loading...
مدرسه نیوز در رز بلاگ
امیر حسین بازدید : 7 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

رخ نمودن کیس آیفون 5C در آمازون، دکمه هایی به سبک آیپاد تاچ

دیگر چیزی نیست که از ظاهر آیفون ارزان قیمت لو نرفته باش و انتظار می رود این تلفن جدید اپل پاییز عرضه شود. اما هنوز خبر موثقی از سخت افزار آن در دست نیست. آنچه به نظر قطعی می رسد بدنه رنگی است که در بیشتر عکس های لو رفته وجود دارد و از متمایل بودن طراحی آیفون 5C به آیپاد تاچ حکایت می کند.
حالا هم در آمازون یک کیس نازک برای این تلفن قرار داده شده که دکمه های کشیده صدا در آن مشهود است و آیپاد تاچ را در ذهن متصور می شود. این کیس برای اول شهریور عرضه خواهد شد که احتمالاً چند روزی قبل از عرضه نهایی آیفون 5C خواهد بود.
امیر حسین بازدید : 8 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

دنیای بزرگ و چند پاره اندروید به روایت جدیدترین آمارها

تحقیقی که اخیرا توسط OpenSignal صورت گرفته٬ با دقتی کامل نشان می دهد که دنیای اندروید چقدر متنوع یا از دیدگاهی دیگر٬ از هم گسیخته ولی در عین حال بزرگ و رو به رشد است.
تفاوت ها بین سهم شرکت ها٬ مشخصات سخت افزاری٬ ابعاد نمایشگر و البته نسخه سیستم عامل محصولات٬ در این تحقیق به صورت جالبی مورد بررسی و نمایش آماری قرار گرفته.
در ادامه مطلب با مدرسه نیوز باشید تا نگاهی بیندازیم به قلمرو بزرگ ربات سبز.

امیر حسین بازدید : 12 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

سامسونگ و تغییر رفتار چیپ گلکسی اس ۴ (بین المللی) برای کسب امتیارهای بالاتر در بنچمارک ها

در بین سایت های تخصصی بررسی سخت افزار٬ برخی از آنها به واسطه قدمت و سابقه شان مرجع به حساب می آیند. Anandtech یکی از آنها است و این بار کشف جالبی انجام داده.

گرافیک به کار رفته در چیپ Exynos 5 Octa (نسخه بین المللی گلکسی اس ۴) از نوع PoweVR SGX 544MP3 است که در تحقیق Anandtech مشخص شده در حالت عادی روی فرکانس ۴۸۰ مگاهرتز کار می کند. اما وقتی یک اپلیکیشن بنچمارک را باز کنید٬ بلافاصله فرکانس هسته های گرافیکی به ۵۳۲ مگاهرتز افزایش می یابد و تا زمانی که در داخل اپلیکیشن بنچمارک باشید٬ چنین خواهد بود.

طبق یافته Anandtech هسته های پردازشی (CPU) این چیپ هم با ورود به اپلیکیشن های بنچمارک رفتاری مشابه را نشان می دهند و فرکانس آنها افزایش می یابد تا امتیاز بالاتری برای دستگاه رقم بخورد.
به لحاظ فنی٬ دو نوع تست به ظاهر شبیه هم داریم. یکی تست های عملکردی که هدف از انجام شان به دست آوردن توان واقعی سخت افزار با توجه به مشخصات ارائه شده است٬ و دوم تست های استرس یا فشار که هدف از انجام آنها پی بردن به حداکثر توان سخت افزار است. تست اول٬ در واقع همان بازخورد واقعی از تجربه ای است که کاربر در استفاده از دستگاه خواهد داشت.
اگر تست هایی که تغییر رفتار چیپ اکتا در آنها مشاهده شده از نوع تست فشار بود٬ مشکلی وجود نداشت ولی آنها از نوع تست های عملکردی بوده اند.
باز هم به لحاظ فنی٬ این کار سامسونگ تقلب نیست زیرا پردازنده و گرافیک از قدرتی که واقعا در آنها نهفته است استفاده کرده اند. برچسب تقلب را زمانی بر این رفتار می چسبانیم که توجه داشته باشیم کاربران یا خریداران بالقوه٬ تصور می کنند همان قدرتی را که چیپ مجتمع در بنچمارک ها ارائه می کند٬ در حین کارکردهای اصلی دستگاه (مثلا موقع انجام بازی ها) نیز در اختیارشان است. در صورتی که این طور نیست و این فقط یک معنا دارد: گمراه کردن و کسب اعتبار از طریق روش غیرمنصفانه.
جالب اینجا است که تغییر رفتار ذکر شده٬ فقط برای برخی از بنچمارک ها که در کدهای گلکسی اس ۴ از آنها نام آمده (!) اعمال می شود. برنامه هایی نظیر آنتوتو٬ کوادرانت٬ ٬GL Benchmark 2.5 ٬BenchmarkPi و لینک پک. بنابراین این نمی تواند اتفاقی بوده باشد.

چرا این مهم است و بعدش چه؟

کاری که سامسونگ می تواند انجام دهد این است که همین قدرت و فرکانس بالاتر را موقع استفاده واقعی از دستگاه نیز در اختیار کاربران قرار دهد و اگر فکر می کند که در صورت چنین کاری٬ عمر باتری دستگاه کاهش می یابد یا چیپ پردازشی در اثر گرما آسیب می بیند (یا تلفن منفجر می شود یا دست های صاحبش را آب پز می کند)٬ پس بهتر است زمینه گمراه کردن کاربران را هم رفع کرده و فرکانس ها در بنچمارک ها تغییر ندهد.
این رفتار چیزی نیست که علاقه داشته باشیم بین شرکت های مختلف تبدیل به یک عادت شود٬ زیرا در این صورت دیگر امکان تشخیص درست و غلط از بین رفته٬ اعتبار بنچمارک ها بیش از پیش زیر سوال می رود و کاربران هم مرجع عمومی مناسبی برای مقایسه نخواهند داشت.
خوشبختانه متخصصین مستقلی مثل اعضای Anandtech این رفتارهای نادرست را بر ملا می کنند و چیزی پشت ابر باقی نمی ماند. اما نظر شما درباره این پرونده تازه چیست؟
امیر حسین بازدید : 7 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

راهنمای خرید تابستانه تلفن هوشمند، نسخه ۲۰۱۳

اکنون که تابستان به اوج گرمای خود رسیده، این گونه می نمایاند که دنیای موبایل درون یکی دیگر از دوره های گذار سالیانه خود گرفتار شده٬ و به استثناء موبایل-دوربین تازه وارد ۴۱ مگاپیکسلی نوکیا، تقریبا همه چیز کمی قدیمی به نظر می رسد٬ زیرا تغییر چندانی طی فصل اخیر نداشته ایم. 
از سویی هم بازار تشنه و چشم به راه اسمارت فون های رده بالایی چون آیفون بعدی، موتو ایکس موتورولا و گلکسی نوت سوم است. البته شایعات درباره بلکبری ۵ اینچی هم شنیده می شود.
علاوه بر این، دو تا از برترین اسمارت فون های دنیا (اچ تی سی وان - گلکسی اس ۴ ) به تازگی با اندروید خالص از سوی گوگل عرضه شده اند که اینگونه آپدیت های منظم و سریع سیستم عامل را دریافت خواهند کرد هر چند هنوز از عرضه آنها در خارج از امریکا٬‌ خبری نیست.
اما به جای همه این حرف ها و شایعات روزانه، بگذارید ببینیم فعلا در بازار چه چیزهایی می توانیم بیابیم و انتخاب های برتر کدام هستند. پس در ادامه مطلب با مدرسه نیوز همراه باشید.

امیر حسین بازدید : 6 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

پروژه ساخت نخستین هواپیمای بازمتن جهان

احتمالا در مورد نرم افزارهای بازمتن چیزهای زیادی شنیده اید، اما امروز می خواهیم در مورد یک هواپیمای بازمتن صحبت کنیم که توسط یک گروه کانادایی در حال طراحی است.
نام پروژه Maker Plane است و هدفش طراحی و ساخت یک هواپیمای ۲ نفره ارزان است. این هواپیما بسیار سبک خواهد بود و به گونه ای طراحی می شود که به راحتی به پرواز در آمده و امنیت بالایی داشته باشد. اما نکته مهم اینجا است که این تیم طراحی قصد دارد پس از پایان کارش، تمام نقشه ها و حقوق طراحی های هواپیما را به رایگان ارایه کرده و آنها را در اختیار عموم قرار دهد تا هر کسی بتواند بر اساس آنها هواپیمای خودش را بسازد.
هدف این است که طی سال های آینده مردم قادر شوند با موادی که از بازار قابل خریداری است، خودشان هواپیما بسازند. آنها معتقداند که بسیاری از قطعات از پیش آماده و قابل تهیه است و با توسعه پرینترهای سه بعدی نیز می توان بسیاری از بخش های مورد نیاز را چاپ کرد.
این هواپیما حداکثر سرعتی معادل ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت و بُرد پرواز آن نیز حدود ۶۰۰ کیلومتر خواهد بود. بخش جذاب این پروژه هم این وعده است که تیم سازنده می گوید هزینه ساخت آن حدود ۱۵۰۰۰ دلار خواهد شد و این عدد شامل قیمت موتور هم می شود. 
اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود نخستین پرواز آزمایشی Maker در سال ۲۰۱۵ انجام خواهد شد. با این حساب ممکن است تا چند سال دیگر در نارنجی مطلبی ببینید که در آن طرز ساخت هواپیمای دو نفره را در خانه آموزش داده ایم!
اما نکته ای که در این میان وجود دارد این است که آیا شما حاضرید سوار هواپیمایی بشوید که خودتان ساخته اید؟
امیر حسین بازدید : 6 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

دانشجویان دانشگاه تگزاس و هک کردن قایق با استفاده از نقص امنیتی GPS

دانشگاه تگزاس یک دلیل دیگر به دریانوردان داده تا چشم بسته به سیستم موقعیت یاب جهانی GPS اعتماد نکنند. به خصوص دارندگان قایق های تفریحی لوکس که می توانند طعمه های چرب و نرمی برای افرادی با نیات سوء باشند.روش کار چگونه است؟دانشجویان دانشگاه تگزاس با استفاده از ارسال سیگنال جعلی برای قایق ها٬ موفق به گول زدن هدایت کننده قایق شدند. به این صورت که با دستکاری موقعیت فعلی قایق و القای اینکه در مسیر صحیح قرار ندارد٬ سیستم هدایت قایق را مجاب به تغییر مسیر کردند. کاری که لزومی به آن نبود ولی در عمل سرنشینان را در مسیر مورد نظر هکرها قرار داد.به همین سادگی٬ امکان هک کردن GPS و به اشتباه انداختن سیستم هدایت کننده قایق وجود دارد. البته هنوز دزدان دریایی به جایی نرسیده اند که قادر به انجام کاری مشابه باشند. ولی تصور اینکه GPS قایق شما در میانه آب ها دستکاری شود و با یک تصحیح مسیر غیرضروری٬ در بی خبری کامل به سمت دام افراد نا به کار بروید٬ ترسناک است.ناخدای قایق ۸۰ میلیون دلاری که توسط یک دستگاه ۳۰۰۰ دلاری هک شد٬ همراه با محققین دانشگاه تگزاس روی عرشه حضور داشت و حملات آنها به GPS قایق را مشاهده می کرد ولی در اصل هیچ چیز غیرعادی که توجه او و خدمه اش را جلب کند٬ بر سیستم ها دیده نمی شد.حال در نظر بگیرید که استفاده از روشی مشابه برای تغییر دادن مسیر کشتی های تجاری و هواپیماهای مسافرتی که تقریبا همگی به نوعی از GPS استفاده می کنند٬ ممکن است به فاجعه بینجامد.
امیر حسین بازدید : 11 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

اضافه کردن امکانات وای فای به دوربین های DSLR با Weye Feye

ارتباط وای فای کم کم تبدیل به یکی از امکانات معمول دوربین های جدید می شود. قابلیتی که به عکاسان اجازه می دهد عکس ها و فیلم ها را به اسمارت فون خود انتقال داده یا اینکه دوربین را از راه دور کنترل کنند. و اینگونه است که دارندگان دوربین های قدیمی احساس می کنند از قافله عقب مانده اند.
اما با ورود Weye Feye به بازار، می توانید به سادگی جعبه ای کوچک را با کابل USB به دوربین DSLR کانن یا نیکون خود متصل کنید و یک نقطه اتصال در شبکه مهیا کنید. این ابزار کوچک با برد ۸۰ متری و زمان تاخیر ۲۰۰ میلی ثانیه ای، گجتی عالی برای عکاسی است.
پس از اتصال Weye Feye به دوربین و برقراری ارتباط آن با موبایل، عکاسان می توانند از طریق اپلیکیشن های ویژه اندروید یا iOS، نمایی زنده از قاب تصویر دوربین را در اختیار داشته باشند، پارامترهای نوردهی را تغییر دهند، فوکوس را تنظیم کرده و از راه دور به عکاسی یا فیلمبرداری بپردازند.
ابعاد ۸.۳ در ۴.۵ در ۱.۶ سانتی متری این گجت کوچک به آن اجازه می دهد که بدون دردسر، گوشه سه پایه جا خوش کند یا حتی اینکه روی کفشک دوربین سوار شود. 
عمر باتری آن هنگام نمایش زنده تصویر، هفت تا هشت ساعت برآورد می شود. وقتی هم که از آن در gallery mode بهره می برید، تا ۱۴ ساعت می توانید به انتقال عکس و ویدیو بپردازید.
Weye Feye قرار است از شهریورماه با قیمت ۲۴۹ یورو به بازار بیاید.
امیر حسین بازدید : 8 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

گلایه از نوع نوکیا: تلفن ویندوز فونی بدون اپلیکیشن فروش نمی رود!

«مگر می شود تلفن هوشمند فروخت ولی اپلیکیشن برای آن عرضه نکرد؟» این درد دل نوکیا است. مایکروسافت اگر واقعاً بی هدف این همه سرمایه را خرج ویندوز فون نکرده، باید زودتر دست به کار شود.
هنوز ویندوز فون از نظر تعداد اپلیکیشن پشت سر iOS و اندروید قرار دارد. پس جای یکی از دلایل مهم برای آمدن مشتری ها به این اکوسیستم خالی است. نوکیا می گوید وجود اپ های مختلف که مشتری های اش به آنها نیاز دارند، برای اش مهم است. این شرکت حتی تلاش می کند با ارائه اپلیکیشن های منحصر به فرد و متفاوت از دیگر دستگاه ها تجربه بهتری را برای مشتریان خود ایجاد کند.
در سال کذشته نوکیا بیشتر از ده لومیا روانه بازار کرده اما کماکان سهم کمی از آن را به خود اختصاص داده است. نوکیا معتقد است «در اینجا فقط سخت افزار نیست، ابزار سوار بر سخت افزار است که از اهمیت بیشتری برخوردار است. نمی توان تلفن هوشمند بدون اپلیکیشن فروخت، شدنی نیست.»
اگر اپلیکیشنی برای کسی مهم باشد و شما آن را نداشته باشید به معنی از دست رفتن یک فرصت فروش است. فروشگاه ویندوز فون در حال حاضر ۱۶۵،۰۰۰ اپلیکیشن برای عرضه دارد. این در حالی است که رقبای مستقیم آن یعنی iOS و اندروید به ترتیب ۹۰۰،۰۰۰ و یک میلیون اپلیکیشن آماده استفاده دارند.
نوکیا معتقد است مایکروسافت به عنوان شرکتی که مشخصاً در زمینه نرم افزار تخصص دارد، در اینجا عملکرد کندی داشته است. زمان سرنوشت ساز است؛ وقتی بخواهید هدف گذاری کنید و تلفن هایی هم برای فروش داشته باشید، منتظر ماندن تا پایان سال مالی اصلاً به نفع شما نیست.
آیا ویندوز فون، نوکیا را زمین گیر کرده است؟ آیا به راستی اپلیکیشن ها همان قدر که نوکیا می گوید مهم هستند، یا این داستان قدیمی عروس و زمین کج است که تکرار می شود؟
امیر حسین بازدید : 9 چهارشنبه 09 مرداد 1392 نظرات (0)

تصمیم سامسونگ جهت خرید سازنده آلمانی پنل های OLED با قیمت ۲۰۰ میلیون دلار؟

شنیده ها حاکی از آن است که سامسونگ به توافق نهای برای خرید شرکت آلمانی Novaled بسیار نزدیک شده است. این شرکت به طور اختصاصی بر روی تولید تکنولوژی های OLED برای نمایشگر تلویزیون و اسمارت فون ها کار می کند. به گفته بلومبرگ قیمت احتمالی این معامله ۲۰۰ میلیون دلار است.
این اطلاعات توسط دو نفر از افراد درگیر در معامله به بیرون درز کرده و آنها گفته اند که به احتمال فراوان این تفاهمنامه تا پایان هفته جاری به نتیجه خواهد رسید. Gerd Guenther مدیر بازاریابی Novaled هم اظهار کرده که مذاکرات همچنان در حال انجام است.
در اواخر ۲۰۱۱ این شرکت آلمانی مبلغ نامعلومی را از سوی شرکت سرمایه گذاری ریسک پذیر سامسونگ تحت عنوان «سرمایه گذاری منصفانه » دریافت کرد. در سال ۲۰۱۲ این شرکت درخواست فروش اولیه سهام خود را با قیمت ۲۰۰ میلیون دلار در آمریکا ثبت کرد.
همان زمان گفته می شد سامسونگ برای به دست آوردن تعدادی از پتنتهای این شرکت در زمینه OLED، به دنبال کسب مالکیت Novaled است. و همان طور که دیدید، از نیمه دوم ۲۰۱۲ بود که جنگ پتنتی ال جی و سامسونگ با شکایت ال جی و پاسخ متقابل سامسونگ آغاز شد.
البته این دعاوی اوایل سال جاری با مصالحه دو شرکت و پس گرفتن شکایات شان به پایان رسید. هرچند که پس از آن، بار دیگر در مارس و به دنبال ادعای ال جی جهت دریافت حق لیسانس برای پتنت های اش، به نظر می رسد این آتش در حال روشن شدن است.
در ماه می سال جاری هم سامسونگ با سرمایه گذاری ۲۵ میلیون دلاری، اولین کار و کسب پتنتی خود در آمریکا را به راه اندخت و اعلام کرد که بیشترین تمرکزش روی پتنت های OLED و LCD خواهد بود. و حالا با شنیده ها درباره خرید Novaled، به نظر می رسد یک حرکت استراتژیک دیگر از سوی این شرکت کره ای در حال انجام است تا زرادخانه ای قدرتمند و نفوذناپذیر از پتنت های تکنولوژی های OLED برای خود (و به خصوص سامسونگ دیسپلی) بنا کند. 
امیر حسین بازدید : 7 سه شنبه 08 مرداد 1392 نظرات (0)

نوکیا در حال ساخت تگ های نفیس؛ راهی متفاوت برای پیدا کردن اشیا

طبق شنیده ها نوکیا در نظر دارد تا قطعه ای مجهز به سنسور مجاورت (Proximity Sensor) را به عنوان لوازم جانبی برای خانواده موبایل های لومیا عرضه کند. منابع خبری آشنا با طرح های نوکیا، فاش کرده اند که کمپانی فنلاندی قصد دارد این قطعه را به بلوتوث ۴.۰ و NFC مجهز کرده و «تگ نفیس» یا Treasure Tag بنامد.در واقع هدف اصلی تگ نفیس، این است که به کاربران ویندوز فون اجازه دهد به کمک اپلیکیشنی مخصوص، تگ را ردیابی کنند و از این طریق اشیای گمشده خود را پیدا کنند. این تگ ها از طریق NFC به موبایل های لومیا وصل می شوند، و کاربر را به سمت وسیله ای که به آن متصل شده اند، راهنمایی می کنند.اگر هنوز کاربرد این تگ ها برای تان شفاف نشده، شاید مراجعه به صفحه پروژه Tile  به شما کمک کند. Tile مربع کوچکی است که برای مثال به دسته کلید شما وصل می شود و از طریق سیگنال هایی که برای آیفون ارسال می کند، به شما در یافتن کلید های گم شده تان کمک می کند. این پروژه برای اولین بار در KickStarter معرفی شد و از لحاظ ایده، شباهت بسیاری با تگ های نفیس نوکیا دارد.

نوکیا ظاهرا وقت زیادی را نیز صرف اپلیکیشن تگ نفیس کرده و امکانات متعددی را در آن قرار داده است، که از جمله آنها می توان به نمایش موقعیت اشیای گم شده به کمک واقعیت افزوده بر روی صفحه نمایشگر اشاره کرد. جالب است بدانید که این وسیله جدید که نوکیا قصد ساخت آن را دارد، کاربرد معکوس نیز می تواند داشته باشد، بدین صورت که کاربر اگر موبایل خود را گم کرده باشد، می تواند دکمه ای که بر روی تگ نفیس قرار گرفته را فشار دهد و با صدایی که از موبایلش پخش می شود، آن را پیدا کند.تگ های نفیس طوری طراحی شده اند که همیشه روشن باشند. این تگ ها باتری هایی را در خود جای داده اند که می توانند تا حدود ۶ ماه شارژ نگه دارند. نوکیا در نظر دارد تا در روزهای آینده موبایل های لومیا را از لحاظ نرم افزاری آپدیت کند و پشتیبانی از بلوتوث ۴.۰ را به دستگاه های خود بیفزاید و به احتمال زیاد تگ های نفیس اولین وسایل جانبی خواهند بود که می توانند از این تکنولوژی جدید، که انرژی بسیار کمتری مصرف می کند، بهره مند شوند.طبق شنیده ها زمان معرفی تگ های نفیس چندان دور نیست و احتمالا باید چند هفته پس از عرضه آپدیت نرم افزاری موبایل های لومیا، منتظر ورود آن به بازار باشیم.
امیر حسین بازدید : 5 سه شنبه 08 مرداد 1392 نظرات (0)

ایسوس یک تبلت فوق باریک ۶ میلیمتری می سازد؟

وقتی نام ایسوس به میان می آید یا چه می افتید؟ نکسوس ۷؟ پدفون؟ یا شاید هم تبلت های هیبریدی با کیبورد فیزیکی؟
ایسوس شرکتی است که دو سال پیاپی مورد اعتماد گوگل قرار گرفته تا نکسوس ۷ را بسازد و در عین حال می توان از آن به عنوان تنها شرکت جدی در کنار سامسونگ نام برد که تبلت های اندرویدی اش فروش مناسبی دارند. سری ترنسفورمر٬ پدفون و نکسوس ۷ از این جمله اند.
اما ایسوس هیچ وقت معروف به ساختن تبلت های فوق باریک نبوده. چیزی که ممکن است امسال تغییر کند زیرا طبق شنیده ها٬ این شرکت در حال کار روی تبلتی با ضخامت تنها ۶ میلیمتر است. وقتی در نظر بگیرید که نکسوس ۷ جدید ضخامتی معادل ۸.۷ میلیمتر دارد٬ ۶ میلیمتر دیوانه کننده به نظر می رسد.
منبع خبر نمی داند که این یک تبلت اندرویدی خواهد بود یا ویندوزی ولی ایسوس با اندروید موفقیت های بیشتری را تجربه کرده٬ بنابراین روی ربات سبز حساب بیشتری باز کنید.
شما فکر می کنید یک تبلت ۱۰ اینچی با ضخامت ۶ میلیمتر چه مشخصاتی می تواند داشته باشد؟ نمایشگر ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسلی مثل نکسوس ۱۰؟ بدنه ای فلزی مثل آیپد یا از جنس پلاستیک مقاوم مثل اکسپریا تبلت Z؟
اگر چنین تبلتی واقعیت داشته باشد٬ هوگو بارا خیلی خوشحال خواهد شد.
امیر حسین بازدید : 8 سه شنبه 08 مرداد 1392 نظرات (0)
 

چند تغییر جدید اپل در ظاهر آی او اس ۷

 
۳ هفته بعد از نسخه بتای ۳ حالا بتای ۴ نیز برای iOS 7 از راه رسیده و اپل همچنان مشغول ایجاد تغییرات ریز و درشت در بخش های مختلف است تا بیش از پیش اثبات شود که زمان داده شده به جانی آیو و طراحان دیگر تا WWDC 2013 کافی نبوده.
مسلما تیم طراحی بازخوردهای مختلفی هم از توسعه دهندگان و وبلاگ نویسان دریافت کرده که می شود آنها را در بتای جدید دید. در ادامه مطلب با مدرسه نیوز همراه باشید تا نگاهی کوتاه داشته باشیم به تغییرات جدید در زوایای مختلف iOS 7. البته اینها مواردی هستند که در همین یکی دو ساعت اخیرا کشف شده٬ و در روزهای آینده باقی آنها نیز مورد اشاره قرار خواهد گرفت.
امیر حسین بازدید : 6 سه شنبه 08 مرداد 1392 نظرات (0)

نسخه بتای جدید آی او اس ۷ و تایید حسگر اثر انگشت برای آیفون ۵ اس

تابستان امسال برای مهندسان اپل دوره ای بسیار طاقت فرسا است٬ آنها دارند آماده عرضه iOS 7 و محصولاتی جدید می شوند که قرار است پاییز را برای اپل تبدیل به بهار مالی کنند. تلاش ها در بخش iOS به معنای عرضه نسخه های بتا در فواصل چند هفته ای است و امشب نیز بتای ۴ بیرون آمد.
همان طور که در اسکرین شات بالا پیدا است٬ شواهدی جدید از برخورداری آیفون 5S از حسگر اثرانگشت وجود دارد. شایعه ای که مدت ها جریان داشت ولی تاکنون دلیلی قطعی برای آن یافت نشده بود.
منابع خبری می گفتند اپل و سامسونگ هر دو دچار مشکلاتی در زمینه تامین قطعه برای حسگر اثر انگشت شده اند و در نتیجه احتمال استفاده از آن در محصولات آینده دور از ذهن است. اما اکنون٬ هر چند هنوز مشخص نیست مشکلات سخت افزاری رفع شده یا خیر٬ شواهد نرم افزاری برای آمدن این امکان جدید به آیفون دیده می شود.
اضافه شدن پوشه BiometricKitUI و توضیحات مرتبط نشان می دهد که طراحی های گرافیکی لازم در زمینه راهنمایی کاربران به منظور قرار دادن انگشت شست بر روی دکمه Home برای اسکن٬ در ای او اس ۷ گنجانده شده اند.
آیا اپل این بار با حسگر اثر انگشت امیدها به آیفون جدید را احیا می کند؟ چندان دور از ذهن نیست. ۱۵ شهریور یا ۲۷ شهریور٬ فعلا این تاریخ ها برای معرفی آیفون 5S بر سر زبان ها است.
امیر حسین بازدید : 8 سه شنبه 08 مرداد 1392 نظرات (0)

نسخه بتای جدید آی او اس ۷ و تایید حسگر اثر انگشت برای آیفون ۵ اس

تابستان امسال برای مهندسان اپل دوره ای بسیار طاقت فرسا است٬ آنها دارند آماده عرضه iOS 7 و محصولاتی جدید می شوند که قرار است پاییز را برای اپل تبدیل به بهار مالی کنند. تلاش ها در بخش iOS به معنای عرضه نسخه های بتا در فواصل چند هفته ای است و امشب نیز بتای ۴ بیرون آمد.
همان طور که در اسکرین شات بالا پیدا است٬ شواهدی جدید از برخورداری آیفون 5S از حسگر اثرانگشت وجود دارد. شایعه ای که مدت ها جریان داشت ولی تاکنون دلیلی قطعی برای آن یافت نشده بود.
منابع خبری می گفتند اپل و سامسونگ هر دو دچار مشکلاتی در زمینه تامین قطعه برای حسگر اثر انگشت شده اند و در نتیجه احتمال استفاده از آن در محصولات آینده دور از ذهن است. اما اکنون٬ هر چند هنوز مشخص نیست مشکلات سخت افزاری رفع شده یا خیر٬ شواهد نرم افزاری برای آمدن این امکان جدید به آیفون دیده می شود.
اضافه شدن پوشه BiometricKitUI و توضیحات مرتبط نشان می دهد که طراحی های گرافیکی لازم در زمینه راهنمایی کاربران به منظور قرار دادن انگشت شست بر روی دکمه Home برای اسکن٬ در ای او اس ۷ گنجانده شده اند.
آیا اپل این بار با حسگر اثر انگشت امیدها به آیفون جدید را احیا می کند؟ چندان دور از ذهن نیست. ۱۵ شهریور یا ۲۷ شهریور٬ فعلا این تاریخ ها برای معرفی آیفون 5S بر سر زبان ها است.
امیر حسین بازدید : 6 سه شنبه 08 مرداد 1392 نظرات (0)

6 دلیل برتری کروم بوک بر تبلت، لپ تاپ و کامپیوترهای شخصی از دیدگاه معلمان

تغییر جهانی در تکنولوژی آموزش بدان معنی است که در آینده نزدیک قرار است ده ها میلیارد دلار پول توسط مدارس هزینه شده و با ورود به بازار، میان تبلتها، کروم بوک ها و دیگر انواع لپ تاپ تقسیم گردد.
اما سوال اینجا است که لقمه چرب و نرم اصلی نصیب کدام یک از بازیگران خواهد شد؟ اپل یا گوگل؟ یا در این میان ستاره دیگری خواهند درخشید؟ شاید هم همه چیز منصفانه تقسیم خواهد شد.
آیپد اپل اکنون یکی از محصولات پرفروش بازار است و بخش اعظم بازار تبلت را در دست دارد. در عرصه آموزش هم تا کنون با اقبال خوبی مواجه بوده است. اما در این میان با رقبایی روبرو است که مترصد فرصت و به دنبال کوچکترین لغزش این شرکت هستند.
در دنیای آموزش، اما کروم بوک گوگل به خوبی توانسته خودی نشان دهد و رقیبی تازه وارد و تازه نفس برای همه محسوب گردد. در اینجا قصد داریم به دلایل اقبال بیشتر معلمان و مربیان به کروم بوکها (در مقابل آیپدها، نت بوکها و دیگر PCها) بپردازیم.
 در ادامه مطلب با مدرسه نیوز همراه باشید.

امیر حسین بازدید : 5 سه شنبه 08 مرداد 1392 نظرات (0)

همکاری سونی و پاناسونیک برای ساخت دیسک نوری ۳۰۰ گیگابایتی

روز به روز داده ها جزئیات بیشتری را در بر می گیرند و جزئیات بیشتر مساوی است با اشغال فضای بیشتر. اگر روزگاری یک دیسک سخت ۲۰ گیگابایتی کفاف عمری استفاده کاربران را می داد امروزه تنها یک فیلم باکیفیت را در خود جای می دهد. 
دیسک های نوری بعد از ظهور حافظه های فلش کمتر برای انتقال داده استفاده می شوند و فروش نرم افزارهایی که زمانی فقط با CDها و DVDها صورت می گرفت هم بیشتر از طریق اینترنت انجام می گیرد. 
تا کنون Blu-rayها پرظرفیت ترین دیسک نوری در دسترس بوده اند. به طور کلی داده های حجیمی که نه اینترنت (در حال حاضر) توان انتقال آنها را دارد و نه حافظه های فلش به دلیل قیمت بالا صرفه دارند، توسط این دیسک های نوری منتقل می شوند. برای مثال از آنها در کنسول های بازی و فیلم های Full HD استفاده می شود.
اما به نظر می رسد کم کم ظرفیت این نوع دیسک ها هم جوابگوی نیازهای بشر نیست. سونی و پاناسونیک تصمیم گرفته اند در پروژه ای مشترک یک دیسک نوری با حداقل ظرفیت ذخیره سازی ۳۰۰ گیگابایت اطلاعات بسازند. پاناسونیک امروز اعلام کرد طبق هدف گذاری آنها، قرار است فناوری ساخت این لوح تا آخر ۲۰۱۵ تکمیل شود.
مقصد این دیسک کاربران حرفه ای و تجارت هایی که نیازمند ذخیره سازی های حجیم و دراز مدت هستند خواهد بود. مثلاً صنعت تولید ویدیو و فیلم سازی می تواند از مشتریان بالقوه آن باشد. اما مسلماً کار بازاریابی برای سونی و پاناسونیک چندان ساده هم نخواهد بود. ذخیره سازی ابری تا زمان عرضه این محصول پیشرفت خواهد کرد و رقیب قدری برای آن خواهد بود.
پاناسونیک مدعی است این محصول از خواصی برخوردار است که از آن در برابر عوامل محیطی مانند غبار و آب و تغییرات دمایی و رطوبتی محافظت می کند؛ مسلماً این ویژگی ها می توانند ذخیره سازی مطمئن تری را به ارمغان بیاورند.
همچنین امکان سازگاری بین نسلی در فرمت های مختلف در نظر گرفته شده است؛ این مورد متضمن تداوم خوانش داده ها در صورت تکامل فرمت های ذخیره سازی خواهد بود. یعنی ذخیره سازی دراز مدت داده ها و ابداع فرمت های جدید ذخیره سازی مانع خواندن اطلاعات ذخیره شده در این دیسک ها نخواهد بود.

باید منتظر ماند و دید که کدام شیوه ذخیره سازی بر دیگری غلبه می کند و رقیب را از گود به در می کند. شاید هم هر یک از روش ها جایگاه خود را در آینده یافتند و هم زیستی مسالمت آمیز رسیدند. شما چه فکر می کنید؟
امیر حسین بازدید : 6 سه شنبه 08 مرداد 1392 نظرات (0)

گوگل٬ امیدوار به پیشرفت چشمگیر تبلت های اندرویدی

باید با حقیقت روبرو شد، تا زمان معرفی نکسوس ۷ (۲۰۱۲) تبلت های اندرویدی خوب فروش نمی رفتند. در اصل تنها تبلت موفق اندرویدی قبل از آن٬ کیندل فایر آمازون بود که به نوعی در اکوسیستم اندروید یک خارجی به حساب می آید و آمازون با کشیدن لایه ای کاملا اختصاصی بر روی اندروید٬ حتی فروشگاه و پشتیبانی مجزایی برای آن در نظر گرفته.
نکسوس ۷ با حضورش نه فقط ۷ میلیون فروش کرد بلکه وجهه عمومی تبلت های اندرویدی را هم بهبود بخشید و سهم فروش آنها در فصل اخیر را به نزدیک ۵۰ درصد رساند تا تعداد تبلت های اندرویدی فعال٬ از ۱۰ میلیون به ۷۰ میلیون برسید که رشدی بسیار چشمگیر است. ولی با تمام اینها٬ هنوز بیشتر تبلت های اندرویدی پشت سر آیپد قرار دارند و کمبود اپلیکیشن های اختصاصی برای آنها٬ به چشم می آید. اما هوگو بارا از مدیران گوگل٬ می گوید سخت افزارها نیز همپای اپلیکیشن ها نیازمند بهبود جدی هستند.
تقریبا گفتن این جمله توسط مدیران گوگل که "وضعیت اپلیکیشن های اندرویدی برای تبلت ها در حال بهبود است" تبدیل به یک سنت و اصرار سالانه شده و در حالی که نمونه هایی عالی برای این ادعا وجود دارند (به عنوان مثال گوگل پلاس٬ پاکت و فلیپ بورد) ولی هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به عدد اپلیکیشن های مخصوص آیپد وجود دارد. مثلا اپلیکیشن های توییتر٬ ٬Rdio اسپاتیفای٬ دراپ باکس٬ و یلپ در iOS دارای نسخه اختصاصی آیپد هستند٬ اما در اندروید فقط نسخه موبایل آنها باد شده تا تمام صفحه تبلت را بپوشاند.
هوگو بارا٬ رئیس بخش مدیریت محصولات اندروید معتقد است که این اختلاف در حال رنگ باختن است: «در حال حاضر ۶۰ درصد از اپلیکیشن هایی که انتظار دارید در هر دسته بندی باشد٬ دارای یک رابط کاربری مناسب برای تبلت هستند.» ولی تا ۱۰۰ درصد هنوز راه زیادی باقی است.
هوگو بارا می گوید وضعیت نسبت به سال گذشته بهتر شده و بهینه بودن اپها برای تبلت ها٬ دیگر مشکلی زمین گیر نیست. دستورالعمل طراحی اپلیکیشن برای تبلت  در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته و حتی بخشی مجزا برای نمایش اپهای مخصوص تبلت در گوگل پلی ایجاد شده. بارا می گوید از بین ۲۰ توسعه دهنده بزرگ اپلیکیشن ها٬ ۱۹ تا از آنها اکثر عناوین اصلی خود را برای تبلت های اندرویدی ارائه کرده اند. ولی با این حال٬ هنوز نسخه های جدید ابتدا برای iOS عرضه می شود.
چیزی که هوگو بارا به درستی روی آن انگشت می گذارد٬ ضعف سخت افزاری تبلت های اندرویدی است: «واقعا فکر می کنم که وقتی درباره تبلت ها صحبت می کنیم٬ اکوسیستم اندروید نتوانسته به اندازه کافی پیشروی کند.» دیو برک٬ یکی از مدیران بخش مهندسی اندروید می گوید سری نکسوس فقط برای پول در آوردن تولید نمی شود بلکه در اصل قرار است الگویی باشد برای سایر شرکت ها٬ تا درک کنند که یک محصول اندرویدی چقدر می تواند خوب باشد.
بارا هم معتقد است که شرکت های سازنده تبلت٬ از تمام توان شان برای مجهز کردن دستگاه ها استفاده نمی کنند: «وقتی به کاری که HTC با One کرد نگاه می کنیم٬ یک محصول ناب می بینیم. چرا کسی در حوزه تبلت ها چنین چیزی نساخته؟ یا ۱۰ تبلت مثل آن نداریم؟» او می گوید بخشی از کار به هزینه ها بر می گردد. مثلا اگر قرار بود نکسوس ۷ جدید با کیفیت One ساخته و پرداخته شود، کف قیمتی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار می داشت.
گوگل با سری نکسوس به خصوص نکسوس ۷ در اصل دست از ساختن محصولات مرجع کشید و حالا دارد رسما با شرکای سخت افزاری اکوسیستم اندروید٬ رقابت می کند. طبق گفته ساندار پیچای رئیس بخش اندروید و با تایید هوگو بارا٬ به زودی نکسوس ۱۰ جدید را نیز خواهیم دید که قرار است با مشخصات مناسب مانند نکسوس ۷ جدید و با قیمتی در حدود ۴۰۰ دلار معرفی شود.
آیا بالاخره شرکت های سازنده تبلت های اندرویدی روی به استفاده از بهترین سخت افزارها در محصولات خود می آورند؟ آیا رقابتی که گوگل در درون خانواده راه انداخته باعث تشویق آنها به دست و دلبازی بیشتر می شود؟ آیا اندروید در حوزه تبلت٬ عقب ماندگی خود در بحث کیفیت اپلیکیشن ها را جبران می کند؟
اینها مواردی است که باید حل شود تا بتوان گفت تبلت های اندرویدی از هر نظر دوشادوش آیپد قرار گرفته اند. احتمال دارد تا سال آینده٬ همه این مشکلات رفع شده باشد. از قدیم گفته اند با یک گل بهار نمی شود٬ ولی نکسوس ۷ جدید می تواند سرآغاز بهاری برای تبلت های اندرویدی با کیفیت تر شود.
امیر حسین بازدید : 6 سه شنبه 08 مرداد 1392 نظرات (0)

گوگل و ارتقای یک شبه امنیت برای ۹۰% دستگاه های اندرویدی: اسکنر بدافزار برای اندروید ۲.۳ به بالا

گوگل به تازگی تمام دستگاه های اندرویدی با دسترسی به Play Store را که اندروید ۲.۳ به بالا بر روی آنها نصب است نسبت به قبل امن تر کرده. از این پس٬ اسکنر بدافزارها جزئی ازاپلیکیشن Google Play Services است٬ اپی که به طور خودکار بر روی تمام دستگاه های مجهز به اندروید ۲.۳ و بالاتر٬ نصب شده.
یکی از مزایای پلتفرم اندروید امکان استفاده از بازارهای نرم افزاری غیر از گوگل پلی است که به کاربران امکان دسترسی به اپ های مختلف را می دهد٬ ولی در عین حال مثل شمشیری دو لبه عمل کرده و آنها را در معرض بد افزارها هم قرار می دهد.
برای جلوگیری از مشکلات ناشی از این رویکرد باز بود که گوگل در اندروید ۴.۲ یک اسکنر بدافزار معرفی کرد تا APK هر اپلیکیشنی را که کاربران از بازارهای متفرقه دانلود می کنند٬ اسکن نماید. ولی این فایده ای به حال کاربران اندروید ۴.۱ و پایین تر (که ۹۰ درصد کاربران اندروید هستند) نداشت٬ بنابراین گوگل این ویژگی را از سیستم عامل، به اپلیکیشن فراگیر Google Play Services منتقل کرده تا همه از آن برخوردار شوند.
اگر تا به حال سری به بخش Google Settings بر روی دستگاه خود نزده اید٬ می توانید با بازکردن آن گزینه Verify apps را در انتهای فهرست تنظیمات مشاهده کنید. با فعال کردن آن٬ هر بار که بخواهید  یک فایل APK را از فروشگاه های متفرقه یا از روی حافظه خود دستگاه نصب نمایید٬ اسکنر بدافزار در این میان دخالت می کند تا سلامت اپلیکیشن احزار شود.

البته که این قابلیت نیز به معنای نصب چشم بسته برنامه ها از هر محلی نیست و باید همچنان تاکید کنیم٬ بهترین مدرسه نیوز برای حفظ امنیت دستگاه تان٬ خود شما هستید. پس همیشه در این گونه موارد شکاک و حواس جمع باشید. 
امیر حسین بازدید : 11 سه شنبه 08 مرداد 1392 نظرات (0)

سامسونگ از سال ۲۰۱۴ به استفاده از هسته های پردازشی اختصاصی رو می آورد؟

سایت ET news از کره٬ در خبری به این احتمال اشاره کرده که سامسونگ از سال ۲۰۱۴ استفاده از هسته های Cortex A15 را کنار بگذارد و از هسته های اختصاصی خود برای چیپ های مجتمع مورد استفاده در تبلت و تلفن هوشمند استفاده نماید٬ درست مثل کوالکام٬ اپلو به زودی انویدیا.
۲۰۱۴ می تواند زمانی مناسب برای یک چنین تغییری باشد زیرا قرار است معماری ۶۴ بیتی ARMv8 نیز در آن رونمایی شود و به احتمال زیاد در سال اینده پای چیپ های ۶۴ بیتی ARMبه دستگاه های موبایل باز خواهد شد. حالا تصور کنید که هسته های پردازشی سامسونگ٬ کوالکام یا ARM (کورتکس A57 یا A53) سال آینده رونمایی شوند و رقابتی جدید در بگیرد. پس با منطق جور در می آید که سامسونگ این سال را برای مهاجرت به هسته های اختصاصی خود انتخاب کند.
گویا سامسونگ قصد دارد عملکرد BUS بین پردازنده و حافظه هایی نظیر رم و ناند فلش را نیز بهینه سازد. این شرکت یک سیستم فایل سازگار با فلش (F2FS) توسعه داده که می تواند به طور محسوسی سرعت حافظه های فلش را در مقایسه با سیستم فایل فعلی (ext4) بهبود بخشد. این سیستم فایل جدید که احتمالا در اندروید 5 (پای لیمو ترش) نیز پشتیبانی خواهد شد در عین حال با معماری ARMv8 نیز سازگار است.
در ضمن به احتمال زیاد چیپ بعدی سامسونگ از نوع بیگ.لیتل نخواهند بود بلکه شبیه چیپ های کوالکام، از 4 هسته پردازشی بهره می گیرند و مصرف انرژی کمتری نیز خواهند داشت. همان طور که می دانید سامسونگ مشکلاتی را در معماری بیگ.لیتل پشت سر گذاشت زیرا درایورهای آن نیازمند بهینه سازی فراوان برای عملکرد منطبق بر توان بالقوه شان بودند٬ و این کار با دقت لازم انجام نگرفته بود.
دلیل دیگری که می تواند در مهاجرت سامسونگ به معماری ۶۴ بیتی دخیل باشد٬ بالا گرفتن رقابت برای سرورهای مبتنی بر پردازنده های ARM است.
به احتمال زیاد سامسونگ بعد از طراحی هسته های اختصاصی روی به طراحی گرافیک نیز خواهد آورد که می تواند آینده روشنی برای غول کره ای رقم بزند. اما تا آن موقع همچنان گرافیک های Mali توسط سامسونگ استفاده می شود٬ یا شاید حتی لیسانس گرافیک Kepler/Maxwell را از انویدیا دریافت کند.
میدان ARM در سال آینده شاهد پیشرفت های بیشتری خواهد بود و شرکت ها این اکوسیستم را از قبل غنی تر می کنند. نظیر رقابتی که در گرفته٬ شاید هرگز در میدان x86 وجود نداشت. در نتیجه نمی تواند پیش بینی کرد که سرعت رشد ARM در آینده چگونه خواهد بود و چه مشکلاتی را برای اینتل به وجود خواهد آورد.
امیر حسین بازدید : 11 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)

کلاهخود سه بعدی سونی، ابزاری تازه برای جراحی لاپاراسکوپی

 

روش جراحى لاپاراسكوپى امروزه به پزشكان اين اجازه را مى دهد تا با ايجاد حفره هايى ريز بر روى سطح پوست و ارسال دوربين و ابزارهای جراحی کوچک، فرايند را به صورت بسته كنترل كنند. در اين متد بدون اینکه روی سطح پوست اثر چندانی از برش و بقیه باقی بماند، اندام هاى داخلى (معمولا اندام هاى داخل حفره هاى شكم) به راحتى توسط پزشك مورد عمل جراحى قرار مى گيرند. بسته بودن جراحى و خونريزى هاى بسيار كم باعث شده تا اين روش به عنوان گامی بزرگ در جراحى محسوب شود.

 

در همین راستا، شركت سونى يك كلاه هوشمند مجهز به صفحه نمايشگر سه بعدى با عنوان HMM-3000MT ارايه نموده كه پيشرفته ترين تكنولوژى موجود در روش جراحى لاپاراسكوپى محسوب مى شود. براى مثال جراحى هايى شبيه خارج كردن آپاندیس، كيسه صفرا، برخى از تومورها و غدد خوش خيم بيشتر با اين متد توصيه مى شود.

 

محصول جديد شركت سونى مجهز به دو صفحه نمايش OLED است و مى تواند از آن چيزى كه در داخل بدن بيمار تحت جراحى قرار مى گيرد، تصويرى با كيفيت HD به صورت سه بعدى، شفاف و واضح تهيه كند. همچنين وجود يك شكاف در قسمت انتهاى اين كلاه به پزشك جراح اين امكان را مى دهد تا فضاى خارج (مثلا وضعيت بيرونى شكم بيمار و يا دست ديگر پزشكان همكار) را هم در ميدان ديد خود داشته باشد.

 

از دیگر امکانات اين محصول مى توان به قابليت تصوير در تصوير روی نمایشگر شبيه به تمامى تلويزيون ها و انتخاب میان حالت دوبعدی و سه بعدی اشاره كرد. همچنين تصاوير را می توان به چپ و راست چرخاند یا آنها را با چرخش ۱۸۰ درجه ای وارونه کرد. 

از طرفی این کلاه پزشکی قابلیت اتصال همزمان چندین دوربین اندوسکوپی را هم دارد. اين محصول در حال حاضر در ژاپن مورد تاييد قرار گرفته و قرار است روز اول آگوست رسما معرفى و روانه اتاق هاى جراحى شود.

 

قيمت حدودى ۱۵۰۰ دلار براى اين كلاه پزشكى هوشمند تخمين زده شده است. به نظر مى رسد تحولات دنياى پزشكى و وسايل هوشمند آن روز به روز تشخيص و درمان ها را آسانتر مى كنند.

تعداد صفحات : 17

درباره ما
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید. من نوجوانی 14 ساله هستم از کشور بزرگ و سرافراز ایران. با ما همراه باشید تا از علم و فناوری های ایران و جهان هستی با خبر بشوید.در این وب سایت شما میتوانید مطالبی همچون اخبار گوشی های همراه و رایانه ها و لپ تاپ ها و هزاران محصول جدید را دریابید. امیدوارم همیشه سالم و سرافراز باشید. نویسنده و طراح این وب:امیر حسین علیپور
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتون درمورد وبلاگ ها و سایت های مدرسه نیوز چیست؟
    به نظر شما ما باید بیشتر از چه مطالبی استفاده کنیم؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 336
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 34
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 38
  • باردید دیروز : 28
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 81
  • بازدید ماه : 72
  • بازدید سال : 479
  • بازدید کلی : 15,418