کامل بازطراحی کرده است. لذا این سنسور ۱۶ مگاپیکسلی میکرو چهار سوم، حساسیتی ۱۰ درصد بیشتر از نمونه قبلی (GX1) دارد. این دوربین همچنین از آخرین نسخه موتور پردازش تصویر Venus پاناسونیک بهره مند است که به شکل بسیار تاثیرگذاری باعث کاهش نویز  تصاویر (حتی هنگام استفاده از ISO بالا) می شود. این دوربین از سیستم فوکوس خودکار تازه ای بهره می برد که می تواند از عدد صفر نقطه کانونی تا -4EV به خوبی عمل کند. یعنی در محیطی بسیار بسیار تاریک.

دوربین Lumix GX7 دارای امکانات و قابلیت های بسیار فراوانی است که آن را کمی برتر از بهترین دوربینهای بدون آینه هم رده خود، همچون سونی، سامسونگ و فوجی فیلم قرار می دهد. از این موارد می توان به قابلیت شخصی سازی فوکوس و نمایاب الکترونیک درونی اشاره کرد. اولی فوکوس دستی را بسیار راحت تر می کند. و دومی هم برای عکاسانی است که واقعا از ایستادن پشت یک نمایشگر و ثبت تصاویر و لحظه ها متنفرند.
یکی دیگر از قابلیت های جذاب این دوربین نمایشگر پشتی آن است که یک LCD با آزادی عمل ۹۰ درجه است. پاناسونیک بر خلاف سامسونگ و سونی برای نمایشگر و نمایاب الکترونیک خود سراغ LCD رفته و ترجیح داده از OLED استفاده نکند. زیرا عقیده دارد این کار باعث بهبود دقت رنگ ها شده و از اشباع زیاد آنها جلوگیری می کند.
این دوربین خارق العاده قرار است با قیمت ۱۰۰۰ دلار، به همراه یک لنز 42-14 میلیمتری از یک ماه دیگر وارد بازار شود.
امیر حسین بازدید : 7 جمعه 11 مرداد 1392 نظرات (0)

عکس های جدید از بدنه آلومینیومی آیپد ۵

همان طور که می دانید آیپد ۵ با زبان طراحی آیپد مینی ساخته و معرفی خواهد شد. یعنی حاشیه های چپ و راست کاهش می یابند. در نتیجه عرض دستگاه کم می شود٬ می پرسید چقدر؟
عکس های جدیدی که لو رفته نشان می دهد که عرض آیپد ۵ حدود ۱.۷۷ سانتی متر نسبت به نسل های قبلی آیپد ۹.۷ اینچی کاهش یافته و از ۱۸.۵۷ به ۱۶.۸ سانتی متر رسیده. حاشیه دو طرف نمایشگر نیز گویا در حد ۳ میلیمتر است که البته شاید بعد از اسمبل نمایشگر٬ کمی بیشتر شود.
انتظار می رود طول (ارتفاع) دستگاه با آیپد های قبلی یکسان و در حد ۲۴ سانتی متر بماند ولی وزن آن به طرز چشمگیری کاهش خواهد یافت تا در محدوده ۴۵۰ تا ۵۰۰ گرم قرار گیرد.
با توجه به عکس های جدید٬ وجود بلندگوهای استریو نیز در این دستگاه تایید شده. جای لنز دوربین کمی به بیرون متمایل گشته و داخل دستگاه نیز یک بازآرایی نو را نشان می دهد.
نکته جالب کیفیت و هارمونی داخل این بدنه آلومینیومی است٬ جایی که کمتر سازنده ای به آن توجه نشان می دهد. عکس های بیشتر از این بدنه که فقط ۱۰۰ گرم وزن دارد و لبه های آن با الماس تراش خورده را در ادامه مطلب ببینید.
امیر حسین بازدید : 8 پنجشنبه 10 مرداد 1392 نظرات (0)

چرا چینی ها نمی توانند برند هایی معتبر داشته باشند؟

کمپانی های چینی آیپد می سازند، قطار های پر سرعت تولید می کنند و در صنعت مخابرات حرف های بسیاری برای گفتن دارند، اما تمام این موارد تحت نام و برند شرکت های غیر چینی صورت می پذیرد. به راستی چرا خود چینی ها نمی توانند صاحب برندی معتبر باشند؟بسیاری از شرکت های معتبر همچون اپل، ساخت محصولات خود را در چین انجام می دهند، و از منابع این کشور بهره می برند. اما چرا کمپانی های چینی از منابع کشورشان جهت ساخت نام و برندی لوکس برای خود استفاده نمی کنند؟ آیا تا به حال نام شرکتی چینی را به خاطر کیفیت بالای محصولاتش شنیده اید؟دو هنرمند چینی زمانی که قصد داشتند تا برند X+Q را به وجود آورند، این مشکل را از نزدیک احساس کردند. کمپانی آن ها مجسمه هایی فوق العاده می ساخت؛ مجسمه هایی که در فروشگاه های موزه گوگنهایم نیویوک و مراکز معتبر دیگر، به فروش می رفت.بنیانگذاران این برند، یکی از مشکلات شرکت های چینی را نبود تامین کننده مناسب بر می شمارند. در اوایل امسال، آن ها به خاطر مشکلی که در مواد اولیه ساخت مجسمه برایشان پیش آمده بود، مجبور شدند تا ۲۰۰ مجسمه را دور بیندازند و سفارشات خود را برای ۳ ماه به عقب بیندازند.

پیدا کردن طراح و معمار ماهر نیز یکی دیگر از مشکلات است، به خصوص زمانی که بحث قطعات حساس و ظریفی همچون ساعت و جواهر آلات مطرح باشد. زمانی که Guillaume Brochard قصد تاسیس برند جواهر چینی Qeelin در سال ۲۰۰۴ را داشت، به خاطر اینکه نتوانست کارگاه تولیدی قابل اطمینان را در چین پیدا کند، محصول خود را به فرانسه برد تا جواهرات خود را در آنجا تولید کند.بحث زمان، نکته ای کلیدی برای ایجاد یک برند محسوب می شود. شاید برای ایجاد یک نام معتبر، مجبور شوید ۱۵ تا ۳۰ سال زمان صرف کنید، در حالی که تجارت های چینی می توانند در عرض ۳ سال به سود دهی برسند. آقای Brochard در این رابطه می گوید:‌ «افراد باهوش در چین علاقه ای به تجارت هایی که برای سود دهی، نیاز به زمان طولانی دارند، نشان نمی دهند، چرا که موقعیت های اقتصادی بهتری برای آن ها وجود دارد.»برند های معتبر غربی، نیروی انسانی خود را برای چند دهه، بر روی حوزه ای خاص از محصولات متمرکز می کنند و این موضوع باعث می شود که افراد به نهایت تبحر در کار خود دست یابند. در حالی که بازار کار چنین ثباتی را کمتر دارد. نرخ تغییر سالانه نیروی انسانی در چین ۱۹ درصد است، در حالی که چنین رقمی برای مثال در آلمان، تنها ۵ درصد است.بنیانگذار X+Q می گوید: «جوامع غربی با ثبات هستند و همه چیز به آرامی تغییر می کند، در حالی که در چین تمام مردم می خواهند راه صد ساله را در یک شب طی کنند و خیلی سریع پولدار شوند»

بنیانگذار یکی از معدود برند های معتبر چینی، همکاری خود با یک کمپانی فرانسوی را باعث تغییر نگرش اقتصادیش می داند. آقای Jiang Qiong در سال ۲۰۰۸ برند Shang Xia را بنیانگذاری کرد. وی می گوید که فرانسوی ها به او یاد دادند که آینده نگر باشد و نقشه هایش را برای طولانی مدت طراحی کند. کت های پشمی برند Shang Xia اکنون هر کدام با قیمت ۶ هزار دلار به فروش می رسند و آقای ‍Qiong در مورد تولید در داخل کشورش چنین می گوید: «صنعتگر، هنرور و استادکار قابل هنوز هم در چین پیدا می شود، به شرط اینکه حوصله به خرج دهید و حاضر باشید هزینه های آن را تقبل کنید» 
با تمام این تفاسیر، برند های چینی نقطه قوتی در بازار خود دارند که کمپانی های غربی برای رسیدن به آن حاضر به هر کاری هستند. این برتری عبارت است از جامعه ای میلیاردی از مشتریان چینی؛ مشتریانی که تحقیقات نشان می دهد ترجیحشان کالاهای ساخت چین است.
امیر حسین بازدید : 10 پنجشنبه 10 مرداد 1392 نظرات (0)

نتایج بنچمارک اکسپریا Z اولترا با قلب اسنپدراگون ۸۰۰

سونی اکسپریا زد اولترا نه فقط با صفحه نمایشگر بزرگش چشم ها را معطوف خود کرده بلکه جزو معدود دستگاه هایی است که با قلب اسنپ دراگون ۸۰۰ زنده است. دو گیگابایت رم در کنار جی.پی.یوی آدرنو ۳۰۰ در کنار غول-پردازنده دستگاه حرفی باقی نمی گذارد. وبگاه جی.اس.ام آرنا فرصت کرده این تلفن را در دست ( احتمالاً دو دست ) بگیرد و چند بنچمارک و آزمایش روی آن اجرا کند.
در ادامه مطلب می توانید نتایج به دست آمده را مشاهده کنید.

امیر حسین بازدید : 8 پنجشنبه 10 مرداد 1392 نظرات (0)

در سه ماه اخیر رخ داد: فراتر رفتن دانلودهای گوگل پلی از اپ استور

App Annie جدیدترین گزارش خودش را مربوط به فصل دوم سال ۲۰۱۳ منتشر کرده و طبق آن تعداد دانلود های صورت گرفته از گوگل پلی در این سه ماه٬ از اپ استور فراتر رفته ولی با وجود این هنوز درآمد فروشگاه گوگل کمتر از فروشگاه اپل است.
طبق آمار به دست آمده٬ گوگل پلی ۱۰٪ بیش از اپ استور دانلود داشته ولی در آن سو اپل ۲.۳ برابر فروشگاه گوگل درآمد کسب کرده.
بیشترین دانلودها برای اپل توسط کاربران چینی و ژاپنی رقم خورده و بخش اعظم درآمد این فروشگاه را نیز امریکا و ژاپن رقم زده اند.
اما در سمت گوگل باید به امریکا و کره جنوبی به عنوان منشا بیشترین دانلودها اشاره کرد. ژاپن، کره و امریکا نیز به ترتیب بیشترین درآمد گوگل پلی را رقم زده اند.
برای iOS این بازی ها هستند که پیشتاز اند٬ ۴۰٪ کل دانلودها و ۷۵٪ درآمد اپ استور را بازی ها رقم زده اند. با این حال موسیقی و اپلیکیشن های شبکه اجتماعی نیز در بالا رفتن آمارها دخالت موثری داشته اند.
گوگل پلی نیز ۴۰٪ دانلود ها و ۸۰٪ درآمد خود را مرهون بازی ها است و پس از آن اپلیکیشن های ارتباطی یک برنده بزرگ به حساب می آیند.
امیر حسین بازدید : 9 پنجشنبه 10 مرداد 1392 نظرات (0)

مشخصات تبلتی از نوکیا: اسنپدرگون ۸۰۰ و ویندوز آرتی

بنچمارکی که در بالا می بینید، مشخصات حدودی تبلتی از نوکیا را به دست می دهد. محصولی که می تواند به همین زودی ها معرفی شود، شاید در IFA 2013  که از ۱۵ شهریور آغاز خواهد شد. 
طبق مشخصات ثبت شده در GFXBench این تبلت از چیپ ۴ هسته ای و گرافیک آدرنو ۳۳۰ برخوردار است٬ بنابراین با چنین ترکیبی به احتمال زیاد پردازنده نیز اسنپدرگون ۸۰۰ خواهد بود.
رزولوشن نمایشگر ۱۳۷۱ در ۷۷۱ پیکسل ذکر شده که مساوی با کیفیت نمایشگر سرفیس (تبلتی با عمر نزدیک به ۱ سال) است٬ شاید رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ برای تبلت های اندرویدی در حال رایج شدن باشد٬ ولی گویا نوکیا هنوز به فرصت بیشتری برای بالا بردن آن نیاز دارد.
شاید هم این محصول به عرضه نهایی نرسد. با توجه به فاصله گرفتن اکثر تولیدکنندگان و شرکای سخت افزاری مایکروسافت از ویندوز آرتی ٬ بعید نیست نوکیا هم به نتیجه مشابهی برسد و با آنها همراه شود. باید منتظر آینده بمانیم.
امیر حسین بازدید : 10 پنجشنبه 10 مرداد 1392 نظرات (0)

بهترین دوربین های کامپکت ارزان قیمت ۲۰۱۳

هرگاه تصمیم به خرید دوربین می گیرید و چرخی در بازار می زنید، با صدها مدل متنوع از هر دسته (از ببین و بگیر تا بدون آینه یا DSLR) روبرو می شوید که تصمیم گیری نهایی را بسیار سخت می کنند. از سویی نگران این هستید که «آیا این دوربین مناسبی برای من است؟» و از سوی دیگر از خود می پرسید «واقعا بهترین دوربین را با این پول خریدم؟»
و هر فردی را آشنا با بازار دوربین های دیجیتال گیر بیاورید، از او می پرسید «به نظرت در رنج فلان تا فلان چه دوربینی بخرم بهتر است؟» با توجه به این تفاسیر و احساس نیاز کاربران عزیز نارنجی ، تصمیم داریم طی هفته های آینده به ارائه لیستی از بهترین دوربین های سال در گروه بندی های مختلف بپردازیم.
اگر چه این لیست هیچگاه کاملا بی نقص نخواهد بود و همیشه به نکات تکمیلی شما دوستان نیاز خواهد داشت، اما سعی می کنیم با نگاهی به دوربین های موجود در بازار، لیستی کاربردی را در هر دسته عرضه کنیم.
در اولین قسمت این مجموعه با لیستی از «بهترین دوربین های کامپکت ارزان قیمت» در ادامه مطلب با شما همراه خواهیم بود.
اینکه چه دوربینی بخرید، کاملا بستگی به کارکرد آن برای شما و استفاده معمول تان دارد. آیا به دنبال عکاسی حرفه ای و تجاری هستید؟ یا می خواهید یک دوربین رده بالا و پیشرفته در جیب تان داشته باشید؟ یا به دنبال گزینه ای کاملا مناسب برای سفرهای طولانی می گردید؟ شاید هم یک همه کاره جمع و جور لازم دارید که در میهمانی های خانوادگی به ثبت لحظات خاطره انگیز بپردازید؟
پس قبل از هر چیزی، ابتدا هدف خریدتان را مشخص کنید و آنگاه ببینید حداقل و حداکثر چه مبلغی را می خواهید برای آن هزینه کنید. شاید شما چند میلیون برای دوربین کنار گذارده باشید، اما با توجه به نیازهای تان تنها چندصد هزار تومان کافی باشد.
پس از اتخاذ این تصمیمات نسبتا سخت، اکنون نوبت انتخاب دوربین است. و در اولین قدم می خواهیم سراغ ارزان ترین ها برویم، بهترین دوربین های کامپکت همه کاره ۲۰۱۳. شاید همین جا انتخاب تان را انجام دادید. اگر هم اینها راضی تان نمی کنند، در هفته های آینده منتظرادامه مجموعه «راهنمای خرید دوربین» مدرسه نیوز باشید.

امیر حسین بازدید : 8 پنجشنبه 10 مرداد 1392 نظرات (0)

ارائه اپلیکیشن آفیس مایکروسافت برای اندروید

اواخر بهار امسال بود که مایکروسافت با ارائه اپلیکیشن آفیس برای آیفون، نگاه های بسیاری را به سوی خود معطوف کرد. اکنون بار دیگر محبوب ترین مجموعه نرم افزاری غول قدیمی دنیای کامپیوتر، آماده خبر سازی، با ورود به دنیای اندروید است. مایکروسافت امروز اپلیکیشن آفیس را برای سیستم عامل موبایل گوگل عرضه کرد.نسخه اندروید آفیس تنها بر روی موبایل ها کار می کند و صاحبان تبلت های اندرویدی باید مانند آیپد داران، فعلا به نسخه تحت وب آفیس رضایت دهند. همچنین شایان ذکر است که اپلیکیشن آفیس تنها بر روی اندروید نسخه ۴ به بعد اجرا خواهد شد و نسخه های پایین تر این سیستم عامل را پشتیبانی نمی کند.همانند نسخه آیفون، اپلیکیشن آفیس بر روی اندروید هم رایگان است، اما در صورتی که قصد استفاده از آن را دارید، باید اشتراک آفیس ۳۶۵ را از مایکروسافت خریداری کنید. البته خریداران اجازه دارند تا اشتراک آفیس خود را بر روی ۵ دستگاه، استفاده نمایند.

تمام ویژگی های دو نسخه آیفون و اندروید مشابه یکدیگر خواهند بود و قابلیت ها برنامه های ورد، اکسل و پاورپوینت بر روی صفحه موبایل شما نقش خواهد بست. تنها تفاوت دو نسخه این است که بر خلاف آیفون، شما نمی توانید از داخل اپلیکیشن مستقیما اشتراک افیس ۳۶۵ را خریداری نمایید.سرویس ابری مایکروسافت، اسکای درایو، وظیفه ذخیره فایل ها بر روی خود را در این اپلیکیشن بر عهده دارد. کاربرانی که اشتراک آفیس را خریداری کرده باشند، می توانند از ۲۰ گیگابایت فضای اضافی، بر روی این سرویس بهره مند شوند.هم اکنون می توانید اپلیکیشن آفیس برای اندروید را از گوگل پلی به رایگان دانلود نمایید. اما آیا حاضر هستید برای استفاده از مجموعه نرم افزاری آفیس بر روی موبایل خود، هزینه اشتراک آفیس ۳۶۵ را بپردازید؟ چه اپلیکیشن هایی را جهت ویرایش فایل ها در اندروید پیشنهاد می کنید؟
امیر حسین بازدید : 7 پنجشنبه 10 مرداد 1392 نظرات (0)

موتو ایکس از فناوری شبه oversampling برخوردار خواهد بود؟

در باب دوربین موتو ایکس پیشتر خبردار شده بودیم که قرار است از دوربین ۱۰ مگاپیکسلی کلیر پیکسل برخوردار باشد. از تازه واردهای دیگر موتورولا که اخیراً معرفی شده اند - Droid Maxx و Ultra و Mini - می توان حدس زد که توان نورگیری موتو ایکس در شرایط نورِ کم خیلی بهتر از میانگین تلفن های موجود باشد.
گفته می شود که دوربین موتو ایکس پیکسل های 1.4 میکرونی خواهد داشت. این عدد نشان دهنده اندازه هر پیکسل است. جالب اینکه این اندازه از تلفن های موجود - مانند دوربین 1.1 میکرونی گلکسی اس ۴ - بزرگتر هم هست. پیکسل بزرگتر به دلیل وسعت بیشتری که تحت تابش قرار می گیرد باعث بهتر شدن کیفیت تصاویر در محیط های کم نور می شود.
از آن جالب تر شایعاتی است که زمزمه های آن شنیده می شود: استفاده از فناوری مشابه Oversampling در موتو ایکس؛ چیزی که در تلفن های پیورویوی نوکیا به کار رفته است. پیورویو هر ۷ پیکسل را ترکیب می کند و یک ابر پیکسل با اطلاعات رنگ دقیق تری تولید می کند.
و موتو ایکس موتورولا قرار است همین کار را هنگام ضبط ویدیو انجام دهد. هر ۴ پیکسل را ترکیب و یک پیکسل بی نقص بسازد. همچنین گفته می شود که دوربین موتو ایکس توان ضبط ویدیوی 1080p با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد. نو رسیده گوگل-موتورولا به صدا هم بی توجه نبوده و سه میکروفن برای ضبط سه بعدی صدا در خود خواهد داشت.
اینها شایعاتی هستند که قند در دل هر عاشق فناوری آب می کنند؛ اما اگر، به حقیقت بپیوندند. شما فکر می کنید این همه خبر خوب حقیقت خواهد یافت؟
امیر حسین بازدید : 9 پنجشنبه 10 مرداد 1392 نظرات (0)

کارت های شناسایی بی سیم٬ در معرض خوانش و هک از راه دور

سامانه بازشناسی با امواج رادیویی (به اختصار RFID)  در برخی ساختمان ها به کار می رود تا افراد با نزدیک کردن کارت شناسایی بی سیم خود به محل قرار گیری دستگاه گیرنده که روی درب نصب می شود٬ وارد محل های مختلف شوند. با این روش امنیت و سطح دسترسی افراد به مکان های مختلف تحت کنترل تیم امنیتی ساختمان قرار می گیرد.
با این حال لازم است بدانید که کارت های RFID اکنون بیش از هر زمان دیگری آسیب پذیر هستند٬ به خصوص با کشف جدیدی که توسط محقق امنیتی فران براون صورت گرفته و نشان می دهد که این کارت ها می توانند از راه دور٬ مورد خوانش قرار گرفته و با کپی کردن داده ها٬ یک نسخه جعلی از روی آنها ساخته شود.
با استفاده از دستگاهی که براون ساخته٬ هر فرد خرابکاری می تواند با عبور از کنار دارنده کارت ٬RFID یک نسخه جعلی از روی کارت او بسازد٬ حتی اگر کارت اصلی داخل کیف یا جیب قرار گرفته باشد. در نتیجه دستبرد به محل هایی که کارت مورد نظر به آنها دسترسی دارد٬ مثل آب خوردن آسان می شود.
به نظر می رسد در سال های آینده٬ نیازی جدی به تغییرات گسترده در فناوری های امنیتی احساس شود. هم اکنون نیز هکرها روزانه روش های جدیدی برای به دست گرفتن کنترل دستگاه ها و حتی فریب دادن سیستم های هدایت و ناوبری می یابند.
به نظر می رسد آقای براون فقط به هک کردن چیپ های RFID کنش پذیر (Passive) پرداخته که منبع تغذیه داخلی ندارند٬ ولی این ابزارها حتی از مدل های دارای منبع تغذیه نیز آسیب پذیرتر هستند. برای مثال کارت های اعتباری که باید برای فعال شدن در مقابل یک دستگاه تشخیص دهنده قرار بگیرند نیز طعمه های خوبی برای چنین حربه ای هستند. اتومبیل هایی که سوییچ آنها از چیپ RFID برخوردار است هم می توانند با چنین روشی هدف سرقت قرار بگیرند.
سیستم های RFID بسیار نا امن هستند و هیچ نوع رمزنگاری ندارند٬ بنابراین سوء استفاده از آنها در چنین دوره و زمانه ای کاری است بسیار آسان و دیگر نمی توان به آنها راهکارهای امن گفت.
امیر حسین بازدید : 8 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

واکنش سامسونگ به گزارش Anandtech: کاملا بی گناه هستیم

The Verge گزارش می دهد که سامسونگ به گزارش دیشب Anandtech درباره تغییر رفتار چیپ اکتا در نرم افزارهای بنچمارک واکنش نشان داده و مدعی شده که هیچ کار خطایی از این شرکت سر نزده.
همان طور که می دانید Anandtech به شواهدی دست یافته که نشان می دهد هسته های پردازشی و گرافیکی چیپ اگزینوس ۵ اکتا٬ در بنچمارک ها از حالت عادی خود فراتر رفته و تغییر فرکانس می دهند تا عملکرد بهتری ثبت نمایند٬ چیزی که باعث شده امتیازهای گرافیکی این چیپ ۱۱ درصد بالاتر از حد واقعی ثبت شود.
واکنش سامسونگ چیست؟ این شرکت مدعی است که «هیچ وسیله خاصی با هدف کسب امتیازهای بالاتر در بنچمارک ها استفاده نکرده» و می افزاید: «در شرایط عادی٬ [گرافیک] گلکسی S4 تا فرکانس ۵۳۳ مگاهرتز را در بهترین حالت عملکردی خود پشتیبانی می کند.»
طبق ادعای سامسونگ "اپلیکیشن های تمام صفحه" (یعنی هر اپی که در آن نوار وضعیت یا status bar مشاهده نمی شود) مانند دوربین٬ مرورگر٬ پخش کننده ویدیو٬ و ابزارهای ثبت بنچمارک٬ طوری دسته بندی شده اند که بهترین عملکرد پردازشی-گرافیکی در آنها میسر باشد. این شرکت می افزاید که با این حال٬ بسیاری بازی ها نیازمند بالاترین سرعت نیستند و در نهایت مشخص نیست که چه برنامه های دیگری از کلاک بالاتر سود می برند.

اما سامسونگ که ادعا کرده از هیچ وسیله خاصی برای کسب امتیازهای بالاتر استفاده نکرده٬ هنوز هیچ اشاره ای به یافته های AnandTech که نشانگر وجود کدهایی مخفی برای شناسایی و هدف قرار دادن ابزارهای بنچمارک و کسب امتیازهای بالاتر است٬ نکرده.

جالب اینجا است که AnandTech علاوه بر نمایش کدها (تصویر بالا) به این نکته نیز اشاره می کند که حتی سایر اپلیکیشن های بنچمارک ذکر نشده در کد فوق نیز تحت تاثیر کد مخفی دیگری که این سایت به آن لقب BenchmarkBooster داده٬ رفتار مشابهی را بروز می دهند.
حالا ادعاهای طرفین این ماجرا را در اختیار داریم. قضاوت با مخاطبین است. آیا شما فکر می کنید به کار بردن چنین روشی، هر چند سامسونگ آن را انکار می کند، قابل قبول است؟
امیر حسین بازدید : 8 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

نگاهی به ابعاد: موتو ایکس در کنار آیفون ٬۵ گلکسی اس ۴ و دروید ریزر

چیزی به معرفی موتو ایکس نمانده. تقریبا همه مشخصات اصلی آن لو رفته و فردا ۱۰ مرداد مراسم رونمایی رسمی را خواهیم داشت که در آن باقی قابلیت ها و امکانات محصول به اطلاع عموم خواهد رسید.
ولی اگر می خواهید تصویری از ابعاد این تلفن در کنار یک تلفن هوشمند ۴ اینچی٬ یک ۴.۳ اینچی٬‌ و یک ۵ اینچی به دست بیاورید٬ تصویر بالا زمینه ساز مقایسه خوبی است.
به نظر می رسد موتو ایکس با چهارچوبی آلومینیومی٬ روکشی قابل تعویض در پشت٬ وشیشه جادویی در جلو که روی نمایشگر ۴.۵ اینچی آن را پوشانده٬ می خواهد در میانه بازار قرار بگیرد. با توجه به اندازه نمایشگر آن٬ باید گفت مساحت و ابعاد کلی این تلفن خیلی خوب کنترل شده و حاشیه های نمایشگر چه در طرفین و چه در بالا و پایین٬ هارمونی خوبی دارند.
در ادامه مطلب می توانید دو عکس مطبوعاتی با کیفیت از دو مدل سفید و سیاه موتو ایکس را هم ببینید.

امیر حسین بازدید : 9 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

SlateBook x2: هیبریدی جدید اچ پی٬ با اندروید ٬۴.۲ نمایشگر تمام اچ دی و چیپ تگرا ۴

شعاری که اچ پی برای تبلت هیبریدی SlateBook x2  برگزیده این است: ۱۰۰٪ نوت بوک. ۱۰۰٪ تبلت. ۱۰۰٪ اندروید. قرار است اپلیکیشن های اچ پی و اندروید همراه با هم٬ تبدیل این وسیله از تبلت به نوت بوک و بالعکس را آسان کنند تا بتوانید در وضعیت های مختلف از کار با آن لذت ببرید.
مشخصات اصلی این تبلت-نوت بوک اندرویدی عبارت هستند از:
- اندروید ۴.۲
- چیپ تگرا ۴ با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز
- نمایشگر ۱۰.۱ اینچی لمسی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ و تراکم ۲۲۴ پیکسل در اینچ
- ۲ گیگابایت رم DDR3
- ۱۶ گیگابایت SSD پرسرعت eMMC
- صفحه کلید فیزیکی با کلید های جزیره ای
- بلوتوث و وای فای
- وبکم در جلو و در عقب
- یک عدد پورت USB 2 به همراه پورت hdmi و پورت کمبوی هدفون-میکروفون
- ابعاد تبلت: ۱۰ در ۲۵۸ در ۱۸۲ میلیمتر
- ابعاد تبلت و داک: ۲۱ در ۲۵۸ در ۱۹۴ میلیمتر
- وزن تبلت: ۵۹۹ گرم
- وزن تبلت و داک: ۱.۲۵۶ گرم
- دارای باتری جداگانه در تبلت و داک
- (به همراه ۵۰ گیگابایت فضای ابری Box مادام العمر)
قرار است این تبلت پی سی با قیمت ۴۸۰ دلار به فروش برسد که خیلی پایین تر از قیمت ۶۴۹ دلاری دیگر هبریدی اچ پی یعنی Envy x2  است که از ویندوز ۸ بهره می برد. به نظر می رسد اندروید در بازار هبریدی ها هم با قیمت مناسب تر٬ توان رقابت با دستگاه های ویندوزی را دارا باشد. 
می توانید  PDF کامل مشخصات SlateBook x2  را هم از نارنجی دانلود کنید تا با ریز مشخصات نرم افزاری هم بهتر آشنا شوید. 
امیر حسین بازدید : 8 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

تسک منیجر و تو دو لیست؛ ابزاری برای مدیریت بهتر زمان

برنامه ریزی از عوامل اصلی پیروزی هر آدم موفقی است. استفاده از حافظه برای به یاد سپردن امور کوتاه مدت ممکن است جوابگو باشد اما قطعاً همیشه خطر فراموشی و از دست رفتن یکی از برنامه ها وجود دارد.
اغلب مردم یادداشت کردن را بهترین جایگزین می دانند و ما هم آن را اکیداً توصیه می کنیم؛ فقط خوب است علاقه مندان به فناوری این کار خود را نیز فناورانه انجام دهند. برای تلفن های هوشمند و تبلت ها٬ حالا هر سیستم عاملی که داشته باشند٬ تعداد زیادی اپلیکیشن وجود دارد که مدیریت کارها و وظایف شما را بر عهده می گیرند. همچنین می توانید فهرستی از کارهای روزانه خود را به آنها بدهید تا در وقت مقرر یادآوری کنند.
این برنامه ها از روش های متفاوتی برای پاسخگویی به نیازهای مختلف استفاده می کنند و در این مطلب قصد داریم به توضیح آنها بپردازیم. اگر برنامه ریزی خوب و تنظیم برنامه ها برای شما هم مهم است در ادامه مطلب با نارنجی همراه باشید.
برای سازمان دادن به کارها باید مهم و اهم کرد و کارهای لازم را اولویت داد. اما یک مشکل بزرگ تنوع زیاد کارها است:
- اموری که فوراً باید انجام شوند- اموری که بعداً باید انجام شوند- اموری که در برنامه قرار دارند- اموری که باید به صورت گروهی انجام شوند- و اموری که همه روزه باید انجام شوند
همچنین گاهی نیاز می شود که برخی از کارهای گروهی را با هماهنگی هم گروهی های خود انجام دهید تا آنها هم از روند کار شما مطلع باشند. اما اگر به دنبال اپلیکیشن های موجود در این زمینه گشته باشید حتماً به دو دسته «Task manager» و «To do list» برخورده اید. هر کدام آنها برای برطرف کردن یک سری از نیازها ساخته شده اند که دانستن این موضوع قطعاً به انتخاب اپ مناسب کمک خواهد کرد. تفاوت های اصولی این دو دسته از اپ های مدیریت امور از این قرارند:

تسک منیجر - همکاری و تشریک امور

اپ های «مدیریت وظیفه» با هدف کارهای گروهیِ دارای ساختار تولید شده اند. این اپلیکیشن ها می توانند قرار ملاقات، یادآوری، مذاکرات، اولویت ها، توضیح وظایف، سندها، وضعیت کار و دیگر امور را بر عهده بگیرند. تسک منیجرها کارها را در سطوح مختلف مدیریت می کنند و امکان مدیریت گردش کاری را نیز فراهم می نمایند. 
همچنین تسک منجیر به شما امکان سازماندهی کامل وظایفتان را در محیط اختصاصی می دهد و آنها را با تیم شما به اشتراک می گذارد.

تو دو لیست - فهرستی از امور مرتب شده

اپلیکیشن های تو دو لیست امکان فهرست کردن امور در محیط یک رابط کاربری منعطف را فراهم می کنند. برخلاف تسک منجیرها، اپ های تو دو لیست فقط آنچه باید انجام دهید را یادآوری می کنند و نه چگونه انجام دادن آن را. در برخی از تو دو لیست ها می توانید محتوایی برای هر وظیفه (مانند اسناد و اهداف و تاریخ ها) تعیین کنید، اما استفاده از آن برای انجام کارهای مشترک چندان ساده نیست و حتی کمی گیج کننده است. 
با این اوصاف اگر برای مدیریت امور و وظایف محل کار باید در تعامل با همکارهای خود باشید، اگر شما و همکارانتان به طور همگام و هماهنگ فعالیت می کنید، یا حتی اگر در امور شخصی خود نیاز به برنامه ریزی دقیق با جزئیات کامل دارید٬ یک اپ تسک منجر می تواند کمک حال شما باشد. از اپ های تو دو لیست هم برای فعالیت های کم اهمیت تری مثل یادآوری رفتن به محل ملاقات یا یادآوری موارد خرید استفاده کنید.
اگر فکر می کنید تا حالا نتوانسته اید مدیریت درستی بر کارها و برنامه های خود داشته باشید و امیدی هم به تغییر شرایط نداشته اید؛ خوب است این مقاله را بهانه کنید و با جستجو برای یک اپ مناسب، به امور زندگی خود سر و سامان بیشتری بدهید.
امیر حسین بازدید : 9 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

مایکروسافت، اینتل، اوراکل و دیگران شانه به شانه اپل در مقابل سامسونگ

دنیای تجارت عجایب فراوانی به همراه دارد: همزمان که اپل و سامسونگ به دعوا با یکدیگر در راهروهای دادگاه ادامه می دهند، هر بار یکی از آنها در منازعات پتنتی برنده بخشی از مبارزه می شود.  
چندی پیش سامسونگ یک پیروزی نسبتا شیرین را به چنگ آورد: کمیسیون تجارت بین المللی آمریکا (ITC ) ورود تمامی مدل های قدیمی آیفون به خاک آمریکا را ممنوع اعلام کرد که این شامل آیفون 3G و 3GS و 4 می شود. و این موضوع، باعث نگرانی به جای اپل شده که این تصمیم می تواند باعث کاهش درآمدهای او شود، لذا به تکاپو افتاده تا این رای را به چالش بکشد.
مایکروسافت، اینتل و اوراکل وارد می شوند. به گزارش بتانیوز ، این سه غول تکنولوژی به دفاع از آیفون 4 اپل وارد معرکه شده اند. فرضیه اصلی آنها این است که پتنت های «استاندارد-ضروری» نباید برای منع فروش ابزارها در بازار مورد استفاده قرار گیرند. این می تواند شامل پتنت هایی هم باشد که برپایه تکنولوژی بیسیم هستند، زیرا این موضوع یک قابلیت کلیدی در ابزارهای موبایل است. 
البته لیست هم پیمانان اپل در این دعوا، به همین سه شرکت منتهی نمی شود و دو اپراتور AT&T و Verizon هم کاملا به موضوع علاقه مند هستند. و به جای اعتراض به حکم صادره از سوی ITC، این اپراتورهای موبایل مستقیما خواهان دخالت اوباما شده اند و از مایکل فرومان، مدیر USTR  خواسته اند رای ITC را باطل اعلام کند. ایالات متحده از سال ۱۹۸۷ تا کنون، هیچگاه آراء ITC را لغو نکرده است.
اگر چه آیفون 3G و 3GS مدتی است که دیگر در آمریکا فروخته نمی شوند، اما هنوز برخی شرکتها و اپراتورها به فروش آیفون 4 مشغول اند. از جمله AT&T که آن را تقریبا رایگان به همراه یک قرارداد دو ساله عرضه می کند.
در حالی که دلایل چنین درخواست هایی کاملا مشخص است‌ (با عدم فروش آیفون ها، این شرکت ها پول زیادی از دست می دهند)، اما جای شگفتی است که چرا پتنتهای تکنولوژی مهمی همچون ارتباطات بیسیم، باید باطل اعلام شوند، اما تخطی از برخی مسائل طراحی همانند «گوشه های گرد» مستحق مجازات های میلیاردی است.
امیر حسین بازدید : 6 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

خرید گوگل گلس با دریافت دعوتنامه از یک دوست امکان پذیر شد

گوگل مدت ها است نگهبان دروازه ورودی عینک هوشمند گوگل گلس است و تا به اینجا تنها دو گروه اجازه خرید این عینک خارق العاده را یافته اند: شرکت کنندگان در کنفرانس Google I/O 2012 که اقدام به پیش خرید آن کردند و برندگان مسابقه «اگر گوگل گلس داشتم ».
علاوه بر این گوگل به شدت هرگونه خرید و فروش این گجت را هم پیگیری کرده و تا کنون با جدیت اجازه هیچ گونه معامله ای را نداده است. اما بالاخره امکان خرید گوگل گلس از طریق دعوتنامه فراهم شده.
ریان مات از شرکت کنندگان در برنامه گلس اکسپلورر برای کاربران اولیه، اسکرین شاتی از ایمیل تیم پشتیبانی گلس به پروفایل گوگل پلاسش را منتشر کرده است. این نامه روز سه شنبه ارسال شده است.

گوگل در این نامه تاکید کرده که افراد دعوت شده باید تابعیت آمریکایی داشته، حداقل ۱۸ ساله بوده، و قادر باشند برای دریافت گلس به سانفرانسیسکو، نیویورک یا لس آنجلس مسافرت کنند. 
البته شرط استفاده از ابزارها و سرویس های جدید با دریافت دعوتنامه، در این شرکت سابقه ای دیرینه دارد. اگر به خاطر داشته باشید، سال ۲۰۰۴ کاربرانی که خواهان اکانت جیمیل بودند، باید به دنبال دریافت دعوتنامه ای از یک دوست می گشتند. و این روال تا سال ۲۰۰۷ ادامه داشت. 
البته عرضه عمومی دعوتنامه، می تواند نشان از این داشته باشد که گوگل چند گام به ارائه نسخه نهایی گلس نزدیک شده است و اکنون به دنبال گسترش جامعه آماری آزمایشگران عینک هوشمند خود است.
هرچند که این کار راه را برای معاملات بسیار سنگین باز می گذارد، زیرا افراد علاقه مند فراوانی هستند که حاضرند برای یک گوگل گلس تا ۱۰۰ هزار دلار هم هزینه کنند . پس پرداخت ۱۵۰۰ دلار برای دریافت رسمی عینک از گوگل و چند هزار دلار دیگر برای خرید دعوتنامه چندان عجیب به نظر نمی رسد.
امیر حسین بازدید : 8 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

و همچنان عدم تمایل ایسوس به تولید دستگاه های ویندوز آرتی

ایسوسِ تحت مدیریت جانی شی به تولید محصولات عجیب شهره است؛ لپتاپ های خیلی کوچک، تلفن هایی که به تبلت تبدیل می شوند و  حتی یک تبلت هفت اینچی- که نمی دانیم با چه رویی- می شود آن را کنار گوش گرفت و مکالمه تلفنی داشت.
اما او ظاهراً به هیچ وجه حاضر نیست زیر بار تولید محصولی با ویندوز آرتی برود؛ نسخه ای از ویندوز ۸ که روی پردازنده های ARM اجرا می شود. او در مصاحبه ای با AllThingsD گفته که نتایج این قضیه چندان امیدوار کننده نیست؛ چه برای سرفیس آرتی مایکروسافت چه VivoTab RT ایسوس.
آقای شی هرچند تولید محصولاتی مبتنی بر ویندوز آرتی در آینده را به طور کامل منتفی ندانسته اما تاکید کرده که وقتی پای ویندوز به میان باشد ترجیح او تمرکز تمام قوای ایسوس بر استفاده از پردازنده های اینتل است. 
او معتقد است: «مردم هنوز هم کلی از اپلیکیشن های سنتی ویندوز را استفاده می کنند.»
اما به هر حال شرکت تحت فرمان جانی شی تسلیم این مسائل نشده و به نوآوری در محصولات ویندوزی ادامه می دهد. ایسوس اخیراً ترنسفورمر بوک تریو را معرفی کرده که اندروید را هم در کنار ویندوز اجرا می کند و در حال ارزیابی برای ساخت تبلت های ویندوزی در اندازه های ۱۰ و ۸ اینچ هست.
شما چقدر با آقای شی درباره ویندوز آرتی موافقید؟ اگر ویندوز آرتی تا این حد بی مصرف است اصولاً چرا علمای ردموند وجودش را واجب دانسته اند؟
امیر حسین بازدید : 10 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

سونی هونامی در بنچمارک GFXBench: اسنپدراگون ۸۰۰ و آدرنو ۳۳۰

سونی i1 هونامی، که با کد C6903 هم شناخته می شود یکی از هیجان انگیز ترین دستگاه هایی است که برای پاییز یا زمستان امسال منتظرش هستیم؛ از قرار معلوم هونامی بهترین دوربین را در بین تلفن های اندرویدی خواهد داشت. حالا i1 در GFXBench قرار گرفته و خیلی از جزئیات آن مشخص شده است.
اول از همه نمایشگر آن قطعاً 1080p full HD خواهد بود و در سینه خود پردازنده کوالکوم اسنپدراگون ۸۰۰ را خواهد داشت. گرافیک خارق العاده آدرنو ۳۳۰ هم قرار است به خوبی از پس پردازش های گرافیکی سنگین بر آید. فقط موضوعی که کمی «ای کاش» در خود دارد نسخه اندروید آن است که ظاهراً قرار است این تلفن هوشمند با جیلی بیلی 4.2.2 و نه آخرین نسخه (4.3) اندروید عرضه شود.
هونامی، به تازگی گواهی FCC را دریافت کرده و باید به زودی منتظر معرفی رسمی آن از سوی سونی باشیم.

تعداد صفحات : 17

درباره ما
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید. من نوجوانی 14 ساله هستم از کشور بزرگ و سرافراز ایران. با ما همراه باشید تا از علم و فناوری های ایران و جهان هستی با خبر بشوید.در این وب سایت شما میتوانید مطالبی همچون اخبار گوشی های همراه و رایانه ها و لپ تاپ ها و هزاران محصول جدید را دریابید. امیدوارم همیشه سالم و سرافراز باشید. نویسنده و طراح این وب:امیر حسین علیپور
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتون درمورد وبلاگ ها و سایت های مدرسه نیوز چیست؟
    به نظر شما ما باید بیشتر از چه مطالبی استفاده کنیم؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 336
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 28
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 75
  • بازدید ماه : 66
  • بازدید سال : 473
  • بازدید کلی : 15,412