loading...
مدرسه نیوز در رز بلاگ
امیر حسین بازدید : 9 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)

گوگل و هزینه ۹۶۶ میلیونی برای تملک Waze

همین ابتدا اجازه بدهید نصیحتی کنیم: «ایده هایتان را ثبت کنید»، به قول معروف هر پتنتی که خوار آید، روزی به کار آید. اگر بتوانید عملیاتی کردن ایده خودتان را هم به شخصه به عهده بگیرید که نور علیٰ نور. اپلیکیشن خبری Summly را به خاطر دارید که چه طور ایده پرداز-سازنده خود را از فرش به عرش رساند؟ همه اینها از همان «ایده» شروع می شود. کم نیستند کسانی که ایده های خوبی دارند اما «پی گرفتن» فعلی است که هر کسی در صرف آن مهارت ندارد.
چند وقت پیش خبر تایید رسمی خرید اپلیکیشن ترافیک Waze را منتشر کردیم. همان موقع هم گفتیم که گوش های فال گوش ایستاده گفته اند این خرید بیش از ۱ میلیارد دلار برای گوگل آب خورده است. اما حالا گوگل اعلام کرده که عدد ۹۶۶ میلیون دلار به عنوان مبلغ دقیق این خرید و فروش، درست است. این اپلیکشین درواقع با بهره گیره از داده های حاصل از اجتماع رانندگان، مسیرهای کم رفت آمد را مشخص می کند.

این اپ هم ابتدای کار فقط یک «ایده» بود. وقتی ایده اش را «پی گرفتند» نتیجه این شد که غول وب را به خریدش وسوسه کرد و در نهایت نزدیک به ۱ میلیارد دلار ناقابل خرج روی دست گوگل گذاشت. اگر خوب تلاش کنید و مصرانه پی گیر طرح های تان باشید، دور نباشد که ایده های شما هم به حقیقت بپیوندد. 
امیر حسین بازدید : 9 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)

اپل و عرضه دو آیفون جدید در ۱۵ شهریور؟

داغترین داستان های آسیاب شایعه سازی اینترنت حکایت می کنند که اپل در تاریخ ۱۵ شهریور دو آیفون جدید با نام های iPhone 5S و iPhone Lite را رونمایی خواهد کرد.
مدت زمان زیادی است که شهریورماه به عنوان تاریخ عرضه آیفون جدید دهان به دهان می چرخد و هر چه به آن نزدیک تر می شویم، شایعات دقت بیشتری هم پیدا کرده و به تعیین روز دقیق مراسم می پردازند. و اکنون همه متفق القول اند اپل تا پایان سال جاری میلادی دو آیفون جدید را رونمایی خواهد کرد. یکی نسل بعدی آیفون 5 است و دیگری هم نسخه ای ارزان قیمت از خانواده آیفونها است که احتمال دارد آن را iPhone Lite بنامد.
بسیاری از تحلیلگرانی که حرکات اپل را رصد می کنند، پیش بینی کرده اند که شهریورماه زمان عرضه این محصولات خواهد بود. البته این پیشگویی به  دقت چندانی هم نیاز ندارد. زیرا مدیرعامل اپل، تیم کوک هم در ابتدای سال جاری اشاره کرد که اپل ابزارهای تازه اش را در سپتامبر رونمایی خواهد نمود. 
این حقیقت که آیفون 5 کم کم قدیمی می شود و در ماه های آتی یک ساله خواهد شد، تضمینی بر این نتیجه گیری است که اپل به زودی جانشین آن را رونمایی خواهد کرد. به همین دلیل افراد بسیاری منتظر آن هستند و برای آیفون جدید دست نگه داشته و لحظه شماری می کنند.
البته به تازگی یکی از تحلیلگران شناخته شده در این زمینه، اعلام کرده که دو آیفون جدید اپل پنجم مهرماه به بازار عرضه خواهند شد. در این صورت هم، باز مشاهده فاصله دو هفته ای میان زمان رونمایی و آغاز فروش چندان دور از انتظار نخواهد بود. حتی اگر روزهای مورد پیش گویی هم درست از کار در نیایند، باز بسیاری عقیده دارند که شهریور، یک ماه آیفونی خواهد بود.
امیر حسین بازدید : 7 یکشنبه 06 مرداد 1392 نظرات (0)

شنیده های اپلی: هراس از بلعیده شدن سهم بازار آیپد توسط آیپد مینی رتینا

روز به روز بیشتر مشخص می شود که قرار نیست اپل در سال جاری میلادی آیپد مینی مجهز به نمایشگر رتینا را رونمایی کند. تا کنون شایعات فراوانی در این خصوص منتشر شده که بسیاری از آنها تاخیر به دلیل مشکلات تولید را دلیل اصلی عدم عرضه آیپد مینی رتینا در پایان سال جاری می دانستند.
اما دیجی تایمز در گزارش جدیدش به فاکتور دیگری اشاره می کند که ممکن است در این میان نقش جدی بازی کند. اپل روز گذشته گزارش مالی فصل سوم خود را منتشر کرد که علی رغم بالاتر بودن ارقام از پیش بینی های تحلیلگران، شاهد ادامه کاهش سالیانه درآمد و سود این شرکت بودیم.
با توجه به این موضوع، منابع ناشناس دیجی تایمز می گویند اپل «دچار یک بحث درونی برای استفاده از تکنولوژی نمایشگر رتینا در نسل بعدی آیپد مینی شده است، زیرا آنها می ترسند این ابزار سهم فروش آیپد را در بازار به سمت خود بکشد.» و این کشش حتی بیش از چیزی شود که پیش از این بوده است.
این امر می تواند باعث کاهش بیش از پیش حاشیه امنیت سودآوری اپل گردد. زیرا سود خالص اپل از فروش آیپد مینی بسیار کمتر از آیپدهای ۹.۷ اینچی است. گزارش های پیشین حاکی از این است که احتمالا اپل تا پایان امسال یک آیپد مینی با تغییرات حداقلی را عرضه خواهد کرد و آیپد مینی رتینا را برای سال آینده نگه داشته است.
امیر حسین بازدید : 8 شنبه 05 مرداد 1392 نظرات (0)
 

مروری بر The Walking Dead The Games – به مناسبت عرضه‌ی 400 Days

 
سال گذشته مدعیان بسیاری برای کسب عنوان بهترین بازی سال رقابت می‌کردند. از عناوین نام آشنایی چون Assassin’sCreed III گرفته تا بازی‌های جدیدی که خوش درخشیدند، همانند عنوان تحسین شده‌ی DisHonored که از نگاه نگارنده بهترین بازی سال ۲۰۱۲ بود.
 اما جمعیت غالب سایت‌ها و نشریات بازی‌های ویدئویی و همچنین برنامه تلویزیونی Video Game Awards که هر ساله از شبکه‌ی Spike TV پخش می‌شود، بازی کم سر و صدایی را انتخاب کردند که اگرچه با بودجه‌ اندکی ساخته شده بود و فارغ از هر بازی "سیستم پخش"، از طریق اینترنت در سراسر جهان به دست مخاطبین رسیده بود؛ اما به حق لیاقت آن را داشت که در رده‌ی بهترین‌های سال قرار بگیرد.به مناسبت عرضه‌ی بسته الحاقی این بازی با نام 400 Days، نگاهی جامع به این بازی خواهیم داشت. در ادامه مطلب با مدرسه نیوز  همراه باشید.

امیر حسین بازدید : 8 شنبه 05 مرداد 1392 نظرات (0)

پتنت اپلی: آیفون و دوربین دو سنسوری

اگر یکی از شرکت های بزرگ فناوری محصولی تولید کرد و صدای مادربزرگ تان درآمد که من قبلاً پتنت آن را ثبت کرده بودم و شکایت خواهم کرد، هیچ تعجب نکنید. کار سختی نیست؛ مواد لازم: کمی بی خوابی در شب، قلم و کاغذ و قدری ذهن پویا! 
پیش از این درباره پتنت سونی برای تان گفتیم که قرار است فشار خون مادربزرگ تان را حین گفتن «سیب» اعلام کند. حالا هم ایده پردازان اپل دست به کار شده اند تا عرصه را خالی نکرده باشند. اما به حق باید گفت این پتنت ارزش زیادی دارد و حسابی به پتنت سونی طعنه می زند.
ایده این است که به جای یک سنسور از دو سنسور در دوربین آیفون استفاده شود تا عکس ها و ویدیوهای تولیدی از کیفیت بالاتری برخوردار شوند. این پتنت که تحت عنوان «روش و سامانه پردازش تصویر با دو سنسور تصویر» به ثبت رسیده است از سوی مرجع ثبت پتنت آمریکا هم مورد تصویب قرار گرفته است.
عکس ها و ویدیوها توسط حداقل دو سنسور ضبط و پردازش می شوند. سپس این داده ها وارد روندی به نام «Interleaving» یا «لایه گذاری»‌ می گردند تا تصویر نهایی به دست آید. مزیت این اضافه کاری این است که اگر یکی از سنسورها فریمی را بد ضبط کند، می توان آن را با فریم ضبط شده توسط سنسور دوم جایگزین نمود. مثلاً اگر در یک فریم تعدادی پیکسل از دست رفته باشد این امکان وجود دارد که همان فریم با نسخه بهتری که توسط سنسور دیگر ضبط شده عوض شود.
این سامانه هنگام پردازش تصویر اولیه، قادر خواهد بود که سایر عیوب تصویر را نیز تشخیص دهد و با قیاس با نمونه های از پیش ذخیره شده در حافظه، به اصلاح آنها بپردازد. برای مثال این سامانه می تواند تنظیم رنگ، نوردهی و دیگر مشخصات تصویر را به صورت خودکار انجام دهد.
هرچند ایده دوربین های دو-سنسوری امر جدیدی نیست اما پتنت اپل این رویا را به دنیای تلفن های همراه، تبلت ها و حتی رایانه های رومیزی و لپ تاپ ها می آورد. بهتر است تا دیر نشده شما هم برای ثبت ایده های ناب خود دستی بالا بزنید.
امیر حسین بازدید : 6 شنبه 05 مرداد 1392 نظرات (0)

بی ام و خودروی برقی i۳ را روانه بازار می کند

بی صدا، نرم، پاک، باصرفه؛ از نگاه کاربر، فناوری به کار رفته در خودرو (و هر ابزار دیگری) چندان مهم نیست. آنچه برای هر کاربری در اولویت قرار داد تجربه کاربری و لذت کار با ابزار است. مواردی که ابتدای متن آمده اند فارغ از ترتیبشان خصوصیات خودرویی با تجربه کاری عالی هستند. خودروهای برقی تا حد زیادی این عوامل را در خود دارند.  
اگر گرمای طاقت فرسای تابستان مجال رجوع به حافظه تان را بدهد حکماً به خاطر می آورید که سال پیش از یک خودروی BEV ساخت شرکت بی.ام.و. سخن گفتیم که قرار بود تا سال بعد گازخورش در خیابان های شهرها آزموده شود. حال یک سال از آن موقع گذشته و i۳ تا بهار ۲۰۱۴ به ایالات متحده می رسد تا خود را در کنار خودرو-کشتی های آمریکایی آزمایش کند.
قیمت این خودرو ۴۲۲۷۵ دلار تعیین شده که هرچند برای اغلب خریداران دست نیافتنی می نماید، اما از مبلغ پیش بینی شده کمتر هم هست. با اینکه این قیمت i۳ را گرانتر از خودروهای BEVی دیگر رقبا مانند نیسان و فورد می کند ولی با کمال احترام به نظر نمی رسد قرار بوده باشد که محصولات بی.ام.و با دیگر خودروسازان هم قیمت یا ارزانتر از آنها باشد.
این محصول بی.ام.و.  اولین وسیله نقلیه ای است که از بدنه فیبر کربن سوار بر شاسی آلومینیومی ساخته شده تا بیش ار ۲۰۰ کیلوگرم از EVهای دیگر سبکتر باشد. i۳ مدلی مخصوص علاقه مندان به خودروهای اسپورت هم دارد. با ۵۰۰۰ دلار بیشتر می توان از یک موتور بنزینی کوچک اضافی در کنار موتور برقی اصلی برخوردار شد.

همان طور که مشاهده می کنید مدل نهایی، از طرح مفهومی اولیه این خودرو متفاوت است و محصول نهایی از انتزاعات کاسته و به واقعیت پیوسته و به جای پنجره های بزرگ شیشه ای، فیبر کربن بیشتری در بدنه آن به کار رفته است.
خودرویی اقتصادی و اسپورت که هرجایی می تواند پارک شود
BMW i۳ با ۳۸۴ سانتی متر فقط کمی از مینی کوپر درازتر است و در کنار دو سرنشین جلو، اگر سرنشینان عقب کمی دوستانه بنشینند ۲ نفر را هم در عقب جای می دهد و احتمالاً برای یک کیف مسافرتی نیز آن پشت جا باشد. نمی شود یک خودرو هم اقتصادی باشد هم سریع؟ i3 ظرف ۷ ثانیه، ۱۰۰ تا را رد می کند. در «حالت دوستدار باتری» تا ۲۰۰ کیلومتر و در «حالت راحت» ۱۶۰ کیلومتر راه می پیماید و اگر موتور بنزینی را هم سفارش داده باشید تا ۳۰۰ کیلومتر هم می توانید روی آن حساب کنید. قضاوت با شما که آیا آنچه خوبان همه دارند i3 یک جا دارد یا نه؟ 
نخستین واکنش ها: خوش قیمت و اثرگذار در بازار EVها
تحلیل گران حوزه خودرو معتقدند که بی.ام.و با i۳ می تواند سهم خوبی از بازار ماشین های الکتریکی را به خود اختصاص دهد و در شهرهای بزرگ به وسیله نقلیه محبوبی بدل شود. ولی آنچه برای بیشتر جا انداختن این نوع خودروها مهم است در وهله اول مسافتی است که با هر بار شارژ می توان با آنها پیمود و دوم زمان شارژ؛ مسائلی که علی رغم تلاش های فراوان در عمل جواب چندانی نداده است. هرچند هر از گاهی اعداد و ارقام وسوسه کننده ای به گوش می رسد ولی به جز موارد معدود، کماکان خبری از آنها در محصولات نهایی نیست. 
امیر حسین بازدید : 8 شنبه 05 مرداد 1392 نظرات (0)

خطرات شبه علم: جنگ بزرگی که بر علیه واکسیناسیون راه افتاد

خرافات ضد علمی، محدود به کشور و جامعه خاصی نیستند؛ در هر جای دنیا می توانید نمونه هایی از تفکرات منفی نسبت به دانش نوین را پیدا کنید. افکاری که علم جدید و روشهای آن را مضر می دانند. فرقی هم نمی کند که در کجا و با چه باوری زندگی می کنید، این افکار هر بار در قالبی خوشایند به شما عرضه می شوند، گاه به نام احساسات ملی یا مذهبی و گاه تحت عنوان عواطف مادرانه...امروز می خواهیم حکایت تلخ هیاهویی را برای تان بازگو کنیم که همین چند سال پیش در آمریکا بر علیه واکیسناسیون راه افتاد و تا جایی پیش رفت که تقریبا نیمی از والدین آمریکایی را از واکسیناسیون روی گردان کرد.
پس در ادامه مطلب با مدرسه نیوز  همراه باشید.
امیر حسین بازدید : 8 شنبه 05 مرداد 1392 نظرات (0)

اندروید 4.3 بر قامت کدام اکسپریاهای سونی خواهد نشست؟

اندروید 4.3 جیلی بیلی چهارشنبه معرفی شد و هر یک از شرکت های سازنده، کم کم برنامه به روز رسانی خود را اعلام می کنند. سونی هم تلفن هایی که در صف دریافت نسخه جدید هستند را معرفی کرده است.
سونی اکسپریا Z، اکسپریا ZL، اکسپریا ZR، اکسپریا تبلت Z، اکسپریا SP و البته سنگین وزن سونی یعنی اکسپریا Z Ultra مدل هایی هستند که به هنگام رسانی آنها تایید شده است. همچنین به روز رسانی مدل های دیگری که در فهرست نیامده اند نیز محتمل است.
البته ممکن است برخی مدل ها هم از اندروید 4.1 مستقیما به نسخه 4.3 آپدیت شوند. هنوز زمان قطعی عرضه اندروید 4.3 برای اکسپریاهای نام برده اعلام نشده و سونی کماکان مشغول عرضه محصولات خود با نسخه 4.2 است. 

اطلاعات بیشتر و تکمیلی در این باره را در مدرسه نیوز پوشش خواهیم داد.
امیر حسین بازدید : 6 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)

تایید شد: گلکسی نوت ۳ با نمایشگر 5.7 اینچی خواهد بود

 
سامسونگ طی چند سال گذشته مرتبا در حال بزرگتر کردن فبلت های خود بوده و به همین خاطر صحبت های مختلفی در مورد اندازه گلکسی نوت III شنیده می شد. برخی از اندازه ۶ اینچی آن حرف می زدند و گروهی دیگر می گفتند که نسل سوم تنها ۰.۲ اینچ بزرگتر شده و ۵.۷ اینچی خواهد بود.
حالا به نظر می رسد که صحبت های گروه دوم درست بوده است. سایت جی اس ام آرنا ادعا می کند که از منابع داخلی سامسونگ تایید این موضوع را دریافت نموده که گلکسی نوت ۳ دارای نمایشگری ۵.۷ اینچی است و با ۳ گیگابایت رم و اندروید 4.3 وارد بازار خواهد شد. 
روز معرفی هم ۱۳ شهریورماه و در شهر برلین خواهد بود.
امیر حسین بازدید : 6 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)

خورشید در آینه؛ نروژ در 5 ماه تاریک سال هم نورانی می شود

احتمالاً یکی از دلایلی که وایکینگ ها مدام به این سو و آن سوی جهان سرک می‌کشیدند این بوده که در آن منطقه نیمی از سال روز است و نیم دیگر شب و ۵-۶ ماه شب بیداری هر کسی را هوایی می کند. 
حالا نوادگان وایکینگ ها برای این مشکل دیرینه چاره ای عجیب اندیشیده اند. مهندسان نروژی با استفاده از آینه های عظیم «منطقه روشن» ایجاد کرده اند که نور خورشید را در یکی از میدان های شهر Rjukan منعکس می کند.
سه آینه در زوایایی قرار داده می شوند که آفتاب زمستان  را به شهر تابانده و منطقه ای به وسعت تقریبی ۲۰۰ متر مربع (۲۱۵۰ فوت مربع) را روشن کنند. البته ایده اولیه این کار از ایتالیایی ها است که در سال ۲۰۰۶ آن را با فولاد صیقل خورده انجام دادند.

یک رایانه هم وظیفه رصد حرکت خورشید و محاسبه مناسب ترین زاویه برای آینه هایی را دارد که آلمانی ها ساخت آن را برعهده گرفته اند. هرچند هیچ چیز جای خورشید و تابش مستقیم آن را نمی گیرد و این پروژه برای شهر ۸۳۵ هزار دلار آب خواهد خورد، ولی به هر حال لنگه کفش هم در بیابان نعمت است.
امیر حسین بازدید : 8 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)

عکس خانوادگی: تلفن هونامی در کنار اکسپریا Z سونی

تا اینجا تقریبا همه چیز را در مورد تلفن هونامی سونی می دانیم. تلفنی ۲۰ مگاپیکسلی که احتمالا با نام اکسپریا i1 به بازار ارایه خواهد شد. فقط مانده بود این عکس خانوادگی که آن هم از راه رسیده است.
وقتی هونامی را در کنار اکسپریا Z ببینیم، می توانیم قضاوت کنیم که این دو تلفن از نظر طراحی تا چه حد به یکدیگر شبیه هستند. 
هونامی نمایشگری ۵ اینچی 1080p دارد و این تصاویر به ما می گوید که با وجود شباهت بسیار زیاد در طراحی، کمی از اکسپریا Z بلندتر است و اگر دقت کنید به میزان بسیار جزیی عریض تر خواهد بود.

پیش بینی می شود که تلفن جدید سونی طی مراسمی اختصاصی در ۱۳ شهریور معرفی خواهد شد. درست در همان روزی که احتمالا شاهد معرفی گلکسی نوت ۳ خواهیم بود.
در ادامه مطلب می توانید تصاویر بیشتر از رابط کاربری دوربین هونامی ببینید.

امیر حسین بازدید : 6 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)

اضافه شدن قابلیت «نقاشی حروف» در نسخه تحت وب گوگل ترنسلیت

تصور کنید که به چین سفر کرده اید و عبارت 橙色网站 را در جایی مشاهده می کنید. این درست است که احتمالا قدرتمند ترین دیکشنری ها را با خود به همراه دارید، اما وقتی نتوانید چنین حروف سختی را در دیکشنری وارد کنید، چگونه می خواهید معنای آن را در یابید؟گوگل سال گذشته، قابلیت نقاشی حروف را به اپلیکیشن گوگل ترنسلیت اندروید آورد. قابلیتی که در زمان معرفی، با استقبال گسترده ای از سوی کاربران روبرو شد. اما این غول دنیای تکنولوژی از پریروز، این ویژگی را به نسخه تحت وب مترجم خود نیز افزوده است و به شما اجازه می دهد تا از طریق آن، هر حرفی را که خواستید نقاشی کنید و ترجمه آن را تحویل بگیرید.برای استفاده از این قابلیت باید افزونه Google Input Tools را بر روی مرورگر کروم نصب نمایید. به کمک این افزونه، قسمتی به گوگل ترنسلیت اضافه می شود که به شما اجازه می دهد تا حروف را نقاشی کرده و آن ها را وارد بخش ترجمه نمایید.قابلیت نقاشی حروف گوگل، هم اکنون از ۴۵ زبان پشتیبانی می کند که لیست کامل آن ها را می توانید در این صفحه مشاهده نمایید. امکان نقاشی کردن کلمات فارسی هنوز فعال نشده، اما کلیه حروف نقاشی شده دیگر زبان ها را می توان به فارسی، ترجمه نمود. 

البته حروف چینی آنقدر سخت هستند که نقاشی کردن آنها هم کار آسانی نیست. اما اگر خواستید، می توانید به سرویس ترجمه گوگل بروید و مهارت خودتان را امتحان کنید.
امیر حسین بازدید : 12 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)

هواپیمای کاغذی برای ردیابی آتش در جنگل ها و مراتع

به نظر می رسد droneها کم کم تصویر بد خود در اذهان عمومی به عنوان یک ابزار صرفا جنگی و مخرب را از دست می دهند و با ظهور نسخه های بسیار متنوعی از آنها، که کاربردهای آموزشی، سرگرمی و تحقیقات محیط زیستی دارند، این موضوع تسریع شده است. 
و این اختراع تازه شاید بتواند به حل یک مشکل سالیانه استرالیایی ها کمک فراوانی کند: آتش سوزی جنگل ها و مراتع.
تیم رباتیک دانشگاه کویینزلند با رهبری دکتر پاول پوندز موفق به تولید Droneهای ارزان قیمت، یک بار مصرف و تجزیه پذیر شده اند که می توانند برای کنترل های محیط زیستی مورد استفاده قرار گیرند و گزارش های خود را از وضعیت آتش سوزی های طبیعی قریب الوقوع برای مراکز مربوطه ارسال کنند.
اولین مدل تولیدی به دست آنها که Polyplane نام دارد، بر اساس هواپیمای کاغذی طراحی شده که همه ساخت آن را بلد هستیم. البته در ساخت آن به جای کاغذ از یک ورق سلولز استفاده شده است و توسط نور UV و خاکسترهای مایکروویو آن را تبدیل به یک بورد الکتریکی کرده اند.
آنگاه مدار الکترونیکی لازم را مستقیما روی این صفحه سلولزی چاپ می کنند. قطعات الکتریکی هم بر روی این مدار چسبانده می شوند. پس از آن صفحه را به شکل یک هواپیمای کاغذی تا می زنند. و این کار چنان کم هزینه است که هر هواپیما را پس از یک بار استفاده می توان دور انداخت.
در مدل بزرگتر از دو Elevon  هم در انتهای بالها برای کنترل پرواز هواپیمای کاغذی استفاده می شود.

طراحی بعدی این محققان Samara نام دارد و بر اساس شکل دانه افرا طراحی شده است. این ابزار دارای یک بال است که به آن جازه می دهد به آرامی دور خود چرخیده و پرواز کند، بدون اینکه به بخش های الکترونیک آسیبی وارد شود. 
یک مدار الکترونیک کوچک نقش «سر» دانه را بازی می کند و آنتنی که آن را به اندازه کافی سنگین می سازد. در حالی که Polyplane برای کنترل اوضاع جوی و شرایط آب و هوایی در ارتفاعات کارایی لازم را دارد؛ Samara می تواند به کمک باد، نزدیک به زمین حرکت کرده و از فاصله نزدیک تری شرایط را مانیتور کند.
و از آنجایی که هر دو قابل بازیافت هستند، استفاده از آنها کمترین میزان آثار سوء محیط زیستی را دارد. به ویژه اگر در جایی سقوط کنند که دستیابی به آنها ممکن نباشد.
البته در حال حاضر این محصولات پرنده هنوز در مرحله طرح های اولیه هستند  و برنامه ای برای تولید انبوه آنها اعلام نشده است. اما همین هم قابل تقدیر است که ببینیم پهپاد ها تنها برای گرفتن جانها طراحی نشده اند، بلکه برای نجات جان هم مناسب و کارآمد هستند.
امیر حسین بازدید : 9 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)

نگاهی به پشت صحنه میهن پرستی ناگهانی گوگل و اپل

موتو ایکس در راه است٬ نتیجه اولین لمس چوب دستی سحرآمیز گوگل بر دریاچه راکدی به نام موتورولا. مشخصات فیزیکی و سخت افزاری و نرم افزاری آن تقریبا لو رفته ولی یک چیز هست که پیش از همه اینها٬‌بر زبان موتورولا جاری شده بود: ساخته شده در امریکا.
موتو ایکس اولین محصول مشترک گوگل و موتورولا است ولی این دو شرکت تنها برندهایی نیستند که به میهن پرستی روی آورده اند. دسامبر گذشته بود که مدیر عامل اپل٬‌ تیم کوک٬ در مصاحبه ای با بیزینس ویک گفت که اپل امسال در خاک امریکا محصولی خواهد ساخت. آن هم محصولی برجسته و نوآورانه٬ مک پرو ۲۰۱۳ که در کنفرانس توسعه دهندگان این شرکت رونمایی شد.
"ساخته شده در امریکا" یا "طراحی شده در کالیفرنیا" هر دو جملات تبلیغاتی موثری هستند. اما تاکید اپل بر روی ایالتی که در آن قرار دارد فراتر هم رفته. نگاه کنید به انتخاب نام نسخه جدید OS X که ماوریکس نام گرفته٬ یکی از ساحل های کالیفرنیا با بلندترین موج های دنیا. این نیز همراستا با مانیفست جدید اپل است.
اشتباه نکنید٬ فقط این سه شرکت نیستند٬ بلکه حتی لنوو هم سوار این واگن شده و در کارولینای شمالی کارخانه ای برای ساخت محصولات سری تینک پد راه انداخته. جایی که قرار است بیش از ۱۰۰ شغل جدید هم ایجاد شود.

اما همه اینها برای چه؟

تحقیقات نشان می دهد که مشتریان حاضر هستند برای خرید محصولاتی که عبارت "ساخته شده در امریکا" روی آنها درج شده٬‌ پول بیشتری بدهند -از جمله محصولات الکترونیکی. حتی مشتریان چینی هم چنین گرایشی را از خود نشان می دهند. بنابراین یک چنین استراتژی هوشمندانه ای می تواند به خالی شدن سریع تر قفسه های محصول در فروشگاه ها کمک کند. این موضوع حتی به پشتیبانی سیاست مداران از این شرکت ها هم کمک می کند٬‌ زیرا اشتغال زایی در امریکا را به همراه دارد. به منافع سهامداران که دیگر اشاره نمی کنیم٬ ولی قطعا اگر این حرکت به نفع آنها نبود٬ مدیران شرکت ها سوار این واگن نمی شدند.
نکته مهم تر اینکه تا سال ۲۰۱۵ آن بخش از هزینه تولید که مربوط به نیروی کار می شود٬ برای دو کشور چین و امریکا یکسان خواهد شد. یعنی دیگر فرقی نمی کند کارگر چینی محصول را اسمبل کند یا امریکایی٬ هر دو یک دستمزد را خواهند گرفت. بنابراین بخشی از این حرکت شرکت ها در امروز٬ مربوط به آینده نگری می شود. شاید یک یا دو سال سود کاهش یابد ولی ۵ سال دیگر معلوم می شود که تصمیم گرفته شده صحیح بوده. به خصوص که بخشی از افزایش هزینه تولید به واسطه این جا به جایی نیز بر دوش مصرف کننده قرار خواهد گرفت.
البته تولید یکی دو محصول در خاک امریکا نمی تواند دلیلی قطعی بر انتقال تمام خطوط تولید به خاک این کشور باشد٬ برخی از این محصولات مثل مک پرو ۲۰۱۳ یا گوگل گلس یا نکسوس کیو جزو محصولات رده خاص طبقه بندی می شوند -موتو ایکس از این طیف جدا است. بنابراین باید به تماشا نشست و دید که شرکت ها واقعا چه قصدی از حرکت جدیدشان دارند. استفاده تبلیغاتی از نام امریکا یا تولید واقعی در وطن؟
"ساخته شده در امریکا" قطعا به تنهایی ضمانتی بر فروش خوب محصولات نخواهد بود. همان طور که این مانع عقب افتادن خودروسازان امریکایی از ژاپنی نشد٬ می تواند در مورد شرکت های تکنولوژیک هم صدق کند. وقتی به اثر کم آگهی های "طراحی شده در کالیفرنیا"ی اپل نگاه کنیم و نیز فروش ضعیف نکسوس کیو ساخت گوگل٬ بیشتر و بیشتر این جملات معنا پیدا می کند که: 

اگر محصولات کاربردپذیری بالایی نداشته باشند و واقعا دردی را از مصرف کننده درمان نکنند٬ فرقی نمی کند در امریکا ساخته شده اند یا در چین یا حتی کره ماه٬ فروش نخواهند کرد.
اما شاید با این تغییر و نزدیک شدن خطوط تولید به استودیوهای طراحی محصول٬ یکپارچگی و هماهنگی بیشتر بین این دو بخش در شرکت های مورد ذکر ایجاد شود و آنها بتوانند با سرعت بیشتری نوآوری های خود را به محصولات نهایی تبدیل کنند. این نیز یکی دیگر از مزایای چنین حرکتی خواهد بود. باید صبر کرد و دید که قصد واقعی شرکت ها از شروع این حرکت چیست و چه تاثیر معناداری بر کیفیت محصولات٬ سرعت نوآوری و سود آنها خواهد گذاشت.
امیر حسین بازدید : 6 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)

جهش ۲۵ درصدی ارزش سهام فیسبوک

قیافه خندان زاکربرگ به اندازه کافی گویا است؛ فیسبوک در وال استریت خوش درخشیده و با ۳۳ دلار به ازای هر سهم به بالاترین بها بعد از عرضه عمومی سهام خود دست یافته است. بعد از انتشار گزارش مالی موفق فصل دوم فیسبوک، چنین واکنشی از بورس بازان خبره وال استریت هم انتظار می رفت. 
جهش ۲۵ درصدی ارزش سهام این شرکت البته مدیون رشد مناسب فیسبوک در حوزه موبایل است. افزایش ۵۱ درصدی کاربران فعال موبایل و سهم ۴۱ درصدی تبلیغات از عایدی فیسبوک همگی نشان دهنده روزهای خوش برای این رسانه اجتماعی است.
این افزایش ناگهانی یک شبه ۱۵ میلیارد دلار به ارزش بازار فیسبوک اضافه کرد و از ۶۴ میلیارد دلار به حدود ۸۰ میلیارد صعود کرد.

البته بد نیست بدانید در این میان مارک زکربرگ هم چند دیناری بر دارایی اش افزوده شده است ارزش کل سهام وی وقتی او دو شب قبل سر بر بالین گذاشت بالغ بر ۱۶.۲ میلیار دلار بود اما صبح روز بعد به ۲۰ میلیارد رسید. ۴ میلیارد دلار ظرف یک شب؛ کاسبی بدی نیست، خدا برکت. 
امیر حسین بازدید : 11 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)
 

کیبورد لمسی SwiftKey برای اندروید٬ ابری می شود

 
SwiftKey یکی از محبوب ترین صفجه کلیدهای لمسی اندروید است که می تواند کلمات را پیش از تکمیل حدس بزند. حالا شرکت سازنده خدمت دیگری را به این اپلیکیشن اضافه کرده و آن ذخیره سازی ابری است.
SwiftKey قادر است رفتارهای تایپی کاربر و عادت های او در این زمینه را یاد بگیرد و پیشنهادهای هوشمندانه ای برای تکمیل کلمات بدهد.
تاکنون یعنی قبل از اضافه شدن خدمت ابری SwiftKey همه داده ها و شخصی سازی ها بر روی دستگاه ها ذخیره می شدند و از این رو با یک نقص نرم افزاری یا سخت افزاری٬ مجموعه اطلاعاتی که در مدت زمان استفاده از اپلیکیشن ذخیره یا ایجاد شده بود٬ از دست می رفت. در نتیجه کار باید از اول شروع می شد.
حالا با خدمت جدید٬ کاربران می توانند این داده ها را در فضای ابری ذخیره و با دستگاه های متعددی همگامسازی کنند.
علاوه بر این٬ SwiftKey داده های تحلیلی تویتر را نیز دریافت خواهد کرد تا از روندهای ایجاد شده در شبکه های اجتماعی آگاهی یابد و کلمات مرتبط را سریعا به کاربران پیشنهاد دهد.
شرکت سازنده همچنین قول داده که شخصی سازی بیشتر٬ پیش بینی دقیق تر کلمات و جملات٬ و نیز یکپارچه سازی با جیمیل و فیسبوک را به اپلیکیشن خود اضافه کند.
امیر حسین بازدید : 9 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)
 
قیمت امروز محصولات سامسونگ

*قیمت‌ها به ریال است.

*به علت نوسانات زیاد بازار احتمال تفاوت قیمت 10 تا 30 هزار تومانی وجود دارد.

*توجه کنید که قیمت‌ها با گارانتی اصلی سامسونگ هستند.

*برای دیدن جدول با کیفیت تر بر روی جدول زیر کلیک کنید.

 


امیر حسین بازدید : 7 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)

با آمدن آیفون ارزان قیمت و آیفون ۵ اس٬ تولید آیفون ٬۴ ۴ اس و ۵ متوقف می شود؟

دلایل زیادی وجود دارد که باور کنیم بعد از معرفی آیفون 5S و آیفون ارزان قیمت (پلاستیکی) برای همیشه باید با آیفون ۴ و 4S خداحافظی کرد. در اصل فروش خوب این دو رفیق قدیمی٬ نشان دهنده موفقیت بالقوه ای است که در انتظار آیفون ارزان قیمت نشسته. اما این احتمال وجود دارد که آیفون ۵ هم به جرگه رفقای قدیمی خود بپیوندد.
دلیل کنار  رفتن آیفون ۴ و 4S مشخص است. آنها از پورت جدید لایتنینگ بهره نمی برند و اپل می خواهد اقدام به یک دست سازی اکوسیستم آیفون کند. همچنین به دلایل زیاد بهتر است که با نمایشگر ۳.۵ اینچی خداحافظی کرد تا تنها اندازه موجود در بین محصولات جدید ۴ اینچ باشد. به خصوص اگر سال آینده قرار به عرضه آیفونی با نمایشگر بزرگتر از ۴ اینچ باشد٬ حذف ۳.۵ اینچ خانواده آیفون را خلوت تر می کند.
همچنین با آمدن آیفون پلاستیکی٬ به خودی خود تقاضای آیفون 5S که حاشیه سود بزرگتری برای اپل دارد٬ تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. بنابراین چرا باید آیفون ۵ نیز در میدان بماند و زحمت بیشتری ایجاد کند؟ اگر دلایل استراتژیک کافی نیست٬ دلایل فنی و تولیدی را هم بخوانید.

طبق گزارش ها فناوری لمسی in-cell که در آیفون ۵ به کار رفته برای تولید در مقیاس محدود٬ اصلا مناسب نیست. اما با توجه به تغییراتی که اپل در پنل آیفون 5S به وجود آورده٬ امکان استفاده از آن در آیفون ۵ وجود ندارد و باید تولید جداگانه پنل آن ادامه یابد. در نتیجه بهتر است اپل این محصول را کنار گذاشته و بر روی تولید انبوه آیفون 5S تمرکز کند.

البته نمایشگر این دو تقریبا یکسان خواهد بود٬ ولی تفاوت ها میان کابل های اتصالی٬ نشان می دهد که تغییراتی هم در بخش های مختلف ایجاد شده. پس فرآیند ساخت نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

باید دید استراتژی اپل برای آیفون های ۲۰۱۳ چه خواهد بود. نظر شما چیست؟
امیر حسین بازدید : 7 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)
 

همه ویژگی های جدید اندروید ۴.۳ در یک نگاه

 
اندروید ۴.۳ آمده تا یک جیلی بیلی خوشمزه تر از قبلی ها باشد. البته تغییرات وسیع یا چشمگیر نیست. گوگل با این نسخه از اندروید چند ویژگی جدید را به دستگاه های اندرویدی آورده٬ که در اینجا خلاصه به آنها می پردازیم.
صدا. قابلیت صدای فراگیر مجازی که به اندروید آمده امکان می دهد بیش از هر زمان دیگری از تماشای فیلم و ویدیو بر روی دستگاه های نکسوسی خود لذت ببرید.
پد شماره گیر جدید. ویژگی تکمیل خودکار به محض اینکه شروع به لمس کلید های عددی-حرفی کنید شروع به نمایش اسامی و شماره تلفن های پیشنهادی می کند. برای فعال کردن این ویژگی کافی است به بخش تنظیمات رفته و “Dial pad autocomplete” را تیک بزنید.
گرافیک. اندروید ۴.۳ از آخرین استاندارد صنعت گرافیک٬ یعنی ٬OpenGL ES 3.0 برای عملکرد گرافیکی عالی پشتیبانی می کند. همچنین نکسوس ۷ دوم و نکسوس ۱۰ می توانند به صورت بی سیم محتواها را بر روی تلویزیون به نمایش در آورند.
صفحه کلید و وارد کردن دستورات. وارد کردن متن ها از هر زمانی آسان تر شده. یک الگوریتم جدید برای تایپ لمسی٬ امکان شناسایی کلمات را می دهد. همچنین پشتیبانی نهان از کلید های گیم پد و جوی استیک نیز به اندروید آمده.
مکان یابی. حالا دیگر از طریق وای فای هم می توانید مکان یابی کنید. این عمل بدون روشن شدن دائمی وای فای امکان پذیر است.
شبکه. پشتیبانی از بلوتوث اسمارت (بلوتوث کم مصرف) برای دستگاه هایی نظیر نکسوس ۴ و نکسوس ۷ دوم از حالا فعال است. همچنین پشتیبانی بلوتوث AVRCP 1.3 امکان نمایش نام آهنگ ها بر روی نمایشگر خودرو را فراهم می کند. 
زبان ها. زبان هایی نظیر عبری٬ عربی و سایر زبان های راست نویس حالا در صفحه خانگی٬ تنظیمات٬ بخش تلفن٬ اشخاص٬ و اپلیکیشن ها پشتیبانی می شوند.
تنظیمات. در بخش تنظیمات یک گزینه جدید اضافه شده که از طریق آن می توانید اپلیکیشن های غیرفعال را مشاهده کنید.
سیستم. حساب های کاربری محصور (Restricted profiles)٬ امکان به اشتراک گذاشتن دستگاه با سایر افراد را فراهم می کند. همچنین جا به جایی بین کاربران بسیار آسان تر شده. امکان راه اندازی ساده تر سیسم عامل و نیز مشاهده آلبوم های عکس در وضعیتی آسان تر (Daydream) از دیگر بهبودهای اندروید ۴.۳ است.
امیر حسین بازدید : 10 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)

احتمال استفاده از نمایشگر YOUM در گلکسی نوت ۳ هنوز منتفی نیست

حتما به خاطر دارید که سامسونگ نمایشگری نشکن و از جنس پلاستیک مقاوم با نام تجاری YOUM در دست توسعه دارد. شنیده ها حاکی از آن بود که تولید انبوه آن تا سال ۲۰۱۴ میسر نخواهد شد ولی اخیرا دوباره از گوشه کنار٬ شایعاتی مبنی بر استفاده از آن درگلکسی نوت ۳ به گوش می رسد.
نمایشگر نشکن یا منعطف به معنای گجتی که تا کردنی باشد نیست٬ بلکه در ساخت آن از شیشه ای مثل گوریلا گلس استفاده نمی شود زیرا جنس پنل نمایشی و دیجیتایزر (لایه لمسی) از پلاستیک بوده و در مقابل ضربات٬ منعطف هستند. ضمن اینکه حذف لایه سخت روی نمایشگر که از شیشه یا پلاستیک سخت است٬‌ عملا وزن دستگاه را هم کاهش می دهد.
گویا ظرفیت تولید پنل های YOUM به حدی رسیده که مدیران سامسونگ را به تجدید نظر واداشته و حالا دارند به این می اندیشند که چطور می شود از این فناوری جدید در گلکسی نوت ۳ استفاده کرد.
آنها تصمیم نهایی را به دهه اول شهریور ماه موکول کرده اند تا ببینند اوضاع چطور پیش می رود. اگر تعداد کافی از پنل های نمایشی YOUM با کیفیت تمام اچ دی٬ تا آن موقع آماده استفاده در نوت ۳ شده باشد٬ اولین نمایشگر به اصطلاح "نشکن" را در محصولات موبایل خواهیم دید٬ و گر نه باید منتظر محصولات بعدی ماند.
شما فکر می کنید مهندسان سامسونگ از این چالش احتمالی سربلند بیرون بیایند؟

تعداد صفحات : 17

درباره ما
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید. من نوجوانی 14 ساله هستم از کشور بزرگ و سرافراز ایران. با ما همراه باشید تا از علم و فناوری های ایران و جهان هستی با خبر بشوید.در این وب سایت شما میتوانید مطالبی همچون اخبار گوشی های همراه و رایانه ها و لپ تاپ ها و هزاران محصول جدید را دریابید. امیدوارم همیشه سالم و سرافراز باشید. نویسنده و طراح این وب:امیر حسین علیپور
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتون درمورد وبلاگ ها و سایت های مدرسه نیوز چیست؟
    به نظر شما ما باید بیشتر از چه مطالبی استفاده کنیم؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 336
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 28
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 58
  • بازدید ماه : 49
  • بازدید سال : 456
  • بازدید کلی : 15,395